Opeth - Will O The Wisp

Medlem
Opeth - Will O The Wisp

Klockan tickar, det är inte länge kvar till den sista september, då de svenska legenderna i Opeth släpper sitt nya album Sorceress. Redan nu har några låtar hittat ut i etern, så det är bara att börja spejsa ut och bli apatisk av lycka!

#blogg

Medlem
Opeth - Will O The Wisp

Det här låter lovande. Var några år sedan som jag lyssnade mycket på Opeth men det här kanske blir ett glatt återseende!

Medlem
Skrivet av ichnusa:

Det här låter lovande. Var några år sedan som jag lyssnade mycket på Opeth men det här kanske blir ett glatt återseende!

Vi får la se! Verkar bli lite mysigt, som det förra albumet var. Hoppas på minst en låt som är lite tyngre också, men tycker att deras "nya stil" är rätt skön med.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av ichnusa:

Det här låter lovande. Var några år sedan som jag lyssnade mycket på Opeth men det här kanske blir ett glatt återseende!

Vi får la se! Verkar bli lite mysigt, som det förra albumet var. Hoppas på minst en låt som är lite tyngre också, men tycker att deras "nya stil" är rätt skön med.

Den tyngre sidan av Opeth har alltid varit en favorit. Vi får hålla tummarna!

Medlem

Jag har som helt "fallen out of love" för Opeth. Jag respekterar verkligen deras val att frångå det hårda - man kan ju inte tvinga sig till att göra musik man inte vill göra. Men jag har som inte lyckats följa med dem i det valet, vilket är lite tråkigt.

Kanske jag inte gillar prog-rock särskilt mycket. Oh well, ska försöka ha ett öppet sinne.

Medlem

Tyckte titellåten från skivan lät riktigt grym

Medlem
Skrivet av Epoxlol:

Tyckte titellåten från skivan lät riktigt grym

Ajemän, det var lite Mastodon i den tycker jag. Fint!

1
Skriv svar