Slutet är nära för Battlefield 1-betan

Medlem

Lirat lite beta. Men jag känner inget speciellt drag mot bf1. Så jag väntar med att köpa något på ett tag.

För övrigt så tycker jag det var snyggt, ganska spännande episoder emellanåt. Men samtidigt inget revolutionerande.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Många som vill ha hardcore (jag å). Ni som är insatta, är det stor chans att det kommer vara ett alternativ? Ser att bf4 har det iaf. I betan, när man ser på serverinfo finns det ju en massa alternativ, så det är väl upp till servern att ställa in det? Vet inte hur det funkar med bf, om det är privata servrar lr vad men isf om man hittar bra privata hardcore-servrar går min villha-procent från 82 till 93.

BF3 och 4 har haft hardcore iaf. Tar nästan för givet att det kommer till BF1 också

Medlem

Till er som tycker det var mycket snipers. Detta spelet kräver samarbete, mer än någonsin. Körde en runda,36/0, i en lighttank hela rundan. Och som någon nämde, folk är så sugna på tåget så de loosar ofta. För att vara en beta otroligt bra, men väntar in HC

Tyckte det var kul. Bra känsla i vapnen. Kul gameplay. Det här med att spelet bygger mer på samarbete är en bra tanke, men vi får se hur det funkar i praktiken.

Medlem

Gillade det väldigt mycket
Väldigt bra optimerat, flöt på riktigt bra på medium inställningar med mitt gamla GTX760. Den väldigt öppna banan ledde till väldigt mycket snipers vilket gjorde det lite tråkigt när man försökte prova på support klassen eller liknande.

Teamplayet var ju dock helt frånvarande, ingen medic som gjorde nån revive, under dem 10 timmar jag spelade så vart jag nog bara revivad 2 gånger. Kanske även har med att göra att man inte längre förlorar "tickets" när du dör heller.

Givet köp från min sida och hoppas dem även inkluderar den "klassiska" versionen av concquest med "tickets" systemet
Gillade det nya systemet också men föredrar ändå det gamla.

Medlem

Testade att få igång det ett par gånger men lyckades inte, så har inte spelat det. Aja, hade nog inte köpt det ändå tror jag.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Givet köp var riktigt kul, flygplan var som en våtdröm utan lockons!
Riktigt bra optimerat gtx 780 3440x1440 i medium och har runt 90-130 fps

Har inte haft så här kul på länge, känns bra, ser snyggt ut, låter mumma.. kommer garanterat bli ett köp.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Gillade det skarpt. Först när jag såg trailern tänkte jag; "meh, detta är inte vad jag vill ha". Nu när jag spelat det är jag positivt överraskad. Har haft riktigt roligt!

Drog, för övrigt, iväg ett skott med ett pansarfordon och lyckades träffa ett förbiswishande bombplan som seglade ner mot marken som en skadeskjuten fasan. Mitt mest episka ögonblick hittills.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Gillade det väldigt mycket
Väldigt bra optimerat, flöt på riktigt bra på medium inställningar med mitt gamla GTX760. Den väldigt öppna banan ledde till väldigt mycket snipers vilket gjorde det lite tråkigt när man försökte prova på support klassen eller liknande.

Teamplayet var ju dock helt frånvarande, ingen medic som gjorde nån revive, under dem 10 timmar jag spelade så vart jag nog bara revivad 2 gånger. Kanske även har med att göra att man inte längre förlorar "tickets" när du dör heller.

Givet köp från min sida och hoppas dem även inkluderar den "klassiska" versionen av concquest med "tickets" systemet
Gillade det nya systemet också men föredrar ändå det gamla.

Ikonen som ska dyka upp ovanför folk som dör när man är medic och kan reviva är buggad, därav extremt få revives.
Källa: http://imgur.com/drQ0ynO

Angående tickets så är det nog nåt som kommer ändras. Redan nu i betan har de ju ändrat så tickets räknar uppåt istället för neråt, för att vara tydligare.

Medlem

Bara spelat en kort stund, större delen av den tiden fick jag spawna utan ett vapen, resterande tiden spelade jag bara sniperfield one där jag var måltavla, kommer nog köpa det men blir ju att lira på servrar med sniperlimit och hardcore

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av blackidus:

Gillade det väldigt mycket
Väldigt bra optimerat, flöt på riktigt bra på medium inställningar med mitt gamla GTX760. Den väldigt öppna banan ledde till väldigt mycket snipers vilket gjorde det lite tråkigt när man försökte prova på support klassen eller liknande.

Teamplayet var ju dock helt frånvarande, ingen medic som gjorde nån revive, under dem 10 timmar jag spelade så vart jag nog bara revivad 2 gånger. Kanske även har med att göra att man inte längre förlorar "tickets" när du dör heller.

Givet köp från min sida och hoppas dem även inkluderar den "klassiska" versionen av concquest med "tickets" systemet
Gillade det nya systemet också men föredrar ändå det gamla.

Ikonen som ska dyka upp ovanför folk som dör när man är medic och kan reviva är buggad, därav extremt få revives.
Källa: http://imgur.com/drQ0ynO

Angående tickets så är det nog nåt som kommer ändras. Redan nu i betan har de ju ändrat så tickets räknar uppåt istället för neråt, för att vara tydligare.

Aha ok, han inte spela något igår kväll därför jag inte märkt det än Men det borde göra en rejäl skillnad. Matcherna var alldeles för kort för min smak. När jag lirar BF4 så spelar jag oftast på servrar med 3000 tickets och 1 timmes tidbegränsning så det är en välkommen ändring

Medlem

"Redan nu i betan har de ju ändrat så tickets räknar uppåt istället för neråt, för att vara tydligare."

För att när något når noll är tydligare och enklare än att den räknar upp till ett oftast okänt tal?

Till och med svensk hockey har ju till slut, efter alla dessa år, äntligen fattat att det är ströt att ha en matchklocka som räknar upp till 20 istället för ner till noll.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Får en känsla av att bf1 kommer gå samma öde till mötes som hardline och battlefront. Ljud- och grafikdesignen är som vanligt på topp när det gäller spel från DICE. Optimeringen är bra också. Ett typiskt frostbite-engine spel med andra ord. Ett av problemen är åter igen dessa lockups som man enbart kan få om:
1. Du betalar.
2. Du spelar tillräckligt mycket.

Så, x antal spelare kommer redan tidigt under spelet gå runt med bättre vapen än x antal andra spelare bara för att de har betalat eller spelat mer.

Riktigt kul tillsammans med 4 andra polare, men är du solo är det bättre att kika runt på andra spel istället.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag fick den riktiga BF-känslan som fanns i 1942. Längtar tills spelet kommer nu!

Medlem

Jag trivs bra med Hearthstone, Heroes of the Storm, Rainbow Six Siege och DOOM. Står över detta och deras premium skit.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Loltron:

Tycker spelet är på tok för dyrt, 679 ? wtf, + 500 kr för premium ?
När man kan köpa sig ett hyffsat chassi för samma peng så tycker jag det är way 2 much.

Vart köper du det där det är så dyrt undrar jag? 599 på konsol 499 på dator på webhallen. Sen har du ju g2play där man kan få spel väldigt billigt

Medlem
Skrivet av Atteros:

Deras prislapp är helt efterbliven, så köper nog enbart om det är något hyffsat pris på gråmarknaden

Va? Om du jämför med andra spel så är nog produktionskostnaden ganska hög för bf1. Kvalitet rakt igenom, och väloptimerat. 120fps i 1440p med mitt gtx 180 allt maxat

Medlem

Att se en kille skrikandes göra ett bajonettanfall mot en stridsvagn för att sekunden efter bli överkörd sålde in det bra för min del.
Eller att stå med en kulspruta och känna sig som en kung, för att sekunden efter bli nedhuggen av en jävla hästryttare med sabel..
Känns som ett härligt avbrott mot rödpunktssikten, rpgs och ir.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Tråkigt att det var så öppet . . . . Blev "snipad" och det var nog fler som kände så. . . På vissa ställen låg ju halva laget och tryckte när man själv sökte skydd. . . Kan bara komma på en bana som kändes lika tråkig i BC2(Heavy Metal). . Blir verkligen inget köp om det inte finns andra typer av banor. . . Jag fattar inte hur man orkar spela till level 44. . Va ju dödstrist efter 3-4 omgångar. . Hade hellre sett andra världskriget . .

Medlem

Sjiiiukt glatt överraskad! Att spelet var så roligt på en så tråkig bana bådar gott!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Kane:

"Redan nu i betan har de ju ändrat så tickets räknar uppåt istället för neråt, för att vara tydligare."

För att när något når noll är tydligare och enklare än att den räknar upp till ett oftast okänt tal?

Till och med svensk hockey har ju till slut, efter alla dessa år, äntligen fattat att det är ströt att ha en matchklocka som räknar upp till 20 istället för ner till noll.

Nu har man ju en timer som räknar ner till noll och tickets som räknar uppåt i takt med att man håller baser.
Det är ju faktiskt tydligare att man får tickets för varje tidsenhet man håller baser.
Själv föredrar jag dock det klassiska att man även förlorar tickets när folk dör.

Medlem

Jag hade gärna velat att det skulle kännas lite mer som BC2. Kan inte sätta fingret på vad det är men samtliga BFspel efter BC2 har inte känts lika bra imo. Spelar hellre gamla BC2 än tex. de senaste BF-spelen. Vi får se, har inte bestämt mig än.

Medlem
Skrivet av atreyon:

Jag hade gärna velat att det skulle kännas lite mer som BC2. Kan inte sätta fingret på vad det är men samtliga BFspel efter BC2 har inte känts lika bra imo. Spelar hellre gamla BC2 än tex. de senaste BF-spelen. Vi får se, har inte bestämt mig än.

Fast BC2 är ju inte ett Battlefield-spel. Det är till och med tveksamt om Hardline kan räknas i den serien.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av atreyon:

Jag hade gärna velat att det skulle kännas lite mer som BC2. Kan inte sätta fingret på vad det är men samtliga BFspel efter BC2 har inte känts lika bra imo. Spelar hellre gamla BC2 än tex. de senaste BF-spelen. Vi får se, har inte bestämt mig än.

Skrivet av atreyon:

Jag hade gärna velat att det skulle kännas lite mer som BC2. Kan inte sätta fingret på vad det är men samtliga BFspel efter BC2 har inte känts lika bra imo. Spelar hellre gamla BC2 än tex. de senaste BF-spelen. Vi får se, har inte bestämt mig än.

Känslan i BC2 var helt okej, bandesignen var dock helt åt helvete med alldeles för små och smala banor.
Är riktigt glad att åtminstone de två banor vi sett hittils av BF1 är av klassiskt stuk utan chokepoints.
Men sen var ju BC2 inte en äkta uppföljare, utan en spinoff.

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av atreyon:

Jag hade gärna velat att det skulle kännas lite mer som BC2. Kan inte sätta fingret på vad det är men samtliga BFspel efter BC2 har inte känts lika bra imo. Spelar hellre gamla BC2 än tex. de senaste BF-spelen. Vi får se, har inte bestämt mig än.

Skrivet av atreyon:

Jag hade gärna velat att det skulle kännas lite mer som BC2. Kan inte sätta fingret på vad det är men samtliga BFspel efter BC2 har inte känts lika bra imo. Spelar hellre gamla BC2 än tex. de senaste BF-spelen. Vi får se, har inte bestämt mig än.

Känslan i BC2 var helt okej, bandesignen var dock helt åt helvete med alldeles för små och smala banor.
Är riktigt glad att åtminstone de två banor vi sett hittils av BF1 är av klassiskt stuk utan chokepoints.
Men sen var ju BC2 inte en äkta uppföljare, utan en spinoff.

Anledningen till att banorna såg ut som dem gjorde på BC2 var ju att man då focuserade stort på "Rush" då det var ganska nytt på den tiden. Banorna byggdes med först och främst Rush i åtanke och anpassades sedan för Conquest. Detta gjorde ju att Rush var skitkul till BC2.

Sen efter det med BF3 och BF4 så spelar iaf jag bra mycket mindre Rush, och det är pga banorna som numer byggs först och främst för conquest i åtanke och sen anpassas för Rush och inte tvärtom.

Skrivet av Svinfet:
Skrivet av atreyon:

Jag hade gärna velat att det skulle kännas lite mer som BC2. Kan inte sätta fingret på vad det är men samtliga BFspel efter BC2 har inte känts lika bra imo. Spelar hellre gamla BC2 än tex. de senaste BF-spelen. Vi får se, har inte bestämt mig än.

Skrivet av atreyon:

Jag hade gärna velat att det skulle kännas lite mer som BC2. Kan inte sätta fingret på vad det är men samtliga BFspel efter BC2 har inte känts lika bra imo. Spelar hellre gamla BC2 än tex. de senaste BF-spelen. Vi får se, har inte bestämt mig än.

Känslan i BC2 var helt okej, bandesignen var dock helt åt helvete med alldeles för små och smala banor.
Är riktigt glad att åtminstone de två banor vi sett hittils av BF1 är av klassiskt stuk utan chokepoints.
Men sen var ju BC2 inte en äkta uppföljare, utan en spinoff.

Det var ju en av orsakerna att jag gillade BC2. . . Att vissa partier var smala. . Försvarande lag kunde stoppa tanksen. . Anfallande lag var tvungna att forcera antingen med tank, eller smyga förbi, eller landsätta via helikopter. . . De flesta banor var oerhört väldesignade och att spela taktiskt och att spela som lag var A och O. . . Battlefield 3 och 4 var mer bröta på........... Som en orkester där alla spelar sin egna låt . . .

Medlem
Skrivet av Erocs Engelitz:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av atreyon:

Jag hade gärna velat att det skulle kännas lite mer som BC2. Kan inte sätta fingret på vad det är men samtliga BFspel efter BC2 har inte känts lika bra imo. Spelar hellre gamla BC2 än tex. de senaste BF-spelen. Vi får se, har inte bestämt mig än.

Skrivet av atreyon:

Jag hade gärna velat att det skulle kännas lite mer som BC2. Kan inte sätta fingret på vad det är men samtliga BFspel efter BC2 har inte känts lika bra imo. Spelar hellre gamla BC2 än tex. de senaste BF-spelen. Vi får se, har inte bestämt mig än.

Känslan i BC2 var helt okej, bandesignen var dock helt åt helvete med alldeles för små och smala banor.
Är riktigt glad att åtminstone de två banor vi sett hittils av BF1 är av klassiskt stuk utan chokepoints.
Men sen var ju BC2 inte en äkta uppföljare, utan en spinoff.

Det var ju en av orsakerna att jag gillade BC2. . . Att vissa partier var smala. . Försvarande lag kunde stoppa tanksen. . Anfallande lag var tvungna att forcera antingen med tank, eller smyga förbi, eller landsätta via helikopter. . . De flesta banor var oerhört väldesignade och att spela taktiskt och att spela som lag var A och O. . . Battlefield 3 och 4 var mer bröta på........... Som en orkester där alla spelar sin egna låt . . .

Det du vill ha är väl BC3 då, inte en BF-uppföljare.
Battlefield har alltid varit, och är fortfarande (tack och lov) först och främst conquest.

Ja jag vill ha BC3 och det är nog många som vill det. . . Conquest känns helt meningslöst . .

Medlem
Skrivet av musse1:

Gillade det skarpt. Först när jag såg trailern tänkte jag; "meh, detta är inte vad jag vill ha". Nu när jag spelat det är jag positivt överraskad. Har haft riktigt roligt!

Drog, för övrigt, iväg ett skott med ett pansarfordon och lyckades träffa ett förbiswishande bombplan som seglade ner mot marken som en skadeskjuten fasan. Mitt mest episka ögonblick hittills.

Älskar Battlefield serien just pga dessa "Battlefield moments". Har skaffat mig ett par sådana alla redan i betan.

Tycker förövrigt betan var superb! Har väl lirat upp till rank 40+ och pallar man göra det på en enda karta så måste det vara riktigt kul att spela. För er som klagar över snipers, MARKERA och ducka,MARKERA och ducka,MARKERA.och ducka igen. Någonstans på kartan har ert lag egna snipers som säkert uppskattar stödet och plockar dessa huvuden åt dig. Eller så gör tanks och flygplan det.

123
Skriv svar