Här har du lanseringstrailern för No Man's Sky

Robot
Här har du lanseringstrailern för No Man's Sky
Medlem
Här har du lanseringstrailern för No Man's Sky

"a journey of a thousand miles begins with a single step"

Inom programmering så är detta första steg frasen "Hello, World". Vad jag menar med detta är att spelet mycket väl kan vara ett helt annat spel om bara några månader. Om Hello Games menar allvar med att de vill förbättra spelet så kan de lägga till saker som idag inte är möjliga.

Quake-konnässsör

Spelet är så sönder hypat, och har fått det att verka som något helt annat. Lite skumt med att man inte verkar kunna ser varandra när man nu åker till samma station. Finns det flera servrar som hanterar spelarna och man måste vara på samma server? Lite som Dark Souls 1 och 2 var när man försökte kalla in varandra, var ett projekt i sig.

Tror detta kan bli en ganska små mysig upplevelse, ett spel som man kanske inte ska ta allt för seriöst. Får se vad de ordnar med framtidens patcher. Blir eventuellt som Elite Dangerous, man kan hoppa in och köra i några timmar i veckan och flyga runt lite.

Blir som Elite för Minecraft spelare

Vi förväntar ju oss en recension på detta, kanske tills på fredag? ;P

Medlem

Hoppas att det inte blir som med ESO eller Division: att många förväntar sig ett annat slags spel och därmed blir besvikna.

Hur som helst så inväntar jag recensioner, även om man gått och väntat på spelet ett bra tag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Peppad som fan. Väntar på posten. Kommer bli så gött.

Redaktör
Skrivet av almblad:

Vi förväntar ju oss en recension på detta, kanske tills på fredag? ;P

På gång, men till fredag hinner vi inte. Det blir först en "första intrycken"-text den här veckan, följt av recension och betyg nästa.


signatur
Medlem

På GoG ligger den just nu på första plats, inte så förvånande när det är en butik som vänder sig till en stor del av målgruppen för det här spelet. För mig är det mer intressant att se vad de som köper den på GoG anser om spelet än de som köper den på Steam eller skriver på Metacritic.

Quake-konnässsör
Skrivet av Tompa:
Skrivet av almblad:

Vi förväntar ju oss en recension på detta, kanske tills på fredag? ;P

På gång, men till fredag hinner vi inte. Det blir först en "första intrycken"-text den här veckan, följt av recension och betyg nästa.

Sounds like a plan. Vi får vänta ivrigt på recensionen.

Medlem

Är det bara jag som inte gått på hype tåget...kollat på twitch och det ser bara tråkigt ut...väntar på star cit. ist

ELF
Medlem
Skrivet av Moltoy:

Är det bara jag som inte gått på hype tåget...kollat på twitch och det ser bara tråkigt ut...väntar på star cit. ist

Jag missade första så jag fick ta det nästkommande utslitna och slöa hypetåget. Jag är sugen, men inte 500kr sugen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

På GoG ligger den just nu på första plats, inte så förvånande när det är en butik som vänder sig till en stor del av målgruppen för det här spelet. För mig är det mer intressant att se vad de som köper den på GoG anser om spelet än de som köper den på Steam eller skriver på Metacritic.

Varför skulle just gog vända sig speciellt till målgruppen för sådana här spel? Jag tycker nästan att det är tvärt om, tycker inte det passar in där alls


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

"a journey of a thousand miles begins with a single step"

Inom programmering så är detta första steg frasen "Hello, World". Vad jag menar med detta är att spelet mycket väl kan vara ett helt annat spel om bara några månader. Om Hello Games menar allvar med att de vill förbättra spelet så kan de lägga till saker som idag inte är möjliga.

Som möjligheten att spela multiplayer kanske (jag är absolut inte ute efter nått jäkla pvp, utan co-op) med sina vänner.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av PcGamer:

På GoG ligger den just nu på första plats, inte så förvånande när det är en butik som vänder sig till en stor del av målgruppen för det här spelet. För mig är det mer intressant att se vad de som köper den på GoG anser om spelet än de som köper den på Steam eller skriver på Metacritic.

Varför skulle just gog vända sig speciellt till målgruppen för sådana här spel? Jag tycker nästan att det är tvärt om, tycker inte det passar in där alls

Skrev visserligen inte att den gjorde det, jag skrev att den vänder sig till en stor del av den målgruppen. Dels för att spelet inte är ett MP spel, dels för att det är ett spel som ser ut att vara väldigt "old school" och det det var ju länge den största skillnaden mellan Steam och GoG, att Steam inte erböjd äldre spel på samma sätt som GoG gjorde.

En annan sak som skiljer Steam från GoG är att vem som helst kan skriva en recension, man behöver inte ha spelat ett visst antal minuter eller äga spelet. Trots detta så har jag inte en enda gång sett recensioner som är i närheten av de som man kan finna på Steam eller Metacritic.

Men det är bara antagande som bygger på de år jag använt GoG och Steam. Jag kan givetvis ha fel, kanske kommer det till och med vara mer uppskattat av de som köper det på Steam än på GoG=).

För egen del är det GoG som gäller om det blir ett köp och det lutar mer och mer åt det blir det.

Medlem
Skrivet av Richie77:
Skrivet av PcGamer:

"a journey of a thousand miles begins with a single step"

Inom programmering så är detta första steg frasen "Hello, World". Vad jag menar med detta är att spelet mycket väl kan vara ett helt annat spel om bara några månader. Om Hello Games menar allvar med att de vill förbättra spelet så kan de lägga till saker som idag inte är möjliga.

Som möjligheten att spela multiplayer kanske (jag är absolut inte ute efter nått jäkla pvp, utan co-op) med sina vänner.

Ja, kollar man på närmare på de två bilderna från när de ska ha varit vid samma plats så kan man se att de inte verkar spela på samma server för om de hade gjort det borde även tiden var samma för båda. Är man intresserad av att spela med en kompis så är mitt råd att vänta. Jag misstänker att många kommer ha detta som ett mål, att finna andra spelare eller spela tillsammans med en kompis. Och utvcklaren verkar även göra vad de kan för att underlätta för dessa. Om det inte hade gått ser jag ingen vits med att ge spelaren dessa verktyg i spelet. Det kommer bara få en redan stor brasa att få mer syre och tillta om det visar sig vara något som inte är möjligt (alltså att de vet att detta inte går att göra och kommer inte kunna gå att inkludera även i framtiden).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tompa:
Skrivet av almblad:

Vi förväntar ju oss en recension på detta, kanske tills på fredag? ;P

På gång, men till fredag hinner vi inte. Det blir först en "första intrycken"-text den här veckan, följt av recension och betyg nästa.

Skit i recensionen. Kom tillbaka med Fräcka Fredag istället!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare
Medlem

Ser mysigt ut, och verkar ha en enorm potential! Är mest orolig över att allt kan gå om intet med detta enorma universum ifall det är ett singelplayerspel utan någon egentlig story. Hade jag velat "utforska" matematiskt genererade världar så hade ju köpt ett ett mikroskop...så mycket spännande att se utan att göra!
De kanske skulle sälja konceptet och spelvärlden till CDPR och se vad som kunde bli av det i så fall

Väntar med spänning på recensionen iallafall.

Medlem
Skrivet av Moltoy:

Är det bara jag som inte gått på hype tåget...kollat på twitch och det ser bara tråkigt ut...väntar på star cit. ist

No Man's Sky och Star Citizen är långt ifrån ens liknande spel,
och med Star Citizen lär du få vänta länge, ca 5-10 år då spelet inte ens längre har en launchdate, det är än så länge "to be decided" (TBD), något bara brukar attribueras spel man inte börjat med pre-production av.

Medlem

Jag har bara kollat på twitch men är det bara jag som tycker det verkar som ett skönt spel där utforskning och plocka material är fokus? Det känns verkligen när man läser forum osv att folk förväntade sig ett annat slags spel, visst skaparen svarade på EN fråga lite klantigt men ärligt det har väl aldrig visats som ett MP spel och vem vet när han svarade på den frågan "fel" så kanske tanken just där i utveckligen stämde men att de valde att ta bort funktionen för att kunna släppa spelet? Sen att hans svar kan misstolkas också är en annan femma. Vad jag sett (jag är absolut ingen som lirar singelplayer spel eller utforskar spel) så verkar det ett revolutionerande spel. Vad jag menar med det är att om man ärligt tittar på samtliga planeter en spelare besöker (har kollat mest på CohCarnage) så skiljer det väldigt mycket mot varandra. Det verkar ett jekla tjat på att alla världar är likadana, där håller jag verkligen inte med. I princip allt är olikt, visst man kan se LIKHETER i saker men för att vara en algoritm som gör världarna självt är detta helt otroligt. Spelet är helt klart en av milstolparna. Visst verkar det sakna en begriplig story men jag vet inte om det är poängen med det heller, de verkar hålla sig mer till mystiken mer än att rent utav ha en story ala witch hunter.

Att så få personer skapat detta spel är ännu sjukare, men visst jag kanske är för snäll. Priset på spelet kan diskuteras men det är ju stort och om man ser det till ren utforskning är det väl rena omvända rånet? kr / antal planeter att utforska

Sen är ju alltid hatforumsanvändarna alltid snabba med att skriva om spel men överlag verkar ju många köpt spelet.
Jag skulle aldrig köpa Skyrim och klaga på att det endast har First person view eller att alla träd är för lika. Spelet skapar ju en stämning och i slutändan är det väl det man är ute efter?

1
Skriv svar