Utannonseras Borderlands 3 i natt?

Robot
Medlem
Utannonseras Borderlands 3 i natt?

Om det är Borderlands 3 som annonseras så måste dom fan komma med lite nytt om jag ska bli intresserad, det känns som alla dessa DLC:er utan innovation dödade franchisen litegrann. (för mig iaf)
The Pre Sequel var bara som ett DLC till tvåan och kändes inte fräscht på nått sätt alls.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Brothers in Arms 4 tack.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Thane:

Brothers in Arms 4 tack.

Oh yes!


signatur
Medlem

Alien Colonial Marines the Pre-Sequel! lol

Medlem

Ett nytt Brother in Arms vore guld värt, men det lär väl inte hända...

Medlem

Om man ska prata om "3or" och Gearbox, så ser jag hellre ett Homeworld 3 (och mer nyheter om när remastered Homeworld 1 och 2 kommer).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Medlem
Skrivet av Zymac:

Om det är Borderlands 3 som annonseras så måste dom fan komma med lite nytt om jag ska bli intresserad, det känns som alla dessa DLC:er utan innovation dödade franchisen litegrann. (för mig iaf)
The Pre Sequel var bara som ett DLC till tvåan och kändes inte fräscht på nått sätt alls.

Du skulle kunna använda samma argument för precis vilken stor titel som helst.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Om det är Borderlands 3 som annonseras så måste dom fan komma med lite nytt om jag ska bli intresserad, det känns som alla dessa DLC:er utan innovation dödade franchisen litegrann. (för mig iaf)
The Pre Sequel var bara som ett DLC till tvåan och kändes inte fräscht på nått sätt alls.

Low-Gravity - Check

Ozkit + Butt Slam - Check

Nya mijlöer - Check

Spela som Claptrap - Check

Eller menar du att dem ska byta spelmekanik helt och hållet? Till RTS? Turbaserad RPG? Racing? Textbaserat?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Zymac:

Om det är Borderlands 3 som annonseras så måste dom fan komma med lite nytt om jag ska bli intresserad, det känns som alla dessa DLC:er utan innovation dödade franchisen litegrann. (för mig iaf)
The Pre Sequel var bara som ett DLC till tvåan och kändes inte fräscht på nått sätt alls.

Low-Gravity - Check

Ozkit + Butt Slam - Check

Nya mijlöer - Check

Spela som Claptrap - Check

Eller menar du att dem ska byta spelmekanik helt och hållet? Till RTS? Turbaserad RPG? Racing? Textbaserat?

Det du beskrev skulle lika gärna kunna varit ett dlc


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Mumsa!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av ohem:
Skrivet av Zymac:

Om det är Borderlands 3 som annonseras så måste dom fan komma med lite nytt om jag ska bli intresserad, det känns som alla dessa DLC:er utan innovation dödade franchisen litegrann. (för mig iaf)
The Pre Sequel var bara som ett DLC till tvåan och kändes inte fräscht på nått sätt alls.

Low-Gravity - Check

Ozkit + Butt Slam - Check

Nya mijlöer - Check

Spela som Claptrap - Check

Eller menar du att dem ska byta spelmekanik helt och hållet? Till RTS? Turbaserad RPG? Racing? Textbaserat?

Det du beskrev skulle lika gärna kunna varit ett dlc

Precis i så fall som varje Call of duty sedan COD3, praktiskt taget samtliga EA sports spel, samtliga nya inkarnationer av Forza/Gran turismo. Och så vidare. The list goes on and on.

Ska man resonera sådär så går det aldrig att göra uppföljare.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Zymac:

Om det är Borderlands 3 som annonseras så måste dom fan komma med lite nytt om jag ska bli intresserad, det känns som alla dessa DLC:er utan innovation dödade franchisen litegrann. (för mig iaf)
The Pre Sequel var bara som ett DLC till tvåan och kändes inte fräscht på nått sätt alls.

Low-Gravity - Check

Ozkit + Butt Slam - Check

Nya mijlöer - Check

Spela som Claptrap - Check

Eller menar du att dem ska byta spelmekanik helt och hållet? Till RTS? Turbaserad RPG? Racing? Textbaserat?

Det må vara nya saker i det, men dom KÄNNS inte tillräckligt frächa för att motivera ett standalone spel istället för ett DLC-pack.

Nä för att jag ska bli intresserad av en eventuell trea så måste det tillkomma mer.

En grafisk overhaul t.ex. Cel-shadingen må vara borderlands trademark grafiskt sett, men faaan va less man blir i längden.

Intressantare vapenkombinationer*, tänk som i Hellgate:London eller nått, med möjlighet att crafta/modda vapen.

*Spelar ingen roll att dom skryter om 87 Bazillion Guns då de flesta bara är små variationer som har olika skada eller olika element, men som i grund o botten är samma typ av vapen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Det må vara nya saker i det, men dom KÄNNS inte tillräckligt frächa för att motivera ett standalone spel istället för ett DLC-pack.

Intressantare vapenkombinationer*, tänk som i Hellgate:London eller nått, med möjlighet att crafta/modda vapen.

Storyn var lång nog att ingen skulle kunna släppa det som enbart DLC. En story som dessutom var väldigt underhållande och gav mycket för oss fans. Som sagt, alla spel med uppföljare skulle falla under samma argument.

Vapnen är tydligt tweakade från 2an och de nya laservapnen gav rätt mycket ny variation. Variationerna är radikalt större än alla andra FPS i vilket fall.
Dessutom var de nya klasserna mer unika och vissa av skillträden ändrar rätt mycket hur du spelar din karaktär, likt DLC karaktärerna från 2an.

Medlem

Roligast om det är ny motor till trean, annars blir det lite väl uttjatad med samma motor 10 år i streck..

Skribent

Ärligt talat, det enda vi behöver är mer om Homeworld Remastered och Homeworld: Shipbreakers. Det är den objektiva sanningen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Mordrana:

Roligast om det är ny motor till trean, annars blir det lite väl uttjatad med samma motor 10 år i streck..

Jag känner både för och emot, beror lite på vad man vill uppnå.

Grafikmotorn ger ju bara möjligheten att utföra artistiska möjligheter, så även om Pre-Sequel hade en annan motor så hade mest troligtvis sett ungefär likadant ut med artwork och rendering.

Med ny motor så ger man upp en optimerad och bekant motor som lätt kan modifieras av utvecklarna, men med en ny obeprövad ger ju oförutsägbara resultat - se Assassin's Creed: Unity som exempel.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Deras motor var ju otroligt ful i min mening, och vapen designen såg ut något som dagisbarn gjort.

Hoppas de jobbar sig framåt och kollar lite åt Destiny hållet och förbättrar!


signatur

AYY LMAO

Inaktiv
Skrivet av Haziza:

Deras motor var ju otroligt ful i min mening, och vapen designen såg ut något som dagisbarn gjort.

Hoppas de jobbar sig framåt och kollar lite åt Destiny hållet och förbättrar!

Kan ni lära er att det inte är motorn som är "ful" det är texturerna! Unreal Engine 3 är en bra motor och kommer nog vara ett tag till. Dessutom ser alla Borderlands spelen snyggt ut med sitt unika utseénde! Borderlands-Serien hade inte varit nått om det inte hade sett ut som det gör!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Haziza:

Deras motor var ju otroligt ful i min mening, och vapen designen såg ut något som dagisbarn gjort.

Hoppas de jobbar sig framåt och kollar lite åt Destiny hållet och förbättrar!

Kan ni lära er att det inte är motorn som är "ful" det är texturerna! Unreal Engine 3 är en bra motor och kommer nog vara ett tag till. Dessutom ser alla Borderlands spelen snyggt ut med sitt unika utseénde! Borderlands-Serien hade inte varit nått om det inte hade sett ut som det gör!

Hade man nu varit intresserad av att ha mer "realistisk" design så hade ju Destiny varit en bra jämförelse, men nu så är ju det här med design en fråga om smak. Vad som däremot inte är en fråga om smak är det faktum att Borderlands slår Destiny på fingrarna på samtliga punkter, förutom gameplay där de båda ligger jämna. Men story, endgame och content är ju något Destiny får underkänt på.

Medlem

någon som vet vad som sades på live streamen?

Medlem
Skrivet av sezth:

någon som vet vad som sades på live streamen?

Vad jag vet så ägde streamen aldrig rum. Har heller inte sett någon ny info på Gearbox officiella socialamedia.

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Zymac:

Om det är Borderlands 3 som annonseras så måste dom fan komma med lite nytt om jag ska bli intresserad, det känns som alla dessa DLC:er utan innovation dödade franchisen litegrann. (för mig iaf)
The Pre Sequel var bara som ett DLC till tvåan och kändes inte fräscht på nått sätt alls.

Low-Gravity - Check

Ozkit + Butt Slam - Check

Nya mijlöer - Check

Spela som Claptrap - Check

Eller menar du att dem ska byta spelmekanik helt och hållet? Till RTS? Turbaserad RPG? Racing? Textbaserat?

Ja det beror ju på att Borderlands känns gjort nu. Det är nog mest mjölkning som återstår för det är nog svårt att hitta samma entusiasm för spelet efter två bra titlar som gjort att man spelat tills man blev mätt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Ja det beror ju på att Borderlands känns gjort nu. Det är nog mest mjölkning som återstår för det är nog svårt att hitta samma entusiasm för spelet efter två bra titlar som gjort att man spelat tills man blev mätt.

Och ändå så stämmer ditt argument så mycket bättre in på Assassins Creed, Call of Duty, majoriteten av sport spel och en hel hög med andra spel som har klart fler uppföljare och även större brister än något av Borderlands spel har uppvisat.

Medlem
Skrivet av Lance McCloud:
Skrivet av Paddington:

Ja det beror ju på att Borderlands känns gjort nu. Det är nog mest mjölkning som återstår för det är nog svårt att hitta samma entusiasm för spelet efter två bra titlar som gjort att man spelat tills man blev mätt.

Och ändå så stämmer ditt argument så mycket bättre in på Assassins Creed, Call of Duty, majoriteten av sport spel och en hel hög med andra spel som har klart fler uppföljare och även större brister än något av Borderlands spel har uppvisat.

Ändå vadå? Ja dom är ännu mer mjölkade.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Tog ledigt förmiddagen från jobbet för att titta på livestreamen enligt länken här vid midnatt. Vilket skämt strax innan 12 va det någon intervju med xsmak. Sedan var det en stillbild fram till 12 slaget då dom höll en recap och bara pratade strunt. Finns det inte någon som vet vad gearbox sa på sitt möte?

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Tog ledigt förmiddagen från jobbet för att titta på livestreamen enligt länken här vid midnatt. Vilket skämt strax innan 12 va det någon intervju med xsmak. Sedan var det en stillbild fram till 12 slaget då dom höll en recap och bara pratade strunt. Finns det inte någon som vet vad gearbox sa på sitt möte?

Det enda jag hittar är från Randy Pitchfords twitter:
https://twitter.com/DuvalMagic/status/559510055284789251

Att man söker folk till nästa Borderlandsspel.

Medlem

Blev det någe bl3 elle?


signatur

Meep!

12
Skriv svar