Infamous-utvecklarna drabbas av nedskärningar

Robot
Infamous-utvecklarna drabbas av nedskärningar

"Vad som ligger bakom uppsägningarna är i dagsläget oklart ..."

Kanske att det var ett projektbaserat uppdrag, som majoriteten av spel där ute på marknaden (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Releaser följs väl ganska ofta av massuppsägningar då man tar in extra arbetskraft med kontrakt på bestämd tid?

Redaktör
Ponny

Men nu säger de å andra sidan att det rör sig om människor som bidragit till både Infamous OCH Sly, så det verkar röra sig om anställda som varit där minst nio år (så gammalt är Sly 3).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Men nu säger de å andra sidan att det rör sig om människor som bidragit till både Infamous OCH Sly, så det verkar röra sig om anställda som varit där minst nio år (så gammalt är Sly 3).

Thieves in Time, även känt som 4:an, släpptes 2012. Så de behöver nödvändigtvis inte ha jobbat på 3:an till PS2.

Kan ju även vara av ekonomiska skäl. Säger bara att det är vanligt att många får gå efter ett stort projekt. Jag vet inte riktigt hur bra Second Son sålde, om det kan ha lämnat ett djupt sår?

Medlem

Lite tråkigt. Finns plats för DLC i Infamous Second Son så det sjunger om det. Lite mer variation skulle inte skada på detta enformiga men snygga spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Men nu säger de å andra sidan att det rör sig om människor som bidragit till både Infamous OCH Sly, så det verkar röra sig om anställda som varit där minst nio år (så gammalt är Sly 3).

Thieves in Time, även känt som 4:an, släpptes 2012. Så de behöver nödvändigtvis inte ha jobbat på 3:an till PS2.

Kan ju även vara av ekonomiska skäl. Säger bara att det är vanligt att många får gå efter ett stort projekt. Jag vet inte riktigt hur bra Second Son sålde, om det kan ha lämnat ett djupt sår?

Jo, grejen är att det är Sanzaru Games som gjorde fyran (som är på min backlog), så trean är det sista Sucker Punch gjorde.

Ja, med det sagt, så hoppas jag att Sucker Punch mår bra. Second Son verkar ju ha blivit en framgång i alla fall (också på min backlog. ALLT är på min backlog).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Men nu säger de å andra sidan att det rör sig om människor som bidragit till både Infamous OCH Sly, så det verkar röra sig om anställda som varit där minst nio år (så gammalt är Sly 3).

Thieves in Time, även känt som 4:an, släpptes 2012. Så de behöver nödvändigtvis inte ha jobbat på 3:an till PS2.

Kan ju även vara av ekonomiska skäl. Säger bara att det är vanligt att många får gå efter ett stort projekt. Jag vet inte riktigt hur bra Second Son sålde, om det kan ha lämnat ett djupt sår?

Jo, grejen är att det är Sanzaru Games som gjorde fyran (som är på min backlog), så trean är det sista Sucker Punch gjorde.

Ja, med det sagt, så hoppas jag att Sucker Punch mår bra. Second Son verkar ju ha blivit en framgång i alla fall (också på min backlog. ALLT är på min backlog).

Där ser man. Trodde det var Sucker Punch som gjorde Thieves in Time. Ja man får hoppas att de mår bra.

Medlem

"Vad som ligger bakom uppsägningarna är i dagsläget oklart ..."

Pengar, vad annars?

"But sir, why fire them? The numbers are green!"
"Ah yes, but not green ENOUGH!"


signatur

I drank what?

1
Skriv svar