The Witcher 3: Wild Hunt

Medlem

Fyfan vilken pissig PC port, visste det. Tur man inte förboka skiten *yay*

Medlem

PC versionen är riktigt bra.

Kör på upplösning 1920x1080 -High med Shadow Quality och Detail Level på Ultra. Medium på Grass Density och Foliage Visibility Range vilket ger frames 45-85. Och ska sägas att det är på en intel i7 3820 CPU 3.60 GHz och GeForce GTX 690. Inte den nyaste datorn direkt men fan vad det flyter på bra och snyggt är det.
Att säga att Witcher 3 har sämre grafik än Skyrim? SUCK...
Ett kraftigt moddad Skyrim kommer nära men lär inte vara så spelbart. Har själv ca: 130 moddar installerade men inte blir det lika snyggt som Witcher 3 spelet. Skyrim är inte i närheten av atmosfären som finns i Witcher 3.

Det viktigaste är ju inte grafiken i rollspelen. Tycker att Cd Project Red har gjort ett grymt bra spel.

Kan bara hålla med Fredrik Eriksson att det är MÄSTERLIGT.

Medlem

CD Prodject är väll och har väll alltid varit en studio som sätter PC i första rummet.
Ni kanske ska se till att ha en bra dator och att ställa in alla inställningar tills det flyter på bra och ser bra ut.
Tack FZ för ett helt korrekt betyg, spelet är kung! Punkt.

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Kimpur:

Tycker betygskalan ska göras om till 100 istället för 5..
5/5 är ganska så luddigt, är det världens bästa spel eller är det bara ett "säkert köp"?

100/100 skulle däremot säga att det är världens bästa spel, medans 99/100 är "nästintill perfekt" men att det kan bli bättre.

Tycker precis tvärtom. Sänk till 3-gradig skala alternativt ta bort betyget helt. En subjektivt lagd siffra kan aldrig säga ifall du skulle uppskatta spelet lika mycket som recensenten. En lång recension med utförlig text däremot kan förklara så mycket mer om hur spelet är.
Det enda betyg ska göra är svara på frågan - Ska jag spela detta?
Nej.
Ja, om du gillar genren.
Ja.

Resten om ett spel är riktigt bra, mästerverk, bara bra osv är subjektiva åsikter. De går inte koncentrera ner i en siffra, de ska utläsas ur en utförlig text, bilder och filmklipp.

åsikten slutar väl inte vara subjektiv bara för att de ändrar betygskalan till 100?

Nej, men en åsikt förmedlas och förstås på ett helt annat sätt i text än med en jävla siffra.

Har alltid gått efter FZ's recensioner, men när det inte funnits har jag gått efter betygsskalan hos gamespot.com, där är det 100-skala vilket aldrig gjort mig missnöjd.

Du menar gamespot.com, sajten som sparkade en recensent som gav ett spel som köpt reklam på sajten dåligt betyg? Jo, den skalan är verkligen att lita på...


signatur

I drank what?

Medlem

Är väldigt besviken än så länge, sen att grafiken inte var vidare imponerande på PC hjälpte inte precis.

Medlem
Skrivet av Ghoztatic:

CD Prodject är väll och har väll alltid varit en studio som sätter PC i första rummet.
Ni kanske ska se till att ha en bra dator och att ställa in alla inställningar tills det flyter på bra och ser bra ut.
Tack FZ för ett helt korrekt betyg, spelet är kung! Punkt.

Bra där.

En som förstår att inte ställa in allt på Ultra och tro att solen alltid skiner på mig. Har så länge jag kan minnas varit ett testande som du nämner med grafiken i dessa rollspel/spel.

Hårdvara vs Spelbarhet=Flyt.

Cd Projekt Red har gjort ett fantastikt rollspel med en öppen levande värld som slår allt där ute.

Inaktiv

Bra recension! Gillade att ni ger ett spel av denna kalibern tre delar och har spelat ordentligt. Köpte spelet efter jag läste detta.

Det är mitt första Witcher-spel och har lirat några timmar nu. Gillar det riktigt mycket. Men vad är den där vita tunna mätaren ovanför liv-mätaren? Och sen har jag inte lyckats blanda till en enda flaska eller något alls i "Alchemy", tycker jag plockar upp varenda blomma jag ser men alla recept är ändå röda, måste man levla upp något först?

Sen det här med föda generellt. Jag kör på "hard" så han får inte igen liv, är tanken bara att man ska köpa mat från köpmännen eller kan man farma mat på något vis? Jag hittade en varglever en gång som han käkade men de räckte ju inte långt

Kanske är självklarheter om man har spelat de andra spelen men jag är helt grön på detta. Har väl inte lusläst alla tutorials heller, får ta och göra det kanske.

dmn
Medlem
Skrivet av Ghoztatic:

CD Prodject är väll och har väll alltid varit en studio som sätter PC i första rummet.
Ni kanske ska se till att ha en bra dator och att ställa in alla inställningar tills det flyter på bra och ser bra ut.
Tack FZ för ett helt korrekt betyg, spelet är kung! Punkt.

PC i första rummet? Så det är därför spelet är sjukt dåligt optimerat? Okeeej.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Ghoztatic:

CD Prodject är väll och har väll alltid varit en studio som sätter PC i första rummet.
Ni kanske ska se till att ha en bra dator och att ställa in alla inställningar tills det flyter på bra och ser bra ut.
Tack FZ för ett helt korrekt betyg, spelet är kung! Punkt.

PC i första rummet? Så det är därför spelet är sjukt dåligt optimerat? Okeeej.

Dåligt optimerat? Vad snackar du om? Testa patcha och dra hem nyaste drivarna.

Medlem

Fel läge att ha slut på kontot! :/

Medlem

Hur är Witcher 3 i jämförelse med DA: Inquisition? (seriösa svar tack)

Blev riktigt besviken på det spelet, i jämförelse med Origins som jag älskade, känns liksom som att man går runt och gör massa onödiga storylösa quests, där dom vart slappa och lagt ut ett brev man får läsa istället för en konversation.

dmn
Medlem
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Ghoztatic:

CD Prodject är väll och har väll alltid varit en studio som sätter PC i första rummet.
Ni kanske ska se till att ha en bra dator och att ställa in alla inställningar tills det flyter på bra och ser bra ut.
Tack FZ för ett helt korrekt betyg, spelet är kung! Punkt.

PC i första rummet? Så det är därför spelet är sjukt dåligt optimerat? Okeeej.

Dåligt optimerat? Vad snackar du om? Testa patcha och dra hem nyaste drivarna.

Snackar uppenbarligen om hur dåligt optimerat spelet är.

Medlem

Det här är verkligen ett bra rpg. Tack för recensionen!

Medlem

Japp, ett av dom bästa jag spelat utan tvekan! Skyrim är sjukt tråkigt och blekt om man jämför.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Ghoztatic:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Ghoztatic:

CD Prodject är väll och har väll alltid varit en studio som sätter PC i första rummet.
Ni kanske ska se till att ha en bra dator och att ställa in alla inställningar tills det flyter på bra och ser bra ut.
Tack FZ för ett helt korrekt betyg, spelet är kung! Punkt.

PC i första rummet? Så det är därför spelet är sjukt dåligt optimerat? Okeeej.

Dåligt optimerat? Vad snackar du om? Testa patcha och dra hem nyaste drivarna.

Snackar uppenbarligen om hur dåligt optimerat spelet är.

Fantasy rullar runt i mjuka kuddar - Fantasy rullar runt i mjuka kuddar- Ahh Ahh ...

Medlem

35 % avklarat enligt Galaxy klienten....No comments om hur länge man har spelat ;)... Spelet är underbar!

Skriv svar