Warcraft – mer information om filmen

Robot
Medlem
Warcraft – mer information om filmen

Teckensnittet ser mer ut som Starcraft.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

De har åtminstone enats om ett typsnitt, bara resten kvar då!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Så Travis Fimmel kommer att spela Varian Wrynn? eller är jag helt ute o cyklar?


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

Så Travis Fimmel kommer att spela Varian Wrynn? eller är jag helt ute o cyklar?

Snarare Anduin Lothar. Filmen börjar strax innan första Warcraft spelet till DOS som kom ut -94. Kommer vara baserat på första Warcraft spelet och boken Rise of the Horde.

Skribent
Skrivet av Icerock:

Så Travis Fimmel kommer att spela Varian Wrynn? eller är jag helt ute o cyklar?

Har för mig att hans namn blivit avslöjat, men kan vara ute och cykla. Det var varken Varian eller Anduin.

Jag är rätt pepp inför den här filmen. Kommer garanterat bli besviken, men det är ju livet i ett nötskal.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Trore e Ragnar Lothbrok han ska spela. Skämt åsido.

Hoppas vi får se Uther Lightbringer, nekromantiker, självlevande bagapulter, biffiga röda summonerade demoner med megasvärd, wolf riders, water elementals osv.

Medlem
Skrivet av Kira:
Skrivet av Icerock:

Så Travis Fimmel kommer att spela Varian Wrynn? eller är jag helt ute o cyklar?

Snarare Anduin Lothar. Filmen börjar strax innan första Warcraft spelet till DOS som kom ut -94. Kommer vara baserat på första Warcraft spelet och boken Rise of the Horde.

hmm aa fan det kan stämma, ska bli intressant.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:
Skrivet av Kira:
Skrivet av Icerock:

Så Travis Fimmel kommer att spela Varian Wrynn? eller är jag helt ute o cyklar?

Snarare Anduin Lothar. Filmen börjar strax innan första Warcraft spelet till DOS som kom ut -94. Kommer vara baserat på första Warcraft spelet och boken Rise of the Horde.

hmm aa fan det kan stämma, ska bli intressant.

Det stämmer, Durotan är bekräftad att vara med och i teasern nämner han något om att bli far (Thrall). Så detta utspelar sig både innan och under första Warcraft spelet tar plats, det har även pratats om Garona och Medivh (Ben Foster) med.

Och Travis är visst Anduin Lothar, läs denna tråden: http://www.mmo-champion.com/threads/1555947-Warcraft-Movie-ca...

Angående Warcraft logon så är det förståeligt att dem inte har den klassiska Warcraft logon eftersom de vill nå ut till en bredare publik och en logo till ett spel som nästintill alla känner igen skulle få folk att hålla sig undan pga spelet.

Medlem

det jag fann mest komiskt på imdb forumet vart hur alla no cluers eller newschollers, vem blir main rollen!? vem kommer spela arthas!?

Jag bara ... vaa.... näää!? fattar ni hur mycket ni har missat? hela grejjen som gör warcraft bra är allt innan och upp tilll arthas blir lich king.

Det som kommer göra filmen bättre är att allt det dom har misshandlat wow,lore osv med är att det kan dom rätta och gör bra i uppföljare.(spel är spel släppar man många expansioner kommer man trampa på någon:s tå, vart helt omöjligt att dom inte skulle misshandla warcraft med alla expansioner.

Något jag hoppas och jag säkert kmr bli besviken över är att jag inte kommer att få se rexxar förän andra filmen(jag kan garantera er uppföljare är planerad, men endast ifall det säljer bra på bio, dock lycka till att sälja dåligt säger jag bara.

Roliga är att även om denna filmen skulle vara skit skulle skitmånga endå gå och se den gemfört med andra filmer.

Pga fanbasen och ja gaming communityt själv bara

Medlem
Skrivet av FuzioN:

det jag fann mest komiskt på imdb forumet vart hur alla no cluers eller newschollers, vem blir main rollen!? vem kommer spela arthas!?

Jag bara ... vaa.... näää!? fattar ni hur mycket ni har missat? hela grejjen som gör warcraft bra är allt innan och upp tilll arthas blir lich king.

Det som kommer göra filmen bättre är att allt det dom har misshandlat wow,lore osv med är att det kan dom rätta och gör bra i uppföljare.(spel är spel släppar man många expansioner kommer man trampa på någon:s tå, vart helt omöjligt att dom inte skulle misshandla warcraft med alla expansioner.

Något jag hoppas och jag säkert kmr bli besviken över är att jag inte kommer att få se rexxar förän andra filmen(jag kan garantera er uppföljare är planerad, men endast ifall det säljer bra på bio, dock lycka till att sälja dåligt säger jag bara.

Roliga är att även om denna filmen skulle vara skit skulle skitmånga endå gå och se den gemfört med andra filmer.

Pga fanbasen och ja gaming communityt själv bara

Heh, dem som började spela Warcraft när 3 kom eller tillochmed så pass sent så någon gång under World of Warcraft är oftast clueless, de bryr sig inte så mycket om själva storyn/loren heller mer än att dem får "aspergers" på vissa karaktärer för att den gjort något.
Tror planer på flera filmer finns beroende på hur det går för denna det har dem sagt.

De har ju gett Duncan Jones någorlunda fria händer att göra hur han vill så länge han följer själva main storylinen och han själv och andra som står bakom filmen hävdar sig vara fans utav Warcraft hur mycket det nu stämmer.

Angående Rexxar så levde han under första kriget (Han är med i Warlords of Draenor fast inte Rexxar ifrån den vanliga tidslinjen) men jag tror inte dem kommer blanda in Draeneis eller Rexxar så mycket i denna filmen, det har sagts väldigt tidigt att dem vill fokusera på just Orcs VS Humans.

Medlem

På 5 år har de lyckats göra en loga!

Good job!

Medlem
Skrivet av Pjotor:

De har åtminstone enats om ett typsnitt, bara resten kvar då!

Nu får du ge dig...du ska fan inte stressa ett sånt här projekt. Fattar du hur de har fått kämpa som djur bara för att få logotypen klar? För att inte tala om att de var osäkra på om de stavat rätt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Kira:
Skrivet av Icerock:
Skrivet av Kira:
Skrivet av Icerock:

Så Travis Fimmel kommer att spela Varian Wrynn? eller är jag helt ute o cyklar?

Snarare Anduin Lothar. Filmen börjar strax innan första Warcraft spelet till DOS som kom ut -94. Kommer vara baserat på första Warcraft spelet och boken Rise of the Horde.

hmm aa fan det kan stämma, ska bli intressant.

Det stämmer, Durotan är bekräftad att vara med och i teasern nämner han något om att bli far (Thrall). Så detta utspelar sig både innan och under första Warcraft spelet tar plats, det har även pratats om Garona och Medivh (Ben Foster) med.

Och Travis är visst Anduin Lothar, läs denna tråden: http://www.mmo-champion.com/threads/1555947-Warcraft-Movie-ca...

Angående Warcraft logon så är det förståeligt att dem inte har den klassiska Warcraft logon eftersom de vill nå ut till en bredare publik och en logo till ett spel som nästintill alla känner igen skulle få folk att hålla sig undan pga spelet.

Nice! ska bli roligt o se om det här blir bra! tror att polarna o jag kommer säkert se den oavsett


signatur

Dont force your weakness upon me!

Skribent
Skrivet av Ztreek:

På 5 år har de lyckats göra en loga!

Good job!

Fast... filmen är färdiginspelad och det är postproduktion just nu. Vi ska nog vara glada för det lilla vi fått. Gissar att en ordentlig trailer visas under Comic Con eller Blizzcon nästa år. Hade inte gråtit mig till sömns om vi fick lite mer kött på benen, men ändå.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

De som postar på IMDB sen när filmen har släppts kommer antingen ge den 1/10 för de stör sig på något som inte stämmer helt med spelet...eller 10/10 för de är fanboys


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ztreek:

På 5 år har de lyckats göra en loga!

Good job!

Fast... filmen är färdiginspelad och det är postproduktion just nu. Vi ska nog vara glada för det lilla vi fått. Gissar att en ordentlig trailer visas under Comic Con eller Blizzcon nästa år. Hade inte gråtit mig till sömns om vi fick lite mer kött på benen, men ändå.

De borde ha visat upp någonting bra mycket tidigare ,det är det jag menar.

Medlem
Skrivet av Elrinth:

Trore e Ragnar Lothbrok han ska spela. Skämt åsido.

Hoppas vi får se Uther Lightbringer, nekromantiker, självlevande bagapulter, biffiga röda summonerade demoner med megasvärd, wolf riders, water elementals osv.

Steven Seagal som shaman.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

All warcraft story efter TFT är ju kass endå så lär ju bli en floppfilm. Varför inte satsa på starcraft istället? mycket bättre lore att ta från än detta wannabe-disney trams som warcraft blivit till.

Medlem

Jag tror denna film kommer va ganska mycket "Straight Forward". Det vill säga, Monstrerna mot människorna med en linjär linje som tittarna kan fokusera sig på.

Sen WoW kom så har loren blivit så dynamisk, fulla med kurvor och labyrintartat, det är det man får när man ska expandera från ett RTS till ett MMO.

Lich King var Darth Vader, och när Darth Vader dog så tog sagan slut, och det samma gällde nästan WoW. Brydde mig inte ett skit om Deathwing ocvh bryr verkligen inte om pandor och deras buddism.

Men jag älskar ändå loren och karaktärerna, hoppas på att Draenor boostar upp WoW igen som det var under WOTLK

1
Skriv svar