Efter Battlefront-avtäckandet - här är 5 orosmoln (och lika många ljusglimtar)

Medlem
Skrivet av zauii89:

3rd person och 1st person valfritt är ju bara trams, förstår inte hur de kan bli bra på något sätt. Lås det och satsa på de ena eller de andra.

Det är väl bara att fixa lite server rules där man som ägare kan välja att ha båda delarna eller ej. Det finns andra spel som gör detta och det fungerar utmärkt.

Medlem

Varför ska de envisas med ett progressionsystem i spelet där man kan låsa upp en massa vapen? Gör unlocks enbart kosmetiska och låt alla köra med samma gear tack.

Kommer väl bli en massa trams där man kan låsa upp tactical lights, grips och 5 olika lasersikten på de förbannade vapnen med antar jag, dvs sabba hela star wars känslan.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Vi får se om jag köper spelet när jag har det framför mig.

Med tanke på hur de senaste släppen har gått så tänker jag inte förhandsboka och jag råder samtliga att inte heller göra det.

Jag känner att det finns för många röda flaggor.

Medlem
Skrivet av GnutAh:

Vi får se om jag köper spelet när jag har det framför mig.

Med tanke på hur de senaste släppen har gått så tänker jag inte förhandsboka och jag råder samtliga att inte heller göra det.

Jag känner att det finns för många röda flaggor.

Kunde inte sagt det bättre själv Jens.

Mvh Max Åkesson

Medlem
Skrivet av Deli:
Skrivet av zauii89:

3rd person och 1st person valfritt är ju bara trams, förstår inte hur de kan bli bra på något sätt. Lås det och satsa på de ena eller de andra.

GTAV på PC. Nuff said!

GTAV är ju främst ett SP spel, mp delen är knappast något de kan skryta med , warpande spelare och npc-s överallt och dåliga servrar, knappast något spel med en bra online-upplevelse.

Medlem

Just nu lirar jag inte en enda shooter, så tänker prova detta när det kommer även om det skulle vara ompaketerad BF4 med Star Wars tema. Räcker för mig, men blir gärna positivt överraskad om de levererar mer än så.

Blir ingen förhandsbokning eller dylikt, utan jag inväntar releasen och är mottagandet inte katastrofalt så blir det nog ett köp för testa själv. Är ju ändå Battefront vi snackar så klart vill känna på det i egen person, på gott eller ont får vi se.

Medlem

Ingen singelplayer inget köp.

Medlem

Tycker om att folk klagar på att det kommer vara en BF4 klon aka Battlefield 4.5. När ska folk lära sig att det är så det kommer se ut när dom använder sig av samma motor som BF och dessutom är samma stuk på spel, krig och vapen?
Och att många verkar vara blinda och fortfarande sitter kvar i att dom inte bryr sig.. Så det är därför dom har gjort så att BF4 har bättre så kallad "netcode" och latancy än vad CS har? Dom gör allt för att göra så att BF4 fungerar genom att ta hjälp av just oss som en community på deras CTE. Sluta vara blinda och rör er framåt..

Medlem
Skrivet av Mjölkspam:

Tycker om att folk klagar på att det kommer vara en BF4 klon aka Battlefield 4.5. När ska folk lära sig att det är så det kommer se ut när dom använder sig av samma motor som BF och dessutom är samma stuk på spel, krig och vapen?
Och att många verkar vara blinda och fortfarande sitter kvar i att dom inte bryr sig.. Så det är därför dom har gjort så att BF4 har bättre så kallad "netcode" och latancy än vad CS har? Dom gör allt för att göra så att BF4 fungerar genom att ta hjälp av just oss som en community på deras CTE. Sluta vara blinda och rör er framåt..

Du missförstod. Det är inte grafiken folk snackar om. Det är spelmomenten, spelmekaniken, etc, etc.

De tillför inget nytt, det är det folk klagar på. Tillförs inget nytt finns det ingen mening att ge dem pengar heller.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Mjölkspam:

Tycker om att folk klagar på att det kommer vara en BF4 klon aka Battlefield 4.5. När ska folk lära sig att det är så det kommer se ut när dom använder sig av samma motor som BF och dessutom är samma stuk på spel, krig och vapen?
Och att många verkar vara blinda och fortfarande sitter kvar i att dom inte bryr sig.. Så det är därför dom har gjort så att BF4 har bättre så kallad "netcode" och latancy än vad CS har? Dom gör allt för att göra så att BF4 fungerar genom att ta hjälp av just oss som en community på deras CTE. Sluta vara blinda och rör er framåt..

Du missförstod. Det är inte grafiken folk snackar om. Det är spelmomenten, spelmekaniken, etc, etc.

De tillför inget nytt, det är det folk klagar på. Tillförs inget nytt finns det ingen mening att ge dem pengar heller.

Och just även där så kommer allt kännas lika. Inte mycket dom kan göra. Det är inte direkt lätt att skapa något nytt. Plus jag tycker dom försökt göra något nytt, men folk blir förbannade för att det är kasst osv. Folk kommer aldrig att vara nöjda, där av är det ett vinnande drag att ha det gamla fungerade med som vanligt.

Och om nu folk tycker det är så enkelt och att det borde skaffas något nytt, vad? Hur? Sluta klaga och ge förslag. Men nej, det verkar ju också vara för svårt. Ingen verkar dessutom klaga på CoD (folk börjar väl lite smått nu kanske) på att dom gör exakt lika spel år efter år. Det är ingen skillnad på MW1 och Ghost tex. För att det är deras motor, deras gamemodes som gör det. Och dom behåller det, just för att det är bra..

Jag tycker att SW är något nytt? Sure, kanske verkar som en reskin på BF4 tex.. Det kommer kännas lika, då spelet i sig handlar om är slaget på Hoth som ett exempel. Det kommer finnas stora fina plåt burkar som är SW's motsvarighet på en tank.

Folk är för giriga. EA är giriga på sitt sätt, pengar! Det alla som klagar är giriga på är att ni bara ska ha och ha. Bara för att ni betalar för en produkt betyder det inte att ni ska bestämma vad som ska finnas i spelet. Köp en Volvo, inte får du bestämma hur 2016 bilen ska vara?
Om du inte är nöjd, köp inte! Vill du försöka få det att bli bättre, ge förslag istället för att bara säga.. " Så jävla kasst, bara snor pengar för något som borde heta BF 4.5" osv.

GE FÖRSLAG!

Medlem

Om folk bara kan ge fan i att förboka spel så blir allt bra ska ni se. Finns ingen som helst anledning till att blindt ge företagen sina pengar förrän man ser om det blir bra eller ej. Se bara på Hardline, glad jag inte gav dem en krona för det var totalt skit.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Om folk bara kan ge fan i att förboka spel så blir allt bra ska ni se. Finns ingen som helst anledning till att blindt ge företagen sina pengar förrän man ser om det blir bra eller ej. Se bara på Hardline, glad jag inte gav dem en krona för det var totalt skit.

Kommer inte bli ett dugg bättre bara för att folk slutar förboka. Om något, så kan det bli sämre. Förbokning är en bra sak enligt mig, det visar sitt stöd. Jag må ha mina åsikter om EA (vilket blir bättre och bättre ju tiden går), men DICE däremot har jag inget emot. Dom gör sjukt bra spel.

laservapen med rekyl. det säger allt.

Medlem
Skrivet av Undrin:

Mvh Max Åkesson

Haha det var som fan

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Folk får lägga sina pengar på vad fan de vill, men det är löjligt hur mycket som ska klagas kring EA och deras priser/girighet. De är ett företag och det finns uppenbarligen en stor efterfrågan på deras produkter. Men få verkar ha problem med Star Citizen och deras skepp för $200+ till ett spel som inte ens existerar.

"I Star Citizen backar man ju spelet, och får ju skeppen som tack."

Jo, visst. Jag backar bara EA och får Star Wars: Battlefront som tack.

Skillnaden är att i Star Citizen kan du köpa rymdskeppen utan att betala med riktiga pengar. Alla skepp är tillgängliga för alla när spelet går live. Du måste bara fixa ihop creds. Det känns rätt bantat med 8 banor i Battlefront och inga rymdstrider. Det kommer säkerligen med dlc för 300spänn.Battlefront 2 hade dubblet så många banor.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Playcrafter:

Folk får lägga sina pengar på vad fan de vill, men det är löjligt hur mycket som ska klagas kring EA och deras priser/girighet. De är ett företag och det finns uppenbarligen en stor efterfrågan på deras produkter. Men få verkar ha problem med Star Citizen och deras skepp för $200+ till ett spel som inte ens existerar.

"I Star Citizen backar man ju spelet, och får ju skeppen som tack."

Jo, visst. Jag backar bara EA och får Star Wars: Battlefront som tack.

Skillnaden är att i Star Citizen kan du köpa rymdskeppen utan att betala med riktiga pengar. Alla skepp är tillgängliga för alla när spelet går live. Du måste bara fixa ihop creds. Det känns rätt bantat med 8 banor i Battlefront och inga rymdstrider. Det kommer säkerligen med dlc för 300spänn.Battlefront 2 hade dubblet så många banor.

Antingen betalar man med pengar eller med sin egen tid i likhet med free2play. Frågan är ju också hur lång tid det kommer ta att tjäna ihop till de riktigt stora skeppen. Om CIG bara hade velat få ihop pengar genom enkel backning hade de förmodligen inte satt en prislapp under varje skepp på deras hemsida. Det är såklart tråkigt att marknaden rör sig mot mycket DLC och alltmer ofärdiga spel men jag anser ändå att ett spel och ett season pass ok så länge man får hela paketet så att säga. BTW Battlefront kommer ha fler än 8 banor vid release.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Playcrafter:

Folk får lägga sina pengar på vad fan de vill, men det är löjligt hur mycket som ska klagas kring EA och deras priser/girighet. De är ett företag och det finns uppenbarligen en stor efterfrågan på deras produkter. Men få verkar ha problem med Star Citizen och deras skepp för $200+ till ett spel som inte ens existerar.

"I Star Citizen backar man ju spelet, och får ju skeppen som tack."

Jo, visst. Jag backar bara EA och får Star Wars: Battlefront som tack.

Skillnaden är att i Star Citizen kan du köpa rymdskeppen utan att betala med riktiga pengar. Alla skepp är tillgängliga för alla när spelet går live. Du måste bara fixa ihop creds. Det känns rätt bantat med 8 banor i Battlefront och inga rymdstrider. Det kommer säkerligen med dlc för 300spänn.Battlefront 2 hade dubblet så många banor.

Antingen betalar man med pengar eller med sin egen tid i likhet med free2play. Frågan är ju också hur lång tid det kommer ta att tjäna ihop till de riktigt stora skeppen. Om CIG bara hade velat få ihop pengar genom enkel backning hade de förmodligen inte satt en prislapp under varje skepp på deras hemsida. Det är såklart tråkigt att marknaden rör sig mot mycket DLC och alltmer ofärdiga spel men jag anser ändå att ett spel och ett season pass ok så länge man får hela paketet så att säga. BTW Battlefront kommer ha fler än 8 banor vid release.

Såvitt jag vet så är inte Star Citizen free to play. Utan är ett "engångs"-köp liknande Elite.

12
Skriv svar