Epic försöker bevisa hur ballt deras moba är

Robot
Epic försöker bevisa hur ballt deras moba är

Shooter-studion vill bli den första att bryta den traditionella moba-mallen.

#epic-games, #paragon


FM-guru
F.d. Sisyr
Epic försöker bevisa hur ballt deras moba är

Känner själv att genren som sådan gör sig bäst med WASD och inte pek & klicka, vilket förstås har att göra med att jag var ointresserad av genren förr om åren och därmed började testa båda varianterna samtidigt. Är man inskolad med musklick i brist på alternativ är det ju en annan femma, men för mig blir det som att spela Quake med handkontroll....

Medlem

Ja varför inte. Det är ju jävligt snyggt om inte annat.

Medlem

Prövade alfan i helgen, det kändes inte alls bra. Var så långsamt att det var frustrerande. Det var också svårt att se hur lång mina attacker nådde, oftast sköt jag mot fienden utan att träffa dem för de stod lite för långt ifrån.

Gillade inte heller att de satsar på en stil mer lik LOL och Dota med items istället för Hots som nog hade funkat mycket bättre. Gillade designen och idén så jag hoppas de får det att funka.

Medlem

Ser jäkligt läckert ut iaf, klart är ju Epic Games

Medlem

Sååå de blir konkurenter med SMITE?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lyrael:

Prövade alfan i helgen, det kändes inte alls bra. Var så långsamt att det var frustrerande. Det var också svårt att se hur lång mina attacker nådde, oftast sköt jag mot fienden utan att träffa dem för de stod lite för långt ifrån.

Gillade inte heller att de satsar på en stil mer lik LOL och Dota med items istället för Hots som nog hade funkat mycket bättre. Gillade designen och idén så jag hoppas de får det att funka.

Kika på Paladins isf, kör mer den lite glada designen.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Cyberz:

Ser jäkligt läckert ut iaf, klart är ju Epic Games

De kan ju pkxlar och polygoner men hur intressant var designen egentligen? Känns som de fastnat i sin generic scifi-tolkning. Mer sugen på Fortnight men där är det ju dödstyst.


signatur
Medlem

Zzz


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

haha, vad fånig han såg ut med pipa i mun och vända sig långsamt i slow motion


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Sååå de blir konkurenter med SMITE?

Vet inte hur populärt Smite är nu för tiden men det är väl just Smite dom kommer konkurrera mest med. Tror knappast att LoL eller Dota kommer bli särskilt påverkade eftersom båda spelen har en stadig spelarbas. Jag är t.ex en av dom som enbart bara spelar LoL till 99% och har försökt att gilla Dota/HotS men det går helt enkelt inte. Dock tycker jag att HotS är ljusår lättare än Dota.

Medlem

Ger nog det ett försök - varför inte!

Medlem

Spelade Alfan i helgen och tyckte verkligen om det. Snygg grafik och bra mechanics. Kort systemet var helt okej, inga problem med det. Sen den som skrev att det var svårt att se hur långt man kunde skjuta så var det ju bara att gå fram tills siktet vart rött, efter nån minut så lärde man sig hur långt man kunde skjuta.

Medlem
Skrivet av Gurrafnurra:

Spelade Alfan i helgen och tyckte verkligen om det. Snygg grafik och bra mechanics. Kort systemet var helt okej, inga problem med det. Sen den som skrev att det var svårt att se hur långt man kunde skjuta så var det ju bara att gå fram tills siktet vart rött, efter nån minut så lärde man sig hur långt man kunde skjuta.

Låter bra! Inte hört talas om spelet tidigare och nu med direkten blir jag sugen. Får hålla alla tummar och tår att jag kommer in i betan.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av lyrael:

Prövade alfan i helgen, det kändes inte alls bra. Var så långsamt att det var frustrerande. Det var också svårt att se hur lång mina attacker nådde, oftast sköt jag mot fienden utan att träffa dem för de stod lite för långt ifrån.

Gillade inte heller att de satsar på en stil mer lik LOL och Dota med items istället för Hots som nog hade funkat mycket bättre. Gillade designen och idén så jag hoppas de får det att funka.

Kika på Paladins isf, kör mer den lite glada designen.

Jag tror inte personen i fråga menar just designen rent grafiskt, utan att man skippar att köpa items i HotS och använder sina levels för att uppgradera sina skills till att göra olika saker.

Om det nu inte var det du mena med "den glada designen"


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag är fortfarande lite intresserad, även om intresset har minskat. Annars så är detta ytterligare en trailer som inte säger så mycket. Jag vill se gameplay, men allt man får se är snabba "scenbyten", slow motion och effekter.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Shit vilken diss i rubrik detta känns...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Lägg till att det kommer till PS4 också, står just nu bara PC här på FZ
http://blog.us.playstation.com/2015/12/05/epic-games-brings-p...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Känner själv att genren som sådan gör sig bäst med WASD och inte pek & klicka, vilket förstås har att göra med att jag var ointresserad av genren förr om åren och därmed började testa båda varianterna samtidigt. Är man inskolad med musklick i brist på alternativ är det ju en annan femma, men för mig blir det som att spela Quake med handkontroll....

Tyvärr är det typ omöjligt att köra med olika gubbar samtidigt med WASD. Som i dota testa spela med meepo med wasd då har du 5 st att controllera det skulle du aldrig lyckas med lika vra med wasd som du gör med musklick. Så musklick är kanske inget för dig men för personer som kan spelet och cqd som är optimalast för spelet så vinner faktiskt musklick!

Medlem
Skrivet av Spectral:

Ja varför inte. Det är ju jävligt snyggt om inte annat.

Tar ett eko på den där kommentaren.

Medlem
Skrivet av Gullet:
Skrivet av BeeJac:

Sååå de blir konkurenter med SMITE?

Vet inte hur populärt Smite är nu för tiden men det är väl just Smite dom kommer konkurrera mest med. Tror knappast att LoL eller Dota kommer bli särskilt påverkade eftersom båda spelen har en stadig spelarbas. Jag är t.ex en av dom som enbart bara spelar LoL till 99% och har försökt att gilla Dota/HotS men det går helt enkelt inte. Dock tycker jag att HotS är ljusår lättare än Dota.

En artikel som visar lite hur pass populärt SMITE är

http://feber.se/spel/art/342265/svenska_esportare_har_dragit_...

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av Sisyr:

Känner själv att genren som sådan gör sig bäst med WASD och inte pek & klicka, vilket förstås har att göra med att jag var ointresserad av genren förr om åren och därmed började testa båda varianterna samtidigt. Är man inskolad med musklick i brist på alternativ är det ju en annan femma, men för mig blir det som att spela Quake med handkontroll....

Tyvärr är det typ omöjligt att köra med olika gubbar samtidigt med WASD. Som i dota testa spela med meepo med wasd då har du 5 st att controllera det skulle du aldrig lyckas med lika vra med wasd som du gör med musklick. Så musklick är kanske inget för dig men för personer som kan spelet och cqd som är optimalast för spelet så vinner faktiskt musklick!

Ja, men det är ju knappast ett argument eftersom den typen av "hjälte" du nämner är anpassad efter just musklick. Karaktärer och gameplay i spel som Smite baserar sig istället på reaktioner som inte är möjliga att hänga med i med musstyrning, så det går ju jämnt ut. Det blir liksom ett icke-argument, eftersom du i ett spel som Smite aldrig kommer känna behovet av en hjälte där du kontrollerar flera karaktärer samtidigt.

Vidare blir det lite lustigt när du säger "men för personer som kan spelet" - ja, det är väl självklart att man inte har några problem med styrningen om man faktiskt lagt ner tiden som krävs för att behärska den. Ser dock ingen anledning till att lägga ner den tiden när jag kan plocka upp ett TP/FP MOBA och omedelbart kunna köra utan att inledningsvis behöva begränsas av styrningen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av Sisyr:

Känner själv att genren som sådan gör sig bäst med WASD och inte pek & klicka, vilket förstås har att göra med att jag var ointresserad av genren förr om åren och därmed började testa båda varianterna samtidigt. Är man inskolad med musklick i brist på alternativ är det ju en annan femma, men för mig blir det som att spela Quake med handkontroll....

Tyvärr är det typ omöjligt att köra med olika gubbar samtidigt med WASD. Som i dota testa spela med meepo med wasd då har du 5 st att controllera det skulle du aldrig lyckas med lika vra med wasd som du gör med musklick. Så musklick är kanske inget för dig men för personer som kan spelet och cqd som är optimalast för spelet så vinner faktiskt musklick!

Ja, men det är ju knappast ett argument eftersom den typen av "hjälte" du nämner är anpassad efter just musklick. Karaktärer och gameplay i spel som Smite baserar sig istället på reaktioner som inte är möjliga att hänga med i med musstyrning, så det går ju jämnt ut. Det blir liksom ett icke-argument, eftersom du i ett spel som Smite aldrig kommer känna behovet av en hjälte där du kontrollerar flera karaktärer samtidigt.

Vidare blir det lite lustigt när du säger "men för personer som kan spelet" - ja, det är väl självklart att man inte har några problem med styrningen om man faktiskt lagt ner tiden som krävs för att behärska den. Ser dock ingen anledning till att lägga ner den tiden när jag kan plocka upp ett TP/FP MOBA och omedelbart kunna köra utan att inledningsvis behöva begränsas av styrningen.

Du sa att genre som moba gör sig bäst i att köraed wasd så ille jag bara säga agt det ej gör det, sen tyckte jag nu att det är roligt att det enda exemplet du kunde ge var just smite. Med tanke på att moba är 95% av gångerna med just musklick så antar jag du menar dom också och eller just det största moba spelet genom tiderna dota! Ja jag vet att lol har större fanbase nu men det är dota som gjorde att det kom igång och inte lol ; )

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av fatcamp:

Du sa att genre som moba gör sig bäst i att köraed wasd så ille jag bara säga agt det ej gör det, sen tyckte jag nu att det är roligt att det enda exemplet du kunde ge var just smite. Med tanke på att moba är 95% av gångerna med just musklick så antar jag du menar dom också och eller just det största moba spelet genom tiderna dota! Ja jag vet att lol har större fanbase nu men det är dota som gjorde att det kom igång och inte lol ; )

Och jag menar att det är en smakfråga om det passar bäst med WASD-styrning eller musstyrning, samt att de allra flesta garanterat hade valt WASD om båda alternativen var lika tillgängliga - det vill säga om musstyrningen inte hade dykt upp först, vilket den ju enbart gjorde för att DotA var en mod till WC3. Hade det första MOBA:t utvecklats fristående hade det garanterat haft WASD-styrning, och inga MOBA:n därefter hade ens bekymrat sig med musstyrning.

Vad var det roliga med att jag gav Smite som exempel? Det är det mest framgångsrika TP/FP-MOBA:t, och därmed ett logiskt exempel.

1
Skriv svar