Se multiplayer från Halo: The Master Chief Collection

Robot
Se multiplayer från Halo: The Master Chief Collection
Medlem
Se multiplayer från Halo: The Master Chief Collection

Tja.. det kanske har 1080p och 60 fps, och rätt så små vapenmodeller...
men FoV'n får en att vilja kräkas..

älskade verkligen Halo serien som yngre.. ack ack.

Inaktiv

Det roligaste med Halo 2 var att snacka skit med folk på xbox live eftersom man fick med en mic när man köpte xbox live så alla hade en.

Jag tycker FOV:n ser okej ut. Så här brukar jag tänka fast jag vet inte om det stämmer:

Att det blir naturligare med lägre FOV när man spelar på konsol eftersom man oftast sitter längre ifrån skärmen. Blir inte samma konstiga känsla som uppstår när man spelar ett spel med låg FOV på PC och det verkligen känns som att man borde se mer.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

FoV'n

Fov?


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Fan vad jag längtar till detta monsterpaket. Och Halo 5-betan med tre spellägen och sju kartor...smaskens...det är en riktig beta.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ztreek:

FoV'n

Fov?

Field of View.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ztreek:

FoV'n

Fov?

Field of View. Precis som mamapapa skrev i kommentaren ovanför är det mindre viktigt om man spelar på en TV. Om man däremot sitter nära skärmen och har för låg FoV kan man bli åksjuk. Den här videon förklarar begreppet ganska bra, jag ber om ursäkt för den jobbiga musiken.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Det roligaste med Halo 2 var att snacka skit med folk på xbox live eftersom man fick med en mic när man köpte xbox live så alla hade en.

Jag tycker FOV:n ser okej ut. Så här brukar jag tänka fast jag vet inte om det stämmer:
http://i2.minus.com/jfRT3Roaxduix.png

Att det blir naturligare med lägre FOV när man spelar på konsol eftersom man oftast sitter längre ifrån skärmen. Blir inte samma konstiga känsla som uppstår när man spelar ett spel med låg FOV på PC och det verkligen känns som att man borde se mer.

Vem har ett så där smalt synfält i verkligheten? Det är ju som att springa runt med brillor som är täckta på sidorna, fast värre.

Inaktiv
Skrivet av McNord:

Vem har ett så där smalt synfält i verkligheten? Det är ju som att springa runt med brillor som är täckta på sidorna, fast värre.

Ingen.. Fast det är inte människans synfält jag ritat utan det som skulle vara det naturliga synfältet inne i spelet från olika avstånd utifall skärmen fungerade som ett fönster in till spelvärlden. Ju närmre man är fönstret desto mer kan man se av världen. Om man kommer riktigt nära har man en oculus rift på sig och ser väldigt mycket

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av McNord:

Vem har ett så där smalt synfält i verkligheten? Det är ju som att springa runt med brillor som är täckta på sidorna, fast värre.

Ingen.. Fast det är inte människans synfält jag ritat utan det som skulle vara det naturliga synfältet inne i spelet från olika avstånd utifall skärmen fungerade som ett fönster in till spelvärlden. Ju närmre man är fönstret desto mer kan man se av världen. Om man kommer riktigt nära har man en oculus rift på sig och ser väldigt mycket

Okej, jag tänker mig inte skärmen som ett fönster in i spelvärlden utan det man ser ska vara det som personen man spelar ser, alltså borde den vara snarlik det mänskliga synfältet enligt mig
Om jag nu lyckades förklara vad jag tänker... :3
Edit:
Så här tänker jag, jag försöker ju leva mig in i spelet, tänker att jag är personen man spelar så därför bör synfältet vara så som jag har ritat nu ^.^ Spelar ingen roll hur långt avstånd eller hur stor skärm jag har.

Inaktiv
Skrivet av McNord:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av McNord:

Vem har ett så där smalt synfält i verkligheten? Det är ju som att springa runt med brillor som är täckta på sidorna, fast värre.

Ingen.. Fast det är inte människans synfält jag ritat utan det som skulle vara det naturliga synfältet inne i spelet från olika avstånd utifall skärmen fungerade som ett fönster in till spelvärlden. Ju närmre man är fönstret desto mer kan man se av världen. Om man kommer riktigt nära har man en oculus rift på sig och ser väldigt mycket

Okej, jag tänker mig inte skärmen som ett fönster in i spelvärlden utan det man ser ska vara det som personen man spelar ser, alltså borde den vara snarlik det mänskliga synfältet enligt mig
Om jag nu lyckades förklara vad jag tänker... :3
Edit:
Så här tänker jag, jag försöker ju leva mig in i spelet, tänker att jag är personen man spelar så därför bör synfältet vara så som jag har ritat nu ^.^ Spelar ingen roll hur långt avstånd eller hur stor skärm jag har.

Isåfall behöver du flera monitorer, en böljd skärm, eller VR. Du kan inte ha hur stort synfält somhelst på en platt 2d-bild, då blir bilden vrängd.

Inaktiv
Skrivet av McNord:

Okej, jag tänker mig inte skärmen som ett fönster in i spelvärlden utan det man ser ska vara det som personen man spelar ser, alltså borde den vara snarlik det mänskliga synfältet enligt mig
Om jag nu lyckades förklara vad jag tänker... :3
Edit:
Så här tänker jag, jag försöker ju leva mig in i spelet, tänker att jag är personen man spelar så därför bör synfältet vara så som jag har ritat nu ^.^ Spelar ingen roll hur långt avstånd eller hur stor skärm jag har.

Förstår vad du menar om att det är karaktärens synfält men tror ens hjärna omedvetet vill se det som en "naturlig bild" och inte någon annans synfält.
Blev själv lite förvirrad när jag funderade på hur jag skulle svara dig men hittade en bra video som förklarar lite.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av McNord:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av McNord:

Vem har ett så där smalt synfält i verkligheten? Det är ju som att springa runt med brillor som är täckta på sidorna, fast värre.

Ingen.. Fast det är inte människans synfält jag ritat utan det som skulle vara det naturliga synfältet inne i spelet från olika avstånd utifall skärmen fungerade som ett fönster in till spelvärlden. Ju närmre man är fönstret desto mer kan man se av världen. Om man kommer riktigt nära har man en oculus rift på sig och ser väldigt mycket

Okej, jag tänker mig inte skärmen som ett fönster in i spelvärlden utan det man ser ska vara det som personen man spelar ser, alltså borde den vara snarlik det mänskliga synfältet enligt mig
Om jag nu lyckades förklara vad jag tänker... :3
Edit:
Så här tänker jag, jag försöker ju leva mig in i spelet, tänker att jag är personen man spelar så därför bör synfältet vara så som jag har ritat nu ^.^ Spelar ingen roll hur långt avstånd eller hur stor skärm jag har.

Isåfall behöver du flera monitorer, en böljd skärm, eller VR. Du kan inte ha hur stort synfält somhelst på en platt 2d-bild, då blir bilden vrängd.

Jo precis, men man utnyttjar ju aldrig hela i spelet, blev väl lite fel när jag förklarade, haha. För låg FOV blir lite som ett tunnelseende och för hög blir också konstig, man får ha något mittemellan, fast dagens standar verkar vara väldigt låg tycker jag

Medlem
Medlem

har inte alla halo spel körts i 60fps?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vet inte vad jag skall tycka, om de nu ska göra halo 1-4 varför inte ha varje halo Exakt som det var.
Vad är vitsen med all lägga till Assault rifle i Halo2, samt att man kan välja "Weapon set"...

Medlem
Skrivet av McNord:

Jo precis, men man utnyttjar ju aldrig hela i spelet, blev väl lite fel när jag förklarade, haha. För låg FOV blir lite som ett tunnelseende och för hög blir också konstig, man får ha något mittemellan, fast dagens standar verkar vara väldigt låg tycker jag

Mellantinget är Ca 90 på PC och 60 på konsol, anledningen till att FOV'n känns låg är för att videon är från en konsol (60) och du tittar på den via en pc monitor (90)
Hade du tittat på videon på en xbox/ps3 och suttit ett par meter från TVn så hade det känts naturligt.

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av McNord:

Jo precis, men man utnyttjar ju aldrig hela i spelet, blev väl lite fel när jag förklarade, haha. För låg FOV blir lite som ett tunnelseende och för hög blir också konstig, man får ha något mittemellan, fast dagens standar verkar vara väldigt låg tycker jag

Mellantinget är Ca 90 på PC och 60 på konsol, anledningen till att FOV'n känns låg är för att videon är från en konsol (60) och du tittar på den via en pc monitor (90)
Hade du tittat på videon på en xbox/ps3 och suttit ett par meter från TVn så hade det känts naturligt.

Jag tittade på den via tv det kändes inte heller bra....det är samma retard känsla som COH 2 zoom out är för liten.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

har inte alla halo spel körts i 60fps?

Möjligtvis Reach och Halo 4. Tror inte de fick till 60fps i Halo 3 eller ODST.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Geeks Gaming
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av WarpGuN:

har inte alla halo spel körts i 60fps?

Möjligtvis Reach och Halo 4. Tror inte de fick till 60fps i Halo 3 eller ODST.

Nope. Inget av Halo spelen till konsole har körts i mer än 30 fps

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av WarpGuN:

har inte alla halo spel körts i 60fps?

Möjligtvis Reach och Halo 4. Tror inte de fick till 60fps i Halo 3 eller ODST.

Nope. Inget av Halo spelen till konsole har körts i mer än 30 fps

Jojjomen, ettan kördes i 60 är jag rätt säker på

Geeks Gaming
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av WarpGuN:

har inte alla halo spel körts i 60fps?

Möjligtvis Reach och Halo 4. Tror inte de fick till 60fps i Halo 3 eller ODST.

Nope. Inget av Halo spelen till konsole har körts i mer än 30 fps

Jojjomen, ettan kördes i 60 är jag rätt säker på

60 fps på första xbox? nä skulle inte tro de

Avstängd
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av WarpGuN:

har inte alla halo spel körts i 60fps?

Möjligtvis Reach och Halo 4. Tror inte de fick till 60fps i Halo 3 eller ODST.

Nope. Inget av Halo spelen till konsole har körts i mer än 30 fps

Jojjomen, ettan kördes i 60 är jag rätt säker på

Tyvärr inte ens nära 60 FPS, dessutom tappade det massor, med tydligt hackande och slowdowns särskilt i utomhusmiljöerna, eller under nattbanorna.

Medlem
Skrivet av Rwaat:

Vet inte vad jag skall tycka, om de nu ska göra halo 1-4 varför inte ha varje halo Exakt som det var.
Vad är vitsen med all lägga till Assault rifle i Halo2, samt att man kan välja "Weapon set"...

Har för mig att de sa att det inte skulle vara några "weapon sets". Men jag antar att det är typ 3 man kan välja på där en har Battle rifle + magnum + frag och den andra har assault rifle + magnum + frag.

Inaktiv

Halo 2 var helt fantastiskt, sedan blev det bara upprepning imo.

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av Rwaat:

Vet inte vad jag skall tycka, om de nu ska göra halo 1-4 varför inte ha varje halo Exakt som det var.
Vad är vitsen med all lägga till Assault rifle i Halo2, samt att man kan välja "Weapon set"...

Har för mig att de sa att det inte skulle vara några "weapon sets". Men jag antar att det är typ 3 man kan välja på där en har Battle rifle + magnum + frag och den andra har assault rifle + magnum + frag.

Jo men förstår inte poängen. I min mening så borde de behålla varje halo såsom de var, på så sätt blir alla nöjda då de som föredrar Halo2 kan få spela de igen, och de som föredrar halo3 kan spela det igen osv. Dem borde inte blanda in features/mechanics från olika halos med varandra.

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av adde111:
Skrivet av Rwaat:

Vet inte vad jag skall tycka, om de nu ska göra halo 1-4 varför inte ha varje halo Exakt som det var.
Vad är vitsen med all lägga till Assault rifle i Halo2, samt att man kan välja "Weapon set"...

Har för mig att de sa att det inte skulle vara några "weapon sets". Men jag antar att det är typ 3 man kan välja på där en har Battle rifle + magnum + frag och den andra har assault rifle + magnum + frag.

Jo men förstår inte poängen. I min mening så borde de behålla varje halo såsom de var, på så sätt blir alla nöjda då de som föredrar Halo2 kan få spela de igen, och de som föredrar halo3 kan spela det igen osv. Dem borde inte blanda in features/mechanics från olika halos med varandra.

Alla banor från alla spel är EXAKT lika som orginaltet. Men utöver alla vanliga banor så har man lagt till 6 remastered banor i ny fin grafik och med nya vapen som tillkommer Utöver de vanliga banorna. Inga ändringar har gjorts till orginalbanorna som även kommer att visas i sin orginalgrafik.

1
Skriv svar