Crysis - Varning enligt mig.

Inaktiv
Crysis - Varning enligt mig.

Det här e kanske på fel forum. Men jag vill bara varna alla som har tänkt köpa spelet utan att tanka demot. Om ni verkligen tvekar så läs detta innan ni bestämmer er!
Här e 5 minus om spelet:
- Dålig grafik (se nedan)
- Dålig stridsutforming
- För svåra fiender
- För många fiender
- Inte speciellt

Vi börjar med dålig grafik då, ja kör på medium i alla inställningar, och visst ja kan inte komma och klampa och säga att det e dålig grafik, men liksom hur många datorer pallar max inställningar utan att lagga?

Grafiken är för mycket. De har försökt men misslyckat GIGANTISKT. Vi kan börja med gräset, allt ser typ likadant ut, det är brun grönt och ser verkligen inte realistiskt ut. Många gånger försvinner buskar som är långt ifrån och man kan se fiender då, men om man zoomar inte kommer buskarna ivägen, på andra nivån (möjlig spoiler) så finns det typ "kaktusar" ALLA ser PRECIS likadana ut och har en grafk som liknar ett tvspel från 80-talet.
Ibland när man skjuter "bazooka" så ser man ingen explosion...någon annan som har samma problem?
Detta är bara några av MÅNGA grafik fel, kom dock ihåg att min dator är ungefär standard och ja kör på medium.

Näst tar vi stridsutforming, i stortsett går en strid ut på att man skjuter ett magasin, gömmer sig bakom ett träd, tar kamoflauge och flyr. Jag vet inte om det är jag som är supernoob men det tar runt 1 clip att döda en fiende, oavsett om du pepprar ett helt maggasin, rakt i magen med siktet inzoomat där så där dem inte, visst det är väl så det är i verkligheten, att man inte träffar, men varje strid handlar i stortsett om tur, så ska det inte vara.
De har tänkt så rätt med olika krafter i "kostymen" man har men gjort så fel på vapnena. Och sen kommer förmodligen det STÖRSTA problemet med striderna...alla dess fiender. I regel möter du runt 10+ fiender i varje strid efter demo banorna.
Visst man ska använda krafterna, men man har så pass lite energi att du kan typ kuta i 4 sekunder sen dör du på några sekunder av alla vakter som skjuter mot dig. Dem enda två man använder i strid är istortsätt osynlighet och armor.
Det finns så många små små problem med det här spelet att det är väldigt irriterande, liksom små irriterande saker som inte har så stor betydelse på spelet men det gör en skogtokig.
Och ett gigantiskt vapen problem, snipern suger, du andas som en jävla kossa, du e en SPECIAL styrka, du borde väl ändå kunna hålla stilla siktet någon sekund...(kan man göra det, snälla säg hur isåfall).

Sen är det sista problemet, ingenting nytt. Jag förväntade mig något helt nytt med det här spelet. Du skjuter på några fiender, kan köra fordon och modifiera vapnena men det finns inte den där speciella som gör att man blir nöjd med sitt köp eller uppgraderar sin dator. Det är inte värt det...om det skulle komma Crysis 2 skulle dem nog lärt sig.

Men nu ska ja inte bara hacka på dem, dem har faktiskt lyckats med:
+Modda vapnena
+"Kostymen med olika krafter"
+Hur hela bilden skakar ibland

Och det är allt, ja ger det här spelet 3/10 i betyg, definivtivt INTE värt pengarna.

För mig är det Call of Duty 4 som gäller

Inaktiv

Aldrig haft några förväntningar så omdömen som det här är inte helt oväntat. Tänker ändå inte skaffa det förrens jag skaffat nytt system, nån gång vid årsskiftet dvs. Då kanske dom hunnit rätta till produkten lite.

Körde igenom demot och det var väl helt OK, men jag tänker dock avvakta köp.

Medlem

Håller inte alls med dej! Crysis funkar helt perfekt, (har en ny dator) och det är helt underbar grafik! Inget försvinner för mig, dör nästan aldrig och snipern är ju helt underbar. Tror nog det är din dator som knasar?


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Det märks ju att du hackar på Crysis för att du inte kan spela på högre grafik än medium. Men tyvärr är det så att man behöver de senaste komponenterna för att verkligen njuta av Crysis.

Det här med att det tar evigheter att döda en fiende, om inte man gör en headshot, håller jag med om. Jag har märkt att fienderna tål mera på avstånd. Har också märkt att skotten bara flyger igenom deras kroppar. Det märkte jag då en korean stod framför en metall sak och jag pepprade honom i magen flera gånger fast såg bara gnistor från metallen bakom honom, av kanske 10 skott så träffades hälften, 5.

Aja, men vad ska man göra. Allt annat är super förutom några grafikbuggar också.

Att hålla andan med sniper och dylikt tror jag inte att man kan göra. Men har du testat att använda "Strength" när du zoomar in? Då håller man vapnet stadigare och gungar inte lika mycket.

Kan inte sätta mitt betyg på spelet än då jag inte klarat SP delen än.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Dålig grafik?
Hmm Även på medium är grafiken bättre(mer realistisk) änn något annat spel. Bland de bästa med just gräset är att det böjer sig så man slipper få de i ansiktet när man ska snipra. Du kan ändre i postprocessing configgilen så du slipper att objekt poppar upp så där.
http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=11614
Grafikfel kommer patchas.

"
Jag vet inte om det är jag som är supernoob men det tar runt 1 clip att döda en fiende, oavsett om du pepprar ett helt maggasin, rakt i magen med siktet inzoomat där så där dem inte, visst det är väl så det är i verkligheten, att man inte träffar, men varje strid handlar i stortsett om tur, så ska det inte vara. "

Det krävs lite mer änn bara rusa in och skjuta för att man ska lyckas.

Peppra inte^^ Singelshot mode mot huvudet är bra mer effektivare. Peppra man så bli de sämre och sämre precision.
"

Näst tar vi stridsutforming, i stortsett går en strid ut på att man skjuter ett magasin, gömmer sig bakom ett träd, tar kamoflauge och flyr."

Du bestämmer själv hur du vill utföra dina strider, det du som anfaller...

Finns många roliga saker man kan göra, tex sätta på sig en cloak planta en bomb går ur cloak skjuta så fienden ser dig. Cloaka och göm dig en bit bort, sen kommer fienden dras tills där de såg dig senast^^...
Det gäller helt enkalt att komma på smarta sätt att använda sin suit på. Fantasin som sätter gränserna.

"Och ett gigantiskt vapen problem, snipern suger, du andas som en jävla kossa, du e en SPECIAL styrka, du borde väl ändå kunna hålla stilla siktet någon sekund...(kan man göra det, snälla säg hur isåfall)."

Har du styrke läget i så är det stadigare.

"Sen är det sista problemet, ingenting nytt. Jag förväntade mig något helt nytt med det här spelet."

Inaktiv

Kan inte hålla med trådskaparen på någon punkt.
Läs det muslce skrev så får du svar på det mesta...

Det där med att det tar många skott att döda någon beror på om fienden har skyddsvästar eller inte (ni kanske inte har märkt det??); sprayar man in i magen på någon med skyddsväst så lär det ju inte märkas speciellt mycket - armarna och bena är ju inte direkt punkter man dör på direkten om man skjuter av. Det är därför headshots is the only way to go.

Kör på strength mode så rör sig inte geväret alls om du ligger ner.

Vad har du för dator? Att skriva att du har "medel" känns lite fegt.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

deusfan: http://www.spraknamnden.se/sprakladan/ShowSearch.aspx?id=id=4...

Håller med om att fienderna ibland tål löjligt mycket stryk(i verkligheten skyddar en väst mot 9mm och splitter som bäst) och att det finns en del grafikbuggar. Men det är väl också det enda jag kan hålla med om. Spelet ser helt underbart ut. Är hur kul som helst(håller på att varva det för andra gången ). Striderna blir sjukt intensiva om man kör på delta (svåraste svårighetsgraden). Man får anstränga sig i varje ny situation och man känner sig nästan alltid jagad av soldater eller utomjordingar. Det enda negativa jag har att säga är att spelet var lite kortare än jag hade väntat mig. En del grejer som jag sett i trailers och videos inträffade aldrig =(... Men sen är multiplayer-läget är grymt bra också. Absolut ett spel jag kan rekomendera.


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem

- Dålig grafik (Håller inte med, spela på very high och inte medium...)

- Dålig stridsutforming
(Håller inte med)

- För svåra fiender
(Dom är för lätt, även på delta)

- För många fiender
(Koreas arme + invansion borde vara fler fiender)

- Inte speciellt
(COD4 är inte heller speciellt...)


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Crysis är INTE CS, eller Arakad spel som CoD osv..

- Dålig grafik (se nedan) -- Köp ny dator
- Dålig stridsutforming -- ee nej? underbart är rätt ord
- För svåra fiender -- för lätta. som sagt inte CS eller COD detta
- För många fiender -- kan det bli för många att döda?
- Inte speciellt -- va?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Håller med IceMan på alla punkter, har du dålig grafik så är det din dator det handlar om, jag har aldrig några problem som du beskriver. Stridsutformning är precis vad du gör den till, aggressiv eller tillbakadragen, har har spelat igenom det på Delta nu och leker igenom på novice för att kunna kasta folk halvvägs till månen utan att riskera dö direkt ^^

Fienderna är inte svåra, siktar man på bröstkorgen eller huvudet så faller de snabbt och utan problem, om de sedan tar använder defintlig terräng som skydd eller enorma buskage så är det mest för att de faktiskt inte vill göra det enklare för dig att skjuta dem.

För många? Ja om jag springer in med ett automatgevär utan ljuddämpare och härjar lös så lär ju de som är innom hörhåll komma springande för att kolla vad som händer. Att det finns 6-10 stycken i ett camp är inget otroligt, ska du sätta upp en outpost vore det inte speciellt smart att sätta 2-3 soldater där och hoppas de ska stå emot en attack.

Grafiken är bättre på 1280x1024/medium settings än vad något annat spel idag är på 1600x1200/high settings. Utan extra AA har Crysis mer kantutjämning i grund än vad de flesta spel har med AA ställt på fullt.

My 2 cents.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Inaktiv

Hela spelet är ju speciellt.:p
Kan ju inte bli bättre!!!!;)

Medlem

Jag körde spelet med allt på High utom shadows (medium) och det flöt perfekt i 80% av spelet. På några banor där det hände väldigt många saker på samma gång så fick jag ställa ner allt till "low" och tycker ändå att spelet är minst lika snyggt som andra FPS som skapats idag.

Motståndarna är generellt sett för lätta, jag körde på Delta och även om spelet var utmanande så skulle jag vilja ha en ny svårighetsnivå a´la "realistic" som i Far Cry.

Har Core2Duo 2.4ghz@2.82ghz, 3GB Ram och ett GeForce 8800GTS som jag klockat lite.

Inaktiv

Kan inte hålla med dig på nån punkt deusfan , grafiken är ju porr på hög nivå.Sen tycker jag du överdriver lite med fienderna , jag menar de ska ju va lite utmaning för fan.

Inaktiv

Håller inte heller med, grafiken tex. tycker jag är riktigt fin och ändå har jag ett relativt gammalt system (3700+ 1GB RAM 8800GTS 640) och kör på allting på HIGH med AA på OFF.

Visst är man bortskämd på FPS så är man men vi som klarar oss gallant med 20-40FPS så är det HELT KLART spelbart och roligt!


signatur

son of a gun

Medlem
Skrivet av jakobharder:

Håller med om att fienderna ibland tål löjligt mycket stryk(i verkligheten skyddar en väst mot 9mm och splitter som bäst)

Jasså, då har du inte hört talas om Dragon skin då? Den klarar minst 40 stycken 7.62mm (ak47 ammo) skott och 150 st (5 magasin) 9mm (mp5) skott utan att släppa igenom ett enda skott. Bevis: http://www.youtube.com/watch?v=RphBEyu4GoY

Dessutom utspelar sig crysis år 2020 så jag tror nog att även Nord koreas trupper har sådana eller ännu bättre skottsäkra västar.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Dubbelpost


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Dessutom utspelar sig crysis år 2010 så jag tror nog att även Nord koreas trupper har sådana eller ännu bättre skottsäkra västar.

Hm, var det verkligen 2010? Det är ju bara drygt 2 år bort? Hade för mig att det var lite längre fram?

Medlem

Sorry, 2020 var det ju... morgontrött ^^

Skrivet av deusfan:

"Kostymen med olika krafter"

Haha, Kostymen

Skrivet av deusfan:

För mig är det Call of Duty 4 som gäller

Detta påminner mig on det där forumet på fragbite där en massa 12 - 13 åringar klankade ner på EvE: Online och sa hur dåligt det var. Sedan läser man i andra trådar om hur dom äger "noobs" i cs och quake 3. Jag ser en svag koppling här...

Här kommer Kristoffer på 13 vårar in på FZ och postar sitt första inlägg där han varnar oss om hur dåligt Crysis är och hur kass grafik spelet har.

Jag tackar för informationen Kristoffer


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Hehe; jag håller med dig Laxarn. Är lätt att dra en parallell.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Jag gillade spelet stenhårt i singelplayer (klarade det på normal under 9h). Men MPläget sög ju stenhårt. Då lirar jag hellre mina andra favoritspel.


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem
Skrivet av Laxen:
Skrivet av jakobharder:

Håller med om att fienderna ibland tål löjligt mycket stryk(i verkligheten skyddar en väst mot 9mm och splitter som bäst)

Jasså, då har du inte hört talas om Dragon skin då? Den klarar minst 40 stycken 7.62mm (ak47 ammo) skott och 150 st (5 magasin) 9mm (mp5) skott utan att släppa igenom ett enda skott. Bevis: http://www.youtube.com/watch?v=RphBEyu4GoY

Dessutom utspelar sig crysis år 2020 så jag tror nog att även Nord koreas trupper har sådana eller ännu bättre skottsäkra västar.

Javisst.. det är ju i framtiden, så allt är ju såklart möjligt. Men för det första så är ju kritiker lite oenade om hur bra det är med dragonskin. Sen kan du ju tänka dig hu bra du mår efter smällen ändå.. En vanlig 5.56 far ju fram i ca 930 m/s... En schysst smäll i bröstet som jag inte tror man står upp efter i vilket fall.. Sen är det ju som sagt framtiden, och då lär ju vapnen ha utvecklats vidare i takt med skyddsvästarna...

Men skitsamma.. onödigt att tjafsa om.:)


signatur

Asus P5B-Plus, 2x2048Mb PC-6400, WinFast 8800-GTS @ 686/1100, Q6600 G0 @ 3GHz, Vista x64

Medlem

Anledningen att Dragon skin inte används av militärer just nu är att under fälttesterna gällande värme och kyla så höll inte limmet som håller ihop plattorna i rustningen, vilket gör att en kula slår rakt igenom då rustningen bara ger efter då den blir träffad.

Det handlar inte om extrema temperaturer, utan om vad som räknas till normalt i till exempel Irak och andra länder i samma område. Gällande kyla är det samma sak, det ska tydligen inte vara så kallt innan limmet bryter samman.

Så visst, Dragon Skin är mycket bra, så länge du inte utsätter det får hög kyla eller värme.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

Interesannt, det visste jag inte. Fan det måste dom ju fixa, man kan inte ha limm i en skottsäker väst för guds skull. Hitta en annan lösning!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Alla tjatar om den underbara grafiken i Crysis. Visst det kanske är jättebra när man kör high.. Men är det bara jag som tycker att FarCry på högsta inställningar ser bättre ut än Crysis på medium inställningar? Rätt dåligt presterat från ett spel som är 4 år nyare.. Men men. Gillar spelet ändå. Tills man möter "fiskarna"


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

Tjatar? Att crysis har underbar grafik är ett faktum. Far cry på högsta är fan inte snyggare än crysis på medium. Kolla dessa jämförelse bilder;

Far cry; http://aycu12.webshots.com/image/34971/2002785511799122643_rs...

Crysis; http://aycu12.webshots.com/image/34971/2002720051308887123_rs...

Träden, skuggorna, himlen, vattnet, växtligheten... ja det mesta är snyggare i crysis på medium. Och ja, dom där Far cry bilderna är på maxad grafik och crysis bilderna är på medium. Far cry har en mer teknad aktig orealistisk grafik. Dessutom kan du fixa tex sunrays som kostar ca 2 fps och lite annat så blir det ännu snyggare...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jag håller med om att farcry är snyggare och skarpare än crysis på medium.

Medlem

Jag fattar inte hur man kan tycka att farcry har bättre grafik än crysis!? Farcry har ju allt slätt och fult, nästan en plastliknande grafik ju! Alla stenar är helt släta och raka, träden ser ut som målade med tuschpenna, medans crysis har allt detaljrikt. T.ex, man kan ALDRIG påstå att Battlefield 1942 har bättre grafik än battlefield 2142!? Kolla på dessa bilder:

http://img404.imageshack.us/img404/7003/6tua9l0xp2.jpg

http://img260.imageshack.us/img260/9581/2006010640987170514rs...

Asskön grafik! och dem bilderna har blivit tagna på High, tänk dej Very High.


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Ja men lol, ignorera bara landahl han är lite korkad :P. Han förlöjligar sig själv mer och mer här på FZ för varje post han gör, synd det ^^

Edit, här är en bättre version av bilden med vattenfallet, skarpare och med förbättrade färger. Gjorde den precis nyss...

http://aycu06.webshots.com/image/34285/2003830809408839774_rs...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Tackar;) Ger två riktigt grymma bilder till dej också, tagna med medium inställningar:
http://img444.imageshack.us/img444/2618/314211211067crysisscr...

http://img444.imageshack.us/img444/4158/314001211067crysisscr...

Har de bilderna på datorn med en upplösning på 5120x3200, och då kan du tro att det blir VACKRA bilder;) En sista^^

http://img251.imageshack.us/img251/528/9a3d176dcbf453bdeb5048...

Tänk dej de bilderna på very high? Jadu, då skulle det gå riktigt bra^^ Denna dator borde väl ändå palla crysis på very high med skaplig fps?

http://pcgamingroom.com/hardware-software-discussion/292-quad...

*Edit* Det blev inge snygga bilder när man laddade upp dem:S?


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Skriv svar