Windows 10 – därför kan det bli ett gamer-OS

Medlem

My name is spamatron! Min telefon bugga när jag mata min son...

Medlem

Hmm bara inte min PC börjar tjata på mig att skaffa Xbox.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Jozo:

Jag hoppas verkligen att man inte kommer behöva att ha xbox-programmet (vägrar att kalla det för app när det gäller pc) igång när man ska spela spel från t.ex Steam.

Tja, vad vet jag. De kanske gör så att man måste ha Xbox igång för att kunna använda dx12 eller något liknande. Företag brukar kunna hitta på ett sätt där man måste använda deras program.

Ehm...nä, varför det?

Medlem
Skrivet av Ase:

FAn e det enda man kan säga dom hann förstöra win 10 också preview versionen var bra sen ska dom förstöra det med massa x-box fjoll
dom verkar inte fatta ett dugg dom på microsoft, att data användare snarare vill ha ett mer avskalat win för spelande, inte massa konsoll fjant som ägare till konsoller för småbarn vill ha.
vore skönt om det vore möjligt att köpa win10 utan fjolleriet som kommer efter preview versionen. (en pro variant för företag utan detta fjoll)
. sen varför streama från x-box till pc är inget annat än ett skämt från pc till x-box då skulle ju den klena x-boxen åtminstånde kunna funka som htpc eller extender andra vägen är ett skämt med tanke på hårdvaran.
Enda positiva var hårdvaran holo.. glasögonen & Surface hub va trevligt men det för spelande får en mest att må illa kunde inte vara sämmre.

Så arg, stay in school!

Medlem

Vor ju en kul reklamgrej från Mocrosoft för att sälja fler Xbox. De hade några miljone Xbox stående som folk kunde koppla upp sig till och prova spela och se hur det är att spela ett exclusivt konsolspel innan man köper en konsol.

Återuppfinna demo!


signatur

Det var detta...

Medlem

Men vad upprörda vi var nu då?
Säg bara att ni hatar Microsoft direkt, så behöver ni inte slösa så mycket tid


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv
Skrivet av Perre80:
Skrivet av Ase:

FAn e det enda man kan säga dom hann förstöra win 10 också preview versionen var bra sen ska dom förstöra det med massa x-box fjoll
dom verkar inte fatta ett dugg dom på microsoft, att data användare snarare vill ha ett mer avskalat win för spelande, inte massa konsoll fjant som ägare till konsoller för småbarn vill ha.
vore skönt om det vore möjligt att köpa win10 utan fjolleriet som kommer efter preview versionen. (en pro variant för företag utan detta fjoll)
. sen varför streama från x-box till pc är inget annat än ett skämt från pc till x-box då skulle ju den klena x-boxen åtminstånde kunna funka som htpc eller extender andra vägen är ett skämt med tanke på hårdvaran.
Enda positiva var hårdvaran holo.. glasögonen & Surface hub va trevligt men det för spelande får en mest att må illa kunde inte vara sämmre.

Så arg, stay in school!

Jag tycker lite synd om resten av klassen. Kanske distans kan funka?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag hoppas verkligen att man inte kommer behöva att ha xbox-programmet (vägrar att kalla det för app när det gäller pc) igång när man ska spela spel från t.ex Steam.

Alltså snälla, kan folk inte tänka själva? VARFÖR skulle de lägga in krav att ha igång en APP som är kopplar till XBOX när man spelar spel på en PC... jesus folk ibland alltså...

Medlem

Jag förstår fortfarande inte, Microsoft. Varför skulle man vilja spela Xbone på sin PC?


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Det blir en enorm fördel för de som streamar t.ex. Halo till sin PC och kör med tangentbord och mus mot folk som kör med handkontroll. Mus+tangentbord > handkontroll....

Och det säger jaginte för att jag är PC-masterrace utan för att det är ett faktum...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av roob:

Jag förstår fortfarande inte, Microsoft. Varför skulle man vilja spela Xbone på sin PC?

Kanske då kärringen ska se TV, då flippar man över till PCn å fortsätter.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Det blir en enorm fördel för de som streamar t.ex. Halo till sin PC och kör med tangentbord och mus mot folk som kör med handkontroll. Mus+tangentbord > handkontroll....

Att du streamar till en PC innebär inte automatiskt att du kan använda mus och tangentbord i spelet.

Medlem
Skrivet av roob:

Jag förstår fortfarande inte, Microsoft. Varför skulle man vilja spela Xbone på sin PC?

Jag har svårt att förstå varför man vill ha en Xbone alls??

Medlem

Aja, strular Microsoft för mycket så kommer vi alla snart köra Linux eller annat system. De vill väl släppa in konkurrenterna i matchen igen.

Medlem

Ja... det sög ju ganska mycket, streama från en sketen konsol till sin PC är revloutionen? ...

Ase
Medlem
Skrivet av Perre80:
Skrivet av Ase:

FAn e det enda man kan säga dom hann förstöra win 10 också preview versionen var bra sen ska dom förstöra det med massa x-box fjoll
dom verkar inte fatta ett dugg dom på microsoft, att data användare snarare vill ha ett mer avskalat win för spelande, inte massa konsoll fjant som ägare till konsoller för småbarn vill ha.
vore skönt om det vore möjligt att köpa win10 utan fjolleriet som kommer efter preview versionen. (en pro variant för företag utan detta fjoll)
. sen varför streama från x-box till pc är inget annat än ett skämt från pc till x-box då skulle ju den klena x-boxen åtminstånde kunna funka som htpc eller extender andra vägen är ett skämt med tanke på hårdvaran.
Enda positiva var hårdvaran holo.. glasögonen & Surface hub va trevligt men det för spelande får en mest att må illa kunde inte vara sämmre.

Så arg, stay in school!

vid 50 års ålder vore trevligt men lite sent för det tyvär
gjorde dessutom misstaget att köpa en x-box 360 förut visst spela bilspel & barnspel så funkade den bra ,men föredrar mus & tb så totalt kanske 20 timmar blev den använd.
bra med enhetlig plattform risken är bara att det blir begänsningar för pc spelande för att mer behöver anpassas till x-boxen men vi får väl se.
Känns bara som att deras fokus på pc spelande mest handlar om deras x-box
Jag är inte arg mest besviken på att dom hypade upp pc spelande & sen får vi integration med x-box. trevligt med dx12 dock
Det är otaliga gånger microsoft påstått att dom fortfarande bryr sig om pc spelande till slut blir man besviken

Medlem
Skrivet av Ase:
Skrivet av Perre80:
Skrivet av Ase:

FAn e det enda man kan säga dom hann förstöra win 10 också preview versionen var bra sen ska dom förstöra det med massa x-box fjoll
dom verkar inte fatta ett dugg dom på microsoft, att data användare snarare vill ha ett mer avskalat win för spelande, inte massa konsoll fjant som ägare till konsoller för småbarn vill ha.
vore skönt om det vore möjligt att köpa win10 utan fjolleriet som kommer efter preview versionen. (en pro variant för företag utan detta fjoll)
. sen varför streama från x-box till pc är inget annat än ett skämt från pc till x-box då skulle ju den klena x-boxen åtminstånde kunna funka som htpc eller extender andra vägen är ett skämt med tanke på hårdvaran.
Enda positiva var hårdvaran holo.. glasögonen & Surface hub va trevligt men det för spelande får en mest att må illa kunde inte vara sämmre.

Så arg, stay in school!

vid 50 års ålder vore trevligt men lite sent för det tyvär
gjorde dessutom misstaget att köpa en x-box 360 förut visst spela bilspel & barnspel så funkade den bra ,men föredrar mus & tb så totalt kanske 20 timmar blev den använd.
bra med enhetlig plattform risken är bara att det blir begänsningar för pc spelande för att mer behöver anpassas till x-boxen men vi får väl se.
Känns bara som att deras fokus på pc spelande mest handlar om deras x-box
Jag är inte arg mest besviken på att dom hypade upp pc spelande & sen får vi integration med x-box. trevligt med dx12 dock
Det är otaliga gånger microsoft påstått att dom fortfarande bryr sig om pc spelande till slut blir man besviken

Man kan ju välja själv om man vill använda funktionerna misstänker jag. Jag äger lite blandade "Fjant" konsoler som då tydligen är för barn. Bl.a Nes, Snes, N64, Gc, Wii. WiiU, Master System, Megadrive, Saturn, Dreamcast, Ps1,2,3,4 (Neo Geo AES My baby) Och lite retro computers, Amiga 600 Hd, Amiga 1200 Hd och en mysig 486 dx4. Så jag måste nog hålla med dig lite...jag är nog en konsol fjant. Men jag har så kul och mitt största bekymmer är igentligen vad fan jag ska spela nästa gång.

Im a Gamer, Im the Gamer!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag hoppas verkligen att man inte kommer behöva att ha xbox-programmet (vägrar att kalla det för app när det gäller pc) igång när man ska spela spel från t.ex Steam.

Varför vägrar du kalla det för en app??

App = applikation.. det är ju precis vad det är!

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Tobblish:

Ja det kommer vara mer gaming vänligt men bara tack vare Dx12.

Allt annat finns redan i andra former redan på Win7 eller Win8.
Och att man ska kunna streama sina Xbox One spel till PC...
Vem på Microsoft är så inbiten konsolspelare att han väljer att spotta PC spelare i ansiktet med en sån feature?

Microsoft ni ljög för oss igen, ni är fortfarande inget mer än ett operativsystem, ni misslyckas gång på gång förstå vad vi verkligen vill ha och istället slänger ni Xbox mot oss.

Nu får du väl för fan ge dig. Xbox-spelare har möjligheten att strömma sina spel till sina plattor och mobiler eller vad fan de nu känner för. Hur i helvete är det att spotta PC-spelare i ansiktet?

Jävla folk alltså. Hahaha...helt sanslöst. Suck!

Jag har då inget emot att kunna strömma X1 spel till plattan när TV:n är upptagen. Men ska det gnällas så ska det!

Medlem

Allt Microsoft vill är att vi ska komma in i deras "Appstore"?
Det måste ju vara så, eftersom de planerar att ge mig Windows 10 helt gratis?

De borde istället se till sina styrkor som operativsystem... Jag skulle lätt köpt Windows 10 även om jag sitter med Windows 7 idag, men allt de presenterar får mig bara att höja på ögonbrynen..

- Ett operativsystem till desktop som är mobile first, med fokus på gimmickar som man aldrig använder, Varken till eller för gaming, eller i något somhelst professionellt sammanhang?

Vad har de för test- och fokusgrupper för sina produkter egentligen?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Crossplatform över online är asbra imo. Kanske titanfall och PC slås ihopp också (dock skulle alla dirty peasants få stryk av kb&m hehe)

Har svårt att se hur Microsoft skulle tillåta att sänka peasant-statusen ytterligare. Gamers är ju funtade på så vis att de vill ha den största fördelen om de förlorar. Vilket innebär att dessa förlorande peasants skulle spara till en dator för att vinna igen?

Dock så har ju säkerligen Microsoft inte gamers i sina test- och fokusgrupper så vem vet! *hoppas*

Medlem
Medlem

Kill it before it lay eggs!!!

Medlem
Skrivet av imbamakaber:
Skrivet av Rakoon:

Crossplatform över online är asbra imo. Kanske titanfall och PC slås ihopp också (dock skulle alla dirty peasants få stryk av kb&m hehe)

Har svårt att se hur Microsoft skulle tillåta att sänka peasant-statusen ytterligare. Gamers är ju funtade på så vis att de vill ha den största fördelen om de förlorar. Vilket innebär att dessa förlorande peasants skulle spara till en dator för att vinna igen?

Dock så har ju säkerligen Microsoft inte gamers i sina test- och fokusgrupper så vem vet! *hoppas*

Ni är inte gamers ser jag.

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Tobblish:

Ja det kommer vara mer gaming vänligt men bara tack vare Dx12.

Allt annat finns redan i andra former redan på Win7 eller Win8.
Och att man ska kunna streama sina Xbox One spel till PC...
Vem på Microsoft är så inbiten konsolspelare att han väljer att spotta PC spelare i ansiktet med en sån feature?

Microsoft ni ljög för oss igen, ni är fortfarande inget mer än ett operativsystem, ni misslyckas gång på gång förstå vad vi verkligen vill ha och istället slänger ni Xbox mot oss.

Nu får du väl för fan ge dig. Xbox-spelare har möjligheten att strömma sina spel till sina plattor och mobiler eller vad fan de nu känner för. Hur i helvete är det att spotta PC-spelare i ansiktet?

Jävla folk alltså. Hahaha...helt sanslöst. Suck!

Jag har då inget emot att kunna strömma X1 spel till plattan när TV:n är upptagen. Men ska det gnällas så ska det!

Inte jag heller men lite bökigt med att man måste ha kontroller till att streama från Steam, Origin och sedan Xbox i sängen. Men kanske kommer en kontroll-emulator i framtiden så man kan styra direkt på skärmen på sin Windows-platta.


signatur

Det var detta...

Medlem

Folk är så rädda för något nytt som vanligt, precis som folk dissade Win8 (som är bättre än Win7 på alla sätt, förutom kanske Metro Startmenyn)
Streama från PC till Xbox hade ju helt klart varit bättre men kan finnas användingar från andra hållet med men man är väl dum om man klagar på något nytt som inte funnits innan?
Cross platforming är ju underbart, kan väl inte finnas någon som kan klaga på det?
Likaså DirectX12, alla DirectX versionen har fört gamingen framåt.
Xbox Appen lär vara frivllig, förhoppningsvis intregerar de inte bara den med steam och xbox live utan även battle.net osv. Hade varit underbart om man har ett samlat ställe där man kan se sina vänner, vad de spelar och slippa ha tredje parts mjukvara som ligger och recordar det man spelar in. Att bara kunna trycka Windows knappen + G för att få ett klipp från de senaste 30 sekunderna man spelat utan något klydd förstår jag inte hur folk kan se som något negativt?

Haters gonna hate..

12
Skriv svar