Battlefield 3-beta vid köp av nya Medal of Honor

Medlem
Skrivet av unoR:

PC dör pg.a piratkopiering.

Jag förstår utvecklare som hellre jobbar med PS3 och 360 än PC.

haha, wtf xD Ska du verkligen starta en sån här?
Go away troll we don´t have food for you

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:

Nu har dom skitit i det blå skåpet!!!

2010-07-31 dagen PC dog som spelplattform.

Gubben , den dagen har passerat för länge sedan, dvs November 2005 när Xbox 360 kom ut.

Medlem

DICE ni är döda för mig..

Inaktiv

Battlefield är numera (i mina ögon) en död serie som aldrig kommer att leva upp till sina glansdagar.

R.I.P BF.

Medlem
Skrivet av Whip:

Vad fan är det med folk? Dissar ett spel för att det kommer till flera plattformar. /facepalm

"Xbox GOLD membership required for Xbox users. " Tar jag som att bara Xbox användare behöver det, inte alla andra.

+1, så måste det vara.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Dice kommer säkerligen komma med ett pressmeddelande att BF3 utvecklas separat till PC. Precis som de sa att de gjorde till BC2. Och vi vet ju alla hur bra det blev.... En REN konsolport med en fruktansvärt dålig serverbrovwser och pinsamt dålig ingame chatt Voip (som fortfrande inte fungerar) och 100 andra pinsamma portningsbuggar.

Nej Dice, BC2 var det sista spel jag köpte av er. Hade ni gjort BF3 till PC först, och sen släpp det på konsol ett halvår senare hade det kunnat bli nått men nu...

No offense, men vem seriöst använder in-game voip när du har tillgång till fan allt TS, Ventrilo , Mumble, skaffa voip server och låt klanen hänga där iställe för att använda skräp som skeppas med spelen , plus att man inte kan snacka utanför spelet annars...

Medlem

Men grabbar, BF-serien dog efter BF2. Det är bara att gå vidare.

Medlem

Jag har då ännu inte gett upp hoppet om DICE. Men denna nyhet var då inte rolig att läsa om. Kan hålla med om det mesta ni skriver om, men jag tror (hoppas) att Medal of honor kommer ta över efter BC som den nya COD-killern och att DICE börjar utvecklar BF som det ska.

Skrivet av Brutus2kk:

Nu finns det en stor chans för något annat företag att visa hur spel på PC ska se ut.

True that.. Go indie!


signatur

"No country for old Gamers"

Medlem

Det känns ju faktiskt lite tråkigt att man ska behöva spendera 7-20 tusen för att få en ok/riktigt bra dator, och sen inte kunna utnyttja alla dessa pengar, medan att köpa en Xbox för 2500 lr ps för runt 3-4 faktiskt ger dig bra möjligheter för pengarna.
Enligt mig så tillhör alla bra pc spel som jag känner till den (vad ska man säga? ) tiden som varit
alltså är det kanske bättre att köpa en dator för 3000 och kunna njuta av alla ''klassiker''. Även om grafiken idag inte är ngt att hurra för så tke man ju att den grafiken som var på Tex BF2 när det kom ut var snyggt.

dock finns det ändå fortfarande lite hopp kvar för PC, MMOn och RTS brukar fortfarande fungera bra på pc, visserligen har rts funnits till konsol ett bra tag, men har alltid fungerat bra för PCn.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Haha zhrooms, vadå bitter. Bara för att du är dålig på ett spel och inte kan stänga av all grafik så du ser blinkande neonskyltar som fiender så är det en dålig motor?
Du vill att varje bana ska se exakt likadan ut, så du kan träna på att göra exakt samma sak gång på gång, och det är skills anser du? Inte att kunna anpassa sig efter hur terrängen ser ut den omgången osv?
Ett jävla skämt är du. Frostbite är helt fucking amazing och det finns inga FPS- spel som är i närheten av den motorn

Sikket skämt du är.. men du har väl aldrig lirat/sett/varit insatt i e-sport på högre nivårer?. Tex Quake, Cod2, Painkiller eller CS 1.6.

Vad man vill göra är att plocka bort alla random element, tex förstörelse , perks m.m och endast ha kvar skillen. Frostbite må vara "ball" men den är sämst för esport, den är dessutom riktigt dålig när det kommer till nätkoden.. och sist men inte minst så är ingenting fysisk baserat ändå utan bara för-genererat skräp.

Den dagen vi ser server-fysik i Multiplayer med bra nätkoden är dagen vi kommer få otroligt avancerade spel där alla kan påverkas av fysiken(dvs inte clientbaserad eyecandy) i en mp-session.

Inaktiv

WORD ZHROOMS, ge oss bf2 motorn och elda upp frostbite... man ska inte få 3209139213928190321 poäng per bana heller... det SKA vara som i BF2 då det faktiskt tar tid att lvla upp i ranker och runt 100poäng per omgång... annars får jag väl hålla mig till BF2 PUNKT

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Dice kommer säkerligen komma med ett pressmeddelande att BF3 utvecklas separat till PC. Precis som de sa att de gjorde till BC2. Och vi vet ju alla hur bra det blev.... En REN konsolport med en fruktansvärt dålig serverbrovwser och pinsamt dålig ingame chatt Voip (som fortfrande inte fungerar) och 100 andra pinsamma portningsbuggar.

Nej Dice, BC2 var det sista spel jag köpte av er. Hade ni gjort BF3 till PC först, och sen släpp det på konsol ett halvår senare hade det kunnat bli nått men nu...

No offense, men vem seriöst använder in-game voip när du har tillgång till fan allt TS, Ventrilo , Mumble, skaffa voip server och låt klanen hänga där iställe för att använda skräp som skeppas med spelen , plus att man inte kan snacka utanför spelet annars...

Precis! Ni är välkomna att använda denna TS3 server att vara på : 85.227.191.179 Port: 9987

Eller denna Mumble server: cs.servegame.com Port: 64738

Inaktiv

Med tanke på hur ruttet underhållet bfbc2 är med urkassa patchar och inga nya banor (100% bullshit från DICE och EA innan release), så ser bf2 ut att vara det sista vettiga bf spelet från dice, håller med föregående talare om att destruction är det mest överskattade elementet någonsin, bf behöver inte det om man måste kompromissa som dom gjort i BFBC2.

Om det inte finns stora kartor, många spelare, mycket fordon och mod-tools tackar jag för mig.

Medlem

Själv så ser jag inget konstigt med att de släpper spelet till konsol, deras senaste släpp har ju antingen varit multiformat eller helt konsolexklusiva.
Visst har konsolerna daterad hårdvara, men det har cokså väldigt många PC-spelare, då de populära spelen är typ WoW, Sims, Farmwille etc.
Snarast så är det så att Dice/EA inte orkar lägga ner tid/pengar på att göra bra spel, och optimera för konsol. MAG till PS3 klarar 256 spelare samtidigt som exempel. Halo: Reach klarar grymt stora maps med många fordon samtidigt.
Inget Battlefield från Dice har erbjudit någon av dessa saker.

Personligen tyckte jag inte heller om Frostbite-motorn, men jag tänker inte skyllas Dice dåliga spel på konsolerna. Jag tror helt Dice tappat både inspiration och skaparglädje när de sålde sig till EA, kvalitén på spelen har klart gått ner (trots PC-släpp).
Jag tvivlar på att ett PC-exklusivt BF3 hade betytt bättre spel, Dice är fortfarande EA's undeställda, Ea bestämmer och EA mjölkar.
Risken är snarast att de ser på andra populära spel (MW2) och bygger sitt spel kring det enkla konceptet. Oändlig accuracy, ingen recoil och liknande. En assult fungerar grymt bra som sniper om man burstar, allt för att det ska vara enkelt och trevligt för casuals. In med regenererande HP också, något som tyill och med konsolerna börjat minska (som i Reach).
BF3 kan bli bra, men jag tvivlar, med tanke på tidigare spel från EA-dice, men jag hoppas fortfarande iaf på ett bra spel oavsett plattform

Medlem

Tacka vet jag Paradox Interactive! Det bästa svenska spelföretaget!

Medlem

Dice som stod på sig när snacket om MW2 började, SNYGGT!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Dice som stod på sig när snacket om MW2 började, SNYGGT!

Undrar om dice vågar kommentera detta..

Medlem

Bleh. Ett spel som ligger ännu längre in i framtiden och som dessutom borde hålla sig till 64 spelare som blir begränsat av urgammal teknink som XBox 360 och PS3. Lycka till med att klara av det DICE. Det går inte. Men med tillräckligt bra marknadsföring kan man ju sälja vilket skräp som helst, vilket samtliga stora utgivare visar gång på gång (tack alla idiotkonsumenter som köper bajs om och om igen, bara det är en ny förpackning!), så antar att det går runt för dem ändå.

Medlem

Alla spelserier når sitt slut någon gång..

Medlem

BF3? AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!


signatur

Metal is best served heavy.

Inaktiv

Fyfan vilket jävla WHINE. FZ i ett nötskal. Blöjbyte för vissa?

Medlem
Skrivet av bleak:

Fyfan vilket jävla WHINE. FZ i ett nötskal. Blöjbyte för vissa?

eh, du har inte hängt med så mycket den senaste tiden va? kanske inte förstår vart det här leder trots allt bra vi kommer från höra från dem?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

bara söka på TPB så ser du att det finns mycket xbox360 spel

Medlem

Dice kan suga.

Medlem
Skrivet av wingman92:

bara söka på TPB så ser du att det finns mycket xbox360 spel

Grejen är ju den att piratkopiering på PC vs Konsol är ungefär som storleksskillnaden på en myra och en elefant.

Finns väl ingen som nekar att varenda 360 spel ligger ute på diverse public/private trackers och att flera tiotusentals pers tankar regelbundet, men jämför man de båda mot användarbaserna så har konsollerna i princip ingen piratkopiering vs PCn.

Medlem

Lite besviken blev man ju garanterat. Om dom körde en BF3 till xbox360 och ps3, och sen gjorde en egen version till pc så skulle jag inte bry mig. Men det vet vi flesta lär aldrig hända.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Detta visar att DICE har storhetsvansinne. En Studio som har utvecklat dom bästa FPS spelen genom tiderna, har nu gått och blivit en pengakåt cirkus.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av wingman92:

bara söka på TPB så ser du att det finns mycket xbox360 spel

Grejen är ju den att piratkopiering på PC vs Konsol är ungefär som storleksskillnaden på en myra och en elefant.

Finns väl ingen som nekar att varenda 360 spel ligger ute på diverse public/private trackers och att flera tiotusentals pers tankar regelbundet, men jämför man de båda mot användarbaserna så har konsollerna i princip ingen piratkopiering vs PCn.

Men frågan är hur utsatta Dice har varit för piratkopiering. BF serien är ju 99% multiplayer vilket kräver att man har en äkta kopia. Visst finns(fanns) det privata servrar där pirater kunde köra, men jag tror inte det var någon jätteskara direkt.

PC-marknaden i övrigt är ju väldigt drabbad av Piratkopiering, speciellt Singleplayer spel.

I slutändan är det EA som står där med giriga fingrar och stirrig blick.

Medlem
Skrivet av bleak:

Fyfan vilket jävla WHINE. FZ i ett nötskal. Blöjbyte för vissa?

http://thedailyshow.mtvnimages.com/images/shows/tds/videos/season_15/15043/ds_15043_01_v6.jpg


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

O__o
Sitter här och läser folks reaktioner...
Damn. PC plattformen kommer igen men när vet ingen. Helt ärligt dock, hur många trodde på allvar att BF3 skulle bli PC exklusivt efter att de utvecklat BFBC, BFBC2 och BF1943 som multiplattform spel? (alla utom BFBC2 har bara släppts på konsol dessutom...)

Let's just take a deep breath and enjoy the games we have shall we? Snälla. T__T


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skriv svar