Dark Souls 2 släpps till Xbox One och Playstation 4

Inaktiv
Skrivet av Rwaat:

Läs, förstå, redigera ditt inlägg.

"From Software isn't abandoning last-gen gamers or people who already own the game though. Scholar of the First Sin will also be available on PS3, 360, and DirectX 9 PCs as a compilation version that collects the game and DLC missions. While it won't include the enhanced graphics and sound, those versions (and gamers who already own Dark Souls II) will receive the additional content through a free,"

http://www.gamespot.com/articles/dark-souls-2-coming-to-ps4-a...

NuZ
Testpilot
Skrivet av anon_38597:
Skrivet av Rwaat:

Läs, förstå, redigera ditt inlägg.

"From Software isn't abandoning last-gen gamers or people who already own the game though. Scholar of the First Sin will also be available on PS3, 360, and DirectX 9 PCs as a compilation version that collects the game and DLC missions. While it won't include the enhanced graphics and sound, those versions (and gamers who already own Dark Souls II) will receive the additional content through a free,"

http://www.gamespot.com/articles/dark-souls-2-coming-to-ps4-a...

På PC måste du köpa den nya för att få DX11 och 6 player multiplayer. Kommer kosta troligen 49.99 på steam. Så "butfu***" vi blev vi som betalat för alla dlcer och så får vi betala igen för att splittra spelarbasen på PC och få spelet som E3 trailern. Git Gud From and Namco!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av anon_38597:
Skrivet av Rwaat:

Läs, förstå, redigera ditt inlägg.

"From Software isn't abandoning last-gen gamers or people who already own the game though. Scholar of the First Sin will also be available on PS3, 360, and DirectX 9 PCs as a compilation version that collects the game and DLC missions. While it won't include the enhanced graphics and sound, those versions (and gamers who already own Dark Souls II) will receive the additional content through a free,"

http://www.gamespot.com/articles/dark-souls-2-coming-to-ps4-a...

Du har helt rätt, den informationen stod dock inte med lika tydligt när/där jag läste. Jävligt dålig still av From att dem inte bara uppdaterar den befintliga PC versionen.

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Morlizer:

Hänger ettan och tvåan ihop storrymessigt på nåt sett?

2:an utspelar sig X antal år efter 1:an, men du behöver absolut inte spela 1:an för att förstå 2:an, då 2:an har sin helt egna historia och "värld", (

DkS2 utspelar sig i samma universum som DkS1, men många många år senare, för att citera en NPC i spelet "So, how long was I sat petrified. Long enough for the old kingdom to have crumbled, I see. Long enough for Olaphis to rise, fall, and fade away. Drangleic… I've never heard the name. Many kingdoms rose and fell on this tract of earth; mine was by no means the first. Anything that has a beginning also has an end. No flame, however brilliant, does not one day splutter and fade. But then, from the ashes, the flame reignites, and a new kingdom is born, sporting a new face. It is all a curse!" Med andra ord så börjar hela historien i DkS1/2 om och om igen. Från DkS1 till DkS2 så har historien loopat flera gånger

) däremot så nämner dem saker i 2:an som handlar om händelser i 1:an. Men dem förklarar det på ett sådant sätt att du kan höra om det första gången i 2:an och ändå förstå vad det handlar om.

Tackar för den infon. Jag har bara spelat genom Demon's Souls och det var riktigt bra!

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Morlizer:

Hänger ettan och tvåan ihop storrymessigt på nåt sett?

2:an utspelar sig X antal år efter 1:an, men du behöver absolut inte spela 1:an för att förstå 2:an, då 2:an har sin helt egna historia och "värld", (

DkS2 utspelar sig i samma universum som DkS1, men många många år senare, för att citera en NPC i spelet "So, how long was I sat petrified. Long enough for the old kingdom to have crumbled, I see. Long enough for Olaphis to rise, fall, and fade away. Drangleic… I've never heard the name. Many kingdoms rose and fell on this tract of earth; mine was by no means the first. Anything that has a beginning also has an end. No flame, however brilliant, does not one day splutter and fade. But then, from the ashes, the flame reignites, and a new kingdom is born, sporting a new face. It is all a curse!" Med andra ord så börjar hela historien i DkS1/2 om och om igen. Från DkS1 till DkS2 så har historien loopat flera gånger

) däremot så nämner dem saker i 2:an som handlar om händelser i 1:an. Men dem förklarar det på ett sådant sätt att du kan höra om det första gången i 2:an och ändå förstå vad det handlar om.

Tackar för den infon. Jag har bara spelat genom Demon's Souls och det var riktigt bra!

Det var så lite så. De drar även paralleller mellan de två spelen med items/equipment ett exempel är

"An ancient greatsword of unknown origin. This sword was passed down through generations, until it reached Gordin, wandering knight of Forossa, and was lost upon his death. Uncannily, every last one of the prominent swordsmen who inherited this weapon was left-handed." Detta svärd användes av en karaktär från DkS1, och har speciella attacker som efterliknar de som karaktären i DkS1 använde. Personligen blev jag glad när jag hittade detta vapen i DkS2 då jag visste vart/vem det kom ifrån, och även fick det bekräftat när jag läste "item description" från vapnet. Däremot så någon som aldrig spelat DkS1 kommer ju inte bli lidande för att dem inte kan dra den paralelen.

Vilket fall som helst så rekommenderar jag starkt att du testar DkS2 om du gillade Demon's Souls, tycker även du ska spela DkS1, riktigt bra spel om man gillar gameplayet från DS, dessutom tror jag inte Prepare to die edition (inkluderar expansionen) kostar mer en en hundring.

Medlem

Äh, bloodborne släpps ju i februari/mars nångång. Köpte DkS2 limited edition till ps3 för 999, känner inte för att köpa det för 599 till ps4 då.

12
Skriv svar