Allt vi vet om Mini NES Classic Edition
Nintendo svarar på frågor kring fler spel och huruvida du behöver blåsa på den ibland.
Det skulle väl inte följa med nån ac adapter.
Does it have a USB port?
Technically, yes, but that port is only used to power the system with the included AC adapter.
Does it have a USB port?
Technically, yes, but that port is only used to power the system with the included AC adapter.
Hmm mysko.
"*Note that an AC adapter for the USB cable is required to play the system but is not included in the packaging."
https://www.nintendo.co.uk/News/2016/July/Nintendo-Classic-Mi...
Does it have a USB port?
Hmm mysko.
"*Note that an AC adapter for the USB cable is required to play the system but is not included in the packaging."
Det var Nintendo America som svarade på frågorna, kanske inte gäller den europeiska marknaden? Kollar upp.
Helt plötsligt så fick man en underbar känsla i kroppen och känner sig som barn på nytt! <3 TVSPEL i dess äkta form!
Jag skulle nog inte kalla den ett tv-spel i dess äkta form, men ok. Det är iaf en kul grej med dessa minikonsoller med inbyggda spel.
Syftar på att jag är så tråkigt trött på Xbox, PS m.m.. och när det väl kommer en maskin som skriker retro och rör upp nostalgikänslor så anser JAG att det är tv-spel i dess äkta form, sedan får du tolka och tycka precis som du vill..
Jag jämför alltså inte denna minikonsollen med ett orginal NES så klart. ^_^
Does it have a USB port?
Hmm mysko.
Det var Nintendo America som svarade på frågorna, kanske inte gäller den europeiska marknaden? Kollar upp.
Fick det precis bekräftat att kabel medföljer, men inte adapter. Förmodligen bara på den amerikanska marknaden det gör det, Europa har ju ett gäng olika.
Nostalgi i all ära men finns det nån vettig männniska som egentligen vill spela med replikor av orginalkontrollerna? Maskinen väcker minnen men kontrollerna väcker bara dåliga minnen.
Till och med på 80-talet var dom ergonomiskt genomusla jämfört med annat som fanns på marknaden.
1000 spänn när det tar 2 minuter att ladda ner emulator och alla NES-spel som någonsin gjorts?
Det är inte alla som vill åka på gratisräkan hela livet ut, att faktiskt ha en original, fysisk gammal klenod som Nintendo 8-bitars konsol i miniformat är för vissa nerdgasm. Nördigt? Yes sir! *ASGÖTT, som vi säger här*
Nu får ni skärpa er! Alla som hänger här är tillräckligt duktiga för att köpa en Raspberry Pi 3 och installera hela NES biblioteket med samtliga spel.
Denna konsollen är ju bara för dem som inte kan så mycket om datorer och vill återuppleva några av de gamla spelen. Finns bara 30 spel och det går inte att lägga in spel i efterhand. Uselt i mitt tycke. Men men.
Kul att Nintendo börjar tänka utanför boxen
Fast det har de väl alltid gjort?
Inte när det gäller att släppa äldre spel, inte vad jag vet iaf.
Wii, Wii U, och 3DS har något som kallas "Virtual Console". Detta innebär att du kan köpa äldre spel (Gameboy, NES, SNES, N64) och spela dessa på konsolen. Jag har till exempel Super Mario Bros 3 på mitt 3DS.
Nu får ni skärpa er! Alla som hänger här är tillräckligt duktiga för att köpa en Raspberry Pi 3 och installera hela NES biblioteket med samtliga spel.
Denna konsollen är ju bara för dem som inte kan så mycket om datorer och vill återuppleva några av de gamla spelen. Finns bara 30 spel och det går inte att lägga in spel i efterhand. Uselt i mitt tycke. Men men.
Det är det nog ingen som tvivlar på men det vi gör är att köpa en nostalgipryl med nästintill identiskt utseende från tiden vi var små/unga. Den känslan uppnås inte via emulatorer och andra saker
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik