Battlefield 3-beta vid köp av nya Medal of Honor

Medlem

mm, FZ har ju ganska bra relation med DICE, dem kan ju iaf förmedla att 90% av folket är ganska besvikna.

Inaktiv
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Lorran:

Hallå?! Bara för att det även kommer till konsol, så kan det lika gärna bli en konsolportning så som vi såg på battlefield 2>modern combat (2?). Man utgick från pcn, sen så gjorde man nåt till konsol.

Det var ingen portning

Asså det beror väl på hur man ser det, i praktiken var det ju en portning, om en rejält nedbantad. Det är kanske något liknande vi kommer få se. Och jag tror nog att varken EA eller DICE vill förstöra sina/sitt varumärke. Bad Company är ett slags spel, MoH är ett, och Battlefield 2 ett annat. De kommer ju kalla spelet Battlefield 3 av en anledning. Säger bara att jag tror att vi endå kommer att få någon somewhat värdig uppföljare, om det nu har hållt på med det så länge som det säger.:up:

Inaktiv

Och döm inte ut spelet som skit i för väg förrän ni testat det-.-

Medlem

fan va desperata dom börjar bli..

Medlem

Vilken överraskning! Eller inte..........................


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

R.I.P Battlefield.

@ DICE:

:evil:


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Inte för att det är förvånande på något sätt...

Nästa nyhet "Dice släpper singleplayer BF3 men outsourcear multiplayer delen till Activision och gör hela spelet Wii exklusivt"

Medlem
Skrivet av Keasar:

Kära FZ redaktion, SNÄLLA ta kontakt med DICE och försök få lite ljus spritt på det här.

Ja för fan...ring hela tiden till vi kan få svar fast när en bf patch kan sättas stopp av strejk i ukraina, eller var fan de va...så antar jag de blir svårt att få tag på dom när det är mycket semester

Skägg.
10 Chambers

Jag har kontaktat Dice för en kommentar, men det lär inte bli något förrän efter helgen.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

Jag har kontaktat Dice för en kommentar, men det lär inte bli något förrän efter helgen.

Låter bra, trevligt att ni tar tag i det, för nu har dom ställt till det...rejält...


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Visst, ett spel behöver inte bli dåligt för att det släpps till flera plattformer. Men i det här fallet så blir jag bara förbannad, är förmodligen asen till EA som ligger bakom det här. De vill förmodligen pumpa ut så mycket som möjligt så att de högt uppsatta blir nöjda medan de som köper spelen bara blir mer och mer missnöjda.Spelmarknaden blir bara värre och värre, spelserie efter spelserie börjar suga totalt och alla gamla trogna fans struntat fullständigt i dem. Jag tycker EA och framför allt Activision ska ta och tänka till vad i helvete det är de håller på med.

Och nej, jag tror inte det beror på piratkopiering, snarare girighet, pengar, pengar och ytterligare lite pengar. Jag tror bestämt att ett företag skulle kunna släppa enbart PC spel och klara sig gott och väl. Men gott och väl är inte tillräckligt för bland annat Kotick..

Notera att detta enbart är baserat på vad jag gissar för tillfället och detta begrundar sig inte på någon statistik eller liknande.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

Jag har kontaktat Dice för en kommentar, men det lär inte bli något förrän efter helgen.

Får hoppas dom har bra nyheter, om dom ens svarar..

Det finns fortfarande hopp

Medlem

Fan om jag var Bill Gates för en dag skulle jag köpa Activision / EA och köra skiten i botten och sedan skulle jag "stena" Bobby Kotich med guldklimpar :P.

Sen skulle jag ge en jävla summa te DICE/IW för att göra två PC exklusivt spel igen.

Medlem

/rage

Hade en stark känsla av detta tidigare då dice spel har tappat allt som utmärker ett riktigt bra pc-spel mer och mer de senaste åren, även om dom fortförande säger sig vara trogna pc-utvecklare. Inte mycket kvar att heja för på denna fronten.

Tur att man istället har funnit underbara ArmA2 vad gäller krigs spel BIS vet vad sina fans vill ha och levererar. Ironiskt nog har ju tom PR gått över till ArmA2.

Medlem

Fyfan vad efterblivna 98% av folket här inne är.
Ni gnäller över att BC2 var ett konsollspel, ändå var den bästa versionen av BC2 på PC.
Betänkt dessutom att BC2 var ett spel som fick bra omdömmen typ överallt.

Ni gnäller över att Dice har svikit pc-spelare. Tror ni helt seriöst att dom vill lägga x antal hundra miljoner kronor på att utveckla ett pc-exklusivt spel som kommer sälja 1-2 miljoner exemplar?
1-2 miljoner kanske låter mycket, men med dagens utvecklingskostnader räcker det knappt för att gå runt.
BC2 har hittils sålt över 5 miljoner exemplar, alltså mycket, mycket mer än vad BF2 gjort på fem år.
Dice/EA bedriver inte välgörenhet.

PC-spelarna har svikit Dice, inte tvärt om. Dice är ett företag som gillar att gå med vinst, inte förlust.
Vill ni driva företag som går med förlust får ni la starta eget och se hur bra det kommer att gå...

Ni gnäller över att BC2 är fullt med buggar och att Dice är kassa på att fixa dom. Guldfiskar har bättre minne än er, minns ni inte hur jävla buggigt BF1/V/2/2142 var vid realease och fortfarande är?
BC2 fick en fungerande serverbrowser betydligt snabbare än BF2 fick.

Ni är värre fundamentalister och idioter än Apple-fanboys. Väx upp.

Medlem
Skrivet av Latex:

Fyfan vad efterblivna 98% av folket här inne är.
Ni gnäller över att BC2 var ett konsollspel, ändå var den bästa versionen av BC2 på PC.
Betänkt dessutom att BC2 var ett spel som fick bra omdömmen typ överallt.

Ni gnäller över att Dice har svikit pc-spelare. Tror ni helt seriöst att dom vill lägga x antal hundra miljoner kronor på att utveckla ett pc-exklusivt spel som kommer sälja 1-2 miljoner exemplar?
1-2 miljoner kanske låter mycket, men med dagens utvecklingskostnader räcker det knappt för att gå runt.
BC2 har hittils sålt över 5 miljoner exemplar, alltså mycket, mycket mer än vad BF2 gjort på fem år.
Dice/EA bedriver inte välgörenhet.

PC-spelarna har svikit Dice, inte tvärt om. Dice är ett företag som gillar att gå med vinst, inte förlust.
Vill ni driva företag som går med förlust får ni la starta eget och se hur bra det kommer att gå...

Ni gnäller över att BC2 är fullt med buggar och att Dice är kassa på att fixa dom. Guldfiskar har bättre minne än er, minns ni inte hur jävla buggigt BF1/V/2/2142 var vid realease och fortfarande är?
BC2 fick en fungerande serverbrowser betydligt snabbare än BF2 fick.

Ni är värre fundamentalister och idioter än Apple-fanboys. Väx upp.

Vem är du? En äkta konsollspelare ?
Eller glömde du just kritiska saker som ordentliga dedicated servers, mod tools, bättre stöd/möjligheter för clanspel, ordentliga menyer.. m.m

Många inom BF communityn är inte bara intresserade av att pubba runt på random servrar med random folk utan faktiskt lira med claner, skapa mods, e-sport osv...

Med det i åtanke, ja visst fan har dem svikit PC spelarna, precis som Infinity Ward gjorde med Cod folket i MW2.

Men jag tror folk bör blicka fram emot Red Orchestra 2 istället, där har vi något som ser lovande ut på PC. Dedikerade servrar, semi realistiskt, modding vänligt och utvecklare som lyssnar på sin community.

Medlem

kan bara instämma med samtliga som tagit ställning mot ett konsolrippat BF3. Ska det utvecklas till konsol i första hand kan de lika gärna låta bli att släppa en PC-version alls med tanke på hur alla andra konsolvänliga FPS blivit.. Det räcker inte att få ett spel att sälja bra, det ger inga långsiktiga vinster för företagen bakom. Att göra ett spel som säljer dåligt men blir omtyckt är många gånger bättre än att göra ett som säljer som MW2, men gör alla spelare besvikna vilket leder till att kanske 50% inte köper uppföljaren. Fortsätter man med samma mönster har man snart inga kunder kvar. Hoppas innerligt att någon höjdare på Dice inser detta snart för annars har de redan tagit de första spadtagen till sin egen grav - det är med sorg i hjärtat jag säger det, jag älskade BF2 och spelade det över 2000 timmar, men tyvärr lär sagan ta slut om de ska fortsätta med samutvecklade fps till PC..

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Latex:

Fyfan vad efterblivna 98% av folket här inne är.
Ni gnäller över att BC2 var ett konsollspel, ändå var den bästa versionen av BC2 på PC.
Betänkt dessutom att BC2 var ett spel som fick bra omdömmen typ överallt.

Ni gnäller över att Dice har svikit pc-spelare. Tror ni helt seriöst att dom vill lägga x antal hundra miljoner kronor på att utveckla ett pc-exklusivt spel som kommer sälja 1-2 miljoner exemplar?
1-2 miljoner kanske låter mycket, men med dagens utvecklingskostnader räcker det knappt för att gå runt.
BC2 har hittils sålt över 5 miljoner exemplar, alltså mycket, mycket mer än vad BF2 gjort på fem år.
Dice/EA bedriver inte välgörenhet.

PC-spelarna har svikit Dice, inte tvärt om. Dice är ett företag som gillar att gå med vinst, inte förlust.
Vill ni driva företag som går med förlust får ni la starta eget och se hur bra det kommer att gå...

Ni gnäller över att BC2 är fullt med buggar och att Dice är kassa på att fixa dom. Guldfiskar har bättre minne än er, minns ni inte hur jävla buggigt BF1/V/2/2142 var vid realease och fortfarande är?
BC2 fick en fungerande serverbrowser betydligt snabbare än BF2 fick.

Ni är värre fundamentalister och idioter än Apple-fanboys. Väx upp.

Vem är du? En äkta konsollspelare ?
Eller glömde du just kritiska saker som ordentliga dedicated servers, mod tools, bättre stöd/möjligheter för clanspel, ordentliga menyer.. m.m

Många inom BF communityn är inte bara intresserade av att pubba runt på random servrar med random folk utan faktiskt lira med claner, skapa mods, e-sport osv...

Med det i åtanke, ja visst fan har dem svikit PC spelarna, precis som Infinity Ward gjorde med Cod folket i MW2.

Men jag tror folk bör blicka fram emot Red Orchestra 2 istället, där har vi något som ser lovande ut på PC. Dedikerade servrar, semi realistiskt, modding vänligt och utvecklare som lyssnar på sin community.

Nej, jag spelar både konsoll och PC, mest PC.

Dedicated servers finns, knappt någon slängde upp egna servar i BF2 ändå. I praktiken är det knappt någon skillnad.

Vad är det för fel på menyerna?

Modifieringsverktygen var rätt kassa till samtliga Battlefield spel, men visst är det synd att dom helt saknas.
Spelutveckling handlar ju dock om prioritering och jag tar hellre inga modifieringsverktyg än ett sämre spel i övrigt.

AtreX: Du kan inte din statistik.
1: BC2s PC versionen var bra.
2: Att göra ett bra spel som säljer dåligt är inte alls bra långsiktigt.
Looking Glass Studios gjorde drivor med bra spel som inte sålde skit. Se hur det gick för dom.
3: Miljoner med människor spelar MW2 varje dag, man kan alltså anta att folk inte alls är besvikna. Dessutom har det nya COD fler förhandsbokningar än MW2.
4: Battlefield-spelen säljer bara bättre och bättre.

Inaktiv

Varför whinar alla? Ingen vet hur spelet är och hur det kommer se ut? Fördomar, fördomar och fördomar.

Hoppas bara att spelet blir bra. Mer än det kan jag inte säga. Den som lever får se.

Medlem
Skrivet av Latex:

Fyfan vad efterblivna 98% av folket här inne är.
Ni gnäller över att BC2 var ett konsollspel, ändå var den bästa versionen av BC2 på PC.

Jaså, bästa version av BC2 var på PC? Vart sitter din hjärna?

Först och främst, Bad Company serien var skapat för konsol. Portning skedde till PC när BC2 var under utveckling, och man började antagligen portningen från BC1 och skapade BC2 på två enskilda vägar - ett eget PC-team, och ett konsol-team som redan visste hur allt skulle gå till när de haft BC1 och 1943 i minnet.

Vad vi PC-spelare stötte på efter release var, och som till viss del fortfarande existerar:
- Ej fungerande/acceptabel server browser
- Ej fungerande friends list
- Ej fungerande favorites/history list
- Dx9 problem
- Konstant CTD (Crash to Desktop)
- Allt för ofta disconnections
- Laggande servrar
- Hit-registration problem
- Otroligt obalanserade vapen
- Ej funktionell Knife
- Trasig VoIP
- Trasig Play Now
- Negative mouse acceleration
- Svårhanterade helikoptrar
- Flares som inte fungerar till fordon
- C4 är lömska och detonerar ibland inte
- Alldeles för ooptimerat för prestanda
- Inget Onslaught-läge
- Inge SPECTACT

Listan är oändlig...

Vi fick även reda på att en client patch vid namn R8 skulle komma under Maj månad. Det visade sig ta cirka 2 månader för denna satans patch att komma till verkligheten. Under den tiden fick vi stå ut med otroligt många buggar, och framför allt de mest frustrerande av allt; patetiskt dålig hit-reg och knife som inte fungerar över huvud taget.

Vi har fortfarande inte fått SPECACT, och Onslaught verkar inte finnas med på kartan för PC.

Du får gärna motargumentera, men långt kommer du definitivt inte.

Medlem

Tack, det här var precis vad jag inte hade önskat mig!

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Latex:

Fyfan vad efterblivna 98% av folket här inne är.
Ni gnäller över att BC2 var ett konsollspel, ändå var den bästa versionen av BC2 på PC.

Jaså, bästa version av BC2 var på PC? Vart sitter din hjärna?

Först och främst, Bad Company serien var skapat för konsol. Portning skedde till PC när BC2 var under utveckling, och man började antagligen portningen från BC1 och skapade BC2 på två enskilda vägar - ett eget PC-team, och sedan även ett konsol-team som redan vet hur allt ska gå till när de haft BC1 och 1943 i minnet.

Vad vi PC-spelare stöter på efter release är, som fortfarande existerar:
- Ej fungerande/acceptabel server browser
- Ej fungerande friends list
- Ej fungerande favorites/history list
- Dx9 problem
- Konstant CTD (Crash to Desktop)
- Allt för ofta disconnections
- Laggande servrar
- Hit-registration problem
- Otroligt obalanserade vapen
- Knife fungerar inte
- Trasig VoIP
- Negative mouse acceleration
- Svårhanterade helikoptrar
- Flares som inte fungerar till fordon
- Alldeles för ooptimerat för prestanda
- Inget Onslaught-läge
- Inge SPECTACT

Listan är oändlig...

Vi fick även reda på att en client patch vid namn R8 skulle komma under Maj månad. Det visade sig ta cirka 2 månader för denna satans patch att komma till verkligheten. Under den tiden fick vi stå ut med otroligt många buggar, och framför all de mest frustrerande av allt; patetiskt dålig hit-reg och knife som inte fungerar över huvud taget.

Vi har fortfarande inte fått SPECACT, och Onslaught verkar inte finnas med på kartan för PC.

Du får gärna motargumentera, men långt kommer du definitivt inte.

Pc-versionen har serverinställningar samt fler spelare än konsoll.

Serverbrowsern funkar fint för mig, går snabbt att uppdatera listan och komma in på en server. Minst lika snabbt som ex sourcemotorn.

Använder inte friendslist så där kan jag inte uttala mig.

Favorites/history funkar fint för mig. Vad är det som fattas/ inte funkar?

DX9: Jag kan tycka folk som fortfarande sitter på xp ska vara glada att Dice ens stödjer det.

Aldrig fått varken CTD eller disconnection. Förutom kanske första veckan.

Jag märker inget lagg, så länge man går in på lågping servrar.

Vapenbalanseringen tycker jag personligen är vettig nu efter patchar.

Vad är det för fel på kniven? Har aldrig haft problem att döda folk med den.

Aldrig använt voip i spelet, använder mumble. Något som alla vettiga människor bör göra.

Kassa helikoprar är något som BF2 led av också. Endast moddar har fått bra styrning på dom.

Aldrig använt flares, så jag kan inte uttala mig.

Personligen är jag imponerad av prestandan, hade förväntat mig dåligt flyt, men jag kör (nästan) allt på max i 1680 x 1050 med en två år gammal dator från dell (kostade runt 10k då)

Onslaught-läge - Håller med dig lite, även om jag personligen aldrig skulle köpt den DLCt

Spectator - Håller med dig.

edit: Dessutom faller dina argument på att ALLA BF-spel har varit minst lika buggiga vid samma tidpunkt i sina releaser.

Medlem
Skrivet av Latex:

Pc-versionen har serverinställningar samt fler spelare än konsoll.
Serverinställningarna är en standard i en server browser.

Det spelar absolut ingen roll om hur många spelare totalt som det finns på respektive platform. Kan man få en person att köpa ett spel så kan man få flera miljoner att köpa ett spel.

------------------------

Serverbrowsern funkar fint för mig, går snabbt att uppdatera listan och komma in på en server. Minst lika snabbt som ex sourcemotorn.
Nu fungerar den hyffsat, men inte vid spelets release.

------------------------

Använder inte friendslist så där kan jag inte uttala mig.
Spelar ingen roll om du som enstaka person inte har problem, utan att majoriteten av alla spelare har problem.

------------------------

Favorites/history funkar fint för mig. Vad är det som fattas/ inte funkar?
Säger samma sak som mitt svar ovan. Dessutom, servrarna i favorites/history visas otillgängliga fastän dom inte är det.

------------------------

DX9: Jag kan tycka folk som fortfarande sitter på xp ska vara glada att Dice ens stödjer det.
Håller med, jag sitter med Windows 7 och ett Dx10 kort. Men eftersom spelet ska stödja Dx9 så ska det därför stödjas.

------------------------

Aldrig fått varken CTD eller disconnection. Förutom kanske första veckan.
Tur för dig. Majoriteten fick/har.

------------------------

Jag märker inget lagg, så länge man går in på lågping servrar.
Lagg borde du märka definitivt. Har du hört talas om rubberbanding? Folk står stilla, men sekunden efter är de plötsligt 20 meter framåt. Majoriteten märker av detta på låg-ping servrar (~30 eller mindre i serverbrowsern, och under ~100 under spelets gång).
------------------------

Vapenbalanseringen tycker jag personligen är vettig nu efter patchar.
M60 är fortfarande OP. AN-94 är fortfarande OP. Carl Gustav är definitivt fortfarande OP. AT4 är UP. M95 är UP. F2000 är UP.

------------------------

Vad är det för fel på kniven? Har aldrig haft problem att döda folk med den.
Nu är det inge problem med den, i alla fall inte lika mycket som före R8 patchen, då den inte registrerade en träff (90% av alla försök). Dvs, du kunde kniva fienden hur mycket som helst. Blod var det ända som kom, och död vart ingen förrän "offret" vänder sig om och knivar dig istället.

------------------------

Aldrig använt voip i spelet, använder mumble. Något som alla vettiga människor bör göra.
Det finns en anledning till varför folk inte använt VoIP i spelet. Det är för att den aldrig har fungerat. Ifall spelet ska stödja VoIP, så ska den det.

------------------------

Kassa helikoprar är något som BF2 led av också. Endast moddar har fått bra styrning på dom.
Jag jämför PC-versionen mot konsol-versionerna, vilket är en alldeles för stor skillnad.

------------------------

Personligen är jag imponerad av prestandan, hade förväntat mig dåligt flyt, men jag kör (nästan) allt på max i 1680 x 1050 med en två år gammal dator från dell (kostade runt 10k då)
Som sagt tidigare, majoriteten av alla spelare har problem.

------------------------

Onslaught-läge - Håller med dig lite, även om jag personligen aldrig skulle köpt den DLCt
Jag skulle inte heller köpt det. Bots vs Players är ett värdelöst sätt att underhålla sig på. Men tanken att det finns på konsol men inte PC är vad som stör mig och andra otroligt mycket.

------------------------

Spectator - Håller med dig.
Spectator? SPECACT står för Special Activities. Jag förutspår att du visste vad jag menade ändå. Eller?

Medlem

Källan lyder: EA ger glada nyheter

Oh really?

Medlem
Skrivet av Latex:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Latex:

Fyfan vad efterblivna 98% av folket här inne är.
Ni gnäller över att BC2 var ett konsollspel, ändå var den bästa versionen av BC2 på PC.
Betänkt dessutom att BC2 var ett spel som fick bra omdömmen typ överallt.

Ni gnäller över att Dice har svikit pc-spelare. Tror ni helt seriöst att dom vill lägga x antal hundra miljoner kronor på att utveckla ett pc-exklusivt spel som kommer sälja 1-2 miljoner exemplar?
1-2 miljoner kanske låter mycket, men med dagens utvecklingskostnader räcker det knappt för att gå runt.
BC2 har hittils sålt över 5 miljoner exemplar, alltså mycket, mycket mer än vad BF2 gjort på fem år.
Dice/EA bedriver inte välgörenhet.

PC-spelarna har svikit Dice, inte tvärt om. Dice är ett företag som gillar att gå med vinst, inte förlust.
Vill ni driva företag som går med förlust får ni la starta eget och se hur bra det kommer att gå...

Ni gnäller över att BC2 är fullt med buggar och att Dice är kassa på att fixa dom. Guldfiskar har bättre minne än er, minns ni inte hur jävla buggigt BF1/V/2/2142 var vid realease och fortfarande är?
BC2 fick en fungerande serverbrowser betydligt snabbare än BF2 fick.

Ni är värre fundamentalister och idioter än Apple-fanboys. Väx upp.

Vem är du? En äkta konsollspelare ?
Eller glömde du just kritiska saker som ordentliga dedicated servers, mod tools, bättre stöd/möjligheter för clanspel, ordentliga menyer.. m.m

Många inom BF communityn är inte bara intresserade av att pubba runt på random servrar med random folk utan faktiskt lira med claner, skapa mods, e-sport osv...

Med det i åtanke, ja visst fan har dem svikit PC spelarna, precis som Infinity Ward gjorde med Cod folket i MW2.

Men jag tror folk bör blicka fram emot Red Orchestra 2 istället, där har vi något som ser lovande ut på PC. Dedikerade servrar, semi realistiskt, modding vänligt och utvecklare som lyssnar på sin community.

Nej, jag spelar både konsoll och PC, mest PC.

Dedicated servers finns, knappt någon slängde upp egna servar i BF2 ändå. I praktiken är det knappt någon skillnad.

Vad är det för fel på menyerna?

Modifieringsverktygen var rätt kassa till samtliga Battlefield spel, men visst är det synd att dom helt saknas.
Spelutveckling handlar ju dock om prioritering och jag tar hellre inga modifieringsverktyg än ett sämre spel i övrigt.

AtreX: Du kan inte din statistik.
1: BC2s PC versionen var bra.
2: Att göra ett bra spel som säljer dåligt är inte alls bra långsiktigt.
Looking Glass Studios gjorde drivor med bra spel som inte sålde skit. Se hur det gick för dom.
3: Miljoner med människor spelar MW2 varje dag, man kan alltså anta att folk inte alls är besvikna. Dessutom har det nya COD fler förhandsbokningar än MW2.
4: Battlefield-spelen säljer bara bättre och bättre.

Kan ju bero på att det nya COD har flera saker som PC spelare vill ha , och inte piskar sin PC community i ansiktet.

I övrigt så är menyerna riktigt kassa, seriöst det syntes så väl speciellt i Betan att menyerna är skapade i ett sent läge. Såg nästan ut som en hemsida från slutet av 90-talet. Fan jämför mot menyerna i BF2 och 1942 så förstår du ju.

Med dedikerade servrar menade jag möjligheterna, dvs att dem inte ska vara låsta och 99% kontrollerade av DICE. Låt oss modda parametrarna som i exempelvis Call of Duty (inte mw2).

Medlem
Skrivet av Latex:

Spelutveckling handlar ju dock om prioritering och jag tar hellre inga modifieringsverktyg än ett sämre spel i övrigt.

Jag tror inte du riktigt har förstått grejen med modding.

Och angående spel-utvecklare som är ute efter stora vinster och intäkter, så kan dom skita ner sig allihopa. Det är ju nämligen med den inställningen man skapar alla dessa urtråkiga casual/mainstream-spel som dominerar marknaden idag. Nytänkande och utmaningar är utrotat eftersom alla kör på "säkra kort" som tilltalar massan. Oftast typ ögongodis utan innehåll. En sjukt ond cirkel.

Bra spel-utvecklare vågar satsa på sina projekt och visioner.

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:
Skrivet av Latex:

Spelutveckling handlar ju dock om prioritering och jag tar hellre inga modifieringsverktyg än ett sämre spel i övrigt.

Jag tror inte du riktigt har förstått grejen med modding.

Och angående spel-utvecklare som är ute efter stora vinster och intäkter, så kan dom skita ner sig allihopa. Det är ju nämligen med den inställningen man skapar alla dessa urtråkiga casual/mainstream-spel som dominerar marknaden idag. Nytänkande och utmaningar är utrotat eftersom alla kör på "säkra kort" som tilltalar massan. Oftast typ ögongodis utan innehåll. En sjukt ond cirkel.

Bra spel-utvecklare vågar satsa på sina projekt och visioner.

Så sant som det var sagt, man kan ju titta tillbaka i historien så ser man det ganska tydligt, dem flesta gjorde sina dunder hits när dem inte var yber företag.

Finns fåtal mindre utvecklare och indie företag där ute som fortfarande är bra typ Bohemia , Tripwire, Id Software, 1C Maddox Games, Frictional Games etc

Inaktiv

Men fortfarande, hur kan ni allesammans (föurotm latex dårå:P) döma ut ett helt spel efter dessa uppgifter om att det även kommer till konsol. Jag tror iallafall på att DICE och EA ändå kommer att skydda och vårda sitt varumärke bättre (iallafall inte sämre) än vad Activision och Infinity Awards gjorde/gör med COD

Inaktiv

Lite goda nyheter på pc fronten http://twitter.com/repi/status/20028015661

Tror det är ett misstag att räkna ut BF3 som en simpel "konsol port" redan nu...

Medlem
Skrivet av Mahone:

Så länge inte pc-versionen drabbas så är jag nöjd. Jag är en konsol-entusiast, men BF3 på konsol är som att kissa i motvind. BF bygger på att man ska kunna köra moddar, moddar som gör spelet ännu bättre, men det går ju inte på konsol. Lite besviken att DICE/EA inte la in mod support i BFBC2, och ännu mer besviken på att dom inte släpper Onslaught.

Det faktum att det är cross platform med fokus på konsol betyder att pc versionen kommer att lida.

Detta är för att utvecklingen av spelet kommer att anpassas efter konsoler, som kör med gammal hårdvara och en massa begränsningar. PC versionen kanske kommer ha snäppet mer i grafikvalmöjligheter, men själva kärnan av spelet och dess gameplay kommer att vara anpassat efter gammal och begränsad teknologi.

Det är såhär innovation och framsteg förstörs

Skriv svar