No Man's Sky slår rekord i antalet spelare

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Hipshot:

Detta spelet kommer sälja så jävla bra. Det finns inget som kommer stoppa det - oavsett om det funkar eller inte.

Fördelen med att vara ensam i en nisch som många älskar. Det finns inga andra 'chillspel' av den här typen.

Förlåt, men vad är den stora skillnaden på detta och Minecraft? Förutom att man kan typ bygga miniräknare i Minecraft och flyga med rymdskepp i detta?

Minecraft har kul gameplay?

Medlem

Jag är bara lycklig att jag kollade SweC twitch-stream först, annars hade det varit 600 spänn i sjön.

Medlem
Skrivet av xermalk:

För de som inte har grafikkort med OGL 4.5 stöd.
Dvs som jag med ett 6970 i ena burken.

https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4xk0od/fix...

Tack för tipset. Även om jag inte riktigt fattar vilka kort som har stöd för 4.5. Wiki säger alla GeForce 400 och nyare, men mitt 970 har tydligen det inte... 400 är väl ett gammalt kort?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av autograph:

"My opinionated No Man's Sky review. Good game, not worth 60$"
http://9gag.com/gag/aOvxOeR

Good game? Spelet håller i 2 timmar.

Spelet kommer slå rekord i antalet refounds också.

Det är väl från person till person? Jag har en kompis som har 500+ timmar i Cars Project...för mig höll det i 10minuter innan jag tröttnade. Mänga av mina vänner är fifa fanatiker..det tyckte jag aldrig var kul. Så tja


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Incal:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Incal:
Skrivet av Rasmous:

Tycker det är underhållande. Stör mig bara otroligt mycket på optimeringen.
Hoppas verkligen att de lyssnar på vad fansen har att säga och implementerar och undersöker dessa idéer!

Vad menar du med optimeringen? Optimeringen av vad? Finns det något dåligt med att optimera saker?

Varför väljer du att tolka saker fel? Du vet ju precis vad han menar.

Jag vet inte vad han menar. Jag får inte hans andra mening att gå ihop med den tredje meningen. Jag trodde att den tredje meningen handlade om att fans föreslagit att man ska ändra spelmekaniken eller lägga till nya spelmoment. Alltså implementera nya funktioner, inte att man ska optimera redan implementerad funktionalitet. Eller menar han att man ska implementera stöd för något grafikkort som helt saknar stöd idag?

Jag stör mig på problemet med FPSen, men detta är ju bara tillfälligt och kommer garanterat fixas. Finns säkert optimering att göra för att det ska flyta på bättre efteråt också.

Det sista menade jag bara att man borde lyssna på fansens idéer om framtida uppdateringar. Inte gällande låg fps, utan bara alla möjliga idéer om hur man kan utveckla spelet vidare!

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Testade de två timmarna man får på steam, var inte övertygad om att det är värt prislappen. Kändes mer som ett indiespel.

Det är ett indiespel ungefär som starbound fast i 3d:-)

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av xermalk:

För de som inte har grafikkort med OGL 4.5 stöd.
Dvs som jag med ett 6970 i ena burken.

https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4xk0od/fix...

Tack för tipset. Även om jag inte riktigt fattar vilka kort som har stöd för 4.5. Wiki säger alla GeForce 400 och nyare, men mitt 970 har tydligen det inte... 400 är väl ett gammalt kort?

970 har stöd för OpenGL 4.5.

Medlem

Det finns inga andra källor på siffror än Steam Stats?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Det finns inga andra källor på siffror än Steam Stats?

Kommer säkert från Hello efter helgen, men de är sannolikt väldigt upptagna med att fixa problem och hålla hamstrarna igång. Vi har ju inte ens tagit oss igenom första helgen än.

Medlem

Slog det rekord eller inte? Ser ut i texten som att det inte slagit dota 2 och csgo? En kvarts miljon online samtidigt borde inte klå vare sig wow eller world of tanks, men jag har iofs inte googlat deras rekord så det är bara en gissning. Edit: WOT verkar ha sitt rekord på 190k.

Medlem

Ge det en vecka så är det borta från top10.

Medlem

Och rekord i refunds


signatur

Cheaters will hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent gamer, a silent banhammer. A Real, Gamer.

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av conthox:
Skrivet av xermalk:

För de som inte har grafikkort med OGL 4.5 stöd.
Dvs som jag med ett 6970 i ena burken.

https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4xk0od/fix...

Tack för tipset. Även om jag inte riktigt fattar vilka kort som har stöd för 4.5. Wiki säger alla GeForce 400 och nyare, men mitt 970 har tydligen det inte... 400 är väl ett gammalt kort?

970 har stöd för OpenGL 4.5.

Hmm. Men på olika ställen, t ex här och här står det 4.4.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Så här är det alltid med nya spel. Gissar på att no mans sky lever max i några veckor. Sen kommer det sakta med säkert dö ut.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Releasehästryttare
Skrivet av Preed:

Det finns inga andra källor på siffror än Steam Stats?

http://steamcharts.com/
http://steamspy.com/

Medlem

En kvarts miljon online som inte kan interagera på något sätt i spelet. Spelet är inte gjort så att det en spelare upplever påverkas av det en annan spelare upplever.

Det som är irriterande med det här spelet är att spelskaparna vilselett spelarbasen. I grund och botten är det ett bra spel för en ganska liten målgrupp (läs: inte mig).

Skillnaden mot Minecraft är väl att i minecraft går det att bygga t.ex. hus och göra egna nivåer och "mekaniker" med redstone - men även moddandet i minecraft och det faktum att flera spelare faktiskt kan vara på samma plats och interagera och göra saker tillsammans.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Preed:

Det finns inga andra källor på siffror än Steam Stats?

http://steamcharts.com/
http://steamspy.com/

Dom har samma källa, det är en annan presentation.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Hipshot:

Detta spelet kommer sälja så jävla bra. Det finns inget som kommer stoppa det - oavsett om det funkar eller inte.

Fördelen med att vara ensam i en nisch som många älskar. Det finns inga andra &amp;#039;chillspel&amp;#039; av den här typen.

Förlåt, men vad är den stora skillnaden på detta och Minecraft? Förutom att man kan typ bygga miniräknare i Minecraft och flyga med rymdskepp i detta?

Största skillnaden är nog att man egentligen inte bygger något i NMS. Det handlar mer om att tillverka nya uppgraderingar till sitt skepp, multi-tool och rustning.


signatur

PSN: MrOakenborn

Inaktiv

Kul!
En fråga till er som utforskat en del.
Jag har fått intrycket att byggnader, settlments osv ser iögonfallande lika ut., kanske är för tidigt att döma.
Hoppas verkligen inte att så är fallet....., tar ju död på upptäckarlusten minst sagt i så fall!

Medlem
Skrivet av Rack:

Kul!
En fråga till er som utforskat en del.
Jag har fått intrycket att byggnader, settlments osv ser iögonfallande lika ut., kanske är för tidigt att döma.
Hoppas verkligen inte att så är fallet....., tar ju död på upptäckarlusten minst sagt i så fall!

De har samma byggnadstil beroende på rasen de tillhör och är modulära men layout och innehåll är procedurellt genererat som allt annat.
Det stämmer att de ofta liknar varandra men variationen är nog större än i tex. Elite: Dangerous (Som har samma system för baser och rymdstationer).

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Hipshot:

Detta spelet kommer sälja så jävla bra. Det finns inget som kommer stoppa det - oavsett om det funkar eller inte.

Fördelen med att vara ensam i en nisch som många älskar. Det finns inga andra &amp;#039;chillspel&amp;#039; av den här typen.

Förlåt, men vad är den stora skillnaden på detta och Minecraft? Förutom att man kan typ bygga miniräknare i Minecraft och flyga med rymdskepp i detta?

Och har dom inte lyckats bygga en fullt fungerande hårddisk i minecraft?, lol!, såg något om det på you tube, back in the days.
Jag vill bygga en djurpark i no mans sky, och kanske senare, ett hotell, dit ni kan komma och vila up er.

Inaktiv
Skrivet av Tobias Solem:

En kvarts miljon online som inte kan interagera på något sätt i spelet. Spelet är inte gjort så att det en spelare upplever påverkas av det en annan spelare upplever.

Det som är irriterande med det här spelet är att spelskaparna vilselett spelarbasen. I grund och botten är det ett bra spel för en ganska liten målgrupp (läs: inte mig).

Skillnaden mot Minecraft är väl att i minecraft går det att bygga t.ex. hus och göra egna nivåer och "mekaniker" med redstone - men även moddandet i minecraft och det faktum att flera spelare faktiskt kan vara på samma plats och interagera och göra saker tillsammans.

Så, du kan inte bygga hus, byggnader?
Du kan väl konstruera strukturer?, sedan sammanfoga dom.

Medlem

Jag har inte spelat spelet, men kollat några timmar på YouTube... och det känns inte mycket till att man upptäcker planeter...

"Överallt", i princip varje planet (100% av vad jag har sett än så länge) så existerar det redan (några otroligt få) byggnader och/eller aliens på planeterna som spelarna "upptäcker".

Grind grind grind...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Är glad att jag aldrig la pengar på detta spel. En kompis köpte detta och fick testa, fy fan säger jag bara, vilket fult och tråkigt spel. Det är verkligen inte värt 600kr, ugh. Gillar vanligtvis survivalspel och walking simulators, men detta tar priset.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rack:

Kul!
En fråga till er som utforskat en del.
Jag har fått intrycket att byggnader, settlments osv ser iögonfallande lika ut., kanske är för tidigt att döma.
Hoppas verkligen inte att så är fallet....., tar ju död på upptäckarlusten minst sagt i så fall!

De har samma byggnadstil beroende på rasen de tillhör och är modulära men layout och innehåll är procedurellt genererat som allt annat.
Det stämmer att de ofta liknar varandra men variationen är nog större än i tex. Elite: Dangerous (Som har samma system för baser och rymdstationer).

Ok!, förståeligt, samma kulturella avtryck, coolt!
Och det lär ju finnas en handfull raser så..., blev lite nervös där.

Medlem

As kul spel. Skönt att det är 0 multiplayer. Priser är helt ok för ett sånt här spele. Går juh inte sluta spela hehe.

Medlem

exakt som force sa i sin youtube video detta är en beta för framtida spel.

Där fattas mycket att göra, klart gillar man bara farma saker upgradera saker och åter farmar utan att använda något för kunna ta sig an något farligt monster planet på ett speciellt sätt eller pvp eller dylikt.

så är detta helt klart ett spel man kan gilla, jag köpte det inte pga jag fick känslan det skulle vara just det ett 3D terraria utan vapen typ eller fiender som är direkt farliga i rymden.

Gläds dock åt dom som finner det kul

Men tror nog inte det är något för större mängden utav survival eller exploration spelarens intresse.

Klart man kan få in tid här och där i spelet men inget man fastnar i och sitter dag in och ut och säger till sig själv, shit detta vill jag hem och lira varje dag!

Men helt klart lite banbrytande algoritm har dom lyckats med, det är en sak som är säker.

Medlem

Hur kan man flyga till mitten av ett oändligt stort universum?
Hur mäter man det?


signatur

autograph

Inaktiv

Alltså, jag börjar misströsta om det här spelet.
Har kikat på You Tube videos, och i princip alla visar samma game play., (nobody plays the same, unique experience)???
Varje planet verkar ha settlements, crash sites, drones osv, vad fan???, verkligen??
Någon skojade om fifa häromdagen.
Vågar nästan påstå att om detta stämmer, så är fifa och no mans sky samma spel, med skillnaden, i fifa sparkar du en boll i mål, no mans sky går du in i (samma) outpost, om och om igen.
Inte nog med att ALLA planeter verkar har ett rikt liv, dom har snarlika strukturer.....???
Säg att jag har fel!!

Medlem
Skrivet av Rack:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rack:

Kul!
En fråga till er som utforskat en del.
Jag har fått intrycket att byggnader, settlments osv ser iögonfallande lika ut., kanske är för tidigt att döma.
Hoppas verkligen inte att så är fallet....., tar ju död på upptäckarlusten minst sagt i så fall!

De har samma byggnadstil beroende på rasen de tillhör och är modulära men layout och innehåll är procedurellt genererat som allt annat.
Det stämmer att de ofta liknar varandra men variationen är nog större än i tex. Elite: Dangerous (Som har samma system för baser och rymdstationer).

Ok!, förståeligt, samma kulturella avtryck, coolt!
Och det lär ju finnas en handfull raser så..., blev lite nervös där.

Jag hade nog lite fel, det är inte baserat på raserna utan verkar snarare bero på vilket klimat planeten har.

123
Skriv svar