Bioshock 2 (lite spoilers)

Medlem
Bioshock 2 (lite spoilers)

Nu har jag klarat av tvåan, efter att inte ha velat missa något i spelet. Så hur jämför det sig med det första?
Det är helt underbart, precis som det första var. Det har en intressant story, underbara grafik, skräck inspirerad atmosfär och härliga små story bitar av vad som hänt runtom.

Jag gillar hur det fortsätter med att du fortfarande får spela som en Big Daddy, man får känna sig odödlig direkt. Tills du möter Big Sister, då ändras tankarna direkt, till att jag är inte tillräckligt snabb, vad ska jag göra.

Jag tycker storyn är väldigt bra, det kanske inte har samma djup som det första, kanske inte lika mystiskt. Men ändå för att vara så rakt fram, så är det spännande att få utforska andra delar av Rapture och dess invånare. Se hur allt spelas ut och får höra mer tankar ifrån Ryan och Fontaine ifrån det första spelet.

Lamb är en intressant karaktär, inte lika intressant som Ryan och Fontaine. Men hon håller ändå en hög kvalité. Hon vet hur hon ska manipulera folk och skapar en sekt som följer hennes minsta vink. Jag gillade detaljen med fjärilarna, att de är fria med dess vingar och skönhet.

Det jag gillade var att man även fick välja att döda eller skona vissa i spelet och att det påverkade storyn och dess slut. Det var något som gjorde det första så bra, att se alla little sisters i frihet efter man räddat alla.

Jag måste dock ge det första spelet min röst, tack vare storyn. Då den som sagt hade mer djup och mystik. Den kändes läskigare och byggde upp mer atmosfär runt om Ryan och Fontaine.
Men Bioshock 2 hade helt klart bättre gameplay och coolare vapen. Grafiken var ju också mycket bättre och det såg underbart ut var du än tittade. Men det var ändå något med det första som slår lite hårdare inuti mig.

Nu har jag bara det tredje och sista spelet kvar, som jag redan har spelat ut en gång. Men ska spela om det och berätta vad jag tycker jämfört de två första.

#blogg

Medlem
Bioshock 2 (lite spoilers)

Alltså, Bioshock 2 släpptes 2010. Det är 6 år sedan. Jag tror inte du behöver oroa dig för spoilervarningar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Alltså, Bioshock 2 släpptes 2010. Det är 6 år sedan. Jag tror inte du behöver oroa dig för spoilervarningar.

Jag hade aldrig spelat det innan, så finns nog fler än mig.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Alltså, Bioshock 2 släpptes 2010. Det är 6 år sedan. Jag tror inte du behöver oroa dig för spoilervarningar.

Bättre att vara på säkra sidan? Jag har fortfarande ingen aning hur Chrono Triggers story utspelar sig men en dag ska spela genom det!

Medlem
Skrivet av Luftman:
Skrivet av azynkron:

Alltså, Bioshock 2 släpptes 2010. Det är 6 år sedan. Jag tror inte du behöver oroa dig för spoilervarningar.

Bättre att vara på säkra sidan? Jag har fortfarande ingen aning hur Chrono Triggers story utspelar sig men en dag ska spela genom det!

Jag påbörjade det med till min ds, inte spelat ut det än. Men en dag

1
Skriv svar