Rykte: Nintendos nya konsol kan släppas redan nästa år

Robot
Rykte: Nintendos nya konsol kan släppas redan nästa år

Foxconn ska ha fått arbetsordrar som tyder på en lansering tidigare än trott.


Medlem
Rykte: Nintendos nya konsol kan släppas redan nästa år

Aldrig. Man behöver längre hype-tid än så. (Om inte annat är det en bärbar sak vi snackar)

Medlem

FoxConn skulle kunna vara "The Evil Corporation" i en cyberpunk film. Sätter man upp nät runt husen så anställda inte kan ta livet av sig genom att hoppa från taken så har man typ uppnått den statusen hehe.


signatur
Medlem

Vad är grejen med nya Zelda, kommer det ens på Wii U då? Vad kom ens till den? Smash och MK?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Jag är taggad till NX.

Ge mig Galaxy 3, Super Smash Bros universe och MK: Double Dash 2.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad är grejen med nya Zelda, kommer det ens på Wii U då? Vad kom ens till den? Smash och MK?

Jag misstänker att dom kommer göra en twilight princess och släppa den på båda.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Aldrig. Man behöver längre hype-tid än så. (Om inte annat är det en bärbar sak vi snackar)

Jaså? Sist fick Wii U 1.5 år av hype medan PS4 och Xbox bara fick några månader av hype. Det vore nog bara smart av Nintendo att presentera den under nästa E3 och släppa den lagom till julrushen samma år.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad är grejen med nya Zelda, kommer det ens på Wii U då? Vad kom ens till den? Smash och MK?

Blir förmodligen en lansering till både Wii U och NX.

För övrigt så kom Super Mario 3D World, Pikmin 3, Donkey Kong, ZombiU, The Wonderful 101, Lego City Undercover, Nintendo Land, Monster Hunter 3, Splatoon, Captain Toad, Yoshi's Woolly World, Wind Waker, Bayonetta 2 och mycket mer. Och det finns några titlar kvar att invänta, som bland annat Star Fox, Xenoblade och Zelda.

Det kryllar av exklusiva titlar till Wii U. De flesta av dem är dessutom riktigt bra titlar. Wii U kommer slänga in handduken som en av spelhistoriens mest underskattade konsoler. Det blev Nintendos egna lilla Dreamcast.

Medlem

Nu får ungarna ta och bli lite äldre, börjar bli dyrt det här

Medlem

Vågar man gissa på att Nintendo kört på samma stil som Sony och Microsoft och slängt in en liten billig APU från AMD?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Låter mycket möjligt, jag hoppas på en lansering nästa år då jag sålt min Wii U redan! Zelda kommer att släppas till Wii U (redan bekräftat) och även till nya NX samtidigt (ej bekräftat), annars skulle dem ha visat Zelda på E3 samt att Eunoma redan pratat om nya möjligheter till spelet när dem gick ut att det blev försenat.

+ Shigeru är heller inte med längre i hårdvaru-biten vilket är positivt, vi lär då slippa "gimmicks" förhoppningsvis.

Medlem

Jag har för mig att jag läst att NX inte skulle ersätta någon av Wii U elelr 3DS sedan vet jag ju självklart inte om det är rätt eller fel.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Vågar man gissa på att Nintendo kört på samma stil som Sony och Microsoft och slängt in en liten billig APU från AMD?

Förmodligen lär det bli en APU. Jag känner mig ganska säker på att den kommer vara baserad på AMD's Zen-arkitektur. Zen var tidigare tänkt att släppas 2017, men nu har man helt plötsligt ändrat sig och planerar att släppa den redan 2016. Det är inte ofta en helt ny arkitektur släpps tidigare än planerat.

Jag tror att Zen skulle passa NX perfekt. Den håller nere prislappen, den är x86-baserad och den kommer slå dagens konsoler på fingrarna. Något mer än så behövs inte. Vill man ha något kraftfullare så kan man lika gärna köpa en PC.

Medlem

Bara en fråga, varför skriver ni om detta nu?


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Vågar man gissa på att Nintendo kört på samma stil som Sony och Microsoft och slängt in en liten billig APU från AMD?

Högst troligt. Kör på det billigaste skitet så får spelutvecklarna bajskastningen över sig för 720p @ 30 fps...2015. PC har kört högre upplösningar och bättre fps i åratal med sämre hårdvara.

Medlem

Nintendo har släppt en ny konsol med ungefär 5 års mellanrum sedan NES. Kommer det ut i slutet av 2016 så är det lite snabbare än vanligt men ändå 4 år.

Medlem

Vore bra om de kunde använda sig av en APU med 8GB HBM-minne.

Ambassadör
Xbox

Gäsp.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Vore bra om de kunde använda sig av en APU med 8GB HBM-minne.

För nytt, HBM2 som är det första minne som stödjer mer än 4GB kommer tidigast 2016, ingen chans Nintendo sätter detta i sina konsoler.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Kaleid:

Vore bra om de kunde använda sig av en APU med 8GB HBM-minne.

För nytt, HBM2 som är det första minne som stödjer mer än 4GB kommer tidigast 2016, ingen chans Nintendo sätter detta i sina konsoler.

Japp, GDDR5 är dock möjligt a la PS4.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hipshot:

Vad är grejen med nya Zelda, kommer det ens på Wii U då? Vad kom ens till den? Smash och MK?

Blir förmodligen en lansering till både Wii U och NX.

För övrigt så kom Super Mario 3D World, Pikmin 3, Donkey Kong, ZombiU, The Wonderful 101, Lego City Undercover, Nintendo Land, Monster Hunter 3, Splatoon, Captain Toad, Yoshi's Woolly World, Wind Waker, Bayonetta 2 och mycket mer. Och det finns några titlar kvar att invänta, som bland annat Star Fox, Xenoblade och Zelda.

Det kryllar av exklusiva titlar till Wii U. De flesta av dem är dessutom riktigt bra titlar. Wii U kommer slänga in handduken som en av spelhistoriens mest underskattade konsoler. Det blev Nintendos egna lilla Dreamcast.

Att beskriva Wii U som denna generationens Dreamcast är nog rättvist att påstå. Dåligt marknadsförd men kraftigt underskattad. Något underpresterande konsol men har väloptimerade titlar.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av ohem:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hipshot:

Vad är grejen med nya Zelda, kommer det ens på Wii U då? Vad kom ens till den? Smash och MK?

Blir förmodligen en lansering till både Wii U och NX.

För övrigt så kom Super Mario 3D World, Pikmin 3, Donkey Kong, ZombiU, The Wonderful 101, Lego City Undercover, Nintendo Land, Monster Hunter 3, Splatoon, Captain Toad, Yoshi's Woolly World, Wind Waker, Bayonetta 2 och mycket mer. Och det finns några titlar kvar att invänta, som bland annat Star Fox, Xenoblade och Zelda.

Det kryllar av exklusiva titlar till Wii U. De flesta av dem är dessutom riktigt bra titlar. Wii U kommer slänga in handduken som en av spelhistoriens mest underskattade konsoler. Det blev Nintendos egna lilla Dreamcast.

Att beskriva Wii U som denna generationens Dreamcast är nog rättvist att påstå. Dåligt marknadsförd men kraftigt underskattad. Något underpresterande konsol men har väloptimerade titlar.

Nintendo brukar släppa sina konsoler med stortitlar, men de har uteblivit i denna generation. Vart är ett nytt Zelda, Starfox... hade t.ex. Mario Kart kommit ut de första veckorna av Wii Us släpp så hade den sålt extremt mycket bättre.

1
Skriv svar