Gamers som spelar våldsamma spel är mer intresserade av sex

Robot
Gamers som spelar våldsamma spel är mer intresserade av sex
Medlem
Gamers som spelar våldsamma spel är mer intresserade av sex

Brukar spela mortal kombat x mot sambon. Riktigt befriande!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Minns en berättelse från historielektionerna om Franska revolutionen, där par hade sex medans de såg på när madame Guilliotine avlastade nackar.
Om det är sant eller inte, våld eller situationer som kickar igång vårt känsloregister påverkar ju oss i en eller annan riktning. Sex är ju också en trygghetskänsla, så jag ser något hemskt, jag har sex så jag känner mig trygg samtidigt...

Medlem

är det ett sett att stimulera flera delar av den primitiva reptilhjärnan? kan man ha sex, äta mat och spela våldsspel samtidigt så man får överstimulering?

Medlem

Sure, men är det correlation eller causation?

Leder spelande av våldsspel till mer sexintresse?
Leder sexintresse till att man vill spela våldsspel?
Finns det en någon annan faktor som leder till båda?
Eller är det en tillfällighet? Dålig mätning?

Lätt att dra slutsatser för tidigt här...

Medlem

Så det är därför jag går igång på att smiska mina flickvänner med datormusen och idka strypsex med tangentbordssladden!

Inaktiv

Många som inte får till det så att säga tar nog ut frustrationen i våldsamma spel. det tror jag säkert.

Man hör ju det online när man möter skrikande brittiska småpojkar, det lyser sexuell frustration lång väg.

Medlem

Därför jag är så jävla kåt hela tiden ?

Medlem

Tror inte spelandet av våldsamma spel leder till ökad sexlust det är snarare så att dom flesta som spelar våldsamma spel är finniga tonåringar (naturligt höga testovärden)

Det närmaste sex de kan komma är fröken höger tror det kan bygga upp endel sexuell frustration tro mig har varit i det träsket för några år sen.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Sure, men är det correlation eller causation?

Leder spelande av våldsspel till mer sexintresse?
Leder sexintresse till att man vill spela våldsspel?
Finns det en någon annan faktor som leder till båda?
Eller är det en tillfällighet? Dålig mätning?

Lätt att dra slutsatser för tidigt här...

artikeln sa inte att det ena ledde till det andra. Det är nog mer snarare så att de som är mer intresserade av våld är även mer intresserade av sex. Så enkelt är det. Är du intresserad av det ena så är du förmodligen intresserad av det andra också.

Medlem

Det är värt att notera att undersökningen enbart är gjord på personer som kallar sig själva gamers. Den säger alltså inget om skillnaden mellan de som spelar och de som inte spelar utan enbart mellan de som spelar våldsamma spel och de som spelar andra spel. Visserligen spelar nästan alla något nu för tiden, men det vore intressant med en jämförelse bland folk som inte ser sig själva som gamers.

Medlem
Skrivet av Morknox:
Skrivet av MrMadMan:

Sure, men är det correlation eller causation?

Leder spelande av våldsspel till mer sexintresse?
Leder sexintresse till att man vill spela våldsspel?
Finns det en någon annan faktor som leder till båda?
Eller är det en tillfällighet? Dålig mätning?

Lätt att dra slutsatser för tidigt här...

artikeln sa inte att det ena ledde till det andra. Det är nog mer snarare så att de som är mer intresserade av våld är även mer intresserade av sex. Så enkelt är det. Är du intresserad av det ena så är du förmodligen intresserad av det andra också.

Absolut. Jag håller med men ville lyfta det problemet med media och vetenskapliga studier. Väldigt ofta framställs något som studien egentligen inte påstår. Men likväl är det det som många läsare tar med sig.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av MrMadMan:

Sure, men är det correlation eller causation?

Leder spelande av våldsspel till mer sexintresse?
Leder sexintresse till att man vill spela våldsspel?
Finns det en någon annan faktor som leder till båda?
Eller är det en tillfällighet? Dålig mätning?

Lätt att dra slutsatser för tidigt här...

korrelation och kausalitet - vi har orden på svenska!

Hur som haver håller jag med, studien är på en liten skala och genomfördes enbart med hjälp av några frågeformulär. Med det sagt fanns det några resultat i studien som jag definitivt tror kan stämma.

Medlem

Jaha, det förklarar saken.

Inaktiv

Jag kan intyga att det stämmer... o_O


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Tillåt mig att svinga mina pom-poms åt evolutionärpsykologins storhet

Sen är det såklart mycket meningsfullt att diskutera forskningsmetodik och liknande som MrMadMan och ZkilfinG gör. Jag kan rekommendera Stephen Pinkers böcker till alla intresserade

Medlem

De flesta spel är våldsamma > PC-spelare har tillgång till internet > internet ger tillgång till porr > porr väcker sexuella tankar > sexuella tankar leder till sex.

Heureka

sex är helt ointressant.. sen jag kollat filmer på youtube om parasiter, maskar och mikroorganismer.. egentligen vill jag gömma mig från omvärlden ,och bara äta steriliserad mat.

Medlem

Varför får man aldrig själv delta i så roliga undersökningar? Blir ju max typ "Vad anser du om teknikaliteten på Swedbanks hemsida"

Medlem

Sheldon är inte antisocial, han är asocial. Dr House är antisocial.

Medlem

“Gaming is the path to the dark side. Gaming leads to sex. Sex leads to hate. Hate leads to suffering.”

– Yoda, fritt tolkat 2015

Medlem

För att sex är ju farligt? Är det kyrkan som har gjort studien, jävla USA.


signatur
Skrivet av Pierre:

För att sex är ju farligt? Är det kyrkan som har gjort studien, jävla USA.

man kan få aids.

Medlem

En studie baserat på en jämförelse mellan en finnig hormonstint fjortonåring och förtidspensionerade Lennart 63 år?

1
Skriv svar