Lär dig allt om nya expansionen till Destiny

Robot
Lär dig allt om nya expansionen till Destiny
Medlem
Lär dig allt om nya expansionen till Destiny

Destiny är bäst ingen protest!!!

Inaktiv
Skrivet av Alienshade:

Destiny är bäst ingen protest!!!

jo. ganska många faktiskt.

Medlem
Medlem

ahhh vill ha löve it

Medlem

Är utbuden på PS4 och Xbox One så jävla dåligt att ni väljer att fördriva tiden med det här, alltså. Saker jag hört om det här spelet gör mig mörkrädd(inte på det bra sättet)

Owe
Medlem

Tycker det är ganska intressant hur ett sådant innehållsfattigt och repetivt spel som i vanliga fall inte tilltalar mej alls hade mej fast i sina klor så pass länge som Destiny.
Spelar dock inte alls längre sedan ca 2 månader tebax.

Skrivet av Owe:

Tycker det är ganska intressant hur ett sådant innehållsfattigt och repetivt spel som i vanliga fall inte tilltalar mej alls hade mej fast i sina klor så pass länge som Destiny.
Spelar dock inte alls längre sedan ca 2 månader tebax.

Problemet är att samma problem kvarstår. Visserligen har de lagt på makeup och fixat till många buggar, men de flesta kommer rusa genom allt det "nya" på tre timmar, sedan är det tillbaka till ruta 1 (eller något liknande).


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Owe
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Owe:

Tycker det är ganska intressant hur ett sådant innehållsfattigt och repetivt spel som i vanliga fall inte tilltalar mej alls hade mej fast i sina klor så pass länge som Destiny.
Spelar dock inte alls längre sedan ca 2 månader tebax.

Problemet är att samma problem kvarstår. Visserligen har de lagt på makeup och fixat till många buggar, men de flesta kommer rusa genom allt det "nya" på tre timmar, sedan är det tillbaka till ruta 1 (eller något liknande).

Ja, högst sannolikt.
Förhoppningsvis har de fixat så att man åtminstone slipper levla all exotisk gear från början igen i alla fall.

Medlem
Skrivet av nilfisk:

Är utbuden på PS4 och Xbox One så jävla dåligt att ni väljer att fördriva tiden med det här, alltså. Saker jag hört om det här spelet gör mig mörkrädd(inte på det bra sättet)

Betyder det alltså att du inte har spelat det? Men ändå har starka åsikter om det? nice.


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av absimilard:
Skrivet av nilfisk:

Är utbuden på PS4 och Xbox One så jävla dåligt att ni väljer att fördriva tiden med det här, alltså. Saker jag hört om det här spelet gör mig mörkrädd(inte på det bra sättet)

Betyder det alltså att du inte har spelat det? Men ändå har starka åsikter om det? nice.

Har du bara åsikter om saker som du utövar/eller har direkt tagit del av?. Så om jag läser en recension för att ta något som inte är off topic. Kan jag inte ha åsikter om det som jag fått reda på genom att läsa den recensionen?.
Det här låter inte rätt.

Medlem
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av absimilard:
Skrivet av nilfisk:

Är utbuden på PS4 och Xbox One så jävla dåligt att ni väljer att fördriva tiden med det här, alltså. Saker jag hört om det här spelet gör mig mörkrädd(inte på det bra sättet)

Betyder det alltså att du inte har spelat det? Men ändå har starka åsikter om det? nice.

Har du bara åsikter om saker som du utövar/eller har direkt tagit del av?. Så om jag läser en recension för att ta något som inte är off topic. Kan jag inte ha åsikter om det som jag fått reda på genom att läsa den recensionen?.
Det här låter inte rätt.

Att ha åsikter om saker är helt ok. Men att döma folk ut efter vad de gillar kan man väl ifrågasätta.

Medlem
Skrivet av nilfisk:

Är utbuden på PS4 och Xbox One så jävla dåligt att ni väljer att fördriva tiden med det här, alltså. Saker jag hört om det här spelet gör mig mörkrädd(inte på det bra sättet)

Gillar inte att spela FPS på konsol men Destiny är en riktigt bra shooter även om det är enformigt.
Det är mindre enformigt och bättre än Borderlands även om den saknar humorn från Borderlands.

Mindre enformigt än Counter Strike men långt ifrån lika bra balanserat, är trots allt inget e-sport spel.

Bästa med spelet är nog att ta ner stora bossar och designen på banor. Mörka områden där man bara ser lysande ögon titta fram i mörkret.

Mesta delen av hatet mot spelet är typiskt fanboy skit från personer som inte har råd med spelet och som aldrig spelat spelet. Det är inte av en slump att det är just nu ett av de mest populära shooters ute just nu med miljontals spelare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Själv så förstår jag kritiken mot destiny eftersom jag har väldigt liknande kritik mot dota och wow. Spel som inte alls passar mej och som jag tycker är roten till allt ont och skit spec wow. Dota förstår jag inte ens att man vill ta i.

Medlem
Skrivet av Owe:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Owe:

Tycker det är ganska intressant hur ett sådant innehållsfattigt och repetivt spel som i vanliga fall inte tilltalar mej alls hade mej fast i sina klor så pass länge som Destiny.
Spelar dock inte alls längre sedan ca 2 månader tebax.

Problemet är att samma problem kvarstår. Visserligen har de lagt på makeup och fixat till många buggar, men de flesta kommer rusa genom allt det "nya" på tre timmar, sedan är det tillbaka till ruta 1 (eller något liknande).

Ja, högst sannolikt.
Förhoppningsvis har de fixat så att man åtminstone slipper levla all exotisk gear från början igen i alla fall.

Det har dom åtgärdat. Du kan uppgradera ALLA legendary och exotics utan att behöva levla upp dom igen. Det du behöver är specifika resurser som du kan spela dig till utan att va allt för jobbigt. Så det är mycket bättre. Längtar efter att uppgradera gamla 300 skadevapen

Medlem

Håller med ovanstående talare och i övrigt tycker jag de redan gör ett bra spel bättre. Få spel som detta blandar pvp och pve och gör faktiskt båda delarna roliga och relativt balanserade.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av nilfisk:

Är utbuden på PS4 och Xbox One så jävla dåligt att ni väljer att fördriva tiden med det här, alltså. Saker jag hört om det här spelet gör mig mörkrädd(inte på det bra sättet)

Gillar inte att spela FPS på konsol men Destiny är en riktigt bra shooter även om det är enformigt.
Det är mindre enformigt och bättre än Borderlands även om den saknar humorn från Borderlands.

Mindre enformigt än Counter Strike men långt ifrån lika bra balanserat, är trots allt inget e-sport spel.

Bästa med spelet är nog att ta ner stora bossar och designen på banor. Mörka områden där man bara ser lysande ögon titta fram i mörkret.

http://www.hardcoregamer.com/wp-content/uploads/2014/07/Desti...

Mesta delen av hatet mot spelet är typiskt fanboy skit från personer som inte har råd med spelet och som aldrig spelat spelet. Det är inte av en slump att det är just nu ett av de mest populära shooters ute just nu med miljontals spelare.

Och de hundratals miljoner dollar de spenderat på reklam samt att det i stort sett inte finns några bra AAA-fps spel längre har inget med saken att göra tror du?

Destiney är inget dåligt spel men det är fan i mig ett väldigt tråkigt och fantaslilöst spel och symboliserar mycket utav vad som blivigt fel med dagens spelindustri.

Med en total budget på 500miljoner dollar snackar vi om potentiellt dussintals spel som inte blev gjorda här. För vad? En lite mer polerad och medioker Borderlands/Cod clon... yay... =/

Trista vapen, fienden, level design, story, karaktärer, spellägen. Inget nytt, spännande eller utöver det vanliga. Det må vara populärt, med det är Justin Bieber och McDonalds också...

Har något av DLC:na släppt något nytt större område(mer än en ny social hub )?

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av nilfisk:

Är utbuden på PS4 och Xbox One så jävla dåligt att ni väljer att fördriva tiden med det här, alltså. Saker jag hört om det här spelet gör mig mörkrädd(inte på det bra sättet)

Gillar inte att spela FPS på konsol men Destiny är en riktigt bra shooter även om det är enformigt.
Det är mindre enformigt och bättre än Borderlands även om den saknar humorn från Borderlands.

Mindre enformigt än Counter Strike men långt ifrån lika bra balanserat, är trots allt inget e-sport spel.

Bästa med spelet är nog att ta ner stora bossar och designen på banor. Mörka områden där man bara ser lysande ögon titta fram i mörkret.

http://www.hardcoregamer.com/wp-content/uploads/2014/07/Desti...

Mesta delen av hatet mot spelet är typiskt fanboy skit från personer som inte har råd med spelet och som aldrig spelat spelet. Det är inte av en slump att det är just nu ett av de mest populära shooters ute just nu med miljontals spelare.

Destiny är mer enformigt och repetivt för Borderlands-serien har faktiskt en story, intressanta karaktärer, varierande miljöer och bra dialog.

Du börjar i Destiny med NOLL förklaring på hur Ghost återupplivar dig som totalt ignorerar död vävnad och röta. Karaktären bara accepterar läget och ger ingen reaktion på läget. Inte heller efteråt i the tower får du veta något och the speaker vägrar berätta eller specificera något om fienden. Du har en ghost, ett vapen och du ska döda aliens, that's basically it vad du får förklarat.

Jag tappade intresset vid Venus där man inte heller får reda om hur terraformningen gick till varken story, narrative eller i grimoire cards (varför var ett codex som mass effect använder inte ett alternativ?).

Jag kanske är en av de få som vill ha lite mer än bara gameplay.

Sen att det är populärt är ju bra, men det är Pokémon också.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jobbigt om man ska bry sig i vad andra gör med sina pengar. Men tur att det finns folk som säger nep nep nep de där millionerna spenderade ni fel. Lite som när blizzard gjorde WOW och slutade göra spel under många år det var skit. Dom dödade Warcraft och förstörde Starcraft och Diablo och säkert flera spel.

Medlem

En vecka kvar nu!

1
Skriv svar