Wii U får klara sig utan CoD: Advanced Warfare

Robot
Wii U får klara sig utan CoD: Advanced Warfare
Inaktiv
Wii U får klara sig utan CoD: Advanced Warfare

ALLA klarar sig utan CoD...

Medlem

Bobby says no.

Medlem

Heh, varför tror jag inte någon bryr sig. Vem spela CoD på Wii U i det förflutna?

Medlem

Vem spelar fortfarande de här ökenspelen? Booooring. Låter som ännu en anledning att skaffa en Wii U. Låt de andra stympade PC-konsolerna hålla på med de här spelen.

Medlem
Medlem

Jag tror inte det är så mycket att gråta över om jag ska vara ärlig.

Medlem

Som WIi U ägare kommer jag knappast att ligga vaken om nätterna på grund av detta..


signatur

Constants and variables

Medlem

Är en stolt Wii U ägare. Köpte 3e part spelet Assasins creed black flag. Det laggar som fasen och är riktigt fult i jämförelse med samma version som finns på PS4an. Så NEJ ge oss inte sån här skit dessutom kommer lagga och vara fult på Wii Un.
Nintendos spel däremot... de är fan snyggare än PS4 spelen :P.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

Ok...Förstod nästan det. Men de flesta spelar ändå CoD på konsol

Medlem
Skrivet av Freddan:

Är en stolt Wii U ägare. Köpte 3e part spelet Assasins creed black flag. Det laggar som fasen och är riktigt fult i jämförelse med samma version som finns på PS4an. Så NEJ ge oss inte sån här skit dessutom kommer lagga och vara fult på Wii Un.
Nintendos spel däremot... de är fan snyggare än PS4 spelen :P.

Är du seriös nu ?

Medlem

Vilken tur Wii U-ägarna har :).

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Freddan:

Är en stolt Wii U ägare. Köpte 3e part spelet Assasins creed black flag. Det laggar som fasen och är riktigt fult i jämförelse med samma version som finns på PS4an. Så NEJ ge oss inte sån här skit dessutom kommer lagga och vara fult på Wii Un.
Nintendos spel däremot... de är fan snyggare än PS4 spelen :P.

Är du seriös nu ?

Tror inte han menar verklighetstrogen grafik, men om du bara ser till hur mjukt och inte speciellt kantigt utseende så håller jag med om att Nintendos spel ser relativt bättre ut än många ps4 spel.

Men som sagt, jag gillar den typen av utseende för den typen av spel. Mario skulle nog inte göra sig lika bra om det så verklighetstroget ut. Men skulle ju inte sitta fel med ett Zelda i lite mer snyggare grafik som det demo de visade innan Wii U hade släppts.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Freddan:

Är en stolt Wii U ägare. Köpte 3e part spelet Assasins creed black flag. Det laggar som fasen och är riktigt fult i jämförelse med samma version som finns på PS4an. Så NEJ ge oss inte sån här skit dessutom kommer lagga och vara fult på Wii Un.
Nintendos spel däremot... de är fan snyggare än PS4 spelen :P.

Är du seriös nu ?

Tror inte han menar verklighetstrogen grafik, men om du bara ser till hur mjukt och inte speciellt kantigt utseende så håller jag med om att Nintendos spel ser relativt bättre ut än många ps4 spel.

Men som sagt, jag gillar den typen av utseende för den typen av spel. Mario skulle nog inte göra sig lika bra om det så verklighetstroget ut. Men skulle ju inte sitta fel med ett Zelda i lite mer snyggare grafik som det demo de visade innan Wii U hade släppts.

Grafiken är inte lika imponerande på Wiiu. Visst super mario har väl sin charm, men grafikmässigt så kan du inte jämföra ps4ans grafik med en WiiU. Ta en titt på The last of us , eller det nya Uncharted och kom tillbaka och säg att Wiiu spelen ser "snyggare" ut.

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Freddan:

Är en stolt Wii U ägare. Köpte 3e part spelet Assasins creed black flag. Det laggar som fasen och är riktigt fult i jämförelse med samma version som finns på PS4an. Så NEJ ge oss inte sån här skit dessutom kommer lagga och vara fult på Wii Un.
Nintendos spel däremot... de är fan snyggare än PS4 spelen :P.

Är du seriös nu ?

Tror inte han menar verklighetstrogen grafik, men om du bara ser till hur mjukt och inte speciellt kantigt utseende så håller jag med om att Nintendos spel ser relativt bättre ut än många ps4 spel.

Men som sagt, jag gillar den typen av utseende för den typen av spel. Mario skulle nog inte göra sig lika bra om det så verklighetstroget ut. Men skulle ju inte sitta fel med ett Zelda i lite mer snyggare grafik som det demo de visade innan Wii U hade släppts.

Grafiken är inte lika imponerande på Wiiu. Visst super mario har väl sin charm, men grafikmässigt så kan du inte jämföra ps4ans grafik med en WiiU. Ta en titt på The last of us , eller det nya Uncharted och kom tillbaka och säg att Wiiu spelen ser "snyggare" ut.

Det är precis det jag menar, det är 2 helt olika typer av grafik. Verklighetstroget mot "färgglatt" mjukare.
Jag säger inte att PS4 spel (alla) är sämre än Wii U men det finns, och sedan finns det spelen som du nämner.
Men det är fortfarande inte samma typ av grafikstil så vilket som är "snyggare" är helt upp till var och en, och jag har hellre ett spel som ser ut som då t.ex mario än ett spel som försöker se för verkligt ut men det är för uppenbart att lågupplösta texturer på en del av omgivning ser hemsk ut.
Men det finns bra snygga spel till både PS4 och XboxOne också.

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av Freddan:

Är en stolt Wii U ägare. Köpte 3e part spelet Assasins creed black flag. Det laggar som fasen och är riktigt fult i jämförelse med samma version som finns på PS4an. Så NEJ ge oss inte sån här skit dessutom kommer lagga och vara fult på Wii Un.
Nintendos spel däremot... de är fan snyggare än PS4 spelen :P.

Är du seriös nu ?

Tjena igen!
Jag tror egentligen att vi förstår varandra bra.
Jag uttryckte lite klumpigt att Nintendos spel är snyggare än PS4ans vilket är sanning med modifikation och självfallet en väldigt grov generalisering ifrån min sida.
Vad jag egentligen borde ha uttryckt är att grafikmässigt så är Nintendos egentillverkade spel i jämförelse med 3e part spelen som natt och dag till Wii Un.
Och ja som någon annan sade, det är främst den mjuka grafiken med det sköna flytet som jag menar när jag säger att den slår PS4an MEN det är ju för att Nintendo verkligen kan optimera efter sin egen hårdvara. Jag förstår ju också att The last of Us eller NHL 15 (som är sjukt snyggt till PS4) aldrig skulle gå att köra på en Wii U. Jag äger en PS4a och de spelen så jag behöver inte "ta en titt" på dem. Jag klankar inte ner på hårdvaran i PS4an, snarare hyllar Nintendos förmåga att göra saker bra. Tänk då vad de skulle kunna göra om de någon gång skulle ha high-end hårdvara att programmera till?

Om du testar Zelda: Wind Waker HD till Wii U så inser man också att ett spel med den cell-shadade grafikmotorn knappt kan bli snyggare. Det är ju tecknat och jag kan inte urskilja en enda polygon utan allt är så jämnt och fint. Helt otroligt välgjort!
Dessa tendenser ser jag även i Mario Kart 8 men där märker man tyvärr av brist på kapacitet hos Wii Un då man kör i multiplayer. Vid 4 personer är det långt ifrån lika snyggt och det nästan snudd på lagg tyvärr. Så nej, jag vill inte se ett CoD (i synnerhet inte i splitscreen till Wii Un) vilket är det som tråden egentligen handlar om.

Grafik är en upplevelse så där tycker jag man får göra sin egen subjektiva bedömning. Jag skall fortsättningsvis inte säga "snyggare" utan "jag gillar mer" så slipper vi onödiga missförstånd framöver :).


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

1
Skriv svar