Söndagssnackis - ditt intryck av Star Wars: Battlefront

Medlem

Spelet blir säkert battlefield star wars. Jag är okej med det. Har dock undvikit trailers till filmen. Vill bli överraskad, helst positivt även om förväntningarna är ljumma på både film och spel, bäst så.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Ostkakan:

Det finns saker som verkar vara bra med Battlefront, men tyvärr fler saker som de valt att ta bort. Kommer nog ej köpa detta spel för att det känns som DICE har strippat ner de gamla spelet och bli väldigt tunt med innehåll.

Allt som är dåligt:
- Ingen prequel / clone wars
- Inget story singelplayer
- Fordon fungerar som killstreaks
- Ingen Galactic Conquest
- Ingen ground to space strider som det skulle vara i det nedlagda Battlefront III
- Inte ens rymdstrider
- AT-AT ryktas att gå på räls
- Y-Wing kallar man in airstrike med, kan ej köras
- Max 40 spelare
- Ryktas att det inte finns destruction
- Bara 4 planeter
- Inget Instant Play

Allt som är bra:
- 60 FPS
- Inget Battlelog
- Blasters har en overheat funktion (får se hur det blir, men låter ganska bra tycker jag)
- Inget 3D spotting
- Dolby Atmos
- 1 person och 3 person
- Star Wars

Ryktet om att AT-AT:n ska gå på räls bekräftades precis att vara sant:
https://www.reddit.com/r/StarWarsBattlefront/comments/32y0we/...

ett helt efterblivet designbeslut så det var inte det minsta överraskande.
Hur jäkla intressant är det att köra nåt som går på räls?!

Trodde detta kunde bli nåt, men det verkar som om det bara blir en helt vanlig shooter med star wars skins.

Medlem

"ett nytt hopp."
I see what you did there.

dmn
Medlem
Skrivet av Ostkakan:

Det finns saker som verkar vara bra med Battlefront, men tyvärr fler saker som de valt att ta bort. Kommer nog ej köpa detta spel för att det känns som DICE har strippat ner de gamla spelet och bli väldigt tunt med innehåll.

Allt som är dåligt:
- Ingen prequel / clone wars
- Inget story singelplayer
- Fordon fungerar som killstreaks
- Ingen Galactic Conquest
- Ingen ground to space strider som det skulle vara i det nedlagda Battlefront III
- Inte ens rymdstrider
- AT-AT ryktas att gå på räls
- Y-Wing kallar man in airstrike med, kan ej köras
- Max 40 spelare
- Ryktas att det inte finns destruction
- Bara 4 planeter
- Inget Instant Play

Allt som är bra:
- 60 FPS
- Inget Battlelog
- Blasters har en overheat funktion (får se hur det blir, men låter ganska bra tycker jag)
- Inget 3D spotting
- Dolby Atmos
- 1 person och 3 person
- Star Wars

Du kan väl för odens ollon inte ta upp 60 FPS som en bra sak med ett spel.

MINST 60 FPS är lika självklart som att det är bild överhuvudtaget!

Medlem

Detta använder väl Frostbite? Då kommer jag inte orka bry mig efter EAs och Dice totala misslyckande med denna snygga men ack så buggfyllda spelmotor. Om de inte helt skriver om nätkoden kommer det inte ens gå spela de första veckorna/månaderna, se BF4 och Hardline problemen som var efter de släpptes.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Ambassadör
Xbox

EA. Behöver ju inte sägas mer än så egentligen.


signatur

Jump in.

Avstängd

Det är lite för tidigt att gnälla. Jag tror detta med 40 spelare kommer bli 64 till slut. eller skulle inte vara fel 40vs40.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Ostkakan:

Det finns saker som verkar vara bra med Battlefront, men tyvärr fler saker som de valt att ta bort. Kommer nog ej köpa detta spel för att det känns som DICE har strippat ner de gamla spelet och bli väldigt tunt med innehåll.

Allt som är dåligt:
- Ingen prequel / clone wars
- Inget story singelplayer
- Fordon fungerar som killstreaks
- Ingen Galactic Conquest
- Ingen ground to space strider som det skulle vara i det nedlagda Battlefront III
- Inte ens rymdstrider
- AT-AT ryktas att gå på räls
- Y-Wing kallar man in airstrike med, kan ej köras
- Max 40 spelare
- Ryktas att det inte finns destruction
- Bara 4 planeter
- Inget Instant Play

Allt som är bra:
- 60 FPS
- Inget Battlelog
- Blasters har en overheat funktion (får se hur det blir, men låter ganska bra tycker jag)
- Inget 3D spotting
- Dolby Atmos
- 1 person och 3 person
- Star Wars

Du kan väl för odens ollon inte ta upp 60 FPS som en bra sak med ett spel.

MINST 60 FPS är lika självklart som att det är bild överhuvudtaget!

Med tanke på att det inte är självklart att det är 60 FPS på dagens konsoller så tycker jag inte att det är konstigt att lägga det som något positivt.


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Parabellum87:

We want ljussablar and flygstrider.

We want amasing sound and stormtroopers mit sämst aim.

Kunde inte låta bli, helt off topic, men det finns en teori bland Star Wars fans att Stormtroopers i filmerna medvetet missade Luke för att Vader ville locka honom till den mörka sidan och därmed behövde honom levande.
I första filmen hävdar ju Obi wan att stormtroopers är träffsäkra. Ungefär " Only stormtroopers have this level of accuracy" eller nått sånt där.
Fínns kul teorier om star wars.

Off topic men jag uppfattade ironi i Obis ord. "Only stormtroopers have this level of accuracy to hit a Sandcrawler, a 40 m long and 20 m tall, gigantic vehicle with a max speed of 30 km/h" ?

Min egna teori är att stormtrooperna torde vara i den 3-4 generationen sen Clone warsen och som alla vet härstammar alla från Jango Fetts DNA och borde därför vara gravt inavlade vid det här laget, där träffsäkerheten säkert blir lidande.

dmn
Medlem
Skrivet av Ostkakan:

Med tanke på att det inte är självklart att det är 60 FPS på dagens konsoller så tycker jag inte att det är konstigt att lägga det som något positivt.

Det är ett feltänk att se det som en positiv egenskap när nånting når upp till det som ska vara självklart och normalt.

Däremot kan man påpeka motsatsen som negativa egenskaper; när spel kör lägre än 1080p60.

Sen är det väl skitsamma egentligen ändå, FPS spelar man på PC med mus och tangentbord om man inte är helt efterbliven.

Medlem
Skrivet av Baboopa:
Skrivet av Gamer-Tompa:
Skrivet av Parabellum87:

We want ljussablar and flygstrider.

We want amasing sound and stormtroopers mit sämst aim.

Kunde inte låta bli, helt off topic, men det finns en teori bland Star Wars fans att Stormtroopers i filmerna medvetet missade Luke för att Vader ville locka honom till den mörka sidan och därmed behövde honom levande.
I första filmen hävdar ju Obi wan att stormtroopers är träffsäkra. Ungefär " Only stormtroopers have this level of accuracy" eller nått sånt där.
Fínns kul teorier om star wars.

Off topic men jag uppfattade ironi i Obis ord. "Only stormtroopers have this level of accuracy to hit a Sandcrawler, a 40 m long and 20 m tall, gigantic vehicle with a max speed of 30 km/h" ?

Min egna teori är att stormtrooperna torde vara i den 3-4 generationen sen Clone warsen och som alla vet härstammar alla från Jango Fetts DNA och borde därför vara gravt inavlade vid det här laget, där träffsäkerheten säkert blir lidande.

När Tantive IV blir bordat så har de hyfsat bra aim och verkligen pulveriserar rebellerna.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det ser snyggt ut men det känns som att spelet kommer bygga på samma affärsmodell som BF där du köper en halv produkt till fullpris för att sedan behöva bygga på med DLC. Det finns en anledning till varför spelet inte kommer ha några rymdstrider, och den anledningen heter DLC.

Huvudet på spiken! Så länge den här DLC sjukan kommer att pågå så köper jag inte längre den är typen av spel, inte från den här typen av utvecklare, och i synnerhet inte från den här typen av utgivare.
Samla allt DLC i en riktig expansion istället, som det gjordes förr, innan kostymerna helt tog över även spelmarknaden.
Greedy bastards!!

Medlem

Förhandsboka inte.

Medlem

Jag håller inte med om mycket av det hat som battlefront har fått än så länge, om banorna är designade för 40 spelare kan det mycket möjligt vara bättre pga mer taktiska banor istället för alldeles för stora skagfält vilket inte är något jag föredrar. Sen att det finns åtta olika banor kan också vara en fördel då det är betydligt enklare att göra 8 väldesignade banor än 15 väldesignade banor. Jag ser fram emot det här spelet enormt mycket och jag hoppas på att dice inte gör mig besviken.

Sen att splitscreen finns med är bara en bonus för mig som konsolspelare :).

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Ostkakan:

Med tanke på att det inte är självklart att det är 60 FPS på dagens konsoller så tycker jag inte att det är konstigt att lägga det som något positivt.

Det är ett feltänk att se det som en positiv egenskap när nånting når upp till det som ska vara självklart och normalt.

Däremot kan man påpeka motsatsen som negativa egenskaper; när spel kör lägre än 1080p60.

Sen är det väl skitsamma egentligen ändå, FPS spelar man på PC med mus och tangentbord om man inte är helt efterbliven.

Fast det blir inte en självklarhet för att du tycker det borde vara det. Det är rätt unikt på konsolmarknaden...

Medlem

Jag håller med Ostkakan till 100%.

Medlem

Ska bli spännande att se hur de förvaltar arvet. Jag ser ju hellre större kartor och fler spelare än den gröt av småkartor om BFH är. Dock har jag tämligen stort förtroende för DICE, de kan säkert göra det bra. Ni verkar har glömt att de första Battlefront spelen inte var så särdeles bra egentligen. Konstant fastnande i terrängen på snövallar som lätt borde kunnat gås över. Extremt styrda strider etc etc. Visst kommer det att mjölkas i absurdum men det har väl såväl star wars som EA gjort länge nu.

Medlem
Skrivet av Ostkakan:

Det finns saker som verkar vara bra med Battlefront, men tyvärr fler saker som de valt att ta bort. Kommer nog ej köpa detta spel för att det känns som DICE har strippat ner de gamla spelet och bli väldigt tunt med innehåll.

Allt som är dåligt:
- Ingen prequel / clone wars
- Inget story singelplayer
- Fordon fungerar som killstreaks
- Ingen Galactic Conquest
- Ingen ground to space strider som det skulle vara i det nedlagda Battlefront III
- Inte ens rymdstrider
- AT-AT ryktas att gå på räls
- Y-Wing kallar man in airstrike med, kan ej köras
- Max 40 spelare
- Ryktas att det inte finns destruction
- Bara 4 planeter
- Inget Instant Play

Allt som är bra:
- 60 FPS
- Inget Battlelog
- Blasters har en overheat funktion (får se hur det blir, men låter ganska bra tycker jag)
- Inget 3D spotting
- Dolby Atmos
- 1 person och 3 person
- Star Wars

Klart en del är dåligt men att de inte är något prequel känns inte som något dåligt, det är ett spel och det är bättre att de försöker hålla sig inom rimliga ramar och ge sig på kvalite över kvantitet. Samma gäller spelar antalet, 100+ players har sällan visat sig vara intressantare eller roligare än en stabil 32 spelarmatch.

Det jag tycker är tråkigt är att de inte är något single player, samt att de inte verkar finnas rymdstrider. Men har vi verkligen fått dessa bekräftade ??

12
Skriv svar