Final Fantasy XV är bara open world i halva spelet

Robot
Final Fantasy XV är bara open world i halva spelet
Medlem
Final Fantasy XV är bara open world i halva spelet

Kan ju bli intressant, tidigare FF spel öppnade ju upp sig längre in, kan bli häftigt med tvärtom för omväxling

Medlem

Härligt, jag klarar bara av open world "so much"
Nog därför jag inte avklarat något av de senare GTA spelen

Medlem

Jag hoppas det inte blir för lätt i början. FF 13 var riktigt drygt när det saknades utmaning i första halvan av spelet. Bryr mig inte om det är linjärt bara det är bra story och roligt game play.

Medlem

Det blir säkert bra! Men jag kan väl inte vara den enda som nästan blir orolig när speltimmarna är så höga som 50 timmar? Man har väl annat att göra också!?

Medlem
Skrivet av Thanamauil:

Det blir säkert bra! Men jag kan väl inte vara den enda som nästan blir orolig när speltimmarna är så höga som 50 timmar? Man har väl annat att göra också!?

Börjar du också bli till åren?
Jag känner samma sak. Det är INTE ett plus att spelen är ap-långa. Jag gillar dom 5-20 timmar nu för tiden.

Orkar med kanske 2-3 längre spel per år MAX.

Medlem

Ja, det har med åren att göra. Jag tittar på min spelkatalog och får lite smått ångest när jag inser att jag måste spendera en arbetsvecka att klara ett spel...

Vad är det för fel på ett spel som är runt 12-15 timmar?
Mer sådant tack!

Medlem

Så länge det är varierat och inte som ff13 där man sprang runt 30 timmar innan det började öppna upp sig från alla linjära korridorer.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Evilof:
Skrivet av Thanamauil:

Det blir säkert bra! Men jag kan väl inte vara den enda som nästan blir orolig när speltimmarna är så höga som 50 timmar? Man har väl annat att göra också!?

Börjar du också bli till åren?
Jag känner samma sak. Det är INTE ett plus att spelen är ap-långa. Jag gillar dom 5-20 timmar nu för tiden.

Orkar med kanske 2-3 längre spel per år MAX.

Lyckas man hålla spelet intressant hela vägen så kan spelet få var hur jävla långt det vill i mitt tycke då får man värde för pengarna vilket man ALDRIG får av ett AAA spel som är 5-20h.

Medlem

Nice! Detta har varit min största fundering. Open world spel blir jävligt snabbt dryga och tråkiga enligt mig. Mer är inte alltid bättre. Om det bara handlar om en del av spelet som är open world så låter det bara bättre.

k3m
Medlem

jag tycker att spelets innehåll ska styra mängden timmar, inte tvärt om. ett spel får gärna vara 1-3000+h. o långa o tungt berättande spel måste ha bra spar o paus funktioner.

Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av Evilof:
Skrivet av Thanamauil:

Det blir säkert bra! Men jag kan väl inte vara den enda som nästan blir orolig när speltimmarna är så höga som 50 timmar? Man har väl annat att göra också!?

Börjar du också bli till åren?
Jag känner samma sak. Det är INTE ett plus att spelen är ap-långa. Jag gillar dom 5-20 timmar nu för tiden.

Orkar med kanske 2-3 längre spel per år MAX.

Lyckas man hålla spelet intressant hela vägen så kan spelet få var hur jävla långt det vill i mitt tycke då får man värde för pengarna vilket man ALDRIG får av ett AAA spel som är 5-20h.

Håller med dig om att spel får vara långa om det är bra och inte blir enformigt.
Det jag inte håller med om är att AAA som håller 5-20h inte är värt pengarna.
Jag personligen tycker att ett spel som håller 8+ timmar och kostar 400kr är en jävligt bra deal. Det är 50kr per timme underhållning och så länge som det är bra och man är nöjd efteråt tycker jag det är väl investerade pengar. Efteråt är det bara att sälja spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Som många andra som nått 30 vill jag ha mer kvalitet och kortare playtime framöver. Vill inte hålla på med transport och meningslös crafting de få timmar jag har. Inget filler i mina spel tack. Kort playtime är mer och mer ett plus numera.

Medlem
Skrivet av Thanamauil:

Det blir säkert bra! Men jag kan väl inte vara den enda som nästan blir orolig när speltimmarna är så höga som 50 timmar? Man har väl annat att göra också!?

Planerar du in att någon kommer förbi med mat och sånt så tror jag du klarar det.

Medlem

Låter rimligt att storyn fokuserar in mer och mer. The Witcher 2 fungerade liknande och få gnällde ju över det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Kan vara ett smart drag. I många öppna spel så önskar jag att det vore lite mer linjärt när öppenheten börjar kännas för enformig.

1
Skriv svar