Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning
Medlem

Egentligen hade jag tänkt köpa på PS4 - DS är ju mera ett konsol spel. Men Steam har ett erbjudande inkl. Steam kontroller som är ganska frestande.... suck. First world problems....

Inaktiv
Skrivet av Rh3nium:

Egentligen hade jag tänkt köpa på PS4 - DS är ju mera ett konsol spel. Men Steam har ett erbjudande inkl. Steam kontroller som är ganska frestande.... suck. First world problems....

Bättre på PC, dubbla FPSen.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Egentligen hade jag tänkt köpa på PS4 - DS är ju mera ett konsol spel. Men Steam har ett erbjudande inkl. Steam kontroller som är ganska frestande.... suck. First world problems....

Varför skulle man vilja spela DS i 30 fps om man har valet att spela i 60?

Medlem

Förlorar man en del av sitt liv varje gång man dör som i DS2? Och måste man använda ett item för att bli mänsklig, samt av med debuffen igen i så fall?

Sitter just nu med DS2 och blir så less på just den punkten. I ett spel där man förväntas dö 5-10ggr på en boss innan man klarar den känns det så jävla dumt att straffa spelaren ännu mer. Läser inga guider eller sånt (gjorde det delvis med ettan) utan vill upptäcka allt själv. Känns roligare. Men det har väl kanske också resulterat i att human effigy är en bristvara...

Gillade ettan som fan, men tvåan har långt ifrån byggt upp en hype för tredje delen. Känner mig väldigt tveksam, men jag kanske hinner ändra mig. Dödade precis Freja-spindel-nånting.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Förlorar man en del av sitt liv varje gång man dör som i DS2? Och måste man använda ett item för att bli mänsklig, samt av med debuffen igen i så fall?

Sitter just nu med DS2 och blir så less på just den punkten. I ett spel där man förväntas dö 5-10ggr på en boss innan man klarar den känns det så jävla dumt att straffa spelaren ännu mer. Läser inga guider eller sånt (gjorde det delvis med ettan) utan vill upptäcka allt själv. Känns roligare. Men det har väl kanske också resulterat i att human effigy är en bristvara...

Gillade ettan som fan, men tvåan har långt ifrån byggt upp en hype för tredje delen. Känner mig väldigt tveksam, men jag kanske hinner ändra mig. Dödade precis Freja-spindel-nånting.

Krävs item för att bli mänsklig. Ger dig % HP buff och gör att du kan spela co-op och bli invaderad. Om du dör förlorar du buffen.

Om du spelar utan buffen händer inget när du dör.

Medlem

Så svårt att välja yrke! Ska man vara fel och välja riddare krigare eller dra till med något läskigt som tjuv eller magiker!

Medlem

Fel= ta det säkra före det osäkra.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Förlorar man en del av sitt liv varje gång man dör som i DS2? Och måste man använda ett item för att bli mänsklig, samt av med debuffen igen i så fall?

Sitter just nu med DS2 och blir så less på just den punkten. I ett spel där man förväntas dö 5-10ggr på en boss innan man klarar den känns det så jävla dumt att straffa spelaren ännu mer. Läser inga guider eller sånt (gjorde det delvis med ettan) utan vill upptäcka allt själv. Känns roligare. Men det har väl kanske också resulterat i att human effigy är en bristvara...

Gillade ettan som fan, men tvåan har långt ifrån byggt upp en hype för tredje delen. Känner mig väldigt tveksam, men jag kanske hinner ändra mig. Dödade precis Freja-spindel-nånting.

Du har inte spelat Demon's Souls va? Där förlorade man 50% av sina hit points när man dog (25% om man hade en speciell ring), och det fanns ofta bara en archstone (motsvarigheten till bonfires) per bana, så om man dog på bossen så kunde det innebära att man hade 15-20 minuters skitsvårt nötande med 50% hp bara för att komma tillbaka till bossen.

Demon's Souls var BRUTALT.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Spectral:

Förlorar man en del av sitt liv varje gång man dör som i DS2? Och måste man använda ett item för att bli mänsklig, samt av med debuffen igen i så fall?

Sitter just nu med DS2 och blir så less på just den punkten. I ett spel där man förväntas dö 5-10ggr på en boss innan man klarar den känns det så jävla dumt att straffa spelaren ännu mer. Läser inga guider eller sånt (gjorde det delvis med ettan) utan vill upptäcka allt själv. Känns roligare. Men det har väl kanske också resulterat i att human effigy är en bristvara...

Gillade ettan som fan, men tvåan har långt ifrån byggt upp en hype för tredje delen. Känner mig väldigt tveksam, men jag kanske hinner ändra mig. Dödade precis Freja-spindel-nånting.

Du har inte spelat Demon's Souls va? Där förlorade man 50% av sina hit points när man dog (25% om man hade en speciell ring), och det fanns ofta bara en archstone (motsvarigheten till bonfires) per bana, så om man dog på bossen så kunde det innebära att man hade 15-20 minuters skitsvårt nötande med 50% hp bara för att komma tillbaka till bossen.

Demon's Souls var BRUTALT.

Det låter inte roligt. Bara plågsamt.
Skämt åsido så är det nog inget för mig. Svårt i all ära, men jag har dåligt tålamod. Dark Souls är väl egentligen på gränsen för vad jag pallar. Tror det bara är en handkontroll som jag brutit på mitten

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Rh3nium:

Egentligen hade jag tänkt köpa på PS4 - DS är ju mera ett konsol spel. Men Steam har ett erbjudande inkl. Steam kontroller som är ganska frestande.... suck. First world problems....

Varför skulle man vilja spela DS i 30 fps om man har valet att spela i 60?

För att jag tror att min maskin inte klarar av 60 fps? Och när jag läser om problemen på PC igen...

Medlem
Skrivet av Rh3nium:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Rh3nium:

Egentligen hade jag tänkt köpa på PS4 - DS är ju mera ett konsol spel. Men Steam har ett erbjudande inkl. Steam kontroller som är ganska frestande.... suck. First world problems....

Varför skulle man vilja spela DS i 30 fps om man har valet att spela i 60?

För att jag tror att min maskin inte klarar av 60 fps? Och när jag läser om problemen på PC igen...

Problem? Alla recensioner jag kollat säger att det flyter bättre och laggar mindre på PC än på PS4 eller Xbone. Och även om din dator bara klarar av 45 fps så är ju det 50% mer än du får i konsolverisonerna.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Blir sugen... Men sitter just nu tio timmar in i ettan så har ju lite att bita i först.

Låter bra med LITE mer förlåtande design. Den som kläckte idéen att GÖMMA köpmannen med repairkit förtjänar en smäll. Gömma loot? Ja. Gömma grundläggande och viktiga företeelser som att kunna reparera sina vapen? Nej.

Det är inte bara köpmannen som är gömd i Dark Souls, utan mycket annat. Om du inte vill missa någonting, så följ en guide
Annars håller jag med om att en mer förlåtande design är ett steg i rätt riktning gentemot Dark Souls.

Medlem

Är det mer utmanande än tvåan? Tvåan var tyvärr rätt tokigt enkel får jag lova och säga. Märktes att man inte brydde sig om mkt i bossfighter och så i tvåan. Man kunde sidosteppa nästan varenda boss och dänga dem rätt enkelt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Är det mer utmanande än tvåan? Tvåan var tyvärr rätt tokigt enkel får jag lova och säga. Märktes att man inte brydde sig om mkt i bossfighter och så i tvåan. Man kunde sidosteppa nästan varenda boss och dänga dem rätt enkelt.

Jag tycker att det var svårare än tvåan. Till skillnad från recensenten kände jag mig nästan alltid underlevlad, men så var jag också magiker och tålde inte så mycket stryk. Svårare att liksom komma undan fienders anfall i 3:an. Vanliga fiender såväl som bossar har ofta oerhört långa och aggressiva kombinationer som stunlockar en eller gör att staminan på ett eller annat sätt tar slut så att man är dödens lammunge inför nästa slag.

Jag har spelat Souls-spel + Bloodborne i kanske 2 000 timmar innan det här spelet, men vid ett parti så dog jag på en och samma vanliga fiende (ingen miniboss eller specialfiende utan en vanlig evigt spawnande fiende) ungefär tio gånger trots minutiöst planerande och fokus inför att klara av just den fienden, även om det skulle innebära bågskytte och magikastande och uppdrickande av alla mina estusar – det räckte inte, den vanliga fienden tog kål på mig tio gånger i rad.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:
Skrivet av SunShine:

Är det mer utmanande än tvåan? Tvåan var tyvärr rätt tokigt enkel får jag lova och säga. Märktes att man inte brydde sig om mkt i bossfighter och så i tvåan. Man kunde sidosteppa nästan varenda boss och dänga dem rätt enkelt.

Jag tycker att det var svårare än tvåan. Till skillnad från recensenten kände jag mig nästan alltid underlevlad, men så var jag också magiker och tålde inte så mycket stryk. Svårare att liksom komma undan fienders anfall i 3:an. Vanliga fiender såväl som bossar har ofta oerhört långa och aggressiva kombinationer som stunlockar en eller gör att staminan på ett eller annat sätt tar slut så att man är dödens lammunge inför nästa slag.

Jag har spelat Souls-spel + Bloodborne i kanske 2 000 timmar innan det här spelet, men vid ett parti så dog jag på en och samma vanliga fiende (ingen miniboss eller specialfiende utan en vanlig evigt spawnande fiende) ungefär tio gånger trots minutiöst planerande och fokus inför att klara av just den fienden, även om det skulle innebära bågskytte och magikastande och uppdrickande av alla mina estusar – det räckte inte, den vanliga fienden tog kål på mig tio gånger i rad.

Tackar för ditt svar. Jag ska def kika upp dark souls 3, det hör jag. Har inte ens lirat bloodborne än då jag precis fått mig en ps4 så vill köra det först tror jag bestämt


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Även om jag tycker bloodborne är ett bättre spel än detta så är det helt otroligt vilka spel From Software gör.
När det här kanske inte riktigt når upp till andra saker de gör så r det utan tvekan bland de bättre spelen som finns där ute.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar