Se sex minuter gameplay från Overwatch!

Medlem
Skrivet av dCount:

Jag tycker spelet liknar Warsow, Quake och TF2. Om tempot är högt och de lyckas skapa samma spelkänsla/flyt som i alla blizzards spel tror jag att detta blir riktigt bra. Skulle inte förvåna mig om gamla Quake och CS-spelare bänkar sig framför detta i fortsättningen.

Då kan jag glatt meddela att som gammal Quake och CS-spelare så kommer jag inte sätta mig vid detta. Casual Arena-shooter med powerups? Nej tack!

Medlem
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av dCount:

Jag tycker spelet liknar Warsow, Quake och TF2. Om tempot är högt och de lyckas skapa samma spelkänsla/flyt som i alla blizzards spel tror jag att detta blir riktigt bra. Skulle inte förvåna mig om gamla Quake och CS-spelare bänkar sig framför detta i fortsättningen.

Då kan jag glatt meddela att som gammal Quake och CS-spelare så kommer jag inte sätta mig vid detta. Casual Arena-shooter med powerups? Nej tack!

Klart att det inte passar alla, men Blizzards spel har ju en förmåga att locka folk, that's all.

Medlem

Ska bli väldigt intressant att få testa Blizzard's version av rollbaserat FPS (typ TF2). Förväntar mig höga production values iaf

Medlem

Inget fel på spelet, men jag tror de är lite för sent ute. Finns en uppsjö av liknande titlar som även är mer nyskapande ur gameplay-synpunkt. Så även om Blizzard är kända för att kunna göra något bra av existerande genres, så ser detta inte ut att göra något bättre än andra.

Medlem

Vad för poäng är det att ha en medic när alla dör på ett skott?

Medlem

Jag imponeras aldrig av shooters längre, men jag tyckte att detta verkar intressant, särskilt om det kan bli balanserat och byggt kring tävling i stil med CS. Skulle nog vara rätt kul att bara röja i också förvisso.

Medlem

Trailern var otroligt dålig, blizzard verkar ha tappat kontakten med sina fans helt och hållet.

Inaktiv
Skrivet av golom:

tycker det börjar bli lite tjatigt med deras stil, kunde om inte iaf kommit med någon ny.

Vad skulle vara en ny stil? Cod, BF? Halo?

Det är en ny stil.

Skrivet av Petah:

Vad för poäng är det att ha en medic när alla dör på ett skott?

Har du spelat Battlefield? Medics kan bla återuppliva folk.

Medlem

Ett nytt blizzard-MMO (!) lades ner, och ur askan kom en TF2-klon med missilskjutande gorillor.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Petah:

Vad för poäng är det att ha en medic när alla dör på ett skott?

Har du spelat Battlefield? Medics kan bla återuppliva folk.

Ja, jag har spelat Battlefield, men nu snackar vi inte om Battlefield.
Jag spelar mestadels Medic i Team Fortress 2, vilket är varför jag undrar vad det är för poäng att ens ha en healer i Overwatch när folk uppenbarligen dör på 1 skott av de flesta klasser.

Samt så kollade jag upp Mercy's abilities och såg att hon kunde återuppliva folk, dock så är det en Ultimate (vilket jag inte vet vad cooldownen ligger på)

Är även VÄLDIGT skeptiskt till "wallhack" möjligheterna vissa klasser har (SONIC ARROW, INFRA-SIGHT, etc)

Medlem

Av det man ser så måste jag ändå säga att spelet ser bra ut, med rätt balanseringar så kan det ju faktiskt vara riktigt skoj.

Men allt återstår att se, för tidigt att ropa hej om varken sig det ena eller det andra.

Inaktiv
Skrivet av Petah:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Petah:

Vad för poäng är det att ha en medic när alla dör på ett skott?

Har du spelat Battlefield? Medics kan bla återuppliva folk.

Ja, jag har spelat Battlefield, men nu snackar vi inte om Battlefield.
Jag spelar mestadels Medic i Team Fortress 2, vilket är varför jag undrar vad det är för poäng att ens ha en healer i Overwatch när folk uppenbarligen dör på 1 skott av de flesta klasser.

Samt så kollade jag upp Mercy's abilities och såg att hon kunde återuppliva folk, dock så är det en Ultimate (vilket jag inte vet vad cooldownen ligger på)

Är även VÄLDIGT skeptiskt till "wallhack" möjligheterna vissa klasser har (SONIC ARROW, INFRA-SIGHT, etc)

Komihåg att det var en trailer för varje enskild klass. Om du kollar igenom trailern så möter inte klasserna något riktigt motstånd. Det är nog bättre ska du se.

Är du väldigt skeptiskt till "wallhack"? Har du spelat CoD och Battlefield m.m? Där ser du röda prickar på kartan.

Var inte så rädd för förändring.

CJ
Medlem

Vi som minns Outlaws vet hur kul tecknad FPS kan vara.

http://youtu.be/3y5E5RFySxc

Inaktiv
Skrivet av dCount:

Jag tycker spelet liknar Warsow, Quake och TF2. Om tempot är högt och de lyckas skapa samma spelkänsla/flyt som i alla blizzards spel tror jag att detta blir riktigt bra. Skulle inte förvåna mig om gamla Quake och CS-spelare bänkar sig framför detta i fortsättningen.

TF2 visst. Massa karaktärer med helt olika färdigheter och därav helt olikt gameplay.
Men Quake/Warsow? Finns ju inget som liknar de spelen i detta.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Komihåg att det var en trailer för varje enskild klass. Om du kollar igenom trailern så möter inte klasserna något riktigt motstånd. Det är nog bättre ska du se.

Är du väldigt skeptiskt till "wallhack"? Har du spelat CoD och Battlefield m.m? Där ser du röda prickar på kartan.

Var inte så rädd för förändring.

Jag utgår från informationen jag får från Blizzard, och från det så dör man för enkelt enligt mig.
Och som jag redan har sagt så har jag spelat Battlefield, fortfarande inte Battlefield eller CoD vi pratar om nu.
Man ser röda prickar på kartan/framför sig ifall någon taggar personen i BF, dock enbart om någon ser/sett/taggat personen. Jag är alltid emot all form av så kallad "wallhacking", även om det är en abilitet eller riktigt fusk, vilket är varför jag även spelade på Hardcore servrar i BF för att slippa de så kallade "röda prickarna".
Sen att jämföra detta spel med BF är nästan korkat då de är inte ens i närheten av varandra i hur de är, BF har stora öppna banor, Overwatch har INTE det.
Jag spelar inte CoD så jag kan inte kommentera angående det spelet då jag anser att CoD är en av de sämsta spelen i spelvärlden.

Varför tror du jag är rädd för förändring? Jag tycker spelet ser roligt ut, förutom några punkter som jag har nämnt.

Medlem

Ge oss WC4 föhfan.


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem
Skrivet av Petah:

Jag utgår från informationen jag får från Blizzard, och från det så dör man för enkelt enligt mig..

Jag gissar att du inte kollade på deras panel om spelet. Men vad de sa var följande:

"The game is less-lethal. You will die, but you should die less frequently than in current modern military shooters. With more time alive, you are able to do more interesting things and interact with your team more."

Det är nog informationen från Blizzard som vi får utgå ifrån, inte videor där de visar upp vad karaktärer kan göra.

Medlem
Skrivet av Tracca:
Skrivet av Petah:

Jag utgår från informationen jag får från Blizzard, och från det så dör man för enkelt enligt mig..

Jag gissar att du inte kollade på deras panel om spelet. Men vad de sa var följande:

"The game is less-lethal. You will die, but you should die less frequently than in current modern military shooters. With more time alive, you are able to do more interesting things and interact with your team more."

Det är nog informationen från Blizzard som vi får utgå ifrån, inte videor där de visar upp vad karaktärer kan göra.

Då måste jag ha missat det! (även om det du citerade inte säger ett dugg om hur mycket man egentligen tål, vilka moderna fps spel jämför de med?) Men att gameplay videos inte stämmer överrens med hur spelet ska vara är knappast det mest genialiska draget då om du frågar mig.

Någon som förövrigt vet ifall detta kommer ha en prislapp på sig eller kommer vara t.ex. som Team Fortress 2 med hattar och dyl.?

Och om de sätter en prislapp på det och sedan lägger till en microshop så kan de glömma att jag ens petar på det.

Medlem
Skrivet av hest:

Inget fel på spelet, men jag tror de är lite för sent ute. Finns en uppsjö av liknande titlar som även är mer nyskapande ur gameplay-synpunkt. Så även om Blizzard är kända för att kunna göra något bra av existerande genres, så ser detta inte ut att göra något bättre än andra.

Exakt så sade folk när Hearthstone skulle släppas och kolla nu..

Medlem
Skrivet av CJ:

Vi som minns Outlaws vet hur kul tecknad FPS kan vara.

http://youtu.be/3y5E5RFySxc

Haha det var så sjukt risigt det spelet!

Medlem

som gammal quake och cs spelare och ut spelare så är det kul när folk sitter o föredrar cs som alltid fått negativ kritik av proffsen när man jämförde med q3 arena och ut som exempel.

Inget fel på cs men helt plötsligt så är det spelet mera pro, hmm ok;)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Bara jag som ända sedan wc3 hade hoppats på att blizzard skulle gå mer åt det allvarliga hållet och inte åt vad som nu blivit vilken animerad pg-13 (om ens det) film som helst. Till och med diablo 3 är alldeles för lamt i mitt tycke. Men det är väl barnsligt som de flesta vill ha.

Kanske kan bli bra men är inget fps fan så kommer nog aldrig spela någon längre period.

Skrivet av Vincent_graymore:

Bara jag som ända sedan wc3 hade hoppats på att blizzard skulle gå mer åt det allvarliga hållet och inte åt vad som nu blivit vilken animerad pg-13 (om ens det) film som helst. Till och med diablo 3 är alldeles för lamt i mitt tycke. Men det är väl barnsligt som de flesta vill ha.

Kanske kan bli bra men är inget fps fan så kommer nog aldrig spela någon längre period.

Prova "CD Projekt Red" istället, de som gör Witcher-serien. Där kommer du få mature-spel iallafall.

Tyvärr så är det ju så att säljsiffror talar och att göra spel till så brett spann folk som möjligt är det stora företag prioriterar.

Medlem

Jag måste anstränga mig för att hålla mig positiv efter att ha läst hur vissa medlemmar beter sig på FZ... Usch.

Hur som helst. Metzen peppade upp oss ganska rejält inför avslöjandet och jag blev mäktigt imponerad av videon de visade. När de där emot visade gameplay ändrade jag grimas en aning. Till en början var det väl tankarna att det har jag sett förr, eller fått nog utav.

Men det är just det som Blizzard kanske vill ändra på. Genren och spelstilen har besudlats, och vi har tröttnat. Det behöver inte nödvändigtvis att genren är döende men behöver lite nytänk. Förhoppningsvis är det precis vad Overwatch blir!

Ja, jag var till en början en aning besviken att det inte var något annat men samtidigt nu efter att ha tänkt på saken - det kan nog fan i mig bli asballt! Det tar emot pga. tidigare erfarenheter men om Blizzard lyckas övertyga mig om att jag kan tycka om den här genren... well, count me in.

123
Skriv svar