Tera utannonserat - nytt onlinerollspel på g

Robot
Medlem
Tera utannonserat - nytt onlinerollspel på g

hoppas dett blir ett bra MMO spel då

Medlem

Luktar unken WoW-klon(som är en klon av föregångarna, jag vet...)

Men hoppas gör jag på nyskapande.

Inaktiv

Det har ju varit utannonserat länge?

Men ja. De går ifrån WoW-stilen. I detta MMO siktar du när du skjuter magi, och attackerar med ditt svärd i "real-time" eller vad man ska säga. Ingen auto attack alltså. Ungefär som ett Oblivion i 3e person kanske man kan säga? Jag vet att Darkfall redan har gjort det, men TERA gör det bra.

Jag har själv testat spelet i en fokus grupp. Får inte diskutera så mycket om spelet på grund av ett NDA, men jag måste säga att conceptet fungerar riktigt bra redan i ett sånt tidigt stadie och det känns väldigt fräsht för ett MMO. Tummen upp.

Medlem
Skrivet av Hydraah:

Det har ju varit utannonserat länge?

Men ja. De går ifrån WoW-stilen. I detta MMO siktar du när du skjuter magi, och attackerar med ditt svärd i "real-time" eller vad man ska säga. Ingen auto attack alltså. Ungefär som ett Oblivion i 3e person kanske man kan säga? Jag vet att Darkfall redan har gjort det, men TERA gör det bra.

Jag har själv testat spelet i en fokus grupp. Får inte diskutera så mycket om spelet på grund av ett NDA, men jag måste säga att conceptet fungerar riktigt bra redan i ett sånt tidigt stadie och det känns väldigt fräsht för ett MMO. Tummen upp.

Åh det har man aldrig hört förut!, nåväl kanske nått att följa.

Medlem

Ursäkta men det finns en HEL del fel i denna artikel.

För det första spelet är utvecklat av Bluehole Studios som nämnt ett koreanskt företag som startades för ca 4 år sedan har ingen personal i Tyskland. Företaget är mer eller mindre gjort av större delen av Lineage 2 teamet som lämnade NCSoft.

Ut över det så finns det så mycket information om spelet är jag är chockad att ni vågar påstå att det inte finns något alls hahaha.

http://www.terablah.com/
http://www.terafans.com/
http://www.tera-online.com/

Sedan kan man ju nämna lite mer om spelet, spelet är mer eller mindre snodd kod bas från NCSoft's Lineage 3 Så lite varför NCSoft har valt att börja om med L3 o.s.v. finns hur mycket som helst info att dra upp när det gäller det här spelet, inte så mycket hemligt heller.

http://www.youtube.com/watch?v=M4Jqw_ASI9o <- Här har ni lite mer hur spelet funkar.

Samt btw ett tips skriv om inlägget och nämn att spelet bara fått en EU publisher.

Medlem

Sett och läst om detta innan, får säga jag är lite nyfiken på det. Jag gillar deras gameplay system. Det är mycket mer aktivt än i andra traditionella MMOn ala "target, click BUTTANZ".

I TERA måste man tydligen tänka på vilket håll man slår och allting. Age of Conan tyckte jag personligen misslyckades mer eller mindre med det, fick inte till det riktigt. Men TERA ser ut att ha lyckats.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av skauninG:

Sett och läst om detta innan, får säga jag är lite nyfiken på det. Jag gillar deras gameplay system. Det är mycket mer aktivt än i andra traditionella MMOn ala "target, click BUTTANZ".

I TERA måste man tydligen tänka på vilket håll man slår och allting. Age of Conan tyckte jag personligen misslyckades mer eller mindre med det, fick inte till det riktigt. Men TERA ser ut att ha lyckats.

Låter bra, conan har hållt fast mig nu sen closed beta januari 2008 :P. Men börjar tröttna på all dessa klasser som blir förenklade..börjar bli för lätt, men det är fortfarande mycket skill i pvp...Får hålla ett öga på Tera.

Edit: kollade lite filmer på klasser etc, tappade redan lusten...Fan ska man hålla på förlöjliga allt med jävla glimmer, vapen 3 ggr större än spelare...För fan, kan folk inte skärpa sig. Får förbli conan då tills nått low fantasy liknande kommer.

Medlem

oj vilken strids-bikini töserna hade. De måste skydda oerhört mycket

Medlem
Skrivet av marduk:

Luktar unken WoW-klon(som är en klon av föregångarna, jag vet...)

Men hoppas gör jag på nyskapande.

?huh bara för att ett spel kmr ut som är ett MMO äre en wow-klon? fan wow var inte först, dem har sjävla kopierat mkt från tidigare MMOs

det är som att säga att COD 4 är en klon av BF2 för man har vapen och det är nu-tid och man dödar varandra etc...


signatur

Rwa?

Inaktiv

Blir dom aldrig less på att göra nya MMOs? Dom är ju sällan bra och är för det mesta halv-taskiga kloner på varandra.

Inaktiv

Hmm, känns väldigt asiatiskt med små gulliga figurer, vapen 3 gånger så stora som ens egna karaktär och kvinnliga figurer med stora 'attribut' samt minimalt med kläder.

Medlem
Skrivet av marduk:

Luktar unken WoW-klon(som är en klon av föregångarna, jag vet...)

Men hoppas gör jag på nyskapande.

Hur kan man ens tänka tanken att det är en WoW-klon? den enda likheten är att båda är i samma genre.

Det här är nog det mmorpg-spelet jag ser fram emot mest med sitt förhoppningsvis interaktiva och roliga stridssystem. Det enda som oroar är det som alltid oroar när koreanska tillverkare är igång... hur lång grind blir det?

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av skauninG:

Sett och läst om detta innan, får säga jag är lite nyfiken på det. Jag gillar deras gameplay system. Det är mycket mer aktivt än i andra traditionella MMOn ala "target, click BUTTANZ".

I TERA måste man tydligen tänka på vilket håll man slår och allting. Age of Conan tyckte jag personligen misslyckades mer eller mindre med det, fick inte till det riktigt. Men TERA ser ut att ha lyckats.

Låter bra, conan har hållt fast mig nu sen closed beta januari 2008 :P. Men börjar tröttna på all dessa klasser som blir förenklade..börjar bli för lätt, men det är fortfarande mycket skill i pvp...Får hålla ett öga på Tera.

Edit: kollade lite filmer på klasser etc, tappade redan lusten...Fan ska man hålla på förlöjliga allt med jävla glimmer, vapen 3 ggr större än spelare...För fan, kan folk inte skärpa sig. Får förbli conan då tills nått low fantasy liknande kommer.

Mjo, anime-stilen har infekterat spelvärlden på ett skrämmande sätt.

Medlem
Skrivet av Finix:

Hmm, känns väldigt asiatiskt med små gulliga figurer, vapen 3 gånger så stora som ens egna karaktär och kvinnliga figurer med stora 'attribut' samt minimalt med kläder.

Japp. :#


signatur

Kvalitetskontrollant på Fyffes bananer

Medlem

Nytt random MMORPG nice! Eller inte!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Är liksom pezit lite orolig över hur gridnigt det blir. Undrar också lite om hur det blir utöver combatsystemet (som verkar riktigt skoj) då det kommit väldigt lite info om det hittils.
Även om dödandet i ett MMO är kul så brukar det gå bättre för de spel som har lite mer saker att göra, tex crafting.

Medlem

åh stridsbikini, min favorit!

Inaktiv

Detta fick mig intresserad...

1
Skriv svar