Nintendos vd Satoru Iwata är död

Robot
Skribent
Nintendos vd Satoru Iwata är död

Tipstack till alla som mejlat in den här mycket tråkiga nyheten.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Mycket tråkigt!

Medlem

Tråkiga nyheter :/ vila i frid


signatur

Game long and prosper

Medlem
Medlem

Vila i frid, min gode herre.

Redaktör
Ponny

Jag kan inte ta in det här. Han var så fin, snäll och glad. Det var alltid intrycket jag fick. Nintendo Direct blir aldrig detsamma igen. Tack för allt, Iwata-san.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag kan inte ta in det här. Han var så fin, snäll och glad. Det var alltid intrycket jag fick. Nintendo Direct blir aldrig detsamma igen. Tack för allt, Iwata-san.

Inte för att vara sådan, men Iwata-sama passar nog in bättre på denna halvgud.
Än en gång, RIP.

Medlem
Medlem

RIP, hoppas han kände inre fred med tanke på allt positivt han gjort för spelvärlden.

Medlem

Tack för allt du gjort för spelvärlden. Vila i frid

Medlem

Oerhört tråkig nyhet. Han har tillfört otroligt mycket till Nintendo och det är tragiskt att han dog så pass ung. Tack för allt.

Medlem

Ursch så tråkigt :(, Vila i Frid.

Medlem

Jag sitter bara här med öppen mun när min bror skriver till mig att... Iwata är död?

R.I.P


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Fan va jag hatar cancer

Medlem

Fan vad tråkiga nyheter :'(

Vila i frid Iwata!

Medlem

Gösses, detta var oväntat! RIP Iwata, hoppas på en bra framtid för Nintendo framöver.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

This is a sad day.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Så himla tragiskt. Vilken legend! Känns som han hade så mycket kvar att ge, förbannade cancer.

Medlem

Otroligt tråkigt såklart, som VD verkade han vara den sista av sitt slag med sin "spelarna först"-mentalitet. En stor förlust för hela spelbranschen.

Medlem

Farväl.
Vila i frid <3


signatur
Medlem

Vila i frid Iwata :'(

Medlem

Ja jävlar i mig mycket tråkigt. Får erkänna att jag inte ens visste att han var sjuk.

Nintendo har alltid gått sin egen väg när de andra mest känns som kopior på varandra, på gott och ont. Framför allt med sina spel men även av företaget i stort förmedlade de en bild av att "det ska vara roligt att spela spel", något som jag tycker många missar idag. Både Iwata och föregångaren Yamauchi gav intrycket att de verkligen brydde sig om spelarna och deras upplevelser och inte bara var med för att tjäna pengar. Vilket de med all säkerhet också ville göra.

Hoppas att Nintendo kan fortsätta prova sin egen väg, även om Wii U nog måste ses som ett snedsteg känns det som om det finns så mycket potential kvar hos dem. Det sista jag vill se är en cynisk ekonom som VD, man lägger ner alla egna konsoler, mjölkar ur alla sina varumärken och slutar som Sega.

Medlem

RIP

Men Nintendo har inte gjort något bra på över 10 år. Bara massa nyskapande skitsaker. En låda där man pluggar in kasetter är vad de borde släppa om man frågar mig.

Medlem
Skrivet av MRZnr1:

RIP

Men Nintendo har inte gjort något bra på över 10 år. Bara massa nyskapande skitsaker. En låda där man pluggar in kasetter är vad de borde släppa om man frågar mig.

Det är egentligen inte läge att argumentera en dag som denna, men om du tycker DS, 3DS, Wii och WiiU bara är "nyskapande skitsaker" ...

...så håller jag inte med dig.

Medlem

Hittade detta quote på reddit, så jag kan ju inte vara 100% säker på att han sade det, men det fick mig nästan att bli tårögd, trots att jag inte haft så mycket med Nintendo att göra.

Citat:

“On my business card, I am a corporate president. In my mind, I am a game developer. But in my heart, I am a gamer”

Jag läste även att han ska ha halverat sin lön under 2014, på grund av att det inte gick så bra för företaget (också på reddit).

Medlem

Den mannen stod för många glada spelstunder under min uppväxt. Världen är ett geni fattigare nu.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

RIP Satoru Iwata:

#fuckcancer


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Nu är det ju faktist så det är väldigt synd han har gått bort men han är vd, så allt som hänt runtom copyright strikes osv osv på youtube är ju saker som denna personen borde gjort sitt jobb men han har ju slagits emot cancer, min far har även det och alla som har nära vet ju att det tar energi, Så någon ding jävel har ju säkert tagit hand om nintendo och gjort alla dessa idiot saker, då iwata slagits med cancern.

Så med det sagt hade man ju hoppats på han blev frisk och kom tillbaka och fick i ordning på nintendo med dessa saker.

Så hoppas snubben som ersätter verkligen ger dessa nötter som tagit över medans han har varit sjuk och ger dom en liten omgång!

1
Skriv svar