Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Blizzard inför strikt forumpolicy

Fyfan va bra, trots att jag inte lirar några Blizzard-spel.

Inaktiv
Skrivet av Muy-thai:

Detta är skitbra, nu slipper vi alla trollmongon!

Man kan redan se det riktiga namnen på många på FZ... Här är det ändå rätt många troll.

AW8
Medlem

Worthless! blizzard really is n00bs

fucken noobs


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Quoted for truth.

Medlem

Desperate times calls for desperate measures.

Det har gått så långt att det är det enda sättet man kan skapa en seriös och mogen community.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Tycker inte det låter som någon vidare bra ide. Nu använder jag i och för sig inte deras forum, men skulle inte heller använda något annat forum där jag var tvungen att visa mitt riktiga namn vid sidan av varje post.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av Inkompetent:

Så man gör något som utsätter folk med ovanliga namn, och något som ger personer med ett vanligt namn fortsatt anonymitet?

Sen vad skulle riktiga namnet ha för effekt egentligen, annat än att skrämma bort hederligt folk som inte vill ha sitt riktiga namn över hela internet?

Blizzard skjuter sig själva i foten. Det är helt fel folk som kommer sluta skriva på forumen. Troll och arslen kommer fortsätta.

Håller med. Jag är den enda i Sverige med min förnamn + efternamn kombination (iaf på hitta.se) och säkert den enda i världen, så det är inte så värst svårt att hitta min adress och telefonnummer. Om alla hade ett unikt namn kanske dem inte skulle hållit med om att det här var en bra idé.


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Visserligen beter sig folk som spån så fort de kan göra det anonymt, men jag tycker det här är en dålig lösning på trollproblemet. Varför inte bara kräva ett starcraft konto för att få posta och spärra möjligheten att posta i forumet om den missbrukas.

Jag försöker att bara skriva saker som jag kan stå för, men det betyder ju inte att jag vill posta mitt namn för hela världen att se.

Medlem

Du hann före mig.
Tyckte även hans "blogg" som hör till strippen är värd att läsa, hans idéer är inte så dumma (Blizzard borde nog också läsa den, hehe)

Medlem
Skrivet av Leedow:

Jag har fortfarande inte hittat ett vettigt argument till varför en människas handlingar ska ske anonymt på internet. Är det inte bättre att komma med ett argument istället för att säga vad som är fel?

Det som känns mest relevant i WoW-sammanhang är att man vill vara anonym för att skydda sig mot trakasserier. Det finns, tyvärr, asociala idioter i världen och det har redan hänt att människor blivit stalkade efter att ha spelat WoW. Vill du verkligen att den där 14-åriga snubben du nyss gankade ska kunna ta reda på ditt hemnummer, din adress, och diverse annat i offentliga register eller genom google?

Sedan är det ju det här med tjejer på internet. Tjejer som spelar spel online får ta enormt mycket skit från just asociala idioter och därför så är det flera jag känner som vare sig använder mikrofon eller går ut med att de är just tjejer för att slippa att behöva leka relationsexpert, säga nej till ragg och liknande, och hela tiden finns det i bakgrunden att det finns människor som är så störda att de faktiskt kan tänka sig att söka upp en tjej de blivit förbannad på i WoW.

För mig personligen så vill jag kunna ha en privatsfär som är just privat. Vad jag gör på min fritid ska inte behöva länkas direkt till mig av folk som inte känner mig.

Skrivet av dNl:

Har aldrig förstått varför folk är så rädda över att ge ut För/efternamn...

Heter man Anders Andersson orkar man nog inte bry sig, men när man som jag har ett rätt unikt namn (t.ex. hitta.se ger 2 träffar på mitt namn, varav mitt förnamn är mellannamnet på andra träffen) så blir det direkt betydligt känsligare.

Skulle jag posta på forumet och folk skulle få reda på mitt namn samt att jag bor i Sverige, så skulle det alltså inte vara direkt svårt spåra mig även för en okunnig användare..

Jag är inte den som trollar dock, men i hela världen finns det folk som kan reagera på det minsta lilla.. Man vill inte sitta vara orolig för att öppna posten ifall det skulle vara senapsgas från någon som man sagt "Tycker inte Mortal Strike behöver ändras, för att.." till..

Medlem

Till alla som inte tycker att detta är en stor grej, vad är era riktiga namn här då? Finns en anledning till att folk kan vilja vara anonyma eller ha ett alias. Om du inte vill vara känd som Johan_Svensson_6578984839487 så kanske du lyckats få till ett bra användar namn som du kan använda i flera spel så att folk hittar dig.
Du kanske har ett säreget namn som gör att puckon kan hitta dig i ett nafs. Finns redan folk som blivit dödade för en dålig CS match så - anonymitet har sina orsaker. Ingen anonymitet i Blizzard forum - färre kommer att tjattra i dem tror jag.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Identity theft-marknaden fick just en fet utvidgning.

Och ändå, note to self: häng inte på Blizzards kassa forum. Anonymitet är skiten.

Medlem

Skrämmande korkat av Blizzard. Mja, jag kommer då inte skriva något på ett Blizzard forum igen.

Ett exempel på vilken dålig idé detta är finns här: http://www.tankspot.com/showthread.php?68744-RealID-Unethical...

Medlem

Dumma i huvudet rakt av... Hoppas att de personer som har lobbat igenom detta förslaget råkar ut för dödliga olyckor.

Medlem

Gud vad löjligt.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Trollingen kanske kommer minska lite till en början. Det jag är mest rädd för är att nån hederlig gankare blir mördad av något psykfall, vilket jag tror kommer hända inom sin tid.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Tvivlar på att det skulle bli många färre trolls.

Medlem

Jag ser inga nackdelar med det där. Men tyvärr så finns det ju och kommer aldrig att finnas något skydd mot dåliga forumpostare trots allt.

Inaktiv
Medlem

http://wowriot.gameriot.com/blogs/Americans-are-bad-at-games/...

En anställd hos Blizzard ville bevisa en poäng genom att posta sitt riktiga namn, se sjävla hur det gick.

Medlem
Skrivet av dNl:

Har aldrig förstått varför folk är så rädda över att ge ut För/efternamn...

För att vissa av oss har namn som är rätt unika och kanske inte vill att våra SC2-kommentarer kommer överst när nästa arbetsgivare googlar ens namn.

Medlem
Skrivet av klogg:

http://wowriot.gameriot.com/blogs/Americans-are-bad-at-games/...

En anställd hos Blizzard ville bevisa en poäng genom att posta sitt riktiga namn, se sjävla hur det gick.

Visar bara hur det kan missbrukas, och hur Blizzard vill ha info om sina kunder, säkert för att anpassa spelen bättre efter deras "behov" och sälja reklam via typ Google
Lika bra att hålla sig borta från dem, sno ens privata infor4mation nej tack.
Jag är inget troll, men det betyder inte att jag vill varenda person ska veta vem jag är, var jag bor, vad jag taxerar etc. Finns nog många psykiskt sjuka som spelar online för att det ska vara säkert...

"everybody who cares to look, knows your name and your online history for MONTHS". Bäst att inte spela WoW om du är hemma och är sjuk ^^

Medlem

Idiotiskt, dessutom står det i avtalet för betan att all kommunikation övervakas och läses i battlenet och i deras spel. Vet inte om det blir så i fullversionen men personligen tycker jag att sådant är helt rubbat.


signatur

Burn in the light.

AW8
Medlem

Om de tog detta beslut för trolls skull så är det ju förjävligt.
Isåfall kan de väl ta åtgärder vid minsta lilla flame, bump, dubbelpost eller om någon skapat en ny tråd utanatt ha använt sök-knappen.

Trolls är ju lika irriterande som att det finns huggormar i högt gräs. Det är nåt som bara FINNS, som man inte behöver bry sig om. Gå inte i högt gräs och mata inte trollen.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Leedow:
Skrivet av Izgard:

Fantastiskt. Skulle Microsoft, Bungie eller Activision genomföra något liknande skulle det nog röra upp känslor. Men Blizzard? Som snart släpper Starcraft 2. Fanboys...

Om ni nu tycker att det är så fantastiskt bra att skylta med ert rätta namn, varför skriver ni med nick på detta forum?

Så fort man försöker införa övervakningssystem av någon form finns det alltid några lama stackare som kastar fram argumentet "Den som inte har något att dölja behöver inte oroa sig.".

Anonymitet är i mitt tycke en grundläggande rättighet på internet.

Jag har fortfarande inte hittat ett vettigt argument till varför en människas handlingar ska ske anonymt på internet. Är det inte bättre att komma med ett argument istället för att säga vad som är fel?

Personlig integritet? På ett forum som fz.se är det kanske sak samma för det är inte riktigt baserat kring ett spel och vi som pratar troligen aldrig spelar tillsammans med varandra, men på ett forum som blizzards egna så kommer människorna du postar med vara folk som kan och kommer vara motståndare i spel, och det är nog ingen nyhet för dig att det finns dåliga förlorare.

Dåliga förlorare som gör vad som helst för att ge igen.

Och att då göra det snusenkelt för något att verkligen ge igen med eftersmak är otroligt korkat.

Vill blizzard få bort trollen får dom se till att folk lär sig den simpla regeln : Ett troll växer om du matar trollet, trollet dör ut om du ignorerar den.

Edit :

Skrivet av KatOne:

Identity theft-marknaden fick just en fet utvidgning.

Och ändå, note to self: häng inte på Blizzards kassa forum. Anonymitet är skiten.

Detta är också ett riktigt bra skäl till varför det är efterblivet.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det mesta har redan sagts, så jag lägger bara till ett "Idiotiskt."

Medlem

Sätt upp ditt battle.net ID framför karaktärsnamnet som Cryptic gör i sina spel. Bör göra det svårare för folk att skapa level ettor som spammar skit, vilket är det stora problemet. En gemensam identitet för alla karaktärerna i ens konto. Men använd för helvete inte mitt jävla namn! Jag är ensam om mitt namn i Sverige så det är mindre trevligt när en oändlig hord användare bestämmer sig för att jävlas.

Jag menar de kan ju anonymt ringa och jävlas med mig medan jag då som sitter på forumet har blivit av med den rätten. ALLT som kan knyta mig som användare till en fysisk punkt i världen genom hitta.se bör fanimej inte vara kosher att använda.

Avstängd

Vet inte riktigt vad man ska tycka, jag skulle nog känna mig mindre motiverad att skriva nåt alls på forumen, med hur lätt det är att hitta information om folk nu för tiden.

Medlem

Förvisso sant, men även John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory har ju visat sig stämma många gånger.

http://www.penny-arcade.com/comic/2004/03/19/

Jag tror inte att problemet blir lätt att komma ifrån men något måste nog göras och detta är väl värt att försöka med iaf.

Skriv svar