Final Fantasy XIII ute till PC – låst till 720p

Robot
Medlem
Final Fantasy XIII ute till PC – låst till 720p

Först låses Evil Within till 30FPS och nu låses Final Fantasy XIII till 720p. Snart förlorar vi tangentbord och mus!

Hoppas det går att ordna med lite knep och knåp i ett par filer...

Edit: Råkat lägga ett citat på fel inlägg. Whops!

Medlem

Inget ovanligt att japanska spel är dåligt portade dock.

Medlem

Det finns ett sett att visa sitt missnöje, låt bli att köpa halvfabrikat...

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Först låses Evil Within till 30FPS och nu låses Final Fantasy XIII till 720p. Snart förlorar vi tangentbord och mus!

Hoppas det går att ordna med lite knep och knåp i ett par filer...

Och PS4-versionen av Assassin's Creed: Unity skalas ned till 900p för att ligga jämt med Xbox One. Jag tror Need for Speed: Rivals PC-port var begränsad till 30 FPS också.

Vad är det för fel på spelutvecklare?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Loxus:

Inget ovanligt att japanska spel är dåligt portade dock.

Vilket är precis lika dåligt som vilket annat företag oavsett.

Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Luciphear:

Först låses Evil Within till 30FPS och nu låses Final Fantasy XIII till 720p. Snart förlorar vi tangentbord och mus!

Hoppas det går att ordna med lite knep och knåp i ett par filer...

Och PS4-versionen av Assassin's Creed: Unity skalas ned till 900p för att ligga jämt med Xbox One. Jag tror Need for Speed: Rivals PC-port var begränsad till 30 FPS också.

Vad är det för fel på spelutvecklare?

Detta har jag missat! AAAAAAAAAHH!!

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Luciphear:

Först låses Evil Within till 30FPS och nu låses Final Fantasy XIII till 720p. Snart förlorar vi tangentbord och mus!

Hoppas det går att ordna med lite knep och knåp i ett par filer...

Och PS4-versionen av Assassin's Creed: Unity skalas ned till 900p för att ligga jämt med Xbox One. Jag tror Need for Speed: Rivals PC-port var begränsad till 30 FPS också.

Vad är det för fel på spelutvecklare?

Det är nog inte utvecklarna utan förläggarna.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Haha, ja det vore synd att leverera ett grundläggande stöd för olika upplösningar på en plattform med just inget annat än olika upplösningar, till råga på det så slår dom till på en idag rätt udda upplösning (Nej 720p är inte vanligt på dagens skärmar).

Visst kan man spara pengar på att bara kasta ut en portning men det finns väl ändå gränser kan man tycka.

Inaktiv

Känns som att dessa konsoler som skulle vara såååååå bra, numera skapar ett kontraproduktiv steg i utvecklingen. Alla andra blir lidandes för att konsolerna levererar halvtaskig prestanda.

Sen är jag aningen trött på "konsolportningar" varpå resultatet oftast är värre än medelmåttigt utfört...

Medlem

Optimerat till steamboxkonsolen


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Alltså jävla japaner dom kanske ska sluta släppa spel till pc, det verkar inte direkt vara deras starka sida... alltid är det jävla fps caps och annat trams som drar ner.

Medlem

Lugn allesammans. Som vanligt så kommer någon moddare att göra klart spelet.

Inaktiv

Konsolportar i ett nötskal!

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Det finns ett sett att visa sitt missnöje, låt bli att köpa halvfabrikat...

precis så kanske de slutar göra pc spel överhuvudtaget

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Alltså jävla japaner dom kanske ska sluta släppa spel till pc, det verkar inte direkt vara deras starka sida... alltid är det jävla fps caps och annat trams som drar ner.

Ajajaj dra 127 miljoner Japaner över en kam

Gen
Medlem

Det tråkiga är att det dessutom är dåligt optimerat. FPSen är låst till 60 men hoppar ibland ner till 30 strecket under fajter. Att CGI är låst till 30 är normalt och gör inget.

Tur att spelet bara kostade nån hundring. Dock kan jag säga att det är fullt spelbart och jäkligt kul På TVn syns det inte så mkt att det är 720p.

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:
Skrivet av SWEBarb:

Alltså jävla japaner dom kanske ska sluta släppa spel till pc, det verkar inte direkt vara deras starka sida... alltid är det jävla fps caps och annat trams som drar ner.

Ajajaj dra 127 miljoner Japaner över en kam

Japanerna är mästare på göra riktigt bra rpgn, tactical espionage action, ävetyr och platformspel, men dom kan inte göra spel till datorn för fem öre.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

KoP
Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Loxus:

Inget ovanligt att japanska spel är dåligt portade dock.

Vilket är precis lika dåligt som vilket annat företag oavsett.

Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Luciphear:

Först låses Evil Within till 30FPS och nu låses Final Fantasy XIII till 720p. Snart förlorar vi tangentbord och mus!

Hoppas det går att ordna med lite knep och knåp i ett par filer...

Och PS4-versionen av Assassin's Creed: Unity skalas ned till 900p för att ligga jämt med Xbox One. Jag tror Need for Speed: Rivals PC-port var begränsad till 30 FPS också.

Vad är det för fel på spelutvecklare?

Detta har jag missat! AAAAAAAAAHH!!

Please. 900p eller 1080p. Man ser knappt skillnaden. Men det är ju lätt att irritera sig då man så att säga vet om det. Spelet blir säkert jättebra ändå ska ni se.

Medlem

Här finns ett hack för att låsa upp högre resolutions http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=133646285


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Hellre i 720p till pc inte alls till pc, vilket säkerligen var det andra alternativet som fanns.

Medlem

hur fan tänkte dom, men vill ju köra sin skärm i nativ upplösning, och i dagens läge lär dom flesta sitta på 1080p.
ser ju bedrövligt ut om man kör 720p.

spelade det på ps3 när det kom, och det va fan den sämsta skiten jag testat, borde inte få kallas final fantasy.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Gutt, moppefjun! ;P

Medlem

Japaner och PC är inte en bra kombo! Tragiskt och uselt..

Medlem

Half life 2 går att lira i 1920x1080 och det släpptes för 10 år sedan.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Loxus:

Inget ovanligt att japanska spel är dåligt portade dock.

Vilket är precis lika dåligt som vilket annat företag oavsett.

Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Luciphear:

Först låses Evil Within till 30FPS och nu låses Final Fantasy XIII till 720p. Snart förlorar vi tangentbord och mus!

Hoppas det går att ordna med lite knep och knåp i ett par filer...

Och PS4-versionen av Assassin's Creed: Unity skalas ned till 900p för att ligga jämt med Xbox One. Jag tror Need for Speed: Rivals PC-port var begränsad till 30 FPS också.

Vad är det för fel på spelutvecklare?

Detta har jag missat! AAAAAAAAAHH!!

Please. 900p eller 1080p. Man ser knappt skillnaden. Men det är ju lätt att irritera sig då man så att säga vet om det. Spelet blir säkert jättebra ändå ska ni se.

Aldrig, när spel får 30 fps eller 720p blir de automatiskt skit.
/sarcasm

Medlem

Som sagt, japaner och PC går inte ihop.

Medlem

1080p borde finnas och naturligtvis 60Hz men för övrigt förväntar jag mig inte jättemycket för 130 spänn, det är ok om det saknas lite sånt för det priset.

Medlem

Det bästa med PC är att även om det är en usel port så är det ändå den bästa versionen, förutsatt att spelet är stabilt förstås.

FFXIII ser riktigt bra ut i downsampled 4k upplösning, något som förvånade mig var texturerna som var helt klart för detaljerade för konsoler som bara klarar 720p native, lite samma som för FFXII, där kan man inte heller riktigt uppskatta alla detaljer på grund av upplösningen.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Hellre i 720p till pc inte alls till pc, vilket säkerligen var det andra alternativet som fanns.

Nej, då får dem gärna ha det exklusivt till konsol marknaden så dem slipper göra folk upprörda för att dem failar på en så simpel sak som att låta en användare välja en vettig upplösning.

Medlem

Är inte en portning just en portning? Det vill säga målet är att nå samma standard som orginalet? Åtminstone gissar jag att det är det som utveckling teamet fått budget och tid för att göra?

Känns som att många av dom som klagar egentligen ville ha en remastered version? Vilket nog är BETYDLIGT dyrare att göra samt att det tar längre tid.

12
Skriv svar