Bayonetta-skaparna tar sig an Teenage Mutant Ninja Turtles?!

Medlem
Bayonetta-skaparna tar sig an Teenage Mutant Ninja Turtles?!

strimlaren =_= urk.


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Hoppas att det isåfall blir bättre än senaste TNMT..

Medlem

Fan platinum lugna er med spelen jag hinner inte med alla

Medlem

Kommer bli bästa TNMT spelet någonsin skapat.

P* Games ; FUCK YES.

Releasehästryttare
Skrivet av cute_ninja:

strimlaren =_= urk.

Tror ingen jag kände när man va barn på 80 talet som inte kallade han Shredder, måste vara en Stockholms sak att kalla han strimlaren

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av cute_ninja:

strimlaren =_= urk.

Tror ingen jag kände när man va barn på 80 talet som inte kallade han Shredder, måste vara en Stockholms sak att kalla han strimlaren

tror strimlaren kom från vhs banden, såvitt jag kommer ihåg sa dom shredder på tv3 när gamla serien gick där


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av cute_ninja:

strimlaren =_= urk.

Tror ingen jag kände när man va barn på 80 talet som inte kallade han Shredder, måste vara en Stockholms sak att kalla han strimlaren

Alla som såg serien med svenskt tal kallade honom givetvis för Strimlaren, inkl. mig.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av cute_ninja:

strimlaren =_= urk.

Tror ingen jag kände när man va barn på 80 talet som inte kallade han Shredder, måste vara en Stockholms sak att kalla han strimlaren

I originalserien, första gången den publicerades i Sverige (Tror det var i Maxx) kallades han "Strimlaren".


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av cute_ninja:

strimlaren =_= urk.

Tror ingen jag kände när man va barn på 80 talet som inte kallade han Shredder, måste vara en Stockholms sak att kalla han strimlaren

Strimlaren används i den dubbade versionen, 9 minuter och 30 sekunder in. Själv kommer jag alltid kalla Shredder för Shredder=).

OT:
Om det blir som de gamla spelen så kan det här bli riktigt bra, fortfarande har jag inte sett något spel som lyckats bli bättre än Teenage Mutant Ninja Turtles IV - Turtles in Time.

Oh well; bring it on!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Aja hade hoppats på att Rocksteady skulle göra ett Turtles spel i samma anda som Batman


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Devan:
Skrivet av cute_ninja:

strimlaren =_= urk.

Tror ingen jag kände när man va barn på 80 talet som inte kallade han Shredder, måste vara en Stockholms sak att kalla han strimlaren

https://www.youtube.com/embed/YeJS9M6Ol5o

Strimlaren används i den dubbade versionen, 9 minuter och 30 sekunder in. Själv kommer jag alltid kalla Shredder för Shredder=).

OT:
Om det blir som de gamla spelen så kan det här bli riktigt bra, fortfarande har jag inte sett något spel som lyckats bli bättre än Teenage Mutant Ninja Turtles IV - Turtles in Time.

https://www.youtube.com/embed/qumqqJfIJzI

Det där är INTE dubbningen jag såg när jag tittade på det i typ 6-årsåldern iaf (typ 1991)

Medlem
Skrivet av Loxus:

Det där är INTE dubbningen jag såg när jag tittade på det i typ 6-årsåldern iaf (typ 1991)

Kan inte heller minnas att jag såg den där, vill minnas att de hade annorlunda röster.

Sökte lite och detta förklar varför.

"I TV 3 och TV 1000 var TMNT-serien dubbad till svenska av Media Dubb och seriens röster gjordes till en början av erkända svenska röstskådespelare som Fredrik Dolk (Splinter), Andreas Nilsson (Raphael) och Annelie Berg (April O'Neil). Media Dubb AB:s dubbning förändrades däremot inför tredje säsongen av den tv-sända serien och vissa röstskådespelare byttes ut. Flera avsnitt från de tre första säsongerna gavs i Sverige ut på vhs av Scanbox i början av 1990-talet, med startår 1991, under originaltieln Teenage Mutant Ninja Turtles och utan censur.[6] TV 3 sände från Storbritannien. För denna utgivning dubbades serien av Sun Studio AB, med röster av Nina Gunke, Kenneth Milldoff och Håkan Mohede. Sun Studios dubbning var betydligt billigare. Det råder delade meningar om vilken version som anses vara bäst. Dessa avsnitt har i början av 2000-talet även släppts på DVD."

" Sun Studios version kallas Shredder för Strimlaren, en impopulär benämning som dock hade de fördelar att det möjliggjorde samma skämt om Shredder som i originalet, till exempel kunde "-Let's shred Shredder" lätt översättas till "-Låt oss strimla Strimlaren". Media Dubbs version använde originalbenämningen "Shredder", och benämningen "Strimlaren" på svenska är numera sedan länge avskaffad inom de flesta tolkningar"
https://sv.wikipedia.org/wiki/Teenage_Mutant_Ninja_Turtles_p%...

Medlem

Jag fick precis tag i läckt concept art. Får jag presentera Bayolangelo!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Flakmonkey

Iom att platinum Games står bakom det kan det bli hug bra dom helst och med en om ens som tmnt kan de ju också äntligen få de försäljningssiffror jag tycker de förtjänar

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Devan:
Skrivet av cute_ninja:

strimlaren =_= urk.

Tror ingen jag kände när man va barn på 80 talet som inte kallade han Shredder, måste vara en Stockholms sak att kalla han strimlaren

https://www.youtube.com/embed/YeJS9M6Ol5o

Strimlaren används i den dubbade versionen, 9 minuter och 30 sekunder in. Själv kommer jag alltid kalla Shredder för Shredder=).

OT:
Om det blir som de gamla spelen så kan det här bli riktigt bra, fortfarande har jag inte sett något spel som lyckats bli bättre än Teenage Mutant Ninja Turtles IV - Turtles in Time.

https://www.youtube.com/embed/qumqqJfIJzI

Krangs röst är precis som jag kommer ihåg den från serien när man var liten.
Däremot så spelade man ju alla spelen och kollade på "live action"-filmerna, så han var alltid kallad Shredder vad jag kommer ihåg.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Iom att platinum Games står bakom det kan det bli hug bra dom helst och med en om ens som tmnt kan de ju också äntligen få de försäljningssiffror jag tycker de förtjänar

De licensbaserade spel de gör åt Activision verkar ju vara lågbudget och snabba projekt jämfört med resten av deras spel.

Flakmonkey
Skrivet av Margy:
Skrivet av Nosnos:

Iom att platinum Games står bakom det kan det bli hug bra dom helst och med en om ens som tmnt kan de ju också äntligen få de försäljningssiffror jag tycker de förtjänar

De licensbaserade spel de gör åt Activision verkar ju vara lågbudget och snabba projekt jämfört med resten av deras spel.

Så är det säkerligen och det tråkigaste med det är nog att det troligen är på de projekten de drar in kosingen.

Medlem

Tror inte det är sant. Det där låter alldeles för mainstream för Platinum Games.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Devan:
Skrivet av cute_ninja:

strimlaren =_= urk.

Tror ingen jag kände när man va barn på 80 talet som inte kallade han Shredder, måste vara en Stockholms sak att kalla han strimlaren

https://www.youtube.com/embed/YeJS9M6Ol5o

Strimlaren används i den dubbade versionen, 9 minuter och 30 sekunder in. Själv kommer jag alltid kalla Shredder för Shredder=).

OT:
Om det blir som de gamla spelen så kan det här bli riktigt bra, fortfarande har jag inte sett något spel som lyckats bli bättre än Teenage Mutant Ninja Turtles IV - Turtles in Time.

https://www.youtube.com/embed/qumqqJfIJzI

Efter att hört robotens röst vid 2:45 var jag tvungen att se hela avsnittet

1
Skriv svar