Inga traditionella quests i Everquest Next

Robot
Medlem
Inga traditionella quests i Everquest Next

De repeterar sig ju bara från sin första keynote

Medlem

Wildstar, släng er i väggen. Det här är riktigt bra grejer, sandboxen kommer bli riktigt roligt.

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

Wildstar, släng er i väggen. Det här är riktigt bra grejer, sandboxen kommer bli riktigt roligt.

Det sa du ju om Wildstar också. Dig kan man aldrig lyssna på! Du ramlar alltid ner i hypen. Dåligt!

(Intern skämt)

Medlem

Inget mig emot om quest delen kommer vara som i gw2, då kommer jag bara känna mig mer som hemma, fast nu återstår bara frågan.
Är detta ett buy and play eller är det free2 play? Inget av sakerna spelar mig någon större roll, men tänkte lika bra att kika om någon vet så man har en aning om man ska börja försöka spara till det eller bara vänta tills det släpps.

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

Wildstar, släng er i väggen. Det här är riktigt bra grejer, sandboxen kommer bli riktigt roligt.

Tycker wildstar verkar roligt, jag testade bara en beta av det och kom inte så värst långt för jag hade för mycket annat som tog upp tid, men ser inte vad felet med det liret är.

Medlem

Låter bra. Känns som ett steg tillbaka till de gamla MMORPG där det inte fanns massa quests utan man fick utforska istället.

Medlem

Well, events som han talar om fanns ju redan i Warhammer Age of Reckoning (och säkert i fler spel innan dess).

Men men, ett riktigt bra initiativ. Verkar bli den nya grejen i MMORPGs.

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

Wildstar, släng er i väggen. Det här är riktigt bra grejer, sandboxen kommer bli riktigt roligt.

Hur blir en sandbox rolig? (inte "roligt")

Medlem
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Stilfullast:

Wildstar, släng er i väggen. Det här är riktigt bra grejer, sandboxen kommer bli riktigt roligt.

Det sa du ju om Wildstar också. Dig kan man aldrig lyssna på! Du ramlar alltid ner i hypen. Dåligt!

(Intern skämt)

My burt is hurt

Medlem

Jag vill verkligen tro på MMO:s men när man ser grafiken (som för övrigt såg nice ut i videon med lejonet, det tidiga) och märker att 2015 inte skiljer mycket från när WoW kom ut så blir man less. Den ser bara gammal ut, oimponerad, och deras så kallade dynamiska system brister redan i hur NPC:s rör sig. Jättestelt, olevande. Vem bryr sig om dynamiskt när det inte ens känns levande? Herregud jag hade förhoppningar på detta spel, men denna video fick mig bara att rysa. Det verkar inte gå att göra MMO:s idag som känns "nya" grafikmässigt. Jag vet att man gärna vill att spelet ska gå att spela på äldre datorer osv men kom igen...har det verkligen inte hänt något med grafikmotorerna på så många år? Kolla bara grafiken i Shadow of Mordor, mmo i den stilen MÅSTE ju gå att få ihop.
Får väl vänta 10 år till innan ett bälte verkligen ser ut som ett bälte och inte en bit tyg insytt i en skjorta.

Vym
Medlem
Skrivet av zliddret:

Inget mig emot om quest delen kommer vara som i gw2, då kommer jag bara känna mig mer som hemma, fast nu återstår bara frågan.
Är detta ett buy and play eller är det free2 play? Inget av sakerna spelar mig någon större roll, men tänkte lika bra att kika om någon vet så man har en aning om man ska börja försöka spara till det eller bara vänta tills det släpps.

Free2play, precis som alla SOE spel(EQ, EQ2, Planetside2, m.fl.) är.

Medlem
Skrivet av Vym:
Skrivet av zliddret:

Inget mig emot om quest delen kommer vara som i gw2, då kommer jag bara känna mig mer som hemma, fast nu återstår bara frågan.
Är detta ett buy and play eller är det free2 play? Inget av sakerna spelar mig någon större roll, men tänkte lika bra att kika om någon vet så man har en aning om man ska börja försöka spara till det eller bara vänta tills det släpps.

Free2play, precis som alla SOE spel(EQ, EQ2, Planetside2, m.fl.) är..

låter fint

1
Skriv svar