Robot
Battlefield 1

Säg efter oss: conquest är dött, länge leve conquest!

#battlefield-1


Releasehästryttare
Battlefield 1

Nån som fått spelet redan ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

Nån som fått spelet redan ?

Nej, First Trial börjar imorgon. Vi var hos Dice och spelade.


signatur
Medlem

Pengarna drogs för min pre-order på Origin idag. Play first trial startar imorgon men kräver inte att man har förbokat spelet.

Låter lite som på de gamla goda "Return to castle wolfenstein" tiden då man röjde i MP där.. Vilket enligt mig är ett av de bästa MP spelen evööör!

Medlem

Fan vad det kliar att köpa trial skiten...

Medlem

Jag har förbokat det vanliga spelet, är det den 21:e då eller? Alla dessa releasedatum.

Medlem

Testade betan, tog bort spelet och insåg att BF inte varit bra sedan Vietnam, sjukt osmidigt och ser ut som gubben hela tiden har någon bakom som drar honom i tröjan som fort man försöker röra sig.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Frux:

Jag har förbokat det vanliga spelet, är det den 21:e då eller? Alla dessa releasedatum.

October 18 – Early Enlister Deluxe Edition available, står det i schemat. Jag gissar att det inte är den vanliga versionen?


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Frux:

Jag har förbokat det vanliga spelet, är det den 21:e då eller? Alla dessa releasedatum.

October 18 – Early Enlister Deluxe Edition available, står det i schemat. Jag gissar att det inte är den vanliga versionen?

13e för EA Access (Oavsett om du har Early Enlister eller inte).
18e för Early Enlister.
21a för oss dödliga.

Så tolkar jag det iaf

Medlem

Svårt att hålla fingret bort från förbokningsknappen
Nåja ser fram emot release och har annat att spela men lär väll införskaffa strax efter release


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Frux:

Jag har förbokat det vanliga spelet, är det den 21:e då eller? Alla dessa releasedatum.

October 18 – Early Enlister Deluxe Edition available, står det i schemat. Jag gissar att det inte är den vanliga versionen?

Nä jag köpte vanliga Battlefield 1 Boring Vanilla Without Cool Stuff Editon. Hittar inte ens releasedatum på battlefield.com! Förutom den 18:e för Early Enlister. Det är som om Dice VILL förvirra folk. Stod iaf den 21:e där jag köpte spelet.

Redaktör
Skrivet av Frux:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Frux:

Jag har förbokat det vanliga spelet, är det den 21:e då eller? Alla dessa releasedatum.

October 18 – Early Enlister Deluxe Edition available, står det i schemat. Jag gissar att det inte är den vanliga versionen?

Nä jag köpte vanliga Battlefield 1 Boring Vanilla Without Cool Stuff Editon. Hittar inte ens releasedatum på battlefield.com! Förutom den 18:e för Early Enlister. Det är som om Dice VILL förvirra folk. Stod iaf den 21:e där jag köpte spelet.

Det är EA i ett nötskal sen ett par år tillbaka. Man säljer dyrare spel med ett par dagars tjuvstart som argument, och med flera releasedatum och recensionsembargon får man maximal uppmärksamhet. Man kan tycka vad man vill om strategin, men det borde inte vara omöjligt att kommunicera releasedatumen lite tydligare. Nåväl, den vanliga versionen släpps i alla fall den 21:a.


signatur
Medlem

Du får vänta till den tjugoförsta om det är standard edition. Iaf om man ska gå efter utgåvorna på origin.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Svårt att hålla fingret bort från förbokningsknappen
Nåja ser fram emot release och har annat att spela men lär väll införskaffa strax efter release

Vet vad du menar. Borde finnas varningstext precis under bokningsknappen: "Vi tar inget ansvar för om spelet kommer vara dåligt vid release. Boka på egen risk (obs EA!)".


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Devan:

Nån som fått spelet redan ?

Nej, First Trial börjar imorgon. Vi var hos Dice och spelade.

Har de drop-in, eller måste man bli inbjuden för att få spela hos DICE? Skulle vara trevligt att svänga förbi en eftermiddag efter jobbet för att spela lite Battlefield 1 och dricka deras kaffe.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tror snarare att Operations är ett game-mode som begraver Rush!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av rewoX:

Tror snarare att Operations är ett game-mode som begraver Rush!

Inte omöjligt


signatur
Medlem

Ruttet spel. Aldrig avinstallerat en beta snabbare än bf1 betan.

FM-guru
F.d. Sisyr

Blir nog ett köp av detta om inte lanseringen havererar. Återstår att se.

Skrivet av ShaqAttack:

Ruttet spel. Aldrig avinstallerat en beta snabbare än bf1 betan.

Jaså? Första BF-spelet som imponerat på mig sedan Bad Company.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Devan:

Nån som fått spelet redan ?

Nej, First Trial börjar imorgon. Vi var hos Dice och spelade.

Har de drop-in, eller måste man bli inbjuden för att få spela hos DICE? Skulle vara trevligt att svänga förbi en eftermiddag efter jobbet för att spela lite Battlefield 1 och dricka deras kaffe.

Drop in, men får säkert vänta 10-20 min i kö. Kaffet är helt ok dock.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Devan:

Nån som fått spelet redan ?

Nej, First Trial börjar imorgon. Vi var hos Dice och spelade.

Har de drop-in, eller måste man bli inbjuden för att få spela hos DICE? Skulle vara trevligt att svänga förbi en eftermiddag efter jobbet för att spela lite Battlefield 1 och dricka deras kaffe.

Drop in, men får säkert vänta 10-20 min i kö. Kaffet är helt ok dock.

Lies! Ingen drop-in och kaffet var gott.


signatur
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Blir nog ett köp av detta om inte lanseringen havererar. Återstår att se.

Skrivet av ShaqAttack:

Ruttet spel. Aldrig avinstallerat en beta snabbare än bf1 betan.

Jaså? Första BF-spelet som imponerat på mig sedan Bad Company.

Samma här. Bad Company 2 var guld.

Medlem

Gillade betan så pass mycket att jag precis skaffade EA Access enbart för First Trial imorgon. 40 spänn för medlemskap ger 10 timmars tidigt spelande från och med imorgon. Ytterligare en chans att bestämma sig för om det är bra nog för att köpa hela spelet sen tänker jag, så då blir det ändå rätt värt

Medlem

Sniperfield 1 atm..

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Devan:

Nån som fått spelet redan ?

Nej, First Trial börjar imorgon. Vi var hos Dice och spelade.

Har de drop-in, eller måste man bli inbjuden för att få spela hos DICE? Skulle vara trevligt att svänga förbi en eftermiddag efter jobbet för att spela lite Battlefield 1 och dricka deras kaffe.

Drop in, men får säkert vänta 10-20 min i kö. Kaffet är helt ok dock.

Lies! Ingen drop-in och kaffet var gott.

Ja ja, jag försökte i alla fall.

Har någon affär i Göteborgsområdet släpp vid 0.00?? Nån som har info tack........

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sturish:

Sniperfield 1 atm..

Försök spela sniper på Amiens Sinai Desert är inte representabel för resten av spelet.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Erocs Engelitz:

Har någon affär i Göteborgsområdet släpp vid 0.00?? Nån som har info tack........

Du menar till den 21:a? Kolla Webhallen eller Inet.


signatur
12
Skriv svar