Hideo Kojima om Metal Gear Survive: "Det har inget med mig att göra"

Robot
Hideo Kojima om Metal Gear Survive: "Det har inget med mig att göra"

Han förstår inte vad zombies har med serien att göra.

#metal-gear-survive, #death-stranding


Medlem
Hideo Kojima om Metal Gear Survive: "Det har inget med mig att göra"

Tror det gick lite fort i svängarna, Capcom?

Applicable: http://www.cad-comic.com/cad/20160919


signatur

Who Dares, Wins

Medlem

Förra sommar började det ryktas om att Hideo Kojima och Capcom gått skilda vägar

Hideo Kojima och Capcom

Capcom

!

Medlem

Well duh, det visste alla redan. Annars hade trailern inte sett så sunkig ut.

Skägg.
10 Chambers

Same same, but different.


signatur
Medlem

Kojima känner exakt som resten av fansen. Konami kommer fucka upp, och MG-serien kommer floppa, I guarantee it.

Releasehästryttare
Medlem

º Love Pachinko

FML
Medlem

Nån som spelade Metal Gear Revengeance? Jag testade lite för att se skärfysiken eller vad man kalla de, dock var gameplay helt fel i min smak. Var de kanon eller kalkon och ett sidospår som inte tillförde nåt?

Medlem
Skrivet av kentxy:

Nån som spelade Metal Gear Revengeance? Jag testade lite för att se skärfysiken eller vad man kalla de, dock var gameplay helt fel i min smak. Var de kanon eller kalkon och ett sidospår som inte tillförde nåt?

Jag älskade det personligen. Har sett blandade åsikter dock, tror det beror lite på vad man förväntar sig från spelet när du sätter igång det. Förväntar du dig mer Metal Gear Solid så blir du definitivt besviken - förväntar du dig ett grymt hack and slash spel med underhållande story och extremt bra gameplay så blir du inte besviken.

Medlem
Skrivet av kentxy:

Nån som spelade Metal Gear Revengeance? Jag testade lite för att se skärfysiken eller vad man kalla de, dock var gameplay helt fel i min smak. Var de kanon eller kalkon och ett sidospår som inte tillförde nåt?

Enda Metal Gear-spelet jag står ut med. Älskar det! Resten kan jag ha och mista.

Medlem

Tänk vara en douchebag då men...

Vad har snubbar som skjuter blixtar från händerna med politisk fiction och spionage? Vad har vampyrer med det och göra med? Vad har tjockisar på rullskridskor, bin, brinnande monster, nano-maskiner, psykiska krafter, kartonglådor och spöken med det att göra?

Tycker Kojimas kommentar är lite som en kastad sten i ett glashus... Zombies hade lätt platsat i MGS. De hade kunnat varit skapade av nano-machines gone wrong eller whatever.
Det är väl mer att det är generiskt och multiplayer som är den riktiga offendern i sammanhanget

Medlem

@DarkZide8: Allt det där har att göra med La Li Lu Le Lo.
Så håller inte med dig, i princip allt i metal gear har en story anknytning.

1
Skriv svar