Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Overwatch får stor internationell turnering under Gamescom

Robot
Overwatch får stor internationell turnering under Gamescom
Medlem
Overwatch får stor internationell turnering under Gamescom

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Mer intressant hur lagen hanterar spelet som det är, utan hittepåregler.

Medlem

det mest intressant är ju om de fixar HS hitboxen.. så jävla enkelt just nu att få HS..

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Mer intressant hur lagen hanterar spelet som det är, utan hittepåregler.

Jag tänker mer competetive aktigt och inte quick play.
I quick-play så bryr jag mig inte om vad för regler de har (Brukar själv dra 6 *valfri hero* comps med några polare vilket kan vara roligt) men i Competetive så bör de begränsa antalet heroes per lag i syfte av balans.
Vore oerhört trevligt om de kör likartat som de har i Hearthstone och som de, troligtvis, kommer ha i Hots kaos game mode där de har "do what you want" attityd samtidigt som de balanserar competetive delen av spelen.

Medlem
Skrivet av draco:

det mest intressant är ju om de fixar HS hitboxen.. så jävla enkelt just nu att få HS..

Vet inte alls vad du menar *host* *host* (Ignorera mitt kassa siktande i början)

Medlem

Oj. Känns som att spelet är lååångt ifrån att vara turneringsredo. Men visst, glhf.

Medlem

Oj, redan så mycket pengar i prispotten? Trodde det skulle ta längre tid för det att växa, men jag gillar det.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Mer intressant hur lagen hanterar spelet som det är, utan hittepåregler.

Alltid najs med obalanserad skit!

Inaktiv
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Mer intressant hur lagen hanterar spelet som det är, utan hittepåregler.

Jag tänker mer competetive aktigt och inte quick play.
I quick-play så bryr jag mig inte om vad för regler de har (Brukar själv dra 6 *valfri hero* comps med några polare vilket kan vara roligt) men i Competetive så bör de begränsa antalet heroes per lag i syfte av balans.
Vore oerhört trevligt om de kör likartat som de har i Hearthstone och som de, troligtvis, kommer ha i Hots kaos game mode där de har "do what you want" attityd samtidigt som de balanserar competetive delen av spelen.

Varför skulle det vara obalanserat att kunna välja flera av samma hjälte?
Det ökar ju bara antalet möjliga konstellationer och strategier rejält.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Mer intressant hur lagen hanterar spelet som det är, utan hittepåregler.

Jag tänker mer competetive aktigt och inte quick play.
I quick-play så bryr jag mig inte om vad för regler de har (Brukar själv dra 6 *valfri hero* comps med några polare vilket kan vara roligt) men i Competetive så bör de begränsa antalet heroes per lag i syfte av balans.
Vore oerhört trevligt om de kör likartat som de har i Hearthstone och som de, troligtvis, kommer ha i Hots kaos game mode där de har "do what you want" attityd samtidigt som de balanserar competetive delen av spelen.

Varför skulle det vara obalanserat att kunna välja flera av samma hjälte?
Det ökar ju bara antalet möjliga konstellationer och strategier rejält.

Word, för övrigt så tillför man inte så mycket som mccree nummer två. Välbalanserade lag är alltid bättre imo.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Mer intressant hur lagen hanterar spelet som det är, utan hittepåregler.

Jag tänker mer competetive aktigt och inte quick play.
I quick-play så bryr jag mig inte om vad för regler de har (Brukar själv dra 6 *valfri hero* comps med några polare vilket kan vara roligt) men i Competetive så bör de begränsa antalet heroes per lag i syfte av balans.
Vore oerhört trevligt om de kör likartat som de har i Hearthstone och som de, troligtvis, kommer ha i Hots kaos game mode där de har "do what you want" attityd samtidigt som de balanserar competetive delen av spelen.

Varför skulle det vara obalanserat att kunna välja flera av samma hjälte?
Det ökar ju bara antalet möjliga konstellationer och strategier rejält.

Det går inte att balansera.

T.ex nu har vi broken Twinstons som hoppar o slaktar allt. Hur balanserar de detta utan att göra en ensam Winston helt jävla värdelös?

Är bara att föreställa sig ett MOBA med möjligheten att köra två av samma hero, efterblivet.

Inaktiv
Skrivet av popperino:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Mer intressant hur lagen hanterar spelet som det är, utan hittepåregler.

Jag tänker mer competetive aktigt och inte quick play.
I quick-play så bryr jag mig inte om vad för regler de har (Brukar själv dra 6 *valfri hero* comps med några polare vilket kan vara roligt) men i Competetive så bör de begränsa antalet heroes per lag i syfte av balans.
Vore oerhört trevligt om de kör likartat som de har i Hearthstone och som de, troligtvis, kommer ha i Hots kaos game mode där de har "do what you want" attityd samtidigt som de balanserar competetive delen av spelen.

Varför skulle det vara obalanserat att kunna välja flera av samma hjälte?
Det ökar ju bara antalet möjliga konstellationer och strategier rejält.

Det går inte att balansera.

T.ex nu har vi broken Twinstons som hoppar o slaktar allt. Hur balanserar de detta utan att göra en ensam Winston helt jävla värdelös?

Är bara att föreställa sig ett MOBA med möjligheten att köra två av samma hero, efterblivet.

Fast detta är inget MOBA. Detta är mycket mer likt Team Fortress. Enda skillnaden är att det har lite fler klasser. Det blir inte ett MOBA bara för att man kallar klasserna för heroes.
Vet inte vad broken twinstons är men antar att det är när ett lag spelar med två Winstons. Det finns ju antagligen en kontring till detta bland de tusentals olika laguppsättningar(edit: googlade, det finns 230,230 olika kombinationer) man kan ha, bara att du kanske inte hittat den.
Båda lagen har ju tillgång till samma heroes, det är ju inte som i Starcraft där balans mellan de olika raserna är superviktigt. I värsta fall kan ju ett lag spegla vad motståndarlaget kör med för att tillintetgöra deras OP kombination.

Att låsa till en av samma hero per lag låter otroligt trist, det skulle inte dröja länge innan den optimala laguppsättningen för varje map har hittats och efter det ser varje lag likadant ut. Noll plats för kreativitet.

Medlem
Skrivet av draco:

det mest intressant är ju om de fixar HS hitboxen.. så jävla enkelt just nu att få HS..

Inget fel på den, den är lika stor för alla och det är så spelet är designat.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av popperino:
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Mer intressant hur lagen hanterar spelet som det är, utan hittepåregler.

Jag tänker mer competetive aktigt och inte quick play.
I quick-play så bryr jag mig inte om vad för regler de har (Brukar själv dra 6 *valfri hero* comps med några polare vilket kan vara roligt) men i Competetive så bör de begränsa antalet heroes per lag i syfte av balans.
Vore oerhört trevligt om de kör likartat som de har i Hearthstone och som de, troligtvis, kommer ha i Hots kaos game mode där de har "do what you want" attityd samtidigt som de balanserar competetive delen av spelen.

Varför skulle det vara obalanserat att kunna välja flera av samma hjälte?
Det ökar ju bara antalet möjliga konstellationer och strategier rejält.

Det går inte att balansera.

T.ex nu har vi broken Twinstons som hoppar o slaktar allt. Hur balanserar de detta utan att göra en ensam Winston helt jävla värdelös?

Är bara att föreställa sig ett MOBA med möjligheten att köra två av samma hero, efterblivet.

Fast detta är inget MOBA. Detta är mycket mer likt Team Fortress. Enda skillnaden är att det har lite fler klasser. Det blir inte ett MOBA bara för att man kallar klasserna för heroes.
Vet inte vad broken twinstons är men antar att det är när ett lag spelar med två Winstons. Det finns ju antagligen en kontring till detta bland de tusentals olika laguppsättningar man kan ha, bara att du kanske inte hittat den.
Båda lagen har ju tillgång till samma heroes, det är ju inte som i Starcraft där balans mellan de olika raserna är superviktigt. I värsta fall kan ju ett lag spegla vad motståndarlaget kör med för att ta tillintetgöra deras OP kombination.

Att låsa till en av samma hero per lag låter otroligt trist,det skulle inte dröja länge innan den optimala laguppsättningen för varje map har hittats och efter det ser varje lag likadant ut.

Det blir likt ett MOBA för att man har counter picks, ultimates osv. Klasserna är mycket mer lika ett MOBA än TF2.

Det krävs extremt jävla mycket för att countra två Winstons, det som är problemet (snackar fullt lags samarbete). Lägg till en Sniper och det blir nästan omöjligt, även för proffsen, tom de klagar. De söndriga strategierna som kräver ett helt lags samarbete når tillslut allmänheten och kommer totalt döda pubgames.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Mer intressant hur lagen hanterar spelet som det är, utan hittepåregler.

Jag tänker mer competetive aktigt och inte quick play.
I quick-play så bryr jag mig inte om vad för regler de har (Brukar själv dra 6 *valfri hero* comps med några polare vilket kan vara roligt) men i Competetive så bör de begränsa antalet heroes per lag i syfte av balans.
Vore oerhört trevligt om de kör likartat som de har i Hearthstone och som de, troligtvis, kommer ha i Hots kaos game mode där de har "do what you want" attityd samtidigt som de balanserar competetive delen av spelen.

Varför "bör" dom sätta begränsningar för balans? Spelet har en balans som det är, det går att spela därefter. Jag vet att många framför åsikten att man bör ha en begränsning, men jag har aldrig sett ett enda bra argument till varför.

Medlem

Tekniskt sätt är LoL, Dota och typ HoTS egentligen Tower Defense. Eftersom det man slåss i inte är en arena. Arena är ju traditionellt ett stängt utrymme där två eller flera personer slåss för deras överlevnad. I dessa spel så slåss man för att ta ut fiendens bas, så det blir mer som tower defense för vardera sidor.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av popperino:

Det krävs extremt jävla mycket för att countra två Winstons, det som är problemet (snackar fullt lags samarbete). Lägg till en Sniper och det blir nästan omöjligt, även för proffsen, tom de klagar. De söndriga strategierna som kräver ett helt lags samarbete når tillslut allmänheten och kommer totalt döda pubgames.

Fast nu är det så att blizzard konstat tweakar balansen i sina spel, så börjar det barka åt det hållet skulle de göra nödvändiga justeringar av heroes.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av popperino:

Det krävs extremt jävla mycket för att countra två Winstons, det som är problemet (snackar fullt lags samarbete). Lägg till en Sniper och det blir nästan omöjligt, även för proffsen, tom de klagar. De söndriga strategierna som kräver ett helt lags samarbete når tillslut allmänheten och kommer totalt döda pubgames.

Fast nu är det så att blizzard konstat tweakar balansen i sina spel, så börjar det barka åt det hållet skulle de göra nödvändiga justeringar av heroes.

Som jag skrev i mitt första inlägg så går det inte att balansera utan att göra en ensam Winston helt värdelös.

1 hero limit = balans = folk kommer inte quitta spelet

Inaktiv
Skrivet av popperino:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av popperino:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Mer intressant hur lagen hanterar spelet som det är, utan hittepåregler.

Jag tänker mer competetive aktigt och inte quick play.
I quick-play så bryr jag mig inte om vad för regler de har (Brukar själv dra 6 *valfri hero* comps med några polare vilket kan vara roligt) men i Competetive så bör de begränsa antalet heroes per lag i syfte av balans.
Vore oerhört trevligt om de kör likartat som de har i Hearthstone och som de, troligtvis, kommer ha i Hots kaos game mode där de har "do what you want" attityd samtidigt som de balanserar competetive delen av spelen.

Varför skulle det vara obalanserat att kunna välja flera av samma hjälte?
Det ökar ju bara antalet möjliga konstellationer och strategier rejält.

Det går inte att balansera.

T.ex nu har vi broken Twinstons som hoppar o slaktar allt. Hur balanserar de detta utan att göra en ensam Winston helt jävla värdelös?

Är bara att föreställa sig ett MOBA med möjligheten att köra två av samma hero, efterblivet.

Fast detta är inget MOBA. Detta är mycket mer likt Team Fortress. Enda skillnaden är att det har lite fler klasser. Det blir inte ett MOBA bara för att man kallar klasserna för heroes.
Vet inte vad broken twinstons är men antar att det är när ett lag spelar med två Winstons. Det finns ju antagligen en kontring till detta bland de tusentals olika laguppsättningar man kan ha, bara att du kanske inte hittat den.
Båda lagen har ju tillgång till samma heroes, det är ju inte som i Starcraft där balans mellan de olika raserna är superviktigt. I värsta fall kan ju ett lag spegla vad motståndarlaget kör med för att ta tillintetgöra deras OP kombination.

Att låsa till en av samma hero per lag låter otroligt trist,det skulle inte dröja länge innan den optimala laguppsättningen för varje map har hittats och efter det ser varje lag likadant ut.

Det blir likt ett MOBA för att man har counter picks, ultimates osv. Klasserna är mycket mer lika ett MOBA än TF2.

Det krävs extremt jävla mycket för att countra två Winstons, det som är problemet (snackar fullt lags samarbete). Lägg till en Sniper och det blir nästan omöjligt, även för proffsen, tom de klagar. De söndriga strategierna som kräver ett helt lags samarbete når tillslut allmänheten och kommer totalt döda pubgames.

Klasserna är enligt mig betydligt mer lika och fungerar på ett liknande sätt som de i Team Fortress än något MOBA.
Du har raketkastarsnubben, granatkastarsnubbe, snipern, healern, byggaren, lönnmördaren osv.
Gameplayet är väldigt väldigt likt TF2 (eller Dirty Bomb). Det är inte alls likt något MOBA. Det är inte ens i närheten.

Sen har de tagit inspiration från MOBA:s till vissa saker.
Men ultimates t.ex. har ingen som helst inverkan på laguppsättningen förutom att det ger incitament till att spela samma hjälte en längre tid för att hinna bygga upp till en ultimate.
Att det finns fler hjältar/klasser(flera hjältar av samma sort) än i TF2 leder som du säger till counter-picks osv. vilket är en av grejerna som jag tror gör detta spel ett bättre esportspel än TF2. Det lägger till ett lager djup.

Tänk dock på att mycket av djupet i MOBAS handlar om att man effektivt går upp i level genom att döda creeps, ganka osv.(hörs det att jag inte spelar mobas? ) och att det finns massor av items att köpa för att ändra sin hjältes stats(det finns även fler heroes). Ingenting av detta finns i Overwatch.
Det som ger samma slags djup, variation och möjlig kreativitet i laguppsättningarna i Overwatch är möjligheten att kunna välja samma hero samt möjligheten att när som helst kunna byta hero under matchens gång.

Och so what om det krävs mycket att countra två Winstons, det krävs mycket att vinna som T på inferno i CS också, eller att countra nån hero i ett MOBA med boots of lightning och sword of the gods eller nåt.

Jag tror helt tvärtom, ett hjältelås skulle döda spelet för att det skulle bli tråkigt väldigt snabbt. Alla de bästa multiplayer- och esportspelen är avgrundsdjupa: Quake, CS, Starcraft, Dota.
Overwatch har precis börjat, spelarna ska vara helt oblivious till det verkliga djupet av spelet och klia sig själva i huvudet ett bra tag framöver, annars är det något fel.

Medlem
Skrivet av popperino:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av popperino:

Det krävs extremt jävla mycket för att countra två Winstons, det som är problemet (snackar fullt lags samarbete). Lägg till en Sniper och det blir nästan omöjligt, även för proffsen, tom de klagar. De söndriga strategierna som kräver ett helt lags samarbete når tillslut allmänheten och kommer totalt döda pubgames.

Fast nu är det så att blizzard konstat tweakar balansen i sina spel, så börjar det barka åt det hållet skulle de göra nödvändiga justeringar av heroes.

Som jag skrev i mitt första inlägg så går det inte att balansera utan att göra en ensam Winston helt värdelös.

1 hero limit = balans = folk kommer inte quitta spelet

Balansen och en stor del av gameplay ligger i att andra laget är helt fria att byta till en klass som krossar Winston när som helst. Vet inte hur du kan tycka att två Winstons skulle vara ett problem, det finns flera klasser som krossar dem på några sekunder.

Medlem
Skrivet av popperino:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av popperino:

Det krävs extremt jävla mycket för att countra två Winstons, det som är problemet (snackar fullt lags samarbete). Lägg till en Sniper och det blir nästan omöjligt, även för proffsen, tom de klagar. De söndriga strategierna som kräver ett helt lags samarbete når tillslut allmänheten och kommer totalt döda pubgames.

Fast nu är det så att blizzard konstat tweakar balansen i sina spel, så börjar det barka åt det hållet skulle de göra nödvändiga justeringar av heroes.

Som jag skrev i mitt första inlägg så går det inte att balansera utan att göra en ensam Winston helt värdelös.

1 hero limit = balans = folk kommer inte quitta spelet

Att du inte vet hur man gör är verkligen inte samma sak som att det inte går.

Ett exempel på vad man skulle kunna göra är t ex att saker blir sämre ju fler av samma hero det är.
Winstons ulti skulle t ex kunna få ett par sekunder kortare duration om det är fler än en Winston i laget.
Det finns många sätt att balansera det på, och som sagt - bara för att du inte har svaret på det är det inte omöjligt.

Medlem

Det här kommer bli kortvarigt.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av popperino:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av popperino:

Det krävs extremt jävla mycket för att countra två Winstons, det som är problemet (snackar fullt lags samarbete). Lägg till en Sniper och det blir nästan omöjligt, även för proffsen, tom de klagar. De söndriga strategierna som kräver ett helt lags samarbete når tillslut allmänheten och kommer totalt döda pubgames.

Fast nu är det så att blizzard konstat tweakar balansen i sina spel, så börjar det barka åt det hållet skulle de göra nödvändiga justeringar av heroes.

Som jag skrev i mitt första inlägg så går det inte att balansera utan att göra en ensam Winston helt värdelös.

1 hero limit = balans = folk kommer inte quitta spelet

Balansen och en stor del av gameplay ligger i att andra laget är helt fria att byta till en klass som krossar Winston när som helst. Vet inte hur du kan tycka att två Winstons skulle vara ett problem, det finns flera klasser som krossar dem på några sekunder.

Aa precis, det är bara att byta gubbe, jättesimpelt, det är därför varenda proffslag har problem med att hantera de.

Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av popperino:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av popperino:

Det krävs extremt jävla mycket för att countra två Winstons, det som är problemet (snackar fullt lags samarbete). Lägg till en Sniper och det blir nästan omöjligt, även för proffsen, tom de klagar. De söndriga strategierna som kräver ett helt lags samarbete når tillslut allmänheten och kommer totalt döda pubgames.

Fast nu är det så att blizzard konstat tweakar balansen i sina spel, så börjar det barka åt det hållet skulle de göra nödvändiga justeringar av heroes.

Som jag skrev i mitt första inlägg så går det inte att balansera utan att göra en ensam Winston helt värdelös.

1 hero limit = balans = folk kommer inte quitta spelet

Att du inte vet hur man gör är verkligen inte samma sak som att det inte går.

Ett exempel på vad man skulle kunna göra är t ex att saker blir sämre ju fler av samma hero det är.
Winstons ulti skulle t ex kunna få ett par sekunder kortare duration om det är fler än en Winston i laget.
Det finns många sätt att balansera det på, och som sagt - bara för att du inte har svaret på det är det inte omöjligt.

Hans ult är knappast problemet. Hans hopp gör 50 damage och hans attack har 60 dps. Två Winstons = smälter allt. Cycla sköldarna ordentligt och ni är ostoppbara.

Hur nerfar man? Går inte utan att göra extremt konstiga saker som bara skulle förvirra alla casuals som spelet är till för.

Medlem
Skrivet av popperino:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av popperino:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av popperino:

Det krävs extremt jävla mycket för att countra två Winstons, det som är problemet (snackar fullt lags samarbete). Lägg till en Sniper och det blir nästan omöjligt, även för proffsen, tom de klagar. De söndriga strategierna som kräver ett helt lags samarbete når tillslut allmänheten och kommer totalt döda pubgames.

Fast nu är det så att blizzard konstat tweakar balansen i sina spel, så börjar det barka åt det hållet skulle de göra nödvändiga justeringar av heroes.

Som jag skrev i mitt första inlägg så går det inte att balansera utan att göra en ensam Winston helt värdelös.

1 hero limit = balans = folk kommer inte quitta spelet

Balansen och en stor del av gameplay ligger i att andra laget är helt fria att byta till en klass som krossar Winston när som helst. Vet inte hur du kan tycka att två Winstons skulle vara ett problem, det finns flera klasser som krossar dem på några sekunder.

Aa precis, det är bara att byta gubbe, jättesimpelt, det är därför varenda proffslag har problem med att hantera de.

Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av popperino:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av popperino:

Det krävs extremt jävla mycket för att countra två Winstons, det som är problemet (snackar fullt lags samarbete). Lägg till en Sniper och det blir nästan omöjligt, även för proffsen, tom de klagar. De söndriga strategierna som kräver ett helt lags samarbete når tillslut allmänheten och kommer totalt döda pubgames.

Fast nu är det så att blizzard konstat tweakar balansen i sina spel, så börjar det barka åt det hållet skulle de göra nödvändiga justeringar av heroes.

Som jag skrev i mitt första inlägg så går det inte att balansera utan att göra en ensam Winston helt värdelös.

1 hero limit = balans = folk kommer inte quitta spelet

Att du inte vet hur man gör är verkligen inte samma sak som att det inte går.

Ett exempel på vad man skulle kunna göra är t ex att saker blir sämre ju fler av samma hero det är.
Winstons ulti skulle t ex kunna få ett par sekunder kortare duration om det är fler än en Winston i laget.
Det finns många sätt att balansera det på, och som sagt - bara för att du inte har svaret på det är det inte omöjligt.

Hans ult är knappast problemet. Hans hopp gör 50 damage och hans attack har 60 dps. Två Winstons = smälter allt. Cycla sköldarna ordentligt och ni är ostoppbara.

Hur nerfar man? Går inte utan att göra extremt konstiga saker som bara skulle förvirra alla casuals som spelet är till för.

Då är det ju underligt att alla dessa 'proffslag' (Som till stor del är nybörjare i Overwatch som alla andra) inte kör med två Winstons. Två Zenyatta är något långt mycket vanligare på den scenen.

Jag tror ärligt talat inte att du har en aning om vad du snackar om, du erkar knappt ha spelat Overwatch, än mindre Winston;
Winstons DPS suger för det första mot allt utom de tunnaste hjältarna och har ingen range alls, skölden är svag och har för lång refresh för att cyclas effektivt på det sätt du säger. Det är dessutom bara att gå till insidan av skölden för att neutralisera effekten.
Som tank är han helt beroende av att vara mobil för att överleva, skölden är inget personligt paraply.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av draco:

det mest intressant är ju om de fixar HS hitboxen.. så jävla enkelt just nu att få HS..

Inget fel på den, den är lika stor för alla och det är så spelet är designat.

poängen med HS är att man ska helt enkelt göra mer skada om man träffar ett mindre mål.. men spelare som har sämre träffsäkerhet har större chans att göra HS mer oftare än vanligt.. så gör hitboxen mindre så ska du få se på mindre "slump" träffar..

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Jag tror det är sagt att man inte kommer kunna ha fler än en av varje hjälte i Ranked. Jag minns dock inte var jag läste det, eller ens om det var något som var bestämt eller bara en tanke.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av popperino:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av popperino:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Mer intressant hur lagen hanterar spelet som det är, utan hittepåregler.

Jag tänker mer competetive aktigt och inte quick play.
I quick-play så bryr jag mig inte om vad för regler de har (Brukar själv dra 6 *valfri hero* comps med några polare vilket kan vara roligt) men i Competetive så bör de begränsa antalet heroes per lag i syfte av balans.
Vore oerhört trevligt om de kör likartat som de har i Hearthstone och som de, troligtvis, kommer ha i Hots kaos game mode där de har "do what you want" attityd samtidigt som de balanserar competetive delen av spelen.

Varför skulle det vara obalanserat att kunna välja flera av samma hjälte?
Det ökar ju bara antalet möjliga konstellationer och strategier rejält.

Det går inte att balansera.

T.ex nu har vi broken Twinstons som hoppar o slaktar allt. Hur balanserar de detta utan att göra en ensam Winston helt jävla värdelös?

Är bara att föreställa sig ett MOBA med möjligheten att köra två av samma hero, efterblivet.

Fast detta är inget MOBA. Detta är mycket mer likt Team Fortress. Enda skillnaden är att det har lite fler klasser. Det blir inte ett MOBA bara för att man kallar klasserna för heroes.
Vet inte vad broken twinstons är men antar att det är när ett lag spelar med två Winstons. Det finns ju antagligen en kontring till detta bland de tusentals olika laguppsättningar man kan ha, bara att du kanske inte hittat den.
Båda lagen har ju tillgång till samma heroes, det är ju inte som i Starcraft där balans mellan de olika raserna är superviktigt. I värsta fall kan ju ett lag spegla vad motståndarlaget kör med för att ta tillintetgöra deras OP kombination.

Att låsa till en av samma hero per lag låter otroligt trist,det skulle inte dröja länge innan den optimala laguppsättningen för varje map har hittats och efter det ser varje lag likadant ut.

Det blir likt ett MOBA för att man har counter picks, ultimates osv. Klasserna är mycket mer lika ett MOBA än TF2.

Det krävs extremt jävla mycket för att countra två Winstons, det som är problemet (snackar fullt lags samarbete). Lägg till en Sniper och det blir nästan omöjligt, även för proffsen, tom de klagar. De söndriga strategierna som kräver ett helt lags samarbete når tillslut allmänheten och kommer totalt döda pubgames.

Långt ifrån likt moba, det är en blandning av team fortress och dirty bomb. Men lutar ändå mer åt team fortress oavsett.

Bara för du har abilitys och ulti så innebär det inte att det är mer åt moba hållet.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Jag tror det är sagt att man inte kommer kunna ha fler än en av varje hjälte i Ranked. Jag minns dock inte var jag läste det, eller ens om det var något som var bestämt eller bara en tanke.

De matcher jag har sett har det funnits dubbletter. Två McCree, två lucio, en Zarya och någon till har varit meta ett tag på tävlingsscenen i OW (funnits turneringar sedan stängd beta)

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av MrPeters:

Skulle vara intressant och se om de hade några regler som t.ex. att enbart en specifik hero får vara aktiv per lag så att man inte ser t.ex. två Mcree, två Mercy och lite åt det hållet.

Jag tror det är sagt att man inte kommer kunna ha fler än en av varje hjälte i Ranked. Jag minns dock inte var jag läste det, eller ens om det var något som var bestämt eller bara en tanke.

De matcher jag har sett har det funnits dubbletter. Två McCree, två lucio, en Zarya och någon till har varit meta ett tag på tävlingsscenen i OW (funnits turneringar sedan stängd beta)

Fast hur kan du ha sett ranked matcher när ranked inte ens kommit till overwatch ännu?, för beta är en sak. Dom kan ha ändrat massor bara nu för ranked

12
Skriv svar