Skrivet av Mortaigne:

Vad är det som tar 7 år att utveckla om man skiter i grafiken?

att det tagit 7 år är bara dravel och säljsnack från förlagens sida, och betyder ingenting. Ett bättre mått hade varit manhours.. dvs hur många timmar alla inblandade lagt ner sammanlagt.. 7 år kan lika gärna betyda att en praktikant har gjort allt själv, tror inte 300 personer har suttit 7 år på heltid med det här..

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

fattar inte...power armor direkt..minigun från början. känn om jag direkt fick det bästa i hela spelet. varför en utforska och hämta saker när jag redan har en fet power armor. varför ens använda andra armors

Kanske för att du behöver en j*vla massa fusion cores som inte direkt finns i överflöd. Detsamma gäller ammo till minigun, jag var i princip slut på ammo efter den striden och jag misstänker att du måste bra bit in i mid-game för att få vettig kvantitet av ammo igen.

Medlem

4/5

FZ är inte köpta alls, nä.

Speciellt inte då sidan är tapetserad med Fallout4 reklam.

Tack igen för ännu en värdelös rekommendation på ett helt mediokert spel.

Medlem

Du kan sikta från skydd och titta runt hörn i strid:
http://imgur.com/a/EGwRQ

Konsolversionerna verkar lida av någon bugg där FPSen droppar, från den redan låga 30fps, när man ADSar. Något som förmodligen får striderna att kännas "klonkiga".

Spelat PC versionen nu i 12 timmar ungefär och det känns som vilket FPS spel som helst. Inget inputlag, ingen mouse smoothing eller musacceleration. Acceleration fick man dock gå in i textfiler för att få bort, suck. I ini.-filerna kunde man även höja FOVen som var jobbigt liten från början.

Medlem

tips jag insåg efter 10 timmar poängen man lägger i början gör massiv skillnad och blir lätt skit, och i perktree kan man scrolla om man missat det vilket många gör, man måste inte maxa något för att komma till resterande perks.

har man lagt allt på första i början så ere bara å köra om

styrka 6, perception 4, endurance 1, charisma 6, intelligence 4, agility 5 och luck 2. det är vad som gäller om man inte vill ha det för knepigt har jag märkt. då bär man mest, slår bäst, kan dyrka lås och hacka dom flesta terminaler, göra custom armor och vapen som bäst och få ut mest av allt.

btw, det är definitivt minst 4/5 när man lagt ner 5-10 timmar och lärt sig allt. årets lir!


signatur

//monster

Medlem

nämnvärt att man får redigera inifiler för att bli av med mouse acceleration och annat irriterande som är original


signatur

//monster

Medlem

Wow, vilket fiasko. Trodde inte Bethesda skulle offra Fallout-franchisen eller mjölka den på det här viset så att det inte längre är ett RPG utan en linjär action/äventyrsfilm...

Medlem

Jag förstår att folk kan få huvudvärk av att spela spel långa tider eller i 30fps. Men jag tror själv att det handlar mycket om vana och ovana. Jag tex nötte min amiga 500 hela nätterna för. Fick då både huvudvärk svättningar och annat otyg säkert så fick min mentala hälsa också sig en stöt. Men efter den tiden så anpassades mina ögon och jag har inte haft några större problem sedan dess.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Wow, vilket fiasko. Trodde inte Bethesda skulle offra Fallout-franchisen eller mjölka den på det här viset så att det inte längre är ett RPG utan en linjär action/äventyrsfilm...

Spelet har sålt mer än allt den senaste tiden. Fått 4/5 till 9/10 i betyg av nästintill alla som recenserat det. Om du tycker det är ett fiasko så undrar jag hur du mår dag du vaknar på mornarna.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av skogsvilden:

Wow, vilket fiasko. Trodde inte Bethesda skulle offra Fallout-franchisen eller mjölka den på det här viset så att det inte längre är ett RPG utan en linjär action/äventyrsfilm...

Spelet har sålt mer än allt den senaste tiden. Fått 4/5 till 9/10 i betyg av nästintill alla som recenserat det. Om du tycker det är ett fiasko så undrar jag hur du mår dag du vaknar på mornarna.

Kanske är Fallout om ett år när moddarna lyckats åtgärda skiten, som det är nu så är det ju mera av ett FPS/TPS i stil med Fall Effect eller motsvarande Dragon Age 2.

Medlem

Måste säga att er recension av detta spel är den bästa, hur kan tex IGN ge detta spel 9.5 ? och The Witcher 3 9.3 ?
Det är så sjukt mycket hype kring Fallout som gör recensenter blinda så därför tycker jag det är kul att se att FZ har lite balls att inte tok hylla spelet. Mycket i spelet är top notch men när grafiken och mycket annat är omodern förtjänar det inte mer än 4 av 5 och DEFINITIVT INTE bättre betyg än tekniskt överlägsna The Witcher 3 (som också är lika bra eller bättre på story osv som F4)

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Måste säga att er recension av detta spel är den bästa, hur kan tex IGN ge detta spel 9.5 ? och The Witcher 3 9.3 ?
Det är så sjukt mycket hype kring Fallout som gör recensenter blinda så därför tycker jag det är kul att se att FZ har lite balls att inte tok hylla spelet. Mycket i spelet är top notch men när grafiken och mycket annat är omodern förtjänar det inte mer än 4 av 5 och DEFINITIVT INTE bättre betyg än tekniskt överlägsna The Witcher 3 (som också är lika bra eller bättre på story osv som F4)

Smaken är som baken. Själv har svårt att förstå hypen kring Witcher 3. För mig var det en linjär story, ointressant levelling system, och ännu ointressantare quests. Bra grafik betyder inte att det är ett bra spel.

Skillnaden är "immersive". Wticher 3 är inte immersive för fem öre.

Medlem
Skrivet av waeress:

Power Armor så tidigt låter jäkligt trist. Antar att man, som ofta annars, får kompensera designbeslut med att inte ta emot alla "power-ups" som kastas mot en i Bethesdas-spel

De kräver dock en strömkälla vilket tar slut efter 15-20 minuters spelande, så även om man får den tidigt så har i alla fall jag ändå inte möjlighet att använda den så ofta och får istället scavenga frenetiskt efter sagda strömkällor.

For the record, man kan titta runt hörn, iaf i förstapersonsläget

Medlem

Har sällan hållit med så lite om en recension!

Själv tycker jag att karaktärerna och dialogerna är dåliga jämfört med New Vegas. Dialogalternativen i textform är så kortfattade att man i hälften av fallen knappt förstår vad de handlar om. NV hade ju långa, ofta väldigt underfundiga meningar att välja på medan det i F4 känns som att man är lika basic och distanslös som i F3. De flesta man möter känns också väldigt goda och, återigen, "basic". Det känns som ett ganska moraliskt spel, dialogmässigt. Har ännu inte stött på en kompanjon som verkar gilla elakhet.
Har en känsla av att man i det här spelet knappast lär stöta på nån sexrobot man kan beställa en behandling av.

Håller inte heller riktigt med om att man kan välja bort uppdrag helt fritt. Känns som att man, åtminstone innan man riktigt fattar hur det funkar, kastas in i en bortom kontroll snurrande karusell av settlements som man får på halsen att skydda.

För övrigt så är då inte jag kapabel att ha både Dogmeat och en annan kompanjon samtidigt(?)

Tycker inte att huvudstoryn har lyft något sen den kom igång. Tycker knappt någon story i spelet är intressant. T.ex. så känns det inte som att någon jag mött i Brotherhood har något liv i sig eller ens någon äkta pondus.

Men sen så tycker jag inte det är några alltför simpla fetch quests, utan själva spelandet som är involverat i uppdragen är bra.

Jag tycker å andra sidan att striderna är riktigt bra. I alla fall jämfört med andra "riktiga" open world-spel som Skyrim och Witcher 3. Striderna ställer vissa krav på skicklighet och det känns inte som att man blir lika overpowered lika tidigt som i F3 och NV. Vapen- och craftingsystemet är en extremt svår nöt att knäcka i ett sånt här spel, men de har lyckats väldigt bra med det. Tröttnar aldrig på att syssla med utrustningen.

Tycker att grafiken är fullständigt okej.

I ett spel som F4 väljer jag att lyfta fram mestadels negativa aspekter eftersom det känns överflödigt att lyfta fram det positiva med ett sånt här självskrivet otroligt spel, som jag skulle vilja spela tolv timmar om dagen i månader.

Medlem

Va, i vilket skede säger husroboten ens valda namn!?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Va, i vilket skede säger husroboten ens valda namn!?

Väldigt sent svar: Den säger det väldigt tidigt i spelet


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skriv svar