Separat Xbox One-Kinect kommer till Sverige

Medlem

Jag tycker det är konstigt av MS att slopa Kinect 2.0. Varför marknadsför de inte Kinecten på ett bättre sätt så folk förstår varför man behöver den? Vart är tex. Skräckspelen som använder sig av Kinectens pulsmätare? Ibland undrar jag om de är ett gäng idioter på MS reklamavdelning...Trots detta vill jag ändå ha en X1 framför en PS4 pga muskelminne


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av floke:

Från och med nu är väl Xbox One-menyn på svenska? Och i sann MS-anda är det påtvingat. Dvs du kan INTE välja engelska igen. Det påverkade tydligen utbudet på market till det sämre. Bra jobbat.

Nja, alltså, den enda restriktionen som finns i nuläget är att om du väljer sverige som region, kan du bara välja svenska som språk.

Tror dock detta kommer ändras snart, eftersom det är en av dom mest efterfrågade sakerna på deras forum, så vi kan välja fritt mellan språken oberoende av vilken region din konsol är inställd på.

Men, du kan fortfarande hoppa helt fritt mellan regionerna, allt som krävs är en omstart av konsolen. Så vill du ha allt på engelska, och/eller handla i en annan regions "marketplace", är där inget som hindrar dig.

Alla appar och spel som du laddar ner i andra regioner (T.ex Reddit appen som just nu bara finns tillgänglig i Nordamerika) fungerar sedan oavsett vilken region du ändrar till.

Medlem

Hade jag inte redan haft en kinect till Xbonen så hade jag lätt kunnat betala 1400:- för en nu när jag vet hur bra den fungerar och vad den kan göra.

Vill aldrig ha en konsol utan röstkommandon igen!

Medlem
Skrivet av Conspiracy:
Skrivet av Neobox:

Om man man tvekar på om man ska köpa en X1 med eller utan Kinect så borde man lägga 30 min på lite research, man inser då snabbt att den lilla summa den kostar extra är värt betydligt mer än 500:- .
Kinect till 360:n var i mina ögon ett helt onödigt tillbehör, den fungerade rätt dåligt och det enda som den användes till var några halvtaskiga spel. Tror man att den nya är en liknande produkt förstår jag att man inte är intresserad av den.

Kinecten till X1 är en helt annan sak och ger ett mervärde som man inte kan vara utan när man vant sig. Skulle Microsoft knacka på dörren och säga att jag var tvungen att betala 1500:- för att få behålla den eftersom det råkade sätta priset för lågt vid lansering skulle jag säga. " Ett ögonblick, jag hämtar plånboken direkt"

Du måste låsa datorn när du inte är på plats, det är någon som skriver korkade kommentarer i ditt namn...

Eller kanske han tycker den är bra som många andra som har köpt den?

Medlem

Jag har ett kinect 2.0 ifall nån vill köpa billigt? Nästan helt nytt. Hade inbrott och det enda dom lämna kvar var kinecten

Medlem

Kommer sälja lika bra som Xbox One inkl Kinect.

Inaktiv

Men ärligt talat är viftastilen i spel fortfarande lika populärt som det var när nintendo wii, xbox 360 kinect och ps3'ans move sålde som mest,
Kinect 2 verkar inte många vilja ha, Nintendo har fimpat sina nanchucks och kommer Sony ha något Move liknande till ps4 ?

Medlem

Det är nog fler än man tror som vill ha kinect. Men som vanligt är det ju gnällspikarna som hörs och syns mest. Gillar vår kinect skarpt.

KoP
Medlem
Skrivet av Surahero:

Det är nog fler än man tror som vill ha kinect. Men som vanligt är det ju gnällspikarna som hörs och syns mest. Gillar vår kinect skarpt.

Jupp. Jag kommer definitivt köpa till en Kinect 2.0 nu efter en tids research vad andra verkar tycka om den.

Och angående gnällspikarna.. ja det är alltid lätt att sitta och anta massa saker grabbade ur luften istället för att ha någon verklighetsförankrad koll.

Medlem

Skulle inte tveka att köpa en Xbox one med kinecten igen. Älskar verkligen röststyrningen.

Medlem

Till er som väntat med att köpa en Xbox One tills den svenska lanseringen, varför har ni gjort det egentligen? Menar absolut inget illa, bara nyfiken vad anledningen är till varför ni väntat och inte köpt en EU-version tidigare, eftersom det är en likadan maskin ni får nu.

Jag hoppas ingen har väntat på svenska röstkommandon, för det lär inte stödjas nu den 5:e september. Vill ni ha röstkommando får ni ändå använda en annan region än sverige.

Som sagt, bara nyfiken på att höra folks anledningar?

Medlem
Skrivet av Spit:

Till er som väntat med att köpa en Xbox One tills den svenska lanseringen, varför har ni gjort det egentligen? Menar absolut inget illa, bara nyfiken vad anledningen är till varför ni väntat och inte köpt en EU-version tidigare, eftersom det är en likadan maskin ni får nu.

Jag hoppas ingen har väntat på svenska röstkommandon, för det lär inte stödjas nu den 5:e september. Vill ni ha röstkommando får ni ändå använda en annan region än sverige.

Som sagt, bara nyfiken på att höra folks anledningar?

Jag väntade för att jag insåg att de spel jag vill spela ändå skulle släppas efter den svenska releasen.

Men till helgen kommer den, synd bara att Destiny är ytterligare några dagar bort.

Inaktiv
Skrivet av Spit:

Till er som väntat med att köpa en Xbox One tills den svenska lanseringen, varför har ni gjort det egentligen? Menar absolut inget illa, bara nyfiken vad anledningen är till varför ni väntat och inte köpt en EU-version tidigare, eftersom det är en likadan maskin ni får nu.

Jag hoppas ingen har väntat på svenska röstkommandon, för det lär inte stödjas nu den 5:e september. Vill ni ha röstkommando får ni ändå använda en annan region än sverige.

Som sagt, bara nyfiken på att höra folks anledningar?

Alla som väntat har också missat ett antal fina gratisspel man fått med guld,
har en xbone day 1 edition och kör England som hemland tills Sverige kommer igång , har inte ångrat det tidiga köpet det minsta.

Medlem
Skrivet av Spit:

Hade jag gått i köptankar och är intresserad av FIFA 15 & Forza 5 hade jag försökt lägga vantarna på detta paketet.

http://www.siba.se/Archive/SE/6/SEC6412_ORG.jpg

Siba 4479:-

Spelbutiken 3800 klart man får det på releasedagen det heter ju day one edition. Annars får dom fan sänka priset. Vill inte ha ett day one edition på dag 5 no no

Medlem
Skrivet av denza:
Skrivet av Spit:

Hade jag gått i köptankar och är intresserad av FIFA 15 & Forza 5 hade jag försökt lägga vantarna på detta paketet.

http://www.siba.se/Archive/SE/6/SEC6412_ORG.jpg

Siba 4479:-

Spelbutiken 3800 klart man får det på releasedagen det heter ju day one edition. Annars får dom fan sänka priset. Vill inte ha ett day one edition på dag 5 no no

Det för 3800:- är inte samma paket.

Medlem
Skrivet av AirRaid:

Förstår inte varför man INTE skulle vela ha kinect till sin xbox. Det är så sjukt jävla smidigt när man väl lärt sig röstkommandon osv. Tror dom flesta som kommenterar aldrig riktigt har testat kinect 2.0 eller så har dom inte riktigt förstått hur den fungerer.

Jag är en av dem. Förstår inte alls poängen med röstkommandon som stör resten av befolkningen i mitt hus när det går tystare och snabbare att använda gamepaden till det mesta. Jag har Kinect enbart för de Kinectbaserade spelen, ex. Just Dance som ungarna älskar.

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av denza:
Skrivet av Spit:

Hade jag gått i köptankar och är intresserad av FIFA 15 & Forza 5 hade jag försökt lägga vantarna på detta paketet.

http://www.siba.se/Archive/SE/6/SEC6412_ORG.jpg

Siba 4479:-

Spelbutiken 3800 klart man får det på releasedagen det heter ju day one edition. Annars får dom fan sänka priset. Vill inte ha ett day one edition på dag 5 no no

Det för 3800:- är inte samma paket.

Ehh? Jo det är det visst. Day one edition med fifa och forza sitter just nu och tittar på min faktura på mailen.. Haha varför trodde du inte det var samma? Den finns inte kvar på spelbutiken längre om du försökte hitta den. Så jo 3894 forza och fifa. 500gb en trådlös handkontroll

Medlem
Skrivet av denza:
Skrivet av Spit:
Skrivet av denza:
Skrivet av Spit:

Hade jag gått i köptankar och är intresserad av FIFA 15 & Forza 5 hade jag försökt lägga vantarna på detta paketet.

http://www.siba.se/Archive/SE/6/SEC6412_ORG.jpg

Siba 4479:-

Spelbutiken 3800 klart man får det på releasedagen det heter ju day one edition. Annars får dom fan sänka priset. Vill inte ha ett day one edition på dag 5 no no

Det för 3800:- är inte samma paket.

Ehh? Jo det är det visst. Day one edition med fifa och forza sitter just nu och tittar på min faktura på mailen.. Haha varför trodde du inte det var samma? Den finns inte kvar på spelbutiken längre om du försökte hitta den. Så jo 3894 forza och fifa. 500gb en trådlös handkontroll

Titta igen.

Skillnaden är att paketet hos Siba innehåller en Kinect + spelet Dance Central också.

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av denza:
Skrivet av Spit:
Skrivet av denza:
Skrivet av Spit:

Hade jag gått i köptankar och är intresserad av FIFA 15 & Forza 5 hade jag försökt lägga vantarna på detta paketet.

http://www.siba.se/Archive/SE/6/SEC6412_ORG.jpg

Siba 4479:-

Spelbutiken 3800 klart man får det på releasedagen det heter ju day one edition. Annars får dom fan sänka priset. Vill inte ha ett day one edition på dag 5 no no

Det för 3800:- är inte samma paket.

Ehh? Jo det är det visst. Day one edition med fifa och forza sitter just nu och tittar på min faktura på mailen.. Haha varför trodde du inte det var samma? Den finns inte kvar på spelbutiken längre om du försökte hitta den. Så jo 3894 forza och fifa. 500gb en trådlös handkontroll

Titta igen.

Skillnaden är att paketet hos Siba innehåller en Kinect + spelet Dance Central också.

Aha nice. Jag ger mig

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Conspiracy:
Skrivet av Neobox:

Om man man tvekar på om man ska köpa en X1 med eller utan Kinect så borde man lägga 30 min på lite research, man inser då snabbt att den lilla summa den kostar extra är värt betydligt mer än 500:- .
Kinect till 360:n var i mina ögon ett helt onödigt tillbehör, den fungerade rätt dåligt och det enda som den användes till var några halvtaskiga spel. Tror man att den nya är en liknande produkt förstår jag att man inte är intresserad av den.

Kinecten till X1 är en helt annan sak och ger ett mervärde som man inte kan vara utan när man vant sig. Skulle Microsoft knacka på dörren och säga att jag var tvungen att betala 1500:- för att få behålla den eftersom det råkade sätta priset för lågt vid lansering skulle jag säga. " Ett ögonblick, jag hämtar plånboken direkt"

Du måste låsa datorn när du inte är på plats, det är någon som skriver korkade kommentarer i ditt namn...

Eller kanske han tycker den är bra som många andra som har köpt den?

Mycket möjligt att den är bra, läs om inlägget och gissa vart jag tycker det korkade i det hela är...

12
Skriv svar