Xbox One trasig efter senaste uppdateringen

Robot
Xbox One trasig efter senaste uppdateringen

Microsofts senaste systemuppdatering gör att konsolen inte kan läsa skivor.

#microsoft, #titanfall, #call-of-duty-ghosts, #forza-5, #dead-rising-3, #ryse-son-of-rome


Medlem
Xbox One trasig efter senaste uppdateringen

det var ju lite lagom klantigt, men går ju så klart att fixa, tur man bara har ett fysiskt spel.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Medlem

Ja det låter ju som en grej som är snabbt fixad med en ny update bara.
Tur jag bara kör spel från hårddisken

Is
Medlem

Min fungerade utmärkt igår när jag spelade,dock hade jag det problemet för ett par månader sedan ibland

Medlem

Unreasonable programmers AHOOOO!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Ja, det är tur man har konsol. Så enkelt, bara plugga i och spela, inget strul som på PC där det är så svårt att få alla spel och alla program att kunna fungera på så oändligt många olika hårdvarukombinationer...... wait a sec. Oh. Never mind.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

tur man inte uppdaterat än då...

men vilket flyt de har, först windows update och sen xbox one. De lyckas inte så bra med uppdateringar just nu


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Med en så stor bugg så undrar man om dom testade uppdateringen alls.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Någon lär ju få sparken iaf...

Inaktiv

Otroligt klantigt..

Medlem

PlayStation does what Xbox don't, play games.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ja, det är tur man har konsol. Så enkelt, bara plugga i och spela, inget strul som på PC där det är så svårt att få alla spel och alla program att kunna fungera på så oändligt många olika hårdvarukombinationer...... wait a sec. Oh. Never mind.

-Japp de skulle köpt Playstation istället för en Xbox pc.

Gen
Medlem

Sådant man förväntar sig av M$ nuförtiden.

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av conthox:

Ja, det är tur man har konsol. Så enkelt, bara plugga i och spela, inget strul som på PC där det är så svårt att få alla spel och alla program att kunna fungera på så oändligt många olika hårdvarukombinationer...... wait a sec. Oh. Never mind.

-Japp de skulle köpt Playstation istället för en Xbox pc.

varför "istället för"? Ha båda

man kan ju inte köra forza på en ps4:a


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Åh en sådan klassiker! Många var vi som fick oss ett gott skratt när det där begav sig


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

"Our programmers are done now with the new update. Let's get it out people!"

"Shouldn't we test it first?"

"Testing is for cowards. Roll it out!"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av conthox:

Ja, det är tur man har konsol. Så enkelt, bara plugga i och spela, inget strul som på PC där det är så svårt att få alla spel och alla program att kunna fungera på så oändligt många olika hårdvarukombinationer...... wait a sec. Oh. Never mind.

-Japp de skulle köpt Playstation istället för en Xbox pc.

varför "istället för"? Ha båda

man kan ju inte köra forza på en ps4:a

Det tycks ju inte gå att spela Forza på en xbox one heller.

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av conthox:

Ja, det är tur man har konsol. Så enkelt, bara plugga i och spela, inget strul som på PC där det är så svårt att få alla spel och alla program att kunna fungera på så oändligt många olika hårdvarukombinationer...... wait a sec. Oh. Never mind.

-Japp de skulle köpt Playstation istället för en Xbox pc.

varför "istället för"? Ha båda

man kan ju inte köra forza på en ps4:a

Det tycks ju inte gå att spela Forza på en xbox one heller.

touché! Men förhoppningsvis fixar de problemet snart...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Och där vart jag mera säker i mitt val att faktiskt välja PS denna generation...

Medlem
Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Och där vart jag mera säker i mitt val att faktiskt välja PS denna generation...

Min ps3a blev ju helt briked efter en updatering. Fick lämna in den för att får den fixad.

Medlem
Skrivet av Lognoreng:

Och där vart jag mera säker i mitt val att faktiskt välja PS denna generation...

Nintendo borde du väl mena.

http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Network_outage

Medlem

Det går bra nu

Medlem
Skrivet av Ducci:

PlayStation does what Xbox don't, play games.

Men var det inte massor av ps3'or som gick sönder här om året just på grund av en uppdatering?

Medlem

Prata om att vara i denial när officiell support hänvisar till att just den kunden fått hårdvarufel.
-Vilken otur för dig, vi beklagar verkligen.

Medlem
Skrivet av Dmitrovskaya:

Men var det inte massor av ps3'or som gick sönder här om året just på grund av en uppdatering?

Inga PS3'or gick sönder, det var en update som sabbade kompatibilitet för ett par olika hårdiskar. Vilket löste med en annan update de fick manuelt installera.

Ingen av hårdiskarna var officiella diskar dock utan folk som bytt ut ( vilket man får förvisso ). Så överlag en kass update men som fixade sig.

Medlem

Tydeligen rör det sig mest om nya konsoler, men infon är olika överallt.

För er som är intresserade så har MS sagt så här:

“We are aware of reports that a small number of consoles connecting for the first time are experiencing issues taking the most recent system update, resulting in a game disc error. We believe that we have resolved the issue moving forward, but continue to monitor the situation closely. If you have experienced a problem with all discs on a brand new console we would ask that you either exchange the console at the retailer or set up a console repair via the Xbox Online Service Centre (http://myservice.xbox.com). For any further assistance please contact our customer support team (http://support.xbox.com)’’


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

lol jag köper inte in skivor bara digitala spel så för mig är det ingen fara

Medlem

Att följa dessa enkla steg borde fungera:
1. Kontrollera att det inte sitter någon skiva i boxen (vidare instruktioner i punkt 6).
2. Stäng av boxen och koppla ur alla kablar.
3. Tag med boxen ut, gärna i någon vuxens sällskap, och placera den på en brandtålig yta, långt från något annat som kan fatta eld.
4. Dränk den sedan i valfri brandfarlig vätska (bensin rekommenderas varmt) och fjutta på.
5. Intag snabbt behörigt avstånd, och se hur dina problem går upp i rök. (marshmallows är inte att rekommendera här)
6. Sälj eventuella spel begagnat, och köp en PS4 eller PC.

Lycka till!

12
Skriv svar