Project Temporality – spela co-op med dig själv i 4D

Robot
Medlem
Project Temporality – spela co-op med dig själv i 4D

Gillade Lost Vikings så detta verkar intressant.

Medlem

Ballt koncept


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Med tanke på min underutvecklade simultanförmåga så väljer jag att avstå.

Medlem

upp till 10 tidslinjer samtidigt.

Det låter ju inte nåt svårt...
Verkar jättekul btw.

Medlem

http://tinyurl.com/logkhq6

All seriousness, ser sjukt ballt ut! ^^

Medlem

Att det är just tio tidslinjer har väl att göra med att string theory påstår att det finns upp till 10 dimensioner. Med det sagt så finns det även ny forskning som säger att tid inte är en dimension, utan det är 3d+tid.

Spelet så dock rätt OK ut om det hamnar i 100kr klassen.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Med tanke på min underutvecklade simultanförmåga så väljer jag att avstå.

Kan bara hålla med. Jag skulle antagligen bara få huvudvärk av att äns försöka mig på spelet

Medlem

Cool idé, men troligen inget för mig. Är inte så bra på pussel som jag önskar att jag vore.

Och angående min simultankapacitet: jag är i praktiken Janne Gradvall.

Medlem

Jag som tyckte det var jobbigt nog att spela Braid-världen där tiden gick fram och tillbaka beroende på om man gick höger eller vänster

Medlem

Har man Portal 2 och inte kan vänta, så kan man pröva modden Thinking with Time Machine som blandar portaler med tidshoppande. Riktigt kul, och gratis.

Medlem

Wow känns som Braid möter Lost Vikings i lite Portalliknande stil!

Medlem

Ser ut som foreveralone coop med lite mindfuck.

Inaktiv
Medlem

4D...Någon som kommit på en bättre förklaring till det än "tid" då menar ni? 4D låter mer som nåt spännande hitta-på ord för att få saker att låta sådär "high-tech"...som "cyber" t ex. Gillade Hyperkub som ett alternativ, men tror jag sett lite olika förklaringar till den med.

Medlem

Kan inte säga att konceptet tilltalar mig alls. Det första jag kom att tänka på när jag såg trailern var tidspusslen från Ratchet and clank - a crack in time, och jag avskydde de pusslen. Absolut tråkigaste delen av hela spelet.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

No spank you. Helt ocharmig grafik. Alla pussel såg likadana ut. Faller i kategorin "indie-pussel med en twist", fast ser ut att ligga gansk långt bak i det startfältet.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar