Hur ska vi göra samhället säkert för kvinnor?

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Mikaelh:

SD ^^

Word på detta.
Sverigedemokraterna är det enda rätta.

Skrivet av bjosarn:

Joachim Löfgren, som kandiderar för Sverigedemokraterna till fullmäktige i Västerås och Västmanlands läns landsting dömdes så sent som förra året för misshandel. Offret var Löfgrens före detta flickvän.

PS. Tydligen så behöver "folk" läsa det fler gånger.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Mikaelh:

SD ^^

Word på detta.
Sverigedemokraterna är det enda rätta.

Skrivet av bjosarn:

Joachim Löfgren, som kandiderar för Sverigedemokraterna till fullmäktige i Västerås och Västmanlands läns landsting dömdes så sent som förra året för misshandel. Offret var Löfgrens före detta flickvän.

PS. Tydligen så behöver "folk" läsa det fler gånger.

För en knuff är så jäkla allvarligt. Kvinnor bitchar om minsta lilla, helt enkelt. Det finns en anledning till att Rockstar gjorde satir på det hela i GTA IV.

MFC
Medlem
Skrivet av kebbe:

För en knuff är så jäkla allvarligt. Kvinnor bitchar om minsta lilla, helt enkelt. Det finns en anledning till att Rockstar gjorde satir på det hela i GTA IV.

Ja han var säkert oskyldigt dömd..........


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av kebbe:

För en knuff är så jäkla allvarligt. Kvinnor bitchar om minsta lilla, helt enkelt. Det finns en anledning till att Rockstar gjorde satir på det hela i GTA IV.

Ja han var säkert oskyldigt dömd..........

Säger inte att han var oskyldig, det var däremot en skitsak han blev dömd för.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Joachim Löfgren, som kandiderar för Sverigedemokraterna till fullmäktige i Västerås och Västmanlands läns landsting dömdes så sent som förra året för misshandel. Offret var Löfgrens före detta flickvän.

Urban Blomster, vänsterpartiets gruppordförande och ledamot av kommunstyrelsen i Tierps kommun, dömdes på tisdagen för ett fall av olaga hot och tre fall av misshandel.En av åtalspunkterna Tierps tingsrätt fäller Blomster för är misshandel av hans sambo, rapporterar Sveriges Radio Uppland. I avvaktan på domen var Blomster avstängd från alla politiska uppdrag i kommunen. Nu ska partiets lokalförening i Tierp kalla till möte för att avgöra hans politiska framtid. - Det tar nog minst en vecka innan vi har ett beslut, säger Seppo Laine, ombudsman för vänsterpartiet i Uppsala län, till TT.

http://www.expressen.se/1.127691


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Oj. Ska vi jämföra ideologiska mord?
Jag Satsar en Hitler och en Mao.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Saltkråkan: Förstår inte hur det ska väga upp det faktum att SD har dömda kvinnomisshandlare på sina listor inför valet 2010?

Kan ju slänga in några till SD-namn om ni vill.

Mikael Hamrén, 38, Söderhamn:
Dömd till skyddstillsyn för misshandel av sin före detta sambo.

Alf Johansson, 51, Gällivare:
Dömd fem gånger, varav fyra till fängelse. Två av fallen rörde kvinnomisshandel (av två olika kvinnor). Även dömd för olaga vapeninnehav.

Ronny Lind, 34, Falköping:
Dömdes 2001 till fängelse efter att ha misshandlat sin dåvarande fru.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Mikael Hamrén, 38, Söderhamn:
Dömd till skyddstillsyn för misshandel av sin före detta sambo.

Alf Johansson, 51, Gällivare:
Dömd fem gånger, varav fyra till fängelse. Två av fallen rörde kvinnomisshandel (av två olika kvinnor). Även dömd för olaga vapeninnehav.

Ronny Lind, 34, Falköping:
Dömdes 2001 till fängelse efter att ha misshandlat sin dåvarande fru.

Namn tagna direkt ur luften och utan något som helst bevis,bra jobbat Bjosarn.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Namn tagna direkt ur luften och utan något som helst bevis,bra jobbat Bjosarn.

http://fredzilla.blogspot.com/2008/06/lite-kristna-vrderingar...

Rajraj.
420 ringa/maila berörda rättsinstanser och begära ut domarna.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Saltkråkan: Patetiskt försök.
Källor: Bland annat; SR, Expo, Aftonbladet, Göteborgs-Posten, dvs. PK-maffian/kommunistpacket/vänstermuppar.

Kul att du blundar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ojdå!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7499067.ab

Men vad nu?
http://www.newzglobe.com/sv/artikel/20100316/toppolitiker-inb...

Där ser man..
http://op.se/val2010/1.2092096-14-av-arets-valbara-domda-vid-...

Fast det är ju klart...brottslingar finns ju enbart i SD enligt era vanföreställningar.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Jag tror du inte har lyckats läsa så bra.
Var har någon sagt att de inte finns i andra partier?

Poängen är att du med flera inte verkar se hur det ser ut i "ert" parti, utan tror att SD ska rädda alla (vita) från fördärv.
När någon lägger fram saker som inte idiotiskt skönmålar partiet ni håller kärt blundar ni så att blodkärlen i hjärnan spricker och kastar i desperation slumpvist ut anklagelser åt alla håll och kanter.

tl;dr
Läs vad folk skriver, inte vad din paranoida känsla FÅR FÖR SIG att folk skriver.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag förstår inte vart ni vill komma genom att länka olika politiker som gjort brott. Ohederliga människor finns överallt.

Det är irrelevant för diskussionen.

Mona Sahlin kandiderar till statsminister och hon är en av landets ohederligaste människor. Snacka om att atombomba i glashus, bjosarn.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Det är irrelevant för diskussionen.

Nej. Du hävdade att SD skulle göra samhället säkrare för kvinnor. Jag poängterade att det finns många inom SD och politiker på listor för SD som blivit dömda för kvinnomisshandel.

Citat:

Mona Sahlin kandiderar till statsminister och hon är en av landets ohederligaste människor. Snacka om att atombomba i glashus, bjosarn.

Det är irrelevant för diskussionen. Kan du vara snäll att hålla dig till ämnet. (PS. Ja, det finns inga värre brottslingar än Mona Sahlin!)


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

SD stoppar kvinnovåldet?

ett enskilt parti?

hört den om katten och sköldpaddan?


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Svensk är man enligt lag när man är svensk medborgare, man kan aldrig utvisa en svensk medborgare från Sverige eller hindra personen från att resa in i Sverige, sånt kallas för landsförvisning och det är bara länder med obskyra regimer som gör så, t ex Israel.
Man kan inte ens utvisa alla invandrare, var man barn när man kom till Sverige och har haft uppehållstillstånd i ett antal år (kommer inte ihåg hur många) så får man, oavsett vad man har gjort, inte utvisas pga humanitära skäl eller nåt sånt.

Nog om det, det skulle vara intressant att se statistik på att utlänningar slår kvinnor mer än svenskar. Jag tror nämligen det är tvärtom, svenska män slår kvinnor oftare p g a alhoholproblem, d v s man nitar käringen på fyllan. Det är nog ett universalproblem i äktenskap, alhohol. (Förutom bland muslimer, som ju inte dricker).
Dessutom, det är vanligare att män ger andra män på käften än att män slår kvinnor, så samhället är farligare för män än för kvinnor...


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Dessutom, det är vanligare att män ger andra män på käften än att män slår kvinnor, så samhället är farligare för män än för kvinnor...

Det är en viss skillnad på krogdäng och våldtäkt.

Medlem

Ja det är ju en himla tur att ingen annan har så.
jag menar, det skulle ju se välldigt roligt ut om tex nån partiledare som skulle kunna bli swe nästa stadsminister har ett kriminelt förflutet och bara för att göra det hela roligare kör runt med en obesiktad bil men aja, nu är det ju bara jag som hittar på......


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Man kan nog hitta skit hos alla partier om man letar, så att diskutera enskilda fall är meningslöst.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Enligt SD så kan man visst kunna utvisa juridiskt svenska medborgare på basis av deras etnicitet.
Undrar om det kommer gälla en vit kristen dansk lika mycket som en muslimsk svart somalier.

Nätack.

Dock är det betryggande att SD kommer få ingenting alls att säga till om i riksdagen. När det väl kommer till kritan så kommer opposition och regering att samarbeta får att hålla det öppet rasistiska och islamofobiska SD borta från besluten.
Frågar man SD vad som är fel med Sverige så får man svaret;
"Muslimerna är felet! Deras fel at sverige inte längre är Rent och Vitt ;_;7"

Sluta dröm om ett vitt folkhem som aldrig har existerat.

"En svensk är vit"


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Frågar man SD vad som är fel med Sverige så får man svaret;
"Muslimerna är felet! Deras fel at sverige inte längre är Rent och Vitt ;_;7"

Sluta dröm om ett vitt folkhem som aldrig har existerat.

"En svensk är vit"

Du har helt fel som vanligt.SD är INTE ett rasistiskt parti,och dom kommer att komma in i riksdagen med god marginal.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Inte?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Döbringer:

Dessutom, det är vanligare att män ger andra män på käften än att män slår kvinnor, så samhället är farligare för män än för kvinnor...

Det är en viss skillnad på krogdäng och våldtäkt.

Tack Mr Obvious...
Men antalet fall av misshandel mot män överstiger fallen med våldtäkt/misshandel mot kvinnor med råge, det är alltså män som är det mer våldsutsatta könet.

Om du sen tycker att det är OK att ge folk på käften på krogen för väl stå för dej. Vi ska vara lika inför lagen är det tänkt, oavsett kön.
Alltså borde diskussionen handla om hur vi minskar antalet fall av misshandel/våldtäkt/andra våldsbrott, inte bara titta på ett kön.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Du har helt fel som vanligt.SD är INTE ett rasistiskt parti,och dom kommer att komma in i riksdagen med god marginal.

Nehe?
Så vad är dom då?

Jag gillar inte SD då deras hets mot människor med "avvikande" religion och etnicitet är motbjudande och totalt frånvänd varje tanke om allas lika värde oavsett religion eller etnicitet.

Nationalismen borde ha dött på 40-talet.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Saltkråkan:

Du har helt fel som vanligt.SD är INTE ett rasistiskt parti,och dom kommer att komma in i riksdagen med god marginal.

Nehe?
Så vad är dom då?

Jag gillar inte SD då deras hets mot människor med "avvikande" religion och etnicitet är motbjudande och totalt frånvänd varje tanke om allas lika värde oavsett religion eller etnicitet.

Nationalismen borde ha dött på 40-talet.

Bra sagt! Tillsammans med rasismen också.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Du har helt fel som vanligt.SD är INTE ett rasistiskt parti,och dom kommer att komma in i riksdagen med god marginal.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/regeringen-far-egen-majorit...

"Sverigedemokraterna hamnar med sina 3,7 procent under riksdagsspärren. Men om man tar hänsyn till felmarginalen kan de lika gärna hamna över spärren. "

1. Alliansen plockar majoritetsregering. Innebär att även om SD kommer in så kan de inte ställa till med någon skada.

2. Inte mycket till marginal.

3. Ser ut som deras chanser att komma in öht är minimala.

Happi happi joi joi


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Samhället säkert för kvinnor? Gör samhället säkert för alla istället. Och börja med våldet mot andra män därför att det är i kraftig majoritet. Faktum är dock att jag inte känner någon kille som slagit en tjej. Men nästan alla tjejer jag känner har slagit en kille 1 eller flera gånger.

Nu kommer någon gnälla om att det inte är lika hårt men det spelar ingen roll. Våld ska inte accepteras från något håll. Att acceptera våld från ena sidan men inte från andra är hyckleri.

Ni som säger att straffet ska höjas, det är bullshit. Ni förändrar ingenting så. Det enda ni åstadkommer är att du får betala mer i skatt och personen som suttit inne kommer inte att vara en bättre människa när man kommer ut, vilket ju är poängen med straff.

Ni verkar ha totalt misslyckats med att inse att straff inte är en lösning. Det är bara ett substitut. När politiker inte vet hur man löser ett problem så skapar man en lag istället.

Självklart ska man ta alla problem på allvar och självklart ska ingen gå ostraffad. Men ska man förändra något så ligger nog svaret i vår kultur.

Jag trodde alltid att våran civilisation skulle ges mer frihet, att vi blev befriade från lagar ju längre vi kom. Jag hade fel. Istället instiftas konstant nya lagar som förtrycker rätten till privatliv, allt mer ska kontrolleras och alla ska behandlas som potentiella brottslingar. Inget av det kommer lösa något. Och så alla människor som bara sitter där, helt passiva och inget gör. Jag är mer trött på alla vardagsmänniskor än något annat.

Mäns våld mot Kvinnor? Nej, människors våld mot människor!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Dubbelpost, forumet är Ubersegt!


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av MacNille:
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Saltkråkan:

Du har helt fel som vanligt.SD är INTE ett rasistiskt parti,och dom kommer att komma in i riksdagen med god marginal.

Nehe?
Så vad är dom då?

Jag gillar inte SD då deras hets mot människor med "avvikande" religion och etnicitet är motbjudande och totalt frånvänd varje tanke om allas lika värde oavsett religion eller etnicitet.

Nationalismen borde ha dött på 40-talet.

Bra sagt! Tillsammans med rasismen också.

Religion o kommunism med.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Inte?

..och allt börjar om. Du är fan som ett småbarn.

Skriv svar