Glöm inte att ställa fram klockan till sommartid!

Medlem
Glöm inte att ställa fram klockan till sommartid!

För att förebygga sena ankomster, allmän förvirring och arga klockdyrkare uppmanar jag er alla att ställa fram klockan en timme.

Om ni vill dela med er av era tidsmissöden med anledning av sommar-/vintertidsomställning från i år eller tidigare år kan även detta skrivas här.

Jag kan börja med mitt egna missöde.

Förra året lyckades jag ställa fram min väckarklocka manuellt som sedan ställde fram sig själv en timme automatiskt. Detta ledde till en ganska förstörd och en riktigt sur V1ctory.

signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

No Problemos. Mobilen och datorn ställer om sig själv så det är inga prob... jävlar, digitalboxen. Fan.

signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Ställa tillbaka klockan? Ska man inte ställa fram den, alltså lägga på en timme?

Medlem

Ursäktar så otroligt mycket för felet, lite trött är man allt! Fixat nu.

Go' natt!

signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Lånar denna tråden lite.

Ett problem som ofta dyker upp när det är dags att ställa om klockan är om man ska ställa fram klockan eller tillbaka. Tänkte höra med er om ni har några speciella ramsor för att ha koll på detta eller om ni helt enkelt är för über för att behöva sådant. Själv kör jag följande "ramsa":

"På sommaren (sommartid) så ställer man fram yttermöblerna (klockan)"

"På höst/vinter (vintertid) så ställer man tillbaks yttermöblerna (klockan)"

Har inte glömt, digitalprylarna fixar sig själv, och något armbandsur har jag inte haft sedan 9:an...

signatur
Medlem

Det är dagar som denna jag är glad att jag inte är urmakare

signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

Urmakarna har väl ett kortkommando för sånt här Nån lags seriekoppling kanske.

Medlem

Varför ställer man klockan fram/bak för? En timme hit eller dit är väl ingen big deal :\

Medlem
Skrivet av Robins:

Varför ställer man klockan fram/bak för? En timme hit eller dit är väl ingen big deal :\

Det är ditt eget fria val om du vill ställa fram klockan eller ej. Konsekvenser av det agerandet kan du säkert räkna ut själv.
http://en.wikipedia.org/wiki/DST

signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv
Skrivet av quesus:

Lånar denna tråden lite.

Ett problem som ofta dyker upp när det är dags att ställa om klockan är om man ska ställa fram klockan eller tillbaka. Tänkte höra med er om ni har några speciella ramsor för att ha koll på detta eller om ni helt enkelt är för über för att behöva sådant. Själv kör jag följande "ramsa":

"På sommaren (sommartid) så ställer man fram yttermöblerna (klockan)"

"På höst/vinter (vintertid) så ställer man tillbaks yttermöblerna (klockan)"

Jag ser det på ett annat sätt.

När man ska ställa fram klockan så är det när man ser fram emot sommaren.

När man ska ställa tillbaka klockan så tänker man tillbaka på sommaren och alla minnen.

Funkar för mig

Avstängd
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Robins:

Det är ditt eget fria val om du vill ställa fram klockan eller ej. Konsekvenser av det agerandet kan du säkert räkna ut själv.
http://en.wikipedia.org/wiki/DST

Varför inte länka till den svenska, och lite mer relevanta, artikeln i stället?

En timme gör faktiskt stor skillnad, Robins. Gör ett experiment, där du tänker på vad klockan är nu och mentalt ställer fram klockan en timme. Huga, det är lite äckligt.

1
Skriv svar