Electronic Arts: "Överdriven förstörelse vore inte autentiskt i Star Wars"

Robot
Electronic Arts: "Överdriven förstörelse vore inte autentiskt i Star Wars"

De tusentals soldater som dog när Dödsstjärnan sprängdes två gånger håller nog inte med.

#star-wars-battlefront, #dice


Medlem
Electronic Arts: "Överdriven förstörelse vore inte autentiskt i Star Wars"

Håller med att massa kratrar inte vore passande i SW: Battlefront 3 men det vore ändå trevligt om de utnyttjade den delen av Frostbite motorn då vi alla har sett att den faktiskt är kapabel till någorlunda imponerande effekter och möjligheter.

Jag har höga förhoppningar för Battlefront 3, många som troligtvis inte kommer uppfyllas men man ska aldrig tappa hoppet. För vem vet, Dice kanske släpper ett buggfritt spel och EA kanske bestämmer sig för att släppa gratis DLC?
Men å andra sidan är väl det även lika troligt att Obsidian släpper ett stabilt spel utan några krascher...

Medlem

Ok!

Medlem

Har inga problem med att ett stort rymdskepp kraschlandar mitt i en multiplayer match och förändrar banan.

Medlem

lite skillnad på att spränga en vägg och en planet...tror inte det hade varit så kul om någon som köpt deathstar-dlc:n hade sprängt hela kartan 20 sekunder in i matchen


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

destroy a peaceful planet, gain a level!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av rubbiten:

destroy a peaceful planet, gain a level!

Dödsstjärnan är så OP!


signatur
Medlem
Skrivet av Propy:

lite skillnad på att spränga en vägg och en planet...tror inte det hade varit så kul om någon som köpt deathstar-dlc:n hade sprängt hela kartan 20 sekunder in i matchen

Beror på om man är den som skjuter

Medlem

alltså låter mest som en ursäkt, "vi hinner inte lägga till förstörelse då vi har en deadline" typ. Men inte så att det gör någon större skillnad för mig inte så att det försämrar spelet (hoppas jag)

Dock så var det en av de första sakerna jag kom att tänka på när battlefront 3 nyheterna kom ut att det skulle vara sjukt coolt med all förstörelse, se hålen som blir efter lasers osv, synd att de inte tar vara på det speciellt när dom använder frostbyte engine :/

Medlem

senaste medal of honor hade ingen förstörelse men gjordes i frostbite, jag älskade det spelets multiplayer(som vanligt med ea fps så pratar vi inte om storyn). Jag känner just nu att de som klagar på battlefront bara vill ha ett battlefield med star wars tema.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Om det finns mindre saker att förstöra i spelet, så finns det en risk att spelet blir mindre buggigt osså... just saying..

Medlem

Skiter i förstörelsen! Vill ha stora KRIG, 20 mot 20 kommer inte att imponera på mig iallafall!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Skiter i förstörelsen! Vill ha stora KRIG, 20 mot 20 kommer inte att imponera på mig iallafall!

Inte ens om det finns en massa AI i spelet också? Titanfall var bara 6v6, men det kändes ändå väldigt kaotiskt och befolkat tack vare alla bots som sprang omkring.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Säger inte så mycket om vad vi kan förvänta oss men hellre ett klockrent moment to moment-gameplay än hundra features.

Medlem
Skrivet av Propy:

lite skillnad på att spränga en vägg och en planet...tror inte det hade varit så kul om någon som köpt deathstar-dlc:n hade sprängt hela kartan 20 sekunder in i matchen

Star Wars version av tactical nuke?

Medlem

Va det bara jag som läste det som " Bla bla bla bla bla jag snackar så mycket skit som möjligt för att få högre lön på EA".

Nog tar inte folk Bach seriöst längre efter allt ont han har gjort för BF serien.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Tycker nog att EA har helt rätt om förstörelsen. Den förstörelse man ser i filmerna påverkar sällan terrängen om det inte handlar om metallskrot.
Med det sagt så är det knappast orsaken till det saknas i det här spelet.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Remus:

Skiter i förstörelsen! Vill ha stora KRIG, 20 mot 20 kommer inte att imponera på mig iallafall!

Inte ens om det finns en massa AI i spelet också? Titanfall var bara 6v6, men det kändes ändå väldigt kaotiskt och befolkat tack vare alla bots som sprang omkring.

Titanfail ingen som snackar om det spelet nu längre så vart med den hypen.

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

senaste medal of honor hade ingen förstörelse men gjordes i frostbite, jag älskade det spelets multiplayer(som vanligt med ea fps så pratar vi inte om storyn). Jag känner just nu att de som klagar på battlefront bara vill ha ett battlefield med star wars tema.

Ursäkta, men... Nej. Det som vi får är just det du beskriver: "Battlefield med Star Wars skin". Både massförstörelse och rymdstrider är ganska stora delar i "Star Wars" varumärket. Ändå verkar det som att Battlefront kommer sakna bägge dessa delar. Då kunde man lika gärna kunnat kalla spelet BattleFIELD, för det är precis samma sak.

Spelmotorn (Frostbite 3) är absolut kapabel till att tillåta massförstörelse från spelarna. Man ska tekniskt sett kunna jämna marken av alla byggnaderna. Någon skrev på FB att det bara blir massa "öppen mark", och det stämmer inte heller. Hört talas om TERRÄNG? Gör massa berg, dalar m.fl så har du naturella "line of sight" hinder.

Jag skiter fullständigt i om terrängen går att förstöra/göra kratrar, även om spelet Red Faction som är typ 20 år gammal eller nåt kunde det. Men byggnader och andra objekt ska absolut kunna totalförstöras.

Vill du inte ha förstörbarhet, så kan du lika gärna gå tillbaka till ditt jävla CS.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av 92_slayer:

senaste medal of honor hade ingen förstörelse men gjordes i frostbite, jag älskade det spelets multiplayer(som vanligt med ea fps så pratar vi inte om storyn). Jag känner just nu att de som klagar på battlefront bara vill ha ett battlefield med star wars tema.

Ursäkta, men... Nej. Det som vi får är just det du beskriver: "Battlefield med Star Wars skin". Både massförstörelse och rymdstrider är ganska stora delar i "Star Wars" varumärket. Ändå verkar det som att Battlefront kommer sakna bägge dessa delar. Då kunde man lika gärna kunnat kalla spelet BattleFIELD, för det är precis samma sak.

Spelmotorn (Frostbite 3) är absolut kapabel till att tillåta massförstörelse från spelarna. Man ska tekniskt sett kunna jämna marken av alla byggnaderna. Någon skrev på FB att det bara blir massa "öppen mark", och det stämmer inte heller. Hört talas om TERRÄNG? Gör massa berg, dalar m.fl så har du naturella "line of sight" hinder.

Jag skiter fullständigt i om terrängen går att förstöra/göra kratrar, även om spelet Red Faction som är typ 20 år gammal eller nåt kunde det. Men byggnader och andra objekt ska absolut kunna totalförstöras.

Vill du inte ha förstörbarhet, så kan du lika gärna gå tillbaka till ditt jävla CS.

Såja, andas.

Förstörelse (även av byggnader) är inte något som kännetecknat de tre ursprungliga filmerna - titta när en AT-AT skjuter, det är ingen enorm förstörelse som efterföljer en träff av dessa skott, exempelvis. Och då snackar vi om en av de största markburna stridssystemen i originaluniversumet.

Sen har olika spel och filmer genom åren gjort på varierande sätt vad gäller förstörelse av omgivningar, men om man ska gå tillbaks till början (originaltrilogin) är det ingen massförstörelse vi ser.

Innan luftunderstöd (i form av TIE Bombers/Y-Wings, primärt kanske) kommer (om det gör det) känns det inte som att det finns särskilt mycket medel att jämna byggnader med marken med. (PLEX-missiler? Thermal detonators? Det kan diskuteras hur troget originalmaterialet verkan från dessa kan anses vara.)

Möjligtvis skulle en AT-AT kunna trampa ner mindre byggnader/objekt. (Hade varit intressant att se, f.ö.)

Med det sagt hade jag kanske också gärna sett lite mer gritty action, där markbitar flyger när ett större blasterskott träffar marken nära en, eller bitar av byggnader flyger all världens väg när en thermal detonator går av.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Förstörelse (även av byggnader) är inte något som kännetecknat de tre ursprungliga filmerna - titta när en AT-AT skjuter, det är ingen enorm förstörelse som efterföljer en träff av dessa skott, exempelvis. Och då snackar vi om en av de största markburna stridssystemen i originaluniversumet.

Eftersom du valde att titta på original trilogin, så gör jag detsamma. FÖRSTA filmen (När den bara hette Star Wars), har ett par ganska viktiga deaths. Och då menar jag inte när Dödsstjärnan spränger Alderaan åt helvete, och dödar flera miljoner samtidigt.

Nej, nu menar jag Uncle Owen och Aunt Beru:
http://0.media.dorkly.cvcdn.com/31/89/8fb326aff80d7fbddd2b19f...

Måhända att byggnaden inte jämnades med marken, men det syns ju klart och tydliga hål.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Odin:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Remus:

Skiter i förstörelsen! Vill ha stora KRIG, 20 mot 20 kommer inte att imponera på mig iallafall!

Inte ens om det finns en massa AI i spelet också? Titanfall var bara 6v6, men det kändes ändå väldigt kaotiskt och befolkat tack vare alla bots som sprang omkring.

Titanfail ingen som snackar om det spelet nu längre så vart med den hypen.

Förvisso, men att det blev såpass kortlivat har väl ingenting att göra med att det var bots i spelet?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Förutom fordon och dödsstjärnan så ser du ingen destruction alls i Star Wars-universumet. Ta en betongsugga i Battlefield så förväntar sig alla att den ska kunna gå och skjutas sönder i småbitar, men ingen förväntar sig det i Star Wars........................ såvida inte spelet är gjort av EA såklart så vi får en chans att böla lite..
Åååh.. grrr... moorr... arrgh.

#Cliché


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Jag trodde detta skulle bli en "immersive experience", och det är vad man förväntar sig. Men visst, tittar man på tidigare spel så orsakar en laserpistol inte så mycket skada på omgivningen, ett svart litet hål på sin höjd.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av rubbiten:

destroy a peaceful planet, gain a level!

Dödsstjärnan är så OP!

PAX!

Medlem

Seismic charge från Attack of the Clones. Ingen överdriven förstörelse av "miljön" här...

Medlem

Pfft...i krig ska saker gå sönder!!

Medlem

Jag vill hugga ner träd med min lightsaber!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av rubbiten:

destroy a peaceful planet, gain a level!

Dödsstjärnan är så OP!

Nödvändig balans, få som vet om men Alderaan shot first

Medlem

Nåt sådant här som Dice väntar sig göra? Fast med fordon då förstås.

Eller


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar