Inget EA Access på PS4: "Inte det värde våra spelare vill ha"

Robot
Inget EA Access på PS4: "Inte det värde våra spelare vill ha"

Sony tror inte att Playstation-spelarna vill betala för ytterligare en tjänst utöver PS Plus.

#ea, #sony


Medlem
Inget EA Access på PS4: "Inte det värde våra spelare vill ha"

Varför inte ge en möjlighet istället för att inte tillåta det alls..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Medlem

"Sedan Playstation 4 lanserades har antalet Playstation Plus ökat med mer än 200 procent, vilket visar att gamers söker medlemstjänster som erbjuder en rad olika tjänster på olika plattformar till ett lågt pris."

Snarare är det väl så att gamers "söker" tjänster i form av multiplayer för enbart $9,99/månad exklusive bredbandsabonnemang. Att ta bort gratis multiplayer och sedan säga att konsumenterna "söker extratjänster" känns lite skurkaktigt. Med det sagt är PS+ ofta bra på att inkludera spel i prenumerationen, men ändå.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Kräver inte ms att man har guld för att spela online?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bra, ta bort PS+ nu också, har redan betalt för såväl konsol, spel och bredband. Vill inte betala för rätten att använda sistnämnda till konsolen..

Medlem

Finns säkert någon annan anledning bakom detta.

Medlem

Borde låta användarna själva avgöra om det är bra eller inte.
Troligen bara Sony som är rädda att det skulle finnas dom som valde ea aces ist för Playstation +


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Kräver inte ms att man har guld för att spela online?

Japp det gör dem.
Vet inte riktigt hur jag känner om EA Access än... är inte supertaggad dock.

Medlem

Det känns i och för sig ganska bra att stävja detta innan Ubisoft och Activision med flera gör samma sak så att man slipper sitta med en mängd abonnemang för att komma åt exklusiva saker.

Är det någon som tror att EA fortsatt med spel till PS+ om de börjat med detta även till PS?

Medlem

PS plus till PS4 är rent skräp atm! :/


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

PS+ ger ju inte bara Sony exklusiva spel i sin prenumeration, EA access skulle ge bara EA games. För att vara ärlig så är det jävligt fånigt att försöka göra nån monopoltjänst för sina egna spel. Det blir färre sålda spel eftersom du låser ute potentiella kunder som inte vill betala för få betala. 10% rabatt på spel? För vadå? Du betalar ju 30-40kr/mån. Du betalar ju rabatten redan. Hade det varit 20% rabatt då är det 10% rabatt. Istället för att göra en egen tjänst hade de nog tjänat mer på att göra avtal med Sony och Microsoft om att prenumerera på PSN och Live ger dig exklusivitet till spel tidigare osv.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

"Sedan Playstation 4 lanserades har antalet Playstation Plus ökat med mer än 200 procent, vilket visar att gamers söker medlemstjänster som erbjuder en rad olika tjänster på olika plattformar till ett lågt pris."

Snarare är det väl så att gamers "söker" tjänster i form av multiplayer för enbart $9,99/månad exklusive bredbandsabonnemang. Att ta bort gratis multiplayer och sedan säga att konsumenterna "söker extratjänster" känns lite skurkaktigt. Med det sagt är PS+ ofta bra på att inkludera spel i prenumerationen, men ändå.

Ja innan man går ut och säger att "konsumenterna vill ha detta" bör man fundera på vad alternativet är. Jämför ps+ abonnemang penetration på PS3 (där mp var gratis) med PS4. Då denna är mycket lägre på PS3 så kan de ta och stoppa upp sådan kommunikation. Folk blir bara irriterade.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

vilka fucking jävla hycklare, därför det existerat och fortfarande existerar på eran egna fucking konsol?

Därför ni får vissa spel som skulle kommit till pc inte kommit tilll pc pga just er?

så trött på det microsoft är inte bättre, men att dom ens har mage att säga något sådant här visar ju bara vilka jävla jippa nissar som sitter och styr.

Och ja där kommer spel till pc som bara hamnar där, men det är inte exklusivitet utan, tid, utvecklarnarna har, om det skulle skada spelet? för oftast gör det det och gör det en sämre pc produkt.

på väldigt många sätt inte bara grafiskt, en hel hjärtad port som görs bra görs inte ofta pga just det skulle kosta så sjukt jävla mycket.

Medlem

Tjänsten skulle ju konkurrera med playstation live. Det är anledningen.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

vilka fucking jävla hycklare, därför det existerat och fortfarande existerar på eran egna fucking konsol?

Därför ni får vissa spel som skulle kommit till pc inte kommit tilll pc pga just er?

så trött på det microsoft är inte bättre, men att dom ens har mage att säga något sådant här visar ju bara vilka jävla jippa nissar som sitter och styr.

Och ja där kommer spel till pc som bara hamnar där, men det är inte exklusivitet utan, tid, utvecklarnarna har, om det skulle skada spelet? för oftast gör det det och gör det en sämre pc produkt.

på väldigt många sätt inte bara grafiskt, en hel hjärtad port som görs bra görs inte ofta pga just det skulle kosta så sjukt jävla mycket.

Det börjar bli ganska tröttsamt att se detta PC vs. konsol-tjat i så många trådar.

Jag fattar inte ens vad det du skriver har med nyheten att göra?

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Tjänsten skulle ju konkurrera med playstation live. Det är anledningen.

De flesta spelar till exempel Battlefield och FIFA (och andra sportspel) för deras online-lägen - dessa kräver fortfarande PS+.

Medlem

Tyckte PS+ var suveränt under hela förra året, men sedan PS4-lanseringen har det varit väldigt tomt i PS+ hyllorna. Länge sedan jag laddade ner något till min "instant game collection". Rabatterbjudandena är ju sällan av intresse heller.
Lyckad lansering efter att MS gjorde bort sig, men nu får dom snart skärpa sig om det inte ska bli en omvänd resa (jämfört XB360/PS3).

Medlem

Känner mig tvivelaktig mot EAs metod, det funkar med Sony då det är olika spel varje månad, men med ett begränsat utbud så finner jag idén..........dum

Med Sony så är det $5 varje månad och får spel, cloudsaves, annat automatiserat.

Med EA så har man bara deras utbud som inte räcker till, iaf för att tilltala en större publik.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

http://www.polygon.com/2014/7/29/5948829/ea-access-owning-gam...

"The stacks of NES games that I can still put in my system to play, the PlayStation One games that still work on my first-generation PlayStation 2, these are all relics for a time that has passed. We're not buying anymore, and EA is showing us the next step towards our rented future. This future comes with benefits, and we may save some money, but let's also understand what we're giving up, and why."

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av FuzioN:

vilka fucking jävla hycklare, därför det existerat och fortfarande existerar på eran egna fucking konsol?

Därför ni får vissa spel som skulle kommit till pc inte kommit tilll pc pga just er?

så trött på det microsoft är inte bättre, men att dom ens har mage att säga något sådant här visar ju bara vilka jävla jippa nissar som sitter och styr.

Och ja där kommer spel till pc som bara hamnar där, men det är inte exklusivitet utan, tid, utvecklarnarna har, om det skulle skada spelet? för oftast gör det det och gör det en sämre pc produkt.

på väldigt många sätt inte bara grafiskt, en hel hjärtad port som görs bra görs inte ofta pga just det skulle kosta så sjukt jävla mycket.

Det börjar bli ganska tröttsamt att se detta PC vs. konsol-tjat i så många trådar.

Jag fattar inte ens vad det du skriver har med nyheten att göra?

Läste du ens nyheten? och vad dom säger? gör det igen och läs vad jag skrev, om inte du levt under en sten senaste 2 åren.

Så bör du fatta sammankopplingen, vad har detta med konsol vs pc o göra?
det har noll med det o göra det har med spel exklusivitetet o göra hence bullshitstormen som slängs ut här.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Bra, ta bort PS+ nu också, har redan betalt för såväl konsol, spel och bredband. Vill inte betala för rätten att använda sistnämnda till konsolen..

Ps+ är utan tvekan bästa dealen du kan få tag på. 35kr i månaden för att få 6 spel i månaden, 10% rabatt lite då och då, bra erbjudande på skittjänsten music unlimited och möjlighet att spara dina spel online.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Lika bra att de sätter ner foten nu, innan varenda utgivare ska ha prenumerationsavgifter för sina spel. Det kanske skulle funka bra till PC där det är "gratis" att spela online i många spel.

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Bra, ta bort PS+ nu också, har redan betalt för såväl konsol, spel och bredband. Vill inte betala för rätten att använda sistnämnda till konsolen..

Buu! Jag tänker inte betala för Netflix. Varför ska man behöva betala för Netflix när man ändå har köpt en TV, betalar för internet och TV till Telia och sen för Netflix.

Jag har kört med Xbox live i många år. Det kostar mig ungefär 35 kronor i månaden.

De vill inte ge mer pengar till EA utan vill att man ska dra det genom deras plus-tjänst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Margy:
Skrivet av FuzioN:

vilka fucking jävla hycklare, därför det existerat och fortfarande existerar på eran egna fucking konsol?

Därför ni får vissa spel som skulle kommit till pc inte kommit tilll pc pga just er?

så trött på det microsoft är inte bättre, men att dom ens har mage att säga något sådant här visar ju bara vilka jävla jippa nissar som sitter och styr.

Och ja där kommer spel till pc som bara hamnar där, men det är inte exklusivitet utan, tid, utvecklarnarna har, om det skulle skada spelet? för oftast gör det det och gör det en sämre pc produkt.

på väldigt många sätt inte bara grafiskt, en hel hjärtad port som görs bra görs inte ofta pga just det skulle kosta så sjukt jävla mycket.

Det börjar bli ganska tröttsamt att se detta PC vs. konsol-tjat i så många trådar.

Jag fattar inte ens vad det du skriver har med nyheten att göra?

Läste du ens nyheten? och vad dom säger? gör det igen och läs vad jag skrev, om inte du levt under en sten senaste 2 åren.

Så bör du fatta sammankopplingen, vad har detta med konsol vs pc o göra?
det har noll med det o göra det har med spel exklusivitetet o göra hence bullshitstormen som slängs ut här.

Shit grabben du borde gå på svenska lektionerna och lära dig använda lite punkter och kommatecken. Man får ont i huvudet av att försöka förstå vad du snackar om.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Läste du ens nyheten? och vad dom säger? gör det igen och läs vad jag skrev, om inte du levt under en sten senaste 2 åren.

Så bör du fatta sammankopplingen, vad har detta med konsol vs pc o göra?

Ja, jag läste nyheten och jag förstår tyvärr inte vad det du skrev har med den att göra.

Citera gärna den del av nyheten du menar och beskriv hur det har med PC vs. konsol att göra för oss som inte förstår.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Varför inte ge en möjlighet istället för att inte tillåta det alls..

Nån måste sätta ner foten!

Medlem

Inte för att jag har något emot xbox så hoppas jag att denna tjänst floppar. Annars är väl risken att flera av de större spelföretagen tar efter.

jkw
Medlem

Jag vill börja med att säga att jag avskyr EA. Men, jag skulle hellre lira EA-titlar än de förbannade 8bitars Indie-spelen de släpper till ps4 via PSN+!

12
Skriv svar