Så fungerar loot i Overwatch – därför regnar det inte legendaries

Quake-konnässsör

Håller mig till Dark Souls och dess fight club

Medlem

Fick köpa skin till pharah, tycker det är surt att legendary mynt bara är värd 150 credits. Tycker inte det är så farligt, hara bara några få favvo där jag vill ha legendary. Inte så man bryr sig om att ha flera legendary skins per char iaf

Medlem
Skrivet av aholman:

Fick köpa skin till pharah, tycker det är surt att legendary mynt bara är värd 150 credits. Tycker inte det är så farligt, hara bara några få favvo där jag vill ha legendary. Inte så man bryr sig om att ha flera legendary skins per char iaf

Legendary mynt är värda 500, epic 150. Men det kanske varierar också, min legendary var iaf 500 coins.

Medlem
Skrivet av Staffan:

Är lvl 30 och har inte fått en ända legendary.

Min ända är legendary.

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av Staffan:

Är lvl 30 och har inte fått en ända legendary.

Min ända är legendary.

Är den lika snygg som Tracers?

Medlem

Trevligt. Då borde jag få min pity-legendary snart då!

Medlem

Jag förstår inte vad meningen med dessa loot boxes är.

Känns helt meningslösa.

Gnällkuk
Skrivet av Incal:
Skrivet av Staffan:

Är lvl 30 och har inte fått en ända legendary.

Min ända är legendary.

You're such an ass


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk

Så, TB sammanfattar det hela väldigt bra som vanligt. Förstår verkligen inte att folk alltid ska hitta något att gnälla på, dessutom mer eller mindre utan grund.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

vem bryr sig om hur det ser ut..bara det e skoj..bajs e liksm bajs även om du häller guld på det


signatur

New life, New hope

Medlem

Vad skulle ni säga om, ni vet... lixom.... hur skulle ni gilla iden att man, ni vet... jag menar....

FÅR LEGENDARIES FÖR PRESTATION?
ALLTSÅ DOM SOM SPELAR BÄST (MVP, medaljer, räddar teamet, får mest upvotes i slutet osv) FÅR KOOLASTE UNLOCKS?

Nä, bättre med random skit och riktiga pengar antar jag.
Man ska inte diskriminera dom som suger.

Gnällkuk
Skrivet av PsyX:

Vad skulle ni säga om, ni vet... lixom.... hur skulle ni gilla iden att man, ni vet... jag menar....

FÅR LEGENDARIES FÖR PRESTATION?
ALLTSÅ DOM SOM SPELAR BÄST (MVP, medaljer, räddar teamet, får mest upvotes i slutet osv) FÅR KOOLASTE UNLOCKS?

Nä, bättre med random skit och riktiga pengar antar jag.
Man ska inte diskriminera dom som suger.

Det är ju precis det som de vill komma ifrån. Därför man inte har någon scoreboard med poäng och k/d. Eftersom det inte finns något rankingsystem för prestation så går det inte heller att tilldela legendaries efter något som inte finns.

De vill att man fokuserar så mycket på teamplay och ha roligt istället för att bli überbra med en karaktär och sedan sitta i ett hörn å campa eller enbart vara ute efter bästa k/d.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bryr mig inte om loot boxes och kosmetiskt tjafs, har säkert 20 oöppnade loot boxes som bara ligger och dräller. Jag vill spela och ha kul, det blir inte roligare med ett annat skin för mig.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av PsyX:

Vad skulle ni säga om, ni vet... lixom.... hur skulle ni gilla iden att man, ni vet... jag menar....

FÅR LEGENDARIES FÖR PRESTATION?
ALLTSÅ DOM SOM SPELAR BÄST (MVP, medaljer, räddar teamet, får mest upvotes i slutet osv) FÅR KOOLASTE UNLOCKS?

Nä, bättre med random skit och riktiga pengar antar jag.
Man ska inte diskriminera dom som suger.

Det är ju precis det som de vill komma ifrån. Därför man inte har någon scoreboard med poäng och k/d. Eftersom det inte finns något rankingsystem för prestation så går det inte heller att tilldela legendaries efter något som inte finns.

De vill att man fokuserar så mycket på teamplay och ha roligt istället för att bli überbra med en karaktär och sedan sitta i ett hörn å campa eller enbart vara ute efter bästa k/d.

Precis, om det skulle gå på prestation så skulle det va svårare för vissa klasser, tex som Mei är det mycket svårare att komma med på rankingen i sluten än många andra, även fast du räddat dagen flera gånger under rundan med bra utsatta icewalls och freeze ultimates.

Medlem

Ser inga fel, köpt 2 lådor för att jag hade pengar på battle.net till inget annat.. Har 2 epics som jag köpt för in-game pengarna är typ lvl 15


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Skins och annat, det är ju egentligen inget som man någonsin ser under en match. Jag ser egentligen bara röda/blåa silhuetter så mest är det nog för att se lite coolare ut om man får tex. play of the game.
Det är kul med skins och animeringar för ens egen skull men det är helt obetydligt för spelet i sig.

Medlem
Skrivet av almblad:

Håller mig till Dark Souls och dess fight club

PvP'n är riktigt grym, R1 rakt i luften = win.

Medlem

Varför ge det namnet legendary när det inte är det? Jag minns bara legendary från Vanilla wow och statusen på dessa. Känns liksom väldigt urvattnat där de gjort de för tillgängliga.

Medlem

Latmask som inte läste ALLA poster.
Men tänk såhär. Man lär få mer pengar ju mer man spelar.
Hur så? Jo, för att oddsen ökar att du redan ska ha det där skinet eller spraytaggen sedan tidigare.

Det är lite som att enchanta kort i Hearthstone.
I början får du ju bara kort du inte har, men sakta men säkert får du debletter på rares och epics, så tillslut kan du köpa de rares/legends du saknar.
Tar det tid? Gud ja. Men i Overwatch så är det iaf inte pay-to-win.

Jyu
Medlem

Ni som tycker om att betala för grisen i säcken har mina sympatier. Vilka idioter.

Medlem

Har inget intresse av cosmetics, men har en observation:

Runt 90% av allt jag fått i mina boxar hör till karaktärer som -inte- är typ top 10 av dom jag spelar mest....

Mao är min teori att systemet favoriserar "drops" till karaktärer man inte spelar, främst för att få folk att fortsätta jag boxar....

Detta antagande då det verkar statistiskt orimligt att jag på 30 boxar gånger 4 items = 120 drops på sin höjd fått 15 saker till dom 10 karaktärer jag spelar

Medlem
Skrivet av whoo:

Har inget intresse av cosmetics, men har en observation:

Runt 90% av allt jag fått i mina boxar hör till karaktärer som -inte- är typ top 10 av dom jag spelar mest....

Mao är min teori att systemet favoriserar "drops" till karaktärer man inte spelar, främst för att få folk att fortsätta jag boxar....

Detta antagande då det verkar statistiskt orimligt att jag på 30 boxar gånger 4 items = 120 drops på sin höjd fått 15 saker till dom 10 karaktärer jag spelar

Det låter tokigt litet. Räknar du med spray-tags och voicelines då?
För mig är det ganska spritt. Lvl24 och fått skinns till alla. Märker ingen större skillnad. Visst, min vanligaste gubbe (Reinhart) har inte fått nått skin eller pose, men det har inte Bastion,som jag nästan aldrig spelar, heller.
Annars tror jag alla har skins av olika raritet och nästan alla har fått var sin spray (även om två inte fått det, så har vissa fått flera).

12
Skriv svar