Se över 30 minuter gameplay från Total War: Warhammer

Robot
Medlem
Se över 30 minuter gameplay från Total War: Warhammer

Snacka om pyrrhusseger

Medlem

Har ogillat alla Total War sedan första Medieval-spelet, även om Rome 2 blev hyggligt efter hundra patcher o DLC... Hoppas dock innerligt att de får till detta!

Medlem

Vill så gärna veta vad för planer de har för diplomati och strukturering av factions, vore trevligt att få lite info på om det kommer finnas massa mindre lag utspridda eller om det bara är fyra stora lag på en stor karta.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Vill så gärna veta vad för planer de har för diplomati och strukturering av factions, vore trevligt att få lite info på om det kommer finnas massa mindre lag utspridda eller om det bara är fyra stora lag på en stor karta.

Diplomati? I Warhammer? Kanske mellan dvärgar och människor. Ansträngd mellan människor och alver. Resten? Not so much...


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av MrPeters:

Vill så gärna veta vad för planer de har för diplomati och strukturering av factions, vore trevligt att få lite info på om det kommer finnas massa mindre lag utspridda eller om det bara är fyra stora lag på en stor karta.

Diplomati? I Warhammer? Kanske mellan dvärgar och människor. Ansträngd mellan människor och alver. Resten? Not so much...

Det där som är min poäng, jag vill veta hur de tänker forma diplomatin när det kommer till raser som inte är så diplomatiska av sig.
Kommer Orks ha friheten att bilda allianser med andra raser eller är de krigsgalna?
Kan dvärgar skapa trade routes för att sälja de resurser som de extraherar från de djupa hålen de urholkar?
Kan människor förslava alver när de tar över deras sista stad?
Det är sådant jag vill veta, på vilka sätt kan man påverka relationer mellan de olika lag/raser som finns i spelets gång.

Lite åsikter om första videon
1. Kan han inte hålla kameran stilla i iallafall en sekund?
2. Eld-animationerna ser ju ganska skit ut


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

bara dom inte blåser oss igen som med dom senaste spelen

Medlem

Jag är inget fan av Warhammer. Känns lite B-fantasy. Men när jag ser detta så drömmer jag om ett Sagan om Ringen-Total War. DET hade varit något.

Medlem

Det här påminner mig, är Rome 2 spelbart än?

Medlem

Men alltså herregud, är detta verkligen intressant?

Okej, så när kommer Empire 2? Näst-nästa år då?

Medlem
Skrivet av Namm:

Det här påminner mig, är Rome 2 spelbart än?

Ja, men det är fortfarande uppenbart att det aldrig blev spelet vi hade hoppats på. Känns fortfarande halvdant.

Medlem
Skrivet av Zidious G:
Skrivet av Namm:

Det här påminner mig, är Rome 2 spelbart än?

Ja, men det är fortfarande uppenbart att det aldrig blev spelet vi hade hoppats på. Känns fortfarande halvdant.

..perfect svar allså

Medlem

Jag gillar det jag sett av detta än så länge, men så är jag ju också warhammer fan. Vad jag hört från de som spelat så verkar de positivt inställda. Just nu känns det som ett givet köp för mig.

1
Skriv svar