Qpad QH-90 Mikrofonbrus

Medlem
Qpad QH-90 Mikrofonbrus

Tjaba bois & grills.
Mitt arog-headset's mic beslöt sig för att ge upp i veckan, kanske var den missnöjd över att jag rullade över sladden med stolen hela tiden, så igår gick jag och köpte ett Qpad QH-90 efter att läst lite recensioner som sa att det var en mycket bra mic och schysst headset för pengarna.
Men när jag hoppade in i teamspeak/discord så sa polarna att jag hade en massa bakgrundsbrus och rösten var väldigt låg och ojämn, gick knappt att höra vad jag sa. Hade inte så mkt tid att prova mig fram igår men idag så såg jag att jag hade någon slags realtek-mjukvara installerad (har faktiskt ingen aning varför) så den avinstallerade jag.
Om jag bockar i "Lyssna på den här enheten" så är det lätt att höra bruset och jag provade att spela in en liten snutt och även det lät rätt dåligt. Ljudkvalitén är mycket bättre än med realtek-mjukvaran men det är fortfarande alltså väldigt mkt brus som jag inte verkar kunna få bort.
Jag är jäkligt dålig på sånt här och mina tidigare headsets har alla varit USB, så jag tänkte höra om det är någon som har något tips eller varit med om något liknande. Det är ett rätt vanligt headset såvitt jag förstår. Jag har kopplat in headsetet på baksidan och kör med integrerat ljudkort på moderkortet i Win 10.

Jag vore mycket tacksam för hjälp.
- Peter

1
Skriv svar