Dark Souls överlever Games for Windows Live

Robot
Dark Souls överlever Games for Windows Live

Ingen fara att spelet dör när Microsoft avslutar sin utskällda "tjänst" i sommar.

#microsoft, #bandai-namco, #dark-souls-ii


ELF
Medlem
Dark Souls överlever Games for Windows Live

Letar nya lösningar..... Man kan ju helt enkelt ta bort skiten från spelet och köra drm fritt. Fast de tycker väl om att jäklas med sina kunder, så de hittar väl något annat online drm.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

För er som har Arkham City: Regga eran kod på STEAM så funkar det (numera).

Medlem
Skrivet av ELF:

Letar nya lösningar..... Man kan ju helt enkelt ta bort skiten från spelet och köra drm fritt. Fast de tycker väl om att jäklas med sina kunder, så de hittar väl något annat online drm.

Jaha och igenom vilken server ska spelet's multiplayer köras igenom då? Det är ju det som är själva syftet med att hitta nya lösningar.

Att helt enkelt bara "ta bort" drm skulle vara än sämre lösning


signatur
Medlem

Jag köpte Dark Souls men kan inte spela det eftersom Windows Live inte vill fungera på min dator. Kanske kan jag äntligen spela det när tjänsten stängs.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Oh längtar tills DaS blir av med Gfwl! Tröttnade på DaS2 på en gång, så nu vill jag köra första med mods ^^. Givet köp på nästa rea (jag har redan köpt det 1 gång för fullpris på ps3 så tycker nog att jag kan ta och vara lite dumsnål när det är en dålig port )

Medlem

Steamworks för multiplayer hade suttit fint.

Medlem

Vad ska ersätta GFWL?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv
Medlem

Vad händer med Halo 2? :S

1
Skriv svar