Call of Duty: Infinite Warfares högsta svårighetsgrad har permadöd
Känns som jag är en av få som faktiskt ser fram emot detta.
Men känns som COD är så motsägande sig själv, "GE OSS ETT NYTT COD, NI GÖR BARA SAMMA SAK HELA TIDEN!" Nytt spaceCOD kommer "JÄVLA BARNSLIGA SPACESKIT, JAG VILL BARA HA COD4 REMASTER"
En intressant reflektion från sp i de tidigare titlarna i serien, tex cod4, där skalade inte svårhetsgraden på ett särskilt värdigt sätt på AI:n. Visserligen kan man argumentera att äldre spel såklart inte hade så pass avancerad AI:logik att man kunde skala på andra sätt men de flesta cod utom 1:an tycker jag inte undkommer.
Även om man är otroligt duktig och har snabba reaktioner och gör genomtänka val så var det i princip omöjligt att klara på svåraste då de gav AI:n aimbot och all knowledge, vilket inte är särskilt FAIR sätt att utöka svårhetsgraden.
låter som två ypperligt intressanta lägen, väldans irriterande man inte kan spela dem förrän man redan traskat igenom storyn en gång.
Fattar inte vitsen med att man inte kan välja alla svårighetsgrader från start utan ska behöva trilskas med att spela om igen.
Det där special mode läget låter ex otroligt intressant. Idiotiskt att inte ha med det från start.
I övrigt ser jag fram emot det här. Har inte brytt mig om CoD på åratal då det känts som det inte hänt mkt sedan modern warfare kom, men nu när det blir sci-fi överdrivet--I hope--så är jag tillbaka igen haha.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Säg till när de får det i mp.
Raven Shield hade det redan 2003. Skott i huvet, död. Bara att kolla på resten av matchen. Skott i benet, limpa fram resten av matchen.
Då var man lite mera försiktig och det var sjukt spännande. Saknar det i dagens spel. Dör man i mp idag så respwnas man på några sekunder. Dessutom tömmer man hela magasin i folk å de springer vidare, inte så realistiskt...
Säg till när de får det i mp.
Raven Shield hade det redan 2003. Skott i huvet, död. Bara att kolla på resten av matchen. Skott i benet, limpa fram resten av matchen.
Då var man lite mera försiktig och det var sjukt spännande. Saknar det i dagens spel. Dör man i mp idag så respwnas man på några sekunder. Dessutom tömmer man hela magasin i folk å de springer vidare, inte så realistiskt...
Jag tror man lite får titta på vilken titel det är angående realism, CoD spelar jag mer för att jag tycker om "fast paced in och skjuta som fasen" titlar eftersom man nästan andades Quake serien från grundskolan till gymnasiet, vill jag ha realism går jag nog hellre på ARMA Serien. Batltefield serien känner jag är lite mer cod, fast med fordon. (Notera nu att jag inte har spelat BF1 så jag kan inte uttala mig om det)