Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Raids är hardcore i Wildstar

Medlem

Altså om man behöver "telegraphs" för att förstå att "Standing in fire is bad" Så vet jag inte om jag kan kalla dom för hardcore...

"Hardcore" brukade handla om logisik i wow i vanilla. Grinda 40 Earth protection potions annars kan du inte vara med och köra progress på C'Thun, Eller grinda 200+ fire resistance för att kunna klara bossar i BWL.

För att inte tala om det faktum att du behövde 40 eller så Onyxia scale cloaks i din raid för att kunna döda Nefarion och anat smått och gott som Flasks som krävde black lotus som var riktigt javliga att få tag på.

Suck raids i dag är ett skämt.

Medlem

Hardcore gnällande i alla fall.

Medlem
Skrivet av Alkaizzer:

Det som är grejen med svenskar är att dom klagar på spel som Wildstar grafiken osv. men sedan så spelar dom spel som WoW, team fortress, borderlands, Torchlight etc. hur går det ihop egenterligen?

Alla svenskar tycker inte illa om grafiken, + det folk säger om Wildstar idag är samma som för wow att det är ett barn spel bla bla

Medlem
Skrivet av Alkaizzer:

Det som är grejen med svenskar är att dom klagar på spel som Wildstar grafiken osv. men sedan så spelar dom spel som WoW, team fortress, borderlands, Torchlight etc. hur går det ihop egenterligen?

"grejen med svenskar"? Hur får du detta till enbart åsikter svenskar normalt för fram?

Jag personligen älskar den stilriktning som spel som TF2, Borderlands och Torchlight m fl har. De tre nämnda är dessutom, i mina ögon, fantastiska i sin artstyle/estetik. Wildstar däremot framstår för mig som ocharmig. För mycket av fel grejer och genomgående ointressant rent visuellt.

Man kan inte dra slutsatsen när man hör någon säga att han/hon gillar en serietidning att denna/denne därför automatiskt gillar allt inom samma område.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Dålig grafik hit och dålig grafik dit....
Kan alla hålla käften över hur grafiken är?

Medlem
Skrivet av Exim:

Altså om man behöver "telegraphs" för att förstå att "Standing in fire is bad" Så vet jag inte om jag kan kalla dom för hardcore...

"Hardcore" brukade handla om logisik i wow i vanilla. Grinda 40 Earth protection potions annars kan du inte vara med och köra progress på C'Thun, Eller grinda 200+ fire resistance för att kunna klara bossar i BWL.

För att inte tala om det faktum att du behövde 40 eller så Onyxia scale cloaks i din raid för att kunna döda Nefarion och anat smått och gott som Flasks som krävde black lotus som var riktigt javliga att få tag på.

Suck raids i dag är ett skämt.

Att grinda en massa saker för att kunna köra raids är inte hardcore.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Exim:

Altså om man behöver "telegraphs" för att förstå att "Standing in fire is bad" Så vet jag inte om jag kan kalla dom för hardcore...

"Hardcore" brukade handla om logisik i wow i vanilla. Grinda 40 Earth protection potions annars kan du inte vara med och köra progress på C'Thun, Eller grinda 200+ fire resistance för att kunna klara bossar i BWL.

För att inte tala om det faktum att du behövde 40 eller så Onyxia scale cloaks i din raid för att kunna döda Nefarion och anat smått och gott som Flasks som krävde black lotus som var riktigt javliga att få tag på.

Suck raids i dag är ett skämt.

Eftersom jag själv spelade i Vanilla i ett top 10 world guild kan jag säga att grinda potions var inte det som insågs som hardcore, det gjorde även casuals på den tiden bara för att kunna raida. Det som ansågs som hardcore var tiden du spenderade och hur duktig du var inuti raids.

Den stora anledninge till telegraphs är för att göra ett så komplicerat system som möjligt för encounters, om du ser tex WoW eller vilket annat MMO som helst som inte är Wildstar så är mechanics på lekis nivå. Om du hittar lite fotage på 40 manna raids i Wildstar och kolla in telegrapherna där, du får ta fram dina gamla frogger skills(förutsatt att du inte är 20 eller yngre då) igen.

Medlem

Ifall dom ville åt den yngre spelarbasen så hade dom gjort nåt moba liknande eller nåt mer "sandboxigt" som Minecraft

Medlem
Skrivet av Alkaizzer:

Det som är grejen med svenskar är att dom klagar på spel som Wildstar grafiken osv. men sedan så spelar dom spel som WoW, team fortress, borderlands, Torchlight etc. hur går det ihop egenterligen?

Hmm, tror det är art style som klagas över. Den är ju ganska "barnslig" (jag tycker det ser förjävligt ut och ser mig inte leva in i ett barnspel iht). Dina exempel är väl egentligen inte jättebarnsliga. Wow har starkt karaktäristiska drag på olika raserna osv, men inte nödvändigtvis barnsliga. Hela lich king historian rätt grisig om man inspekterar lite nogrannare vad som försegår i northland osv. Borderlands har väl rätt "vuxet" tema. osv.

Nu har jag ju inte spelat wildstar men all footage och all concept jag ser får mig att sortera bort lika snabbt som jag bläddrar förbi barnkanalerna på telefunken.

Medlem
Skrivet av Myllerman:

Inte imponerad dessvärre.. Känns som dom inriktat sig på den yngre spelarbasen.

Känns, hur? "Grafiken" menar du då? För hur många ungar på ca 10-12 år klarar av stressen från dom 40-manna raids som planeras i Wildstar, med all stress från telegraphs överallt m.m.

Fattar inte folk som gnäller om Wildstar's grafik, men samtidigt gärna spelar spel som WoW, Borderlands och Team Fortress.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

förstår inte riktigt varför vissa tar illa vid när man säger att man ogillar hur spelet ser ut, jag tror dom flesta menar att grafik stilen inte tilltalar dom inte att det är dålig grafik men även om det vore fallet att man tycker det är ful grafik, so what? ni som kommer lira det gå vidare och acceptera att alla har inte hoppat på Wildstar hypetåget

Medlem
Skrivet av Exim:

Altså om man behöver "telegraphs" för att förstå att "Standing in fire is bad" Så vet jag inte om jag kan kalla dom för hardcore...

"Hardcore" brukade handla om logisik i wow i vanilla. Grinda 40 Earth protection potions annars kan du inte vara med och köra progress på C'Thun, Eller grinda 200+ fire resistance för att kunna klara bossar i BWL.

För att inte tala om det faktum att du behövde 40 eller så Onyxia scale cloaks i din raid för att kunna döda Nefarion och anat smått och gott som Flasks som krävde black lotus som var riktigt javliga att få tag på.

Suck raids i dag är ett skämt.

Så grinda = hardcore? Nej tack!

Inaktiv

Raids är inte speciellt hardcore och har aldrig varit hardcore. WoW handlade mest om att grinda rätt potions och gear, precis som någon sa tidigare. Att stänga undan spelare så dom kan i lugn och ro spöa bossarna och prova allting, utan risk att någon annan stör, känns varken hardcore eller passande i ett MMO.

Gen
Medlem

Hur väl den grafiska stilen tillmötesgås av ögat beror på spelet tycker jag. Wildstar är lite som Borderlands och har en medvetet cartoonig stil men gör det samtidigt bra. Hade utvecklarna satsat på att få spelet att se "verklighetstroget" ut hade de självklart inte kört den grafiska approach de körde nu.

Jämför man t ex med ESO så försökte nog Bethesda göra det snyggt men har enligt mig misslyckats. Men The Secret World siktade på "ultrarealism" och gjorde det rätt bra (på sin tid). FFXIV däremot mixar lite tycker jag själv.

Medlem

Hur raids är är ointressant för mig. Jag vill att själva världen och levlandet först och främst ska vara underhållande.

Vilket detta spel misslyckades rätt brutalt med.

Medlem
Skrivet av Exim:

Altså om man behöver "telegraphs" för att förstå att "Standing in fire is bad" Så vet jag inte om jag kan kalla dom för hardcore...

"Hardcore" brukade handla om logisik i wow i vanilla. Grinda 40 Earth protection potions annars kan du inte vara med och köra progress på C'Thun, Eller grinda 200+ fire resistance för att kunna klara bossar i BWL.

För att inte tala om det faktum att du behövde 40 eller så Onyxia scale cloaks i din raid för att kunna döda Nefarion och anat smått och gott som Flasks som krävde black lotus som var riktigt javliga att få tag på.

Suck raids i dag är ett skämt.

Det du listade är varken svårt eller "hardcore" det är bara tråkig jävla grinding från ett 10 år gammalt spel. Numera är WoW mer casual än någonsin, med alla dess addons som håller spelaren i handen och berättar när något dåligt kommer hända, nejtack, jag gav upp i Mists.

Inte för att det var "tramsigt" som många påstod med pandorna, men för att spelet helt enkelt inte tilltalade mig alls i den expansionen, allt blev för enkelt. Jag kommer däremot troligen prova WoD sen när det släpps av nostalgiska skäl och hoppet om att de faktiskt kommer göra spelet någorlunda underhållande.

Medlem

Igentligen vill jag inte ens kommentera när Wildstar kommer upp på FZ. För jag vet att majoritet klagar på grafiken. Och det räcker tydligen för att bestämma sig för det är "skit".
Ogillar den dubbelmoral jag känner när ni klagar på spelet ser barnsligt ut. spel som : Borderlands , Torchlight , WoW , LoL , Dota , Dishonored , Bioshock behöver jag fortsätta? ÄR barnsliga. Och gissa vad? Det är bland dem mest populära spelen någonsin. Who would've thought?

Vad det gäller "hardcore" så är ju det en ganska subjektiv fråga. För mig är det svåra raids som Wildstar erbjuder. Jag vill vara hardcore och dem ger det till mig. Förstår inte varför människor MÅSTE klaga på det här spelet.
Ni är säkert samma människor som trodde en Console portad Elder scrolls online skulle bli världssuccé. Ni är fan patetiska.

Medlem

Trist hur många som klankar ner på grafiken/stilen när den är så sjukt snygg och passar perfekt till MMOs..

Som exempel: MMO's kräver fler modeller än vanliga spel för att inte kännas tomt och livlöst. Kör man på "tecknad" grafik sparar man inte bara in på tid vid produktion av modeller/texturer men kan även fylla världen med fler modeller då de oftast kräver färre polygoner då man bara målar in alla detaljer i texturerna istället.
Kan även tänka mig att de som jobbar med Wildstar tycker det är mycket roligare att göra tecknad stil på modeller och texturer än realistiska, det gör jag i allafall.

Jag tar handmålade texturer över "realism" vilken dag som helst. Har ingen lust titta närmare på modeller i t.ex. Skyrim där man bara blir besviken över hur fula (vissa, inte alla) texturer/modeller är på nära håll. Sen i ett MMO med 40-mannaraider finns det ingen chans att datorn skulle hålla trycket att rendera det ens med Skyrims grafik.

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av Alkaizzer:

Det som är grejen med svenskar är att dom klagar på spel som Wildstar grafiken osv. men sedan så spelar dom spel som WoW, team fortress, borderlands, Torchlight etc. hur går det ihop egenterligen?

Hmm, tror det är art style som klagas över. Den är ju ganska "barnslig" (jag tycker det ser förjävligt ut och ser mig inte leva in i ett barnspel iht). Dina exempel är väl egentligen inte jättebarnsliga. Wow har starkt karaktäristiska drag på olika raserna osv, men inte nödvändigtvis barnsliga. Hela lich king historian rätt grisig om man inspekterar lite nogrannare vad som försegår i northland osv. Borderlands har väl rätt "vuxet" tema. osv.

Nu har jag ju inte spelat wildstar men all footage och all concept jag ser får mig att sortera bort lika snabbt som jag bläddrar förbi barnkanalerna på telefunken.

"Den är ju...." Nej, du tycker att den är, den är inte. Fakta och åsikt är inte samma sak, skilj på det.

Det är många som klagar på grafiken i wow, speciellt att den är dålig, för "cartoonig" och barnslig.
Lika så om du bara skulle titta på concept art och bilder från torchlight, borderlands osv så ser de inte heller speciellt "vuxet" ut.

Och det du säger om Wow och borderlands är vad du får reda på genom en närmare granskning vilket du säger att du inte ens gett wildstar eftersom du sortera bort det endast från bilder "lika snabbt som du bläddrar förbi barnkanalerna på tv".
Sedan jämför du en story från ett spel utan att veta storyn i ett annat.

Det verkar mer som att du inte vet riktigt hur wildstar är men du orkar inte kolla upp det och samtidigt förkastar du spelet som "skit".

Medlem
Skrivet av Quackles:

Trist hur många som klankar ner på grafiken/stilen när den är så sjukt snygg och passar perfekt till MMOs..

Som exempel: MMO's kräver fler modeller än vanliga spel för att inte kännas tomt och livlöst. Kör man på "tecknad" grafik sparar man inte bara in på tid vid produktion av modeller/texturer men kan även fylla världen med fler modeller då de oftast kräver färre polygoner då man bara målar in alla detaljer i texturerna istället.
Kan även tänka mig att de som jobbar med Wildstar tycker det är mycket roligare att göra tecknad stil på modeller och texturer än realistiska, det gör jag i allafall.

Jag tar handmålade texturer över "realism" vilken dag som helst. Har ingen lust titta närmare på modeller i t.ex. Skyrim där man bara blir besviken över hur fula (vissa, inte alla) texturer/modeller är på nära håll. Sen i ett MMO med 40-mannaraider finns det ingen chans att datorn skulle hålla trycket att rendera det ens med Skyrims grafik.

Jag håller med dig. Människor är så jävla "hårda" . Det är sorgliga 20 åringar som tror det är coolt att röka och dricka öl typ. Av någon anledning har alla på FZ behov av att hävda sig.

Medlem

De som inte gillar den tecknade stilen kommer nog att bli besvikna framöver. Fler och fler utvecklare föredrar den för projekt som ska hålla ett tag eftersom den inte åldras på samma sätt som mer realistisk grafik.

När det gäller just WildStar så upplever jag inte innehållet som särskilt barnsligt, det är snarare riktat mot spelare i övre tonåren och uppåt.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Myllerman:

Inte imponerad dessvärre.. Känns som dom inriktat sig på den yngre spelarbasen.

Känns, hur? "Grafiken" menar du då? För hur många ungar på ca 10-12 år klarar av stressen från dom 40-manna raids som planeras i Wildstar, med all stress från telegraphs överallt m.m.

Fattar inte folk som gnäller om Wildstar's grafik, men samtidigt gärna spelar spel som WoW, Borderlands och Team Fortress.

Fler quotes idag ! I am on a roll
Svarade i tidigare citat på din fråga. Inget emot grafiken på så sätt då jag gillade Wow (vanilla). Det är hur spelet presenterades i videon som inte gick hem hos mig iaf (30+). Men smaken är delad. Alla kan inte gilla samma sak och tur är väl det annars hade servrarna vara proppade hehe.

Medlem
Skrivet av Ahris:

De som inte gillar den tecknade stilen kommer nog att bli besvikna framöver. Fler och fler utvecklare föredrar den för projekt som ska hålla ett tag eftersom den inte åldras på samma sätt som mer realistisk grafik.

När det gäller just WildStar så upplever jag inte innehållet som särskilt barnsligt, det är snarare riktat mot spelare i övre tonåren och uppåt.

Du har rätt, och jag har själv ett otal gånger propagerat för EXAKT samma sak. Realism är fel väg att gå om man räknar med att titeln ska hålla ett bra tag.

Men (!), det är skillnad på äpplen och päron trots att de växer på träd. Bara för att man i regel diggar en viss stil finns det ALLTID undantag. I mitt fall är Wildstar ett sådant, och jag tror fler håller med.

Bara för att man gillar impressionism och Renoir/Manet kanske man inte gillar Monet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Rätt så "vuxen" trailer tycker jag -> http://goo.gl/WOsdJY

Medlem

Ja. Spelet är riktat mot 12 åriga (om inte yngre) spelare. Voiceactinget i spelet låter som de direkt kommit från något cartoon network progam.
Självklart kan äldre spelare också tycka om spelet men det är nog tonåringar man riktat sig mot


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

PvE kan inte vara hardcore, eftersom ingen kan loota ditt lik.

End of discussion.

Medlem

Vad har ålder med att ha roligt att göra?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av gr0ffer:

PvE kan inte vara hardcore, eftersom ingen kan loota ditt lik.

End of discussion.

Varför skulle fiender loota ditt lik?

Medlem

Tycker grafiken är underbar, för verklig grafik är ju bara tråkigt allt som oftast i min bok för MMO's, men det handlar helt enkelt om smak.
Tycker det läggs allt för mycket energi på hur grafiken är i spelet än hur spelet i sig själv som helhet är.. låter hela tiden som "grafiken suger = spelet suger automatiskt i allt".

Många här har förmodligen inte ens testat förbi lvl 5, visst en del av er har säkert och gillar det inte, men alla kan inte gilla alla spel helt enkelt.
Grafiken är inte den bästa någonsin men tycker den är charmig precis som WoW och Star Wars.

Hoppas spelet blir en hit, varit allt för många MMO's som kommit och gått senaste åren, och det vore bra för genren att det kom ett nytt som stannade kvar.

Att spelet är inriktat mot yngre publik kommentarer på grund av grafiken känns mer som ett sätt att säga "kolla så vuxen jag är", då borde ju WoW, Wildstar, Star Wars, TF2, Torchlight 2, Plants vs Zombies etc. ha en snitt ålder på 12-15 år och CoD, BF4 etc. 30+... typ.

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Tycker grafiken är underbar, för verklig grafik är ju bara tråkigt allt som oftast i min bok för MMO's, men det handlar helt enkelt om smak.
Tycker det läggs allt för mycket energi på hur grafiken är i spelet än hur spelet i sig själv som helhet är.. låter hela tiden som "grafiken suger = spelet suger automatiskt i allt".

Många här har förmodligen inte ens testat förbi lvl 5, visst en del av er har säkert och gillar det inte, men alla kan inte gilla alla spel helt enkelt.
Grafiken är inte den bästa någonsin men tycker den är charmig precis som WoW och Star Wars.

Hoppas spelet blir en hit, varit allt för många MMO's som kommit och gått senaste åren, och det vore bra för genren att det kom ett nytt som stannade kvar.

Att spelet är inriktat mot yngre publik kommentarer på grund av grafiken känns mer som ett sätt att säga "kolla så vuxen jag är", då borde ju WoW, Wildstar, Star Wars, TF2, Torchlight 2, Plants vs Zombies etc. ha en snitt ålder på 12-15 år och CoD, BF4 etc. 30+... typ.

Lite det jag försökt förklara i veckor på FZ. Men människor fortsätter att tönta sig med dåliga argument.

123
Skriv svar