Första fusken till GTA V redan ute - funkar i multiplayer

Medlem

Vad ska ni göra åt det då? Klaga på fuskarnas "dåliga moral"? Säga aja-baja och göra fingergester?

Regnet, precis som fusken finns där, det spelar ingen roll hur mycket man önskar att de inte fanns.

Fusken finns för att spelet gör det möjligt att fuska, och eventuellt framkallar det. Att säga att folk inte ska fuska, när det går, är som att hitta på någon regel om att man inte får köra gröna bilar eller någon del av spelmekaniken trots att den finns där.

När man kastar ut ett spel i det vilda måste man vara beredd på att allt möjligt angriper det, och att användare spelar spelen som de kan spelas snarare än som de ursprungligen "borde" spelas. Bortser man från det bortser man från den faktiska verkligheten. Man kan inte bara isolera sig i lalaland och säga, "om de bara", "det borde", eftersom det varken är så det är eller fungerar.

Det finns olika typer av fuskare. De flesta bryr sig inte om några stats utan vill bara ha roligt. Går man runt med rosa pistol har man för länge sedan sagt upp ambitionerna eller meningen med att klättra på någon virtuell poängtavla.

Jag fuskar inte, jag spelar inte spelet, men att klaga på individers "omoral" är inte konstruktivt, det är strukturerna som tillåter och öppnar för beteendet.

I spelturneringar och i idrotter finns aktiva motmedel. Fusk i spel handlar inte nödvändigtvis om prestationshöjning, många fuskare är väldigt öppna med att de fuskar som i videon ovan.

Jag ser det som en festlig multiplayermod.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Det är inte fuskaren det är fel på utan spelet och Rockstar som gjort det möjligt genom att inte ha lagt in motmedel.

Att säga att folk inte borde fuska för att det är dåligt är som att säga att det inte borde regna för att man blir blöt. Det är inte regnet det är fel på utan att man inte har regnkläder.

Men va? I så fall kan vi ju även ha ett Olympiskt spel där det är tillåtet att delta dopad....


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Det är inte tillåtet, men en del gör det ändå, men det är helt olika saker. Äpplen och päron. Fusk är inte nödvändigtvis prestationshöjande heller som sagt.

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Det finns olika typer av fuskare. De flesta bryr sig inte om några stats utan vill bara ha roligt. Går man runt med rosa pistol har man för länge sedan sagt upp ambitionerna eller meningen med att klättra på någon virtuell poängtavla.

Den rosa pistolen är inget fusk. Det är en signalpistol och beroende på vilket "skin" man köper till den varierar färgen på nödraketerna som skjuts ut. Däremot är ju quick-reload fusk.

Medlem
Skrivet av robbis:

Alltså jag minns inte sist jag fuskade i ett spel. Måste varit typ 30 år sedan på C64... Förstår inte poängen med det.

Finns många olika, men jag tror majoriteten ligger hos dom "yngre" som tycker det är spännande, lite som att snatta eller bryta mot lagen, där man blir berusad på makt, och de flesta yngre tycker om att retas och göra andra upprörda genom att förstöra.

Sen finns det personer som en av mina barndoms vänner som inte klarar av när någon annan är bättre än dom på något, det gnager dom i själen så dom tar till fusk samtidigt som dom förtränger det. Ironiskt nog var han en friidrottare.

För oss flesta är det väl roligare att spela på våran skicklighet när vi vet att vi är bra på något. Fusk är för personer som måste kompensera.

Medlem

Så länge det går att "vinna" i ett spel i multiplayer, dvs dödat flest, ligga etta på en lista osv, så kommer folk fuska.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Det finns så många åsikter och kommentarer att det är svårt att särskilja enstaka Personliga åsikter som är "värre än vissa andra"
- Jag tycker däremot att de som nu anser att de kan fuska lite grann och ibland, är oseriösa egotrippade små skitskallar med vett och förstånd som en 8-åring.

Nedan förklarar jag bl.a varför.

FUSK är aldrig acceptabelt, förstå detta och spela seriöst, vem du än är, dumskalle.

(( att man själv, andra kan hitta på ursäkter, etc m.m. innebär enbart att man söker stöd och tröst i, att andra är lika stora idioter som en själv.
Så lycka till och förklara din tanke om 15 år när hjärncellerna utvecklats och resonemanget håller längre än till slutet utav just detta spel och denna nödlösning, idioter
( i detta fall, direkt hämtat ifrån ordboken! ) ))

Sorgligt att se, de som missförstår modda ifrån att fuska.
De som inte förstår skillnaden på att ha en färg på en sak, ifrån att kunna se folk genom väggar, etc, m.m.

Fusk är Fusk och de som fuskar borde, inte få spela.
- Så, enkelt är det.
( att folk saknar kunskap, skicklighet eller förstånd är inga ursäkter.. Det är Förklaringar till varför de som idioter behöver fuska, vilket inte sanktionerar att man fuskar, enbart sammanfattar att folk är just det, fuskande idioter. ) o.s.v.

Att vissa nu förklarar skillnaden är bra, men som synes, en oändlig fars. då antalet fuskande idioter inte minskar, utan snarare ökar... och då kan man fråga sig, är det för att idioterna vinner i antal eller för att de som kör ärligt har gett upp ?

Och Varför det inte ifrån officiellt håll, gör så att de som Fuskar, bannas for life ! ( eller säg 10 år ? tiden kan diskuteras, men att enbart säga fy, eller säga att nu, så blir du en rosa elefant (i ett spel) är löjligt !
- MAC adress banna de som fuskar, lagra uppgifter om -namn - dator- aliasar etc.
Se till att personerna verkligen straffas för sina tilltag, för att de är dumma, dåliga, negativa o.s.v.
- sluta se mellan fingrarna för de som ekonomiskt eller i andra hänseenden gynnas utav sina tilltag.
För alla Vet att vinnarna premieras OM då inte segrarna alltid är "rena" så vad är vitsen ?
och motsatsen och baksidan, OM människor då tycker, tänker, tro och anser att Fuska är ett sätt att bli bäst ?
[ (bäst.. hahaha,, idioter i kubik ) ]
Så måste detta beivras och straffas på hårdaste möjligaste sätt.. för att konsekvenserna utav att vara mesig på vägen gör att människor med lågt IQ anser att det är okej att fuska!

>( med lågt IQ menas att man faktiskt inte behöver ha lågt IQ men man tar genvägar, man skiter i andra, man tycker, vilket då inte är fallet etc, man vet att man kan o.s.v. och så länge de och andra tjänar på att fortsätta sitt felaktiga beteende och ändå Belönas för detta ( så länge fuskandet fungerar) o.s.v.
Att fuska, däremot är vare sig smart eller svårt,
Det Svåra och det som skall belönas är att besegra andra och vinna Ärligt ! etc.

OCH detta är vad allt detta skrivna handlar om ( min åsikt)

Att min text förmodligen inte kommer få någon ointelligent tonåring att sluta fuska, är jag medveten om, men detta är utav sekundär betydelse,
Jag fick skriva av mig min frustration över de som fuskar... och detta "Faktum" som är mitt stora problem.
Att människor kommer till insikt och förstånd handlar om kunskap och tid, vilket jag inte kan påverka... en dag, så förstår de liksom de flesta att Fuska är jävligt taskigt mot andra spelare, en sak, som de idag inte ens kan begripa.
o.s.v,
Tack för ordet.
-T.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Värsta med PC är att det fuskas så mycket i alla spel. Nackdelen med en öppen plattform.

Inte direkt en PC exklusivitet med mycket fusk i både MP och SP.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av marcus8958:

Värsta med PC är att det fuskas så mycket i alla spel. Nackdelen med en öppen plattform.

Inte direkt en PC exklusivitet med mycket fusk i både MP och SP.

Kanske inte exklusivt men inte långt ifrån. Tror aldrig jag stött på en fuskare när jag spelat ett spel på konsol online. Men i stort sett alla spel till PC finns det fuskare och en del spel som Payday 2 och Borderlands 2 är omöjliga att spela online utan att det finns fuskare som spyr ut vapen åt alla.
Spelar man ett spel där man delar server med ryssar är det ovanligare med spelare utan fusk.

En del spel går helt enkelt inte att spela online med okända för att det ska fuskas. Då är det bättre att spela med vänner så blir det roligare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av LoffeLuff:

Det är inte fuskaren det är fel på utan spelet och Rockstar som gjort det möjligt genom att inte ha lagt in motmedel.

Att säga att folk inte borde fuska för att det är dåligt är som att säga att det inte borde regna för att man blir blöt. Det är inte regnet det är fel på utan att man inte har regnkläder.

Detta var nog bland det dummaste jag läst på länge

Är det verkligen det dummaste? Nog kan jag hålla med om att en stor del ligger på fuskarens bord. Som utvecklare så finns det självklart ett krav att i minsta fall inte lita på klientens data.
Försök att bli odödlig och ha oändlig ammo i Quake, CS eller liknande.

Medlem
Skrivet av Leedow:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av LoffeLuff:

Det är inte fuskaren det är fel på utan spelet och Rockstar som gjort det möjligt genom att inte ha lagt in motmedel.

Att säga att folk inte borde fuska för att det är dåligt är som att säga att det inte borde regna för att man blir blöt. Det är inte regnet det är fel på utan att man inte har regnkläder.

Detta var nog bland det dummaste jag läst på länge

Är det verkligen det dummaste? Nog kan jag hålla med om att en stor del ligger på fuskarens bord. Som utvecklare så finns det självklart ett krav att i minsta fall inte lita på klientens data.
Försök att bli odödlig och ha oändlig ammo i Quake, CS eller liknande.

BLAND det dummaste skrev jag faktiskt

12
Skriv svar